možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3572
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
Samozřejmě, že je všechno riziko. Od toho jsou všelijaké chytré předpisy, aby se rizikům předcházelo a aby se minimalizovaly následky. Mimo jiné jsou to i předpisy o "dovoleném dotykovém napětí" (ikdyž je to teď už trochu jinak), od toho jsou i předpisy, týkající se prací s elektřinou. Osoba seznámená, osoba znalá, dozor, dohled.
Že si někdo něco nastuduje na youtube a ještě mu někdo "chytře" poradí, tak neznamená, že je to na to odborník a že se nic nestane. Je rozdíl pracovat na zařízeních do 60/120 Voltů a na zařízeních o napětích větších.
Hraní si s malým napětím není tak rizikové, jako ta hranice, jak jsem psal, někdy hranice mezi životem a smrtí nebo úrazem.
I nadšenec a kutil se má chovat bezpečně a zodpovědně, aby chránil nejen svůj život, zdraví a majetek.
Typickým příkladem budiž tehdy ta šílená reportáž jedné televize o "malování" vysokým napětím na dřevo, kdy se dotyčný jen náhodou několikrát během pár minut znovu narodil.
Na nabíječku doma opakovanou revizi nepotřebuješ, v domácnosti stačí jen tam "výchozí" při nákupu. Za předpokladu, že to samozřejmě nikdo nebude rozdělávat a nikdo nebude cvakat kabely, řezat do krabičky atd. Stejně tak úplně všechny ostatní zařízení, která končí patřičnou zástrčkou. Už na blbej sporák/varnou desku, které mají svorkovnici v sobě, tak potřebuješ patřičnou osobu.
Ten rozdíl není firemní či výkonnější FVE, ale tím, jestli jsou tam v sérii víc jak tři panely nebo nejsou.
Zkrátka to není už taková prdel.
Že si někdo něco nastuduje na youtube a ještě mu někdo "chytře" poradí, tak neznamená, že je to na to odborník a že se nic nestane. Je rozdíl pracovat na zařízeních do 60/120 Voltů a na zařízeních o napětích větších.
Hraní si s malým napětím není tak rizikové, jako ta hranice, jak jsem psal, někdy hranice mezi životem a smrtí nebo úrazem.
I nadšenec a kutil se má chovat bezpečně a zodpovědně, aby chránil nejen svůj život, zdraví a majetek.
Typickým příkladem budiž tehdy ta šílená reportáž jedné televize o "malování" vysokým napětím na dřevo, kdy se dotyčný jen náhodou několikrát během pár minut znovu narodil.
Na nabíječku doma opakovanou revizi nepotřebuješ, v domácnosti stačí jen tam "výchozí" při nákupu. Za předpokladu, že to samozřejmě nikdo nebude rozdělávat a nikdo nebude cvakat kabely, řezat do krabičky atd. Stejně tak úplně všechny ostatní zařízení, která končí patřičnou zástrčkou. Už na blbej sporák/varnou desku, které mají svorkovnici v sobě, tak potřebuješ patřičnou osobu.
Ten rozdíl není firemní či výkonnější FVE, ale tím, jestli jsou tam v sérii víc jak tři panely nebo nejsou.
Zkrátka to není už taková prdel.
MirekX píše:Každá FVE je riziko, baterky ještě větší. Kdo se bojí, ať se do toho raději nepouští. Pokud se bude hledat problém, vždycky se najde. I mobilní telefon se dokáže vznítit a pochybuju že někdo dělá na jeho nabíječce co půl roku revizi... Tady je to fórum pro nadšence a kutily, samozřejmně firemní a výkonnější FVE se musí řešit jinak.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
SinusPro 2000 S, Epever 8420, 6420, 2x 4210, 5x 4415, Tr 150/70
3x CARSPA 2kW, 1x CARSPA 4kW, iPower+ 3kW (dva bojlery a žebříky, světla, chladničky, "lehké" zásuvky)
1 kW "nabíječka" 24 V
26 280 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
SinusPro 2000 S, Epever 8420, 6420, 2x 4210, 5x 4415, Tr 150/70
3x CARSPA 2kW, 1x CARSPA 4kW, iPower+ 3kW (dva bojlery a žebříky, světla, chladničky, "lehké" zásuvky)
1 kW "nabíječka" 24 V
26 280 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- podporuje fórum
- Příspěvky: 1868
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Souhlasím s podmínkami fóra: ANO
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
Jojo pro ukázku, jak je to bezpečný, bych každému doporučil si pořádně navlhčit ruce a jít si silou ohmatat/chytit + a - na 55V aku a možná nebude mít chuť na 120V DC ani sahat. To že kope 230V mi je jasný, ale když jsem se opřel předloktím o aku u + pólu a dotahoval klíčem - na sběrnu, tak mě až překvapil rozdíl 55V vs 24V.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pon zář 27, 2021 7:22 pm
- Souhlasím s podmínkami fóra: NE
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
Tak bezpečnost při montáži (údržbě), to je zase jiná věc, ona je sice ta baterie jen třeba 55V ale zase dokáže obrovský proud, takže během vteřiny šroubovák nebo klíč klidně zmizí a popáleniny roztaveným kovem radši nebrat. Spíš se řešil provoz baterek z aut a to při správně navrženém zapojení a kapacitě ve FVE je podle mě bezpečnější než v autě samotném - proudy (dodávaný a odebíraný výkon) jsou většinou ani ne na desetinové hodnotě. Ty články jsou stavěné na úplně jiné zacházení a riziko že se jim něco stane ve FVE je podle mě daleko menší než v autě samotném.
DEYE 12kW 3fáz jako ostrov, 30ks panelů celkem cca 8500Wp, baterie z elektroaut 55kWh, VW E-golf
-
- podporuje fórum
- Příspěvky: 213
- Registrován: úte dub 13, 2021 10:45 pm
Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku




9900Wp 6×ESM-450H, 6×UL-450M-144HV 8×VDS-S144 zzj 15°, 3600Wp 8×AS-6m144VV vvs 30° 2× Epever 4415, 1×Easun 8048, Axpert king 5kW, 240Ah staré olovo, 450Ah LI-ION mivvyenergy.cz
-
- Příspěvky: 180
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kwh liion
- Souhlasím s podmínkami fóra: ANO
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
mirekX samozrejme súhlas so všetkým čo si napísal. Tie baterky ktoré v aute lietajú aj 3-6C vo fve pôjdú tak max 0,2-0,5C ak je to dobre nadimenzované. Takže riziko ide trochu dole a životnosť tak nejak stagnuje. Ja osobne som zatiaľ preto šiel touto cestou. Je to li-ion, je to nebezpečné... Ale ak to vieme používať v medziach s ktorými ani výrobca nerátal tak snáď to ešte niečo prežije dúfajme bez ujmy na majetku
Aaa veru aj tých 55V vie dať o sebe vedieť. Pocítil som minule keď som doťahoval matku na zbernici, šmyklol sa mi momenťák bez izolácie a o opačný pól som si odrel hanku
o hanke som ešte nevedel ale drblo ma to pekne do živého 

Aaa veru aj tých 55V vie dať o sebe vedieť. Pocítil som minule keď som doťahoval matku na zbernici, šmyklol sa mi momenťák bez izolácie a o opačný pól som si odrel hanku

