BMS kompatibilní s Victron?

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
Atman
Příspěvky: 304
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: Západné Slovensko

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Atman »

Tomu obmedzeniu nabíjania pre lifepo nejako nerozumiem, veď krivka CCCV čo má asi každý regulátor proste nepustí, kým sa dá, tlačí max. dovolený nabíjací prúd a akonáhle dosiahne nastavené koncové napätie, drží to a postupne sa plynule prúd znižuje aby stále držal CV a nakoniec padne do floatu ak je ovšem nastavený nižšie.
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od DanoP »

Atman píše:Tomu obmedzeniu nabíjania pre lifepo nejako nerozumiem, veď krivka CCCV čo má asi každý regulátor proste nepustí...
To plati za predpokladu ze su vsetky clanky baterie zhodne (vnutorny odpor, SOC, kapacita).
Ak je tam nejaky rozdiel, potom na niektorom clanku zacne stupat napatie viac ako je povolene, a na to je prave BMS, ktora spusti odcerpavanie energie z takehoto clanku a pripadne znizi docasne nabijacie napatie, v pripade velkeho prekrocenia zastavi nabijanie uplne. Podobne aj pri vybijani - zastavi vybijanie baterie ak napatie niektoreho clanku klesne na kriticku hodnotu. Nabijac z celkoveho napatia baterie toto nema sancu zistit.
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

No napsal jsem i vývojářům toho modulu, tak pak kdyžtak napíšu v kterém filu to je, kdyby někdo potřeboval.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Zajímavý poznatek ze včerejšího večera. Pokud někdo povolí dvcc, tak se tím řídí i nabíječka z multiplusu. Což není moc fajn, pokud ji používám jen jako záchranou, pokud se přepne měnič do režimu UPS a aku jsem nabíjel jen na určité napětí. Takhle si směle nabíjí na napětí dvcc a nastavením nabíječky se nezaobírá. To trochu ztěžuje nastavení odpojení od sítě, pokud napětí je vyšší než udané. Takže jsem nabíječku nastavil na 1A a napětí poleze na mez připojení pomalu. Z principu je mi jasné proč, ale včera mě to překvapilo.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Tak jak jsem hledal kde je to CCCV schované. Nenašel jsem to co jsem viděl(asi se upravil od té doby kód), ale to co jsem hledal, úprava soc vs max proud dis/charge, jsem našel. Kdyby někdo řešil konfig, tak je to /data/etc/dbus-serialbattery/battery.py. Kdyby nebyl někdo znalý, tak se připojíte přes SSH do VenusGX pak "cd /data/etc/dbus-serialbattery" pak upravit ten python otevřením v editoru nano "nano battery.py" a pak najdete daný místo a pak ctrl+x pak Y pro yes a pak enter pro přepsání původního. Pokud chcete vidět co tam vše ještě je tak příkaz ls vám ukáže všehny files v tom dbus adresáři a přes nano si můžete všechno projet.
Vytáhl jsem jak ten kus kódu vypadá a jak jsem si ho upravil na moje 120Ah aku. Chtěl jsme od toho aby to před 100% soc hodně přibrzdilo, respektive skoro zastavilo.

Start with the current values

# Change depending on the SOC values
if self.soc > 99:
self.control_allow_charge = False
else:
self.control_allow_charge = True
# Change depending on the SOC values
if 98 < self.soc <= 100:
self.control_charge_current = 2 2A mezi 98 a 100%
elif 95 < self.soc <= 98:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/10 1/10 max proudu
elif 91 < self.soc <= 95:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/3 1/3 max proudu
else:
self.control_charge_current = self.max_battery_current

# Change depending on the SOC values
if self.soc <= 10:
self.control_discharge_current = 5
elif 10 < self.soc <= 20:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/4
elif 20 < self.soc <= 30:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/2
else:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current

Max charge a discharge je zase v /data/etc/dbus-serialbattery/utils.py, příklad def konfigu:

MAX_BATTERY_CURRENT = 50.0

MAX_BATTERY_DISCHARGE_CURRENT = 60.0

Ukázka jak zareagoval poklesem proudu. Nabíjel jsme to 35A nabíječkou Multiplus2kou potože slunce nebylo. Po tomto testu jsem dohledával konstanty toho CCCV. Lze si to tam napsat i ne třeba max/4, ale i konkrétní hodnotou jako je to u toho 98-x-100SOC.
cccv victron
cccv victron
Třeba to někomu pomůže.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Po úpravě konfigu je třeba reboot pro reload parametrů.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
mihlit
Příspěvky: 493
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od mihlit »

Tak k mému překvapení ze supportu BYDu odepsali, že v manuálu je to správně a že spotřeba je okolo 10W.
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Ahoj,
Právě začínám dávat vše dohromady, co bych potřeboval pro dostání dat z BMSky do mého Cerba GX.

Když bych popsal můj systém:
- Mám 2x LiFePo4 50Ah; 48V (100Ah celkem),
- BMSka https://shop.mypower.cz/balancer-bms-16 ... tooth-4574
- na obou i paliče od bateriovéboxy
- Cerbo GX (FW 2.73)
- MultiPlus 5000 (připojen přes VE.Bus na GX)
- SmartSolar 150/35A (připojen přes VE.Direct na GX)
- BMV 700 (připojen přes VE.Direct na GX)
- Mám někde i origo kabel od Victronu USB - VE.Direct (ale vzhledem k ceně se mi ho nechce řezat)
- systém je ostrovní, MultiPlus pracuje v módu Virtual Switch (bypass při malém SOC nebo definované přetížení)

Aktuální situace je:
že s programováním GX nemám žádné zkušenosti.
plánuji připojit obě baterie (třeba časem ještě přibude 3. Uvidíme...).


Když bych dal dotazy konkrétně:
1) Půjde mi to nainstalovat na Cerbo GX přes USB/SD kartu? Četl jsem, že tam jsou na Cerbu nějaké problémy...
2) Lze použít jiný převodník, nežli originál Victron? Máte někdo případně konkrétní odkaz, který funguje?
3) Je možné omezovat proud (to znamená brát si napětí článků) z BMS a SOC z BMV 700 (ty ukazatele SOC v BMS se docela rozchází /hlavně v jedné baterii/, ale BMV 700 to ukazuje spolehlivě - chyba je okolo 0.5% za den)
4) Jak poté správně nakonfigurovat Cerbo? Koukal jsem dnes do menu do DVCC, ale jednotlivým parametrům moc nerozumím.
5) Editování těch parametrů - jestli to dobře chápu, tak stačí najít to, co jsi tam zmiňoval a upravit si to. Záleží, v čem se to edituje? Nebo do toho přes TotalCommandera vlást a přes notepad upravit?
6) Ještě jedna otázka k tomu SOC vs. napětí článku. Jak se bude systém chovat, když SOC bude ukazovat 99%, ale realita bude třeba 94% (tzn, že napětí na článcích bude např. 3.38V). A jak se bude BMS chovat, když bude SOC 95% a napětí na některém článku 3.45V (=limit napětí pro BMS).

To by asi prozatím a pro začátek stačilo :-).

Dagus píše:Tak jak jsem hledal kde je to CCCV schované. Nenašel jsem to co jsem viděl(asi se upravil od té doby kód), ale to co jsem hledal, úprava soc vs max proud dis/charge, jsem našel. Kdyby někdo řešil konfig, tak je to /data/etc/dbus-serialbattery/battery.py. Kdyby nebyl někdo znalý, tak se připojíte přes SSH do VenusGX pak "cd /data/etc/dbus-serialbattery" pak upravit ten python otevřením v editoru nano "nano battery.py" a pak najdete daný místo a pak ctrl+x pak Y pro yes a pak enter pro přepsání původního. Pokud chcete vidět co tam vše ještě je tak příkaz ls vám ukáže všehny files v tom dbus adresáři a přes nano si můžete všechno projet.
Vytáhl jsem jak ten kus kódu vypadá a jak jsem si ho upravil na moje 120Ah aku. Chtěl jsme od toho aby to před 100% soc hodně přibrzdilo, respektive skoro zastavilo.

Start with the current values

# Change depending on the SOC values
if self.soc > 99:
self.control_allow_charge = False
else:
self.control_allow_charge = True
# Change depending on the SOC values
if 98 < self.soc <= 100:
self.control_charge_current = 2 2A mezi 98 a 100%
elif 95 < self.soc <= 98:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/10 1/10 max proudu
elif 91 < self.soc <= 95:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/3 1/3 max proudu
else:
self.control_charge_current = self.max_battery_current

# Change depending on the SOC values
if self.soc <= 10:
self.control_discharge_current = 5
elif 10 < self.soc <= 20:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/4
elif 20 < self.soc <= 30:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/2
else:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current

Max charge a discharge je zase v /data/etc/dbus-serialbattery/utils.py, příklad def konfigu:

MAX_BATTERY_CURRENT = 50.0

MAX_BATTERY_DISCHARGE_CURRENT = 60.0

Ukázka jak zareagoval poklesem proudu. Nabíjel jsme to 35A nabíječkou Multiplus2kou potože slunce nebylo. Po tomto testu jsem dohledával konstanty toho CCCV. Lze si to tam napsat i ne třeba max/4, ale i konkrétní hodnotou jako je to u toho 98-x-100SOC.
cccv.png
Třeba to někomu pomůže.
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

1) mělo by to asi jít, ale bez putty(ssh) si rozhodně neporadíš. V nové verzi už nepíše, že to na cerbu nejde, tak to můžeš zkusit. Pokud se to povede tak v tom etc uvidíš ty soubory k editaci.
2) osobně jsem koupil na dratek.cz vsechny izolatory, všechny převodníky a doma jsem měl dc/dc měnič velikosti 1x1cm a vsechno to spajel na testy. Že by to bylo levnější? Tak to asi jo, ale dnes bych s klidem stříhal ve-firect kabel 10cm od konce pro případné spájení zpět a takove blbosti neřešil.
3) rozcházející parametry soc se dají kalibrovat pomocí kabelu a spftu od vyrobce bms a ntb s appkou. Nevím jestli to dokáže brát soc z bočníku a napětí z článku na 100%, ale výběr jakej bočník se má brát jako hlavní v řízení venusu tam je.
4)dvcc tak nastuduj wiki, ale ono v tom dvcc si jen zapneš a řekneš parametry, ale osobně jsem neměl pocit, že se připisují do toho konfiguračního file, takže to měním na obou místech.
5)ano přihlásíš se do venusu přes to ssh(putty) dle návodu co jsem asi už psal jak pro neznalé a pak ten příkaz nano(textový editor v ssh terminálu) upravíš co potřebuješ. Ono ten kód není žádná věda, protože do má všude okomentovány a proměné a fce se jmenují lidsky, takže i poznáš co jaká fce dělá a co upravuješ.
6) systém se bude chovat tak, že zpomalí nabíjení na rychlost v hodnotě menší než 100%. Větší než 98.
Druhý dotaz:
Pokud budeš mít sbalancované články nahoře, tak se nestane nic, prostě napětí vyleze na vrchní mez a tam bude držet a jak se aku nabíjí, tak poleze proud dolů až na 0A.
Pokud napětí na nějakém článku ujede nahoru, tak se nabíjení podle mě zastaví, ale to jsem ještě nezkoušel. Respektive podle mě to je parametr max napětí článku kterým říkáš celkové max napětí a max článku a pokud něco ujede a nebo jsi na 100% soc, tak se nabíjení automaticky ukončuje. To nabíjení si můžeš ukončit i dřív, když si dáš nabíjecí proudu od 95% na 0, tak to ubere proud na 0 už tady. Jinak soc na bms je dost závislej na napětí co je udávané v parametru bms 20/60/80/100soc v nastavení.
Co mě zajímá je jak si povede tenhle soft s dvěma bms. V parametru bms tam je kolik jich je online a misto na to, ale nejsem si vůbec jistý zda to funguje. Možná by nebyl špatný napsat dotaz na tvůrce na githubu, jestli to umí více bms současně. Jinak na tom githubu popisuje i jak to oživovat a nastavovat, kdyby ti můj návod nedával smysl.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Ahoj,
Díky za super odpověď.
KDyž to vezmu popořadě.
1) Putty (nebo SSH) mi vůbec nic neříká a nikdy jsem s tím nedělal. Nainstaloval jsem si PuTTY, ale vůbec nevím co s tím dál. Když tam dám IP, kde se připojuji k remote konzoli, tak to vypadne na conection timeout (nic jiného jsem tam neměnil).
Na githubu jsem ještě četl o nějakém root accessu. Potřebuji to?
Nějaký návod pro absolutního laika?
2) OK, nejprve rozchodím jednu baterii (pokud se povede) a pak objednám druhý Victron kabel.
3) Jakou appku na PC používáš a jak to propojuješ? Já mám jenom propojení přes BT s telefonem...
4) DVCC nastuduji - měl jsem vypnuto. (Proto mi možná nefunguje vyskočení z absorbce, pokud tail current poklesne pod nějakou mez /propojenost BMV a SmartSolar přes Cerbo/)
5) viz jedna. Jestli je někde nějaký popis, určitě uvítám. Nevím, ani co mám pořádně hledat.
6) Uvidíme, jak to bude s SOC a připojením 2 baterií. Po pár dnech je třeba situace, že BMS ukazuje (berte to jako příklad):
- baterie 1: 60%
- baterie 2: 30%
- BMV (přes obě baterie): 55%.
- pokud nabíjím, tak dobiju okolo 47%-50% (tzn. BMV má pravdu a jedna baterie se dokalibruje /BMV se po týdnu bez absorbce srovná o nějaké 3%/).
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

V rychlosti odpoledne napisu postup.
1) ano root potrebujes je tam pak povoleni toho ssh. Do potty das jen ip a připojit a vyzve te to na uzivatele root a heslo co jsis zadal v tom root pristupu
Minuta 12:20 dělá ten root
https://youtu.be/UXskvldEmiw
3) appku mám co mikel a spol tady na foru posilali, jeste nezkoušeno, převodník není ten stejný jako na venus, ale možná i ten bude fungovat. Ja si koupil z Číny origo.
4) tail current by měl fungovat bez dvcc, posli screen jak mas mppt nastaven v advanced, nebo jak tomu říkají.
5)hledat mas venus os root access
6)takhle se aku zachová i když je ručně vzlášť nabiješ na 100% a spojíš?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Ahoj,
Ad 6)
Neznamená to, že se rozjedou baterie, ale rozjedou se ukazatele v BMS.
Po třeba 10-14 dnech bez kalibrace ukazatele se mi stalo, že třeba bylo vidět:
Baterie 1: 40%
Baterie 2: 0%
Victron BMV: 35%.
Pravda byla někde na 30%.

Přijde mi, že měření proudu v těch BMS není úplně přesné.
Třeba teď jsem na bypassu (teď přes zimu zapínám na 30% bypass), ale z baterie pořád nějaký malý proud teče (napájí se BMV, SmartSolar, Cerbo, nevím, jestli něco bere i MultiPlus).
Ten proud je nějakých cca 0,15A (to s nějakou přesností registruje BMV /na 500A bočníku/), ale BMS u baterie zůstala s ukazatelem na 30% (0,15A neregistruje)...

Podle mě to způsobuje nepřesnost měření proudu v BMS. Obzvláště, pokud z baterií beru např. 3kW a pak zátěž spadne na řádově 10ky watů. To může způsobit (je to hypotéza), že poté mohou mezi bateriemi téct malé vyrovnávací proudy, které BMV neregistruje (tam nevidí) a bočník v BMS to jeden vidět může a druhý nemusí.
Další hypotéza je, že jeden bočník v BMS měří do "-" a druhý do "+"....
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Hm já mám teda verzi 200A bms a tenhle problém nepocituji. Multiplus2 v bypassu si vlastni spotřebu bere z dc části, z MP2 5000VA mám zatím pocit, že bere z ac casti pokud je bypass. Kdyžtak napiš jestli jsi se někam posunul.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Ad 4)
Tady screen toho nastavení reglu. Dělal jsem ještě screen přepnutí MultiPlusu z baterie na DS. Na DC straně mi stoupla spotřeba v bodě přepnutí (pokud je to správně měřeno).
Jinak ohledně toho MultiPlusu - napsal jsem to tam špatně - Mám MultiPlus II 5000VA

Ad 1) ROOT ACCESS. Nešlo by to bez něj?
Na PC si upravím ty parametry v tom "venus-data.tar.gz" a pokud by to šlo, tak přes SD kartu nainstaluji do Cerba?
Pokud bych parametry chtěl upravit, tak zase na PC upravím a přes SD kartu zase přeinstalovat?
Přílohy
Active Input MultiPlus II.png
Screenshot_2022-01-13-20-59-05-431_com.victronenergy.victronconnect.jpg
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

4) nemáš tam nějakou DC spotřebu? To by se pak tail nikdy neprovedl. Tu equalizaci každý den bych si odpustil, max ručně pod dohledem takhle vysoko. ABS mi přijde taky moc, max bych dal 54.8 az 55V. Takhle se tomu proudu nebude moc chtít dolů, ten rebulk offset by mohl dělat to, že to na tail "nereaguje", protože pokles o 0.5V a jedeš odznovu na bulk+abs. Já si dal rebulk o 2V níž, aby to ABS dělalo až se aku vybije alespoň o 2V a teprve pak znovu dotažení do 100%
5) ten root není jako rootnutej telefon. To je povolení uživatele s plným právem v tom systému. Pokud něco ovládám, očekávám plný přístup a to root je. Jinak možná se po úpravě může zase vypnout, ale já to ssh na venus chci mít otevřené. Nevidím důvod ho zavírat.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

No DC potřeba je Cerbo, BMV, SmartSolar. Takže to by těm 10 - 15W mohlo odpovídat. Jenom jsem si všiml, že ta DC spotřeba skočí z 10 na 20 (když vezmu nějakou střední hodnotu) v okamžiku přeputí na bypass.
S Re-bulk offsetem si můžu trochu pohrát. Ale když regl vypadne z FLOAT do BULK, tak pak jenom dosáhne ABS napětí a nedrží se tam po definovaný čas - jenom ho to "ťukne".

Ohledně nastavení napětí. Každý článek má vlastně 3 stupně ochrany, aby se správně zbalancoval.
Popisoval jsem to někde tady,ať to tu tolik nerozepisuju:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 9&start=80
- vlastně baterie by se nějako moc rozbalancovat neměla a pokud by se stalo, tak to BMS odstřelí...

Přes zimu mám ekvalizaci nastavenou na každý den, protože jí dosáhnu tak jednou za 14 dní a to bych se do toho nikdy netrefil.
Přes léto je to na ruční příkaz.

Promyslím si, jak bych chtěl baterii nastavit (teď přes zimu mám zapojenou jenom jednu, protože v garáži byla zima /kolem 1-2 stC/, tak mám proražený kabel z garáže do obýváku do jedné skříňky a tam se vejde jenom jedna), zkusím to přepsat v PC a poslat přes SD kartu do Cerba a uvidíme, co to udělá. Pro mě v tuhle chvíli nejjednodušší cesta. O víkendu vyzkouším s jednou baterií.
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Tak ono to vůbec nebylo složitý podle toho videa :shock:
Přílohy
ROOT.png
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Dagus píše:Tak jak jsem hledal kde je to CCCV schované. Nenašel jsem to co jsem viděl(asi se upravil od té doby kód), ale to co jsem hledal, úprava soc vs max proud dis/charge, jsem našel. Kdyby někdo řešil konfig, tak je to /data/etc/dbus-serialbattery/battery.py. Kdyby nebyl někdo znalý, tak se připojíte přes SSH do VenusGX pak "cd /data/etc/dbus-serialbattery" pak upravit ten python otevřením v editoru nano "nano battery.py" a pak najdete daný místo a pak ctrl+x pak Y pro yes a pak enter pro přepsání původního. Pokud chcete vidět co tam vše ještě je tak příkaz ls vám ukáže všehny files v tom dbus adresáři a přes nano si můžete všechno projet.
Vytáhl jsem jak ten kus kódu vypadá a jak jsem si ho upravil na moje 120Ah aku. Chtěl jsme od toho aby to před 100% soc hodně přibrzdilo, respektive skoro zastavilo.

Start with the current values

# Change depending on the SOC values
if self.soc > 99:
self.control_allow_charge = False
else:
self.control_allow_charge = True
# Change depending on the SOC values
if 98 < self.soc <= 100:
self.control_charge_current = 2 2A mezi 98 a 100%
elif 95 < self.soc <= 98:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/10 1/10 max proudu
elif 91 < self.soc <= 95:
self.control_charge_current = self.max_battery_current/3 1/3 max proudu
else:
self.control_charge_current = self.max_battery_current

# Change depending on the SOC values
if self.soc <= 10:
self.control_discharge_current = 5
elif 10 < self.soc <= 20:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/4
elif 20 < self.soc <= 30:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current/2
else:
self.control_discharge_current = self.max_battery_discharge_current

Max charge a discharge je zase v /data/etc/dbus-serialbattery/utils.py, příklad def konfigu:

MAX_BATTERY_CURRENT = 50.0

MAX_BATTERY_DISCHARGE_CURRENT = 60.0

Ukázka jak zareagoval poklesem proudu. Nabíjel jsme to 35A nabíječkou Multiplus2kou potože slunce nebylo. Po tomto testu jsem dohledával konstanty toho CCCV. Lze si to tam napsat i ne třeba max/4, ale i konkrétní hodnotou jako je to u toho 98-x-100SOC.
cccv.png
Třeba to někomu pomůže.
Tak ted postupuj podle tohohle. Dej to cd /data/etc... Pak to odentruj a pak dej ls a uvidis adresáře a pak přes to nano se v tom můžeš hrabst. Pro případ že něco nechodí je v jinem adresáři log
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
SlezY83
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 02, 2013 7:01 pm

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od SlezY83 »

Jasný, večer si to projdu.
Jenom ještě dotaz ke kabelu (podle příslový 2x měř a jednou řež :-D).
Musí se použít ten USB-VE.Direct? (ten uprostřed) - je to on?
Ten nalevo ne-e
Pak mám ještě jeden USB kabel, který by možné šel, ale testovat to nebudu (ten napravo) - ten mám k paličům na článcích.
Přílohy
kabely.jpg
Ostrov 6,4kkWp mono; Victron 150/35 + 150/45; Multiplus II 5000; 50Ah+50Ah+120Ah LiFePo4 (11,2kWh); Cerbo; BMV-700
Topení klimou; TUV Bojler 80l (předřazen před plynový kotel)
Dagus
Příspěvky: 1943
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS kompatibilní s Victron?

Příspěvek od Dagus »

Teoreticky by ti to mohlo fungovat i ten vlevo, protože ten izolovaný převodník by měl být již v VenusGX. Pro jistotu by byl lepší prostřední. Zapojení by mělo být RX,TX a GND, jeden pin bude nezapojen (na BMS je to červenej (+12V)), ale ozkoušené to nemám. Zkus pogooglit jestli někdo nemá videjko, nebo ten github jestli to tam není nějak víc popsané.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek