Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv srp 18, 2022 2:46 am


Rozšírenie elektrárne

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Předchozí

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod trud » ned črc 24, 2022 11:05 pm

A nakoľko ostali 4ks 40Ah batérií, mitsubishi to skladá po 8ks,vyrábam 3ks z batéríí 18650 po cca 40Ah. Je mi to ľúto nepoužiť, na skrátenú poličku ide ešte taká zmeska batérií 40Ah.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 899
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod trud » ned črc 24, 2022 11:06 pm

Ešte pripojiť ukazovateľ nabitia batérie na predok skrinky a je takmer hotovo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 899
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod trud » ned črc 24, 2022 11:27 pm

Napísal som každý krok do osobitného príspevku, takže príbeh začína o zopár príspevkov hore fotkou vrchu skrinky s vývodmi na káble.
Bál som sa elektrickej nehody, stala sa nehoda mechanická, "utrhol" som jednu skrutku z 60Ah batérie BMWi3. Budem to musieť odvŕtať a opraviť. Káble k meniču sú 50mm2, ku každej batérii v skrinke ide na +/- 25mm2. Batérie sú prepojené "balančnými" káblikmi 6mm2.Stará batéria pripojená 10mm2. Menič som zatiaľ zaťažil max 130A, asi 3500W. Síce len na chvíľu ale všetko studené a ani sa nezvýšili otáčky ventilátora. Musím ešte naťahať 230V rozvod a potom to skúsim zaťažiť dlhodobo. Uvidíme čo je to vlastne za menič.
Taká zaujímavosť, keď som pripájal odpojenú 2*40Ah batériu hlavná batéria mala napätie 26,6V ale pripájaná batéria 27,7V. Rozdiel bol 1,1V , bol som zvedavý ako sa vyrovnajú. Kliešťový ampérmeter ukázal na začiatku 110A vyrovnávací prúd ktorý rýchlo klesal a po cca 5 minútach bol už len 30A kde sa klesanie takmer zastavilo a klesalo už len pomaličky.
Ráno mali batérie už rovnaké napätie.
Batérie prevádzkujem cca 5 rok bez balancéra. Rozdiel článkov je od 0,01-0,06V. To však pri hodnotách 24,5-27,8V. Keď sa batéria dostane nad 28V sú rozhodené už len o 0,1-0,4V.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 899
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod trud » stř srp 10, 2022 5:46 pm

Dobrý deň kolegovia,
rozširujem moju elektráreň o ďalšie 3 panely a mám možnosť kúpiť buď panely 285W s max napätím naprázdno cca 32V alebo 340W s napätím naprázdno cca 41V. Cena panelov je +/- rovnaká. Pôjdu na PWM regulátor ktorý ma max vstup 50V. Je mi jasné že časť výkonu na PWM s panelom 340W zahodím, ale aj tak radšej 340W panel keď je cena +/- rovnaká. Uvažujem správne že aj tak vyrobí počas roka dačo viac panel 340W ? Aj keď teda PWM nespracuje nič nad cca 300W.
Ďakujem
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 899
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod rva » stř srp 10, 2022 6:35 pm

Který dává větší proud, dodá vyšší výkon. I když pro pwm je to na 24V zbytečná ztráta výkonu. Pokud tedy pwm takový proud ze 3 panelů snese.
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePo4 32 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A)
?
rva
 
Příspěvky: 2328
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Rozšírenie elektrárne

Příspěvekod trud » stř srp 10, 2022 8:55 pm

1 panel = 1PWM 10A. samozrejme znesie..je mi jasná strata výkonu na PWM, ale PWM už mám len sa rozhodujem ci 285W alebo 340W panel, rozdiel je 5 eur v cene panelu. Uvažujem tak že ak pôjdu panely v zime na 20% tak ten 340W aj tak vyrobí viac.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 899
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Předchozí

Zpět na Plánované elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'