AC coupling 24V

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
SeaOtter
Příspěvky: 11
Registrován: stř lis 25, 2020 1:36 pm

AC coupling 24V

Příspěvek od SeaOtter »

Zdravím,

existuje AC coupling na 24V? Mám 4ks lion baterie 24V, které jdou spojit pouze paralelně, 48V z toho nedám.

Zatím jsem nic moc nenašel a mám to vymyšlené takto:
Panely 3x380Wp (už mám)
Ongrid Solax X1 mini 1.1-S-D G3

AC coupling
Baterie 4x BMZ ESS 1.0 2,4kWh (už mám, kapacita tak 4x1kWh)
Střídač https://www.aliexpress.com/item/1005003799295681.html pojede na 24V, 700W výstup, omezení přetoků (už mám)
Nabíjení https://eshop.neosolar.cz/chytra-nabije ... 16a-1-ip22 umí 8 a 16A

Je to byt. Přes den nejsem doma a pokud svítí, může se dobíjet baterie.
Není to ale ideální, protože ongrid, AC coupling a nabíječka spolu nekomunikují a nevyužiju plný výkon panelů když svítí, když nesvítí tak to zase bude brát ze sítě. Spínání nabíječky podle osvitu dokážu vyřešit.
Nabíječku s plynulým řízením výkonu lion baterií jsem nenašel.
Na panely dat mppt regulátor nemůžu, nejde vest DC vodiče z balkonu přes byt do komory. Jinak by to bylo asi ideální řešení a místo ongridu solax přidat ještě jednoho číňana. Ale zas by byl problém s připojením.

Nabíjím tím EV, min. příkon 1,3kW. 700W půjde z ongridu, 700W z AC couplingu, zbytek se docucne ze sítě.

Naúadne někoho elegantnější řešení.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od gupa »

Velmi bych zvážil to, žebych instaloval Lion baterie do bytu. Jde o náhodu, vadu a požár je tak intenzivní, že následné škody by stály rodinu minimálně existenci a jednotlivce roky dluhů.

Pokud to nestačí, nedaleko odmne známý díky Lionu z auta z které si udělal FVE hořel. Nestačil se ani rozkoukat a barák je dnes celý určen k demolici.

Prostě do chalupy (myslím domu kde žiji) Lionky které váží víc jak 400g, nesmí přes prah.

https://www.meinbezirk.at/mistelbach/c- ... n_a5240668
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
SeaOtter
Příspěvky: 11
Registrován: stř lis 25, 2020 1:36 pm

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od SeaOtter »

gupa píše:Velmi bych zvážil to, žebych instaloval Lion baterie do bytu.
Rozumím a mám z toho taky respekt. Nicméně toto je průmyslové řešení zapouzdžené v IP67, integrovaná BMS.
http://eshop.asolar.cz/obchod/baterie/b ... wh-vc-bms/
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od gupa »

Nevím proč si hned po shlédnutí události někdo myslí, že někdo něco neměl zapouzdřené nebo to nebylo ve třídě odolnosti automobilu která by měla být ve skutečnosti vyšší než než průmysl. Baterii jsem viděl a nevidím rozdíl, obal, komunikační port, plus minus. Prostě tak jak je a zhořela i s bajou. Přes dědinu na druhé straně Hausbrunu ji má druhý známý tu samou z toho samýho auta a tak jsem mu poradil aby ji zakopal a položil nani 30mm mramorovou desku na které nyní leží aby mu to neopálilo FVE panely pod kterou ji venku na zahradě jen v kovové bedně má. Průhořivost plechu 1mm při žáru a tlaku který bateria dává při hoření je velmi rychlá.

Takže pokud by nebylo zbytí prostor pro akumulátor tohoto typu bych dal do 15cm široké vyzděného prostoru typu plná pálená cihla, a odvěrtání obalené 150mm skelnou vatou až do exterieru. Prostě příprava na grilovačku doma. :geek:
Naposledy upravil(a) gupa dne pát čer 03, 2022 4:18 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od rottenkiwi »

Z panelov dostanete 0.72 x 380 x 3 == 820 W.
Tie s ucinnostou 97 % poslete do siete cez OnGrid. === 820 x 0.97 == 795 W.
A teraz to budete zo siete tahat, cez 94 % nabijacku do 24 V baterky:

795 x 0.94 == 747 W.

Ako ten ongrid vie, ako zamedzit pretokom ?

Ako ten cinsky "modrasek" vie ako zamedzit pretokom ? Ved nema ani CE certifikaciu.

Viete aky bordel budete mat v sieti v byte ?

A potom to vecer s ucinnostou pri nab. 0.97 a vyb 0.96 x ucinnost modraska 0.9
budete davat do siete ?



747 x 0.97 x 0.96 x 0.9 === 626 W.

Ergo s reklamnych a cisto STC 3 x 380 == 1140 mam realnych 626.

A to sme este nezapocitali degradacie panelov, LIT, TID, LTID, spinu na paneloch
prip. nejake tiene, ergo bude to este menej.


Ono zalezi na BMS, aby dopredu majitelovi oznamila, pozor tato paralelna
sekcia 18650 ci 21700 sa nesprava standardne, treba dokupit hasicaky na chladenie
a mat baterku namontovanu tak, aby som ju jednym pohybom, ak sa z nej dymi
a prskaju z nej projektily na 1200 *C mohol hodit z balkona dole.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
SeaOtter
Příspěvky: 11
Registrován: stř lis 25, 2020 1:36 pm

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od SeaOtter »

gupa píše:Nevím proč si hned po shlédnutí události někdo myslí, že někdo něco neměl zapouzdřené nebo to nebylo ve třídě odolnosti automobilu která by měla být ve skutečnosti vyšší než než průmysl. Baterii jsem viděl a nevidím rozdíl, obal, komunikační port, plus minus. Prostě tak jak je a zhořela i s bajou. Přes dědinu na druhé straně Hausbrunu ji má druhý známý tu samou z toho samýho auta a tak jsem mu poradil aby ji zakopal a položil nani 30mm mramorovou desku na které nyní leží aby mu to neopálilo FVE panely pod kterou ji venku na zahradě jen v kovové bedně má. Průhořivost plechu 1mm při žáru a tlaku který bateria dává při hoření je velmi rychlá.

Takže pokud by nebylo zbytí prostor pro akumulátor tohoto typu bych dal do 15cm široké vyzděného prostoru typu plná pálená cihla, a odvěrtání obalené 150mm skelnou vatou až do exterieru. Prostě příprava na grilovačku doma. :geek:
Já mám baterii z EV (2,4kWh modul z Kia EV6) také k dispozici a rozdíl proti BMZ vidím obrovský. Rozebraná baterie z EV už není chráněná jako v autě, musíte k tomu dodělat vlasní BMS, o voděodolnosti nemůže být řeč. Prostě to bude takový bastl.
Nicméně také uvažuji o nerezové bedně s možností zaplavení baterie i pro to BMZ.
SeaOtter
Příspěvky: 11
Registrován: stř lis 25, 2020 1:36 pm

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od SeaOtter »

Ako ten ongrid vie, ako zamedzit pretokom ?
Ako ten cinsky "modrasek" vie ako zamedzit pretokom ?
Solax má tuším elektroměr se sondou a se střídačem komunikuje přes RS485
Ten modrásek má podobný limiter se sondou a také komunikuje po RS485
Ved nema ani CE certifikaciu.
Viete aky bordel budete mat v sieti v byte ?
CE certifikát má. Zda se dá tomu věřit nevím. Každopádně to funguje dobře a žádný bordel v síti není.


A potom to vecer s ucinnostou pri nab. 0.97 a vyb 0.96 x ucinnost modraska 0.9
budete davat do siete ?

747 x 0.97 x 0.96 x 0.9 === 626 W.

Ergo s reklamnych a cisto STC 3 x 380 == 1140 mam realnych 626.
Byt má příkon 60-120W v nepřítomnosti. Během dne se to v pohodě nabije kromě zimy samozřejmě.
Doteď jsem mel 600Wp s microinvertorem a výroba za rok byla 560kWh.

A to sme este nezapocitali degradacie panelov, LIT, TID, LTID, spinu na paneloch
prip. nejake tiene, ergo bude to este menej.
Největší limit je sklon panelů 70°, ostatní vlivy jsou zanedbatelné.

Ono zalezi na BMS, aby dopredu majitelovi oznamila, pozor tato paralelna
sekcia 18650 ci 21700 sa nesprava standardne, treba dokupit hasicaky na chladenie
a mat baterku namontovanu tak, aby som ju jednym pohybom, ak sa z nej dymi
a prskaju z nej projektily na 1200 *C mohol hodit z balkona dole.
Venkovní prostředí -20 až 50C jí asi nebude dělat dobře.
Přílohy
IMAG3742.jpg
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od rottenkiwi »

NO ked verite tym rozpravkam, co tu pisete, tak OK.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
SeaOtter
Příspěvky: 11
Registrován: stř lis 25, 2020 1:36 pm

Re: AC coupling 24V

Příspěvek od SeaOtter »

rottenkiwi píše:NO ked verite tym rozpravkam, co tu pisete, tak OK.
Dík za radu. Vlastně jsem nepochopil, co jste výpočtem účinností chtěl vlastně říct.
Jako že to tedy je málo a FVE nemá smysl dělat? DC coupling má jakou účinnost? Nebo Axpert King, batterybox od CEZ atd.?
Stejně v tom výpočtu jsou chyby. Nabíječka má max. výkon 24Vx16A=384W, vám vyšlo 747W. :roll:

Takže je to tedy vymyšlené naprd. Co tedy ale doporučujete. Nedělat nic a hodit to z balkónu, nebo znáte jiné efektivnější řešení. BTW na to jsem se hlavně ptal.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek