Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Zdravim, vie mi niekto skúsený poradiť? Mám batériovy pack, skúšal som aj top balanc.. všeličo možné.. neviem a nechápem prečo, keď mám veľkú záťaž, napríklad 70, 100, 150A na batériu, mám lifepo4 280Ah články.. ževraj nové, tak boli deklarované.. používam ich 3 mesiace.. a 2.. 3 mi niekedy blbnu, v podstate stále na BMS mi ukáže pod takou záťažou napríklad že článok na 3V, ale keď zmeram normálne na kontaktoch batérie v daný moment napätie tak je všade rovnaké 3.2 (napr).ale, keď neram od začiatku batérie a skacem po článkoch na ďalšie plus, plus a plus, reálne toľko skutočne batéria má, ale musím to odpočítať, dostanem hodnotu ktorú ukazuje BMS.. nerozumiem tomu.. čo to znamená??


Zameral som multimetrom ich napätie na póloch, ako každé zvlášť, všetky mi ukazovali hodnotu rovnakú, a to 3.26V pod takou záťažou.. ale ak idem od začiatku, mínus mám spoločne a skacem z jednej na druhú, ukazuje mi to skutočne tieto numera, prosím vás čo to znamená, čim to je?? Ja som investoval do seba lepšieho balanceru aktívneho nepomohlo, :( a som smutný :( už od zúfalstva neviem čo s tým je :(
Přílohy
IMG_20211016_175200.jpg
Screenshot_2021-10-16-17-51-40-320_com.jiabaida.bms.jpg
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

Asi špatný propoj? Co má velký odpor?
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Myslíš pliesok, alebo kontakty žeby neboli čisté a podobne?
FRSO
Příspěvky: 2253
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od FRSO »

.
Naposledy upravil(a) FRSO dne sob říj 16, 2021 8:06 pm, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

Změř si napětí šroub po šroubu, někde ti ta desetinka lítá. Jestli je to při vysoké zátěži, tak by to nějaký ten "studeňák" být mohl. A hlavně to měř na těch okách a ne na té ožužlané hlavě šroubu. Jako ono se to nezdá, ale ocel, zinek a měď mají poněkud jinou měrnou vodivost, takže tam mohou být při vyšší zátěži už nezanedbatelné rozdíly.
Stačí mít třeba pod matičkou oko, pak zase matičku a další oko. A vede to v podstatě ten šroub, ten ale už má o něco větší odpor, tedy je na něm úbytek. Podobně, když je někde propoj, a třeba plusový má půl metru, ale mínusový jen 20 cm, tak už je také rozdíl.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

To ta fotka zkresluje nebo máš ty propoje z různých materiálů?
A ty hlavy těch šroubů, to je hrůza ... Beztak jsi použil Phillips na Pozidrive nebo opačně.
Dej tam šestihran a dotahuj momenťákem, plus kolega, jak píše, odmastit atd.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
FRSO
Příspěvky: 2253
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od FRSO »

.
Naposledy upravil(a) FRSO dne sob říj 16, 2021 8:04 pm, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Bohužiaľ sroby su kvalita, to mi dal predávajúci, viem že to je hrozne, už mám objednané nové, dokonca aj nové prepoje, atď, nie chlapci, nechal som to od oleja a podobne..

Áno podložky sú železo, srob je dlhý, diera mala, tak som už objednal iné,.no čakám na ne.. už by mali prísť každú chvíľku, viem to zmerať iba na pliesku alebo srobe.. nemám prístup k samotnému pólu, celý je skrytý..

Mal urobiť v strede? To prečo? Šak pozerám videá na YouTube, malo kde to mali v strede, ale mám to všade tam, prečo to robí problémy len na prvých dvoch? A nie na všetkých? Ak to pomôže tak to určite urobím..
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

cipis píše:To ta fotka zkresluje nebo máš ty propoje z různých materiálů?
A ty hlavy těch šroubů, to je hrůza ... Beztak jsi použil Phillips na Pozidrive nebo opačně.
Dej tam šestihran a dotahuj momenťákem, plus kolega, jak píše, odmastit atd.
To je hriech? Že som to prehodil? Ako fakt? To je asi tá posledná vec čo ma zaujíma a trápi.. nové sroby budú typu cervika.. čiže bude len srob, prepoj, matka..
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Mňa napadlo že či to nemôže byť aj tým, že batérie nie sú nové, ale už používané, alebo dlho stali a podobne.. príde mi že ak by som ich nemal stiahnuté, tak by sa nafukli.. avšak trošku nafúknuté už došli, majú qr kód, ale ja ho neviem prečítať.. vie to niekto čítat??
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

Ano, je to hřích. A zkus ubrat s tím arogantním tónem, když tu nahoře pláčeš, že nevíš kudy kam a snažíme se ti poradit ...

Je to hřích, protože zkurvíš všechno, šroub, šroubovák i to utažení. Nedotáhneš to tolik, kolik je potřeba, když to budeš utahovat nebo povolovat, tak ti ujede ruka a třeba si to zkratneš.

Je to elektromechanický problém, prostě studeňák, se vším všudy. Tolerance měření, kalibrace měřáku i BMS, všechno dohromady. Čistě teoreticky bys to poznal v infra, jestli ti něco netopí.

Jestli to budeš předělávat, tak to teď nemá cenu řešit.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

To je snad jedno, jak jsou ty baterie staré nebo jak jsou na sračky.
Měříš měřákem něco jiného a někde jinde než BMS.
Proto jsem psal, ať to změříš na těch okách, co jsou káblíky od BMS.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

No áno, na BMS je to zhodné s tým čo uvádza.
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Na som len fanúšik, tak ako niekto má rád auta, ja mám rád zelenú energiu, smutné je že robím to čo mi povie človek ktorý mi to predá, ja som si to nevymyslel, viem že to stojí zahovno, ale ak pomôže to že tie očká budú v strede toho prepoja, určite to urobím .. predávajúci mi napríklad povedal že mám, nie dávať očká, ale že ich má rovno pripajkovat na pol.. takže teraz ver.. preto chcem konečne niekoho kto tomu naozaj rozumie, a budem mu vďačný, ale nenechám sa zas urážať..
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

No, tak vidíš, tak je problém mezi konkrétním očkem a pólem baterie.
Středy jsou samozřejmě lepší, protože odpor toho propoje na každou stranu stejný, nicméně si nemyslím, že by to dělalo až tak moc.
Máš tam studeňák, buď je to špinavé, zoxidované, mastné, nějaké sračky tam nebo tak něco. Ty propojky by měly být všechny stejné a samozřejmě z mědi (třeba s povrchovkou). Všechno řádně dotažené atd.

Dokud tohle nedáš do kupy, tak nemá cenu cokoliv jiného zkoušet.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Tak odpurcas teda počkať na tie sroby, prepojky, poriadne to odmastnim,.máme v robote taký sprej, ktorý používam keď korigujem kusy na cnccku.. čo povieš mám tie póly prejsť ešte takým veľmi jemným diamantovým pilnikom, nemal by tomu ublížiť, ale ak tam čosi je??
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Jeden mi napríklad povedal nepoužívajte to bez balanceru.. inak si zničíte batérie.. tak neviem či je jedno či nové či staré.. staršie sú asi horšie alebo?
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od cipis »

Máš to tam jak prase, tak to dej do kupy. Na 90% to po korektním pečlivém propojení bude ukazovat správně.
Je tam někde něco zoxidované nebo tak něco, má to velký odpor, jsou tam ztráty, hřeje se to.
A radši to vyměň rychleji než pomaleji, ono to může začít topit víc a víc.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
byon
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 20, 2021 4:29 pm
Reputace: -2

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od byon »

Mám len strach že to nebude tým, pretože už som to raz čistil :( skúsim to ešte prebrusit, dať nové prepoje, aj srobky s imbusom, aj ten sprej na odmastnenie.. ale ja tomu šancu nedávam, obávam sa že neboli nove, že sú proste takéto :( na internete som už takéto niečo našiel, vymenil piesok, trošku pomohlo, ale jednoducho, nič iné mu nepomohlo, bolo to stále.. má rovnaké bms aj balancer ako ja.. dúfajme že máš pravdu, myslím že v utorok by to mohlo prísť, už je to na sk..
Dagus
Příspěvky: 1938
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 202
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Rozdielne napätie na batérii, a BMS

Příspěvek od Dagus »

Jak to tu čtu, tak to vypadá na ten kontakt skoro na 99%. Snadno se to bude hledat pomocí bms a rozdílnému napětí článek vs měření na propoji. Nechápu nad čím tak dlouho mudruješ. Kdyby jsi chápal jak ta ztráta napětí vzniká, tak by jsi donekonečna neříkal, že to tím nebude.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek