Jan Novak píše:tomas píše:Externím ATS přepínačem kde bude priorita výstup ze střídače by to myslím šlo. Prostě střídači doje energie vypne se a ATS přepne spotřebu na síť. Jak se střídač rozjede tak zase zase zpět přepne spotřebu na střídač. Jde nastavit aby se EPS výstup aktivoval třeba při 30% SOC a vypnul třeba při 10% SOC aby to necyklovalo v krátkých intervalech. Takže ráno začne nabíjet akumulátor, až bude 30% SOC aktivuje se EPS tím se přepne ATS na střídač a odpojí DS od spotřeby. Jakmile se to vybije na 10% tak se to EPS vypne a ATS zase přepne spotřebu na DS. Jestli je to ono, tak to podle mne jde udělat s každým hybridem. Ale svorky Grid na střídači by nebyly zapojené nebo by se podle potřeby stykačem odpínali. Pokud by byly svorky Grid připojené na DS tak to pracuje paralelně se sítí. Bez distribuční sítě je to jako klasický ostrovní střídač.
Predpokladám, že svorky Grid na striedači by museli byť pripojené na DS kvôli nabíjaniu batérií, t.j. v stave keď je nízka úroveň nabitia batérií a teda EPS výstup striedača je vypnutý a ATS prepol spotrebiče priamo na DS - bypass striedača.
Nehrozia v tomto stave, keď je striedač pripojený na DS a nabíja batérie pretoky do DS?
Resp. je potrebné nejaké nastavenie na striedači v tomto stave?
Alebo je potrebné zabezpečiť, že pripojenie Grid svoriek striedača na DS (z dôvodu potreby nabíjania batérie) bude možné iba v nočných hodinách? (nesvieti slnko - striedač nemá, akú energiu poslať do DS - takže pretok by nemal vzniknúť)
Ďakujem.