Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
cipis
Příspěvky: 4326
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Teď mě kvůli vám doma úplně neekologicky seřvali, když jsem prozřel a šel zapojit ekologické tlačítko na měniči, aby nejel zbytečně celou noc.
Pardon, já jsem sobec, já chci chránit ty ekologicky recyklované, ehm, ekologicky zlikvidované, eeee, ekologicky starým dieslem dovezené, baterky z telekomunikačních věží. Asi bych měl jít do sebe, a zítra to odvézt do Barka. A odevzdat, ne prodat, přece z toho nebudu ještě něco kupovat. A radši to odvezu na dvojkoláku, ta strašná fábka žere benzín. Ale tak kdyby nedali, tak si to vezmu a dám na podporu tohoto fóra. Nedám, tady se scházejí samí antiekologičtí, vždyť tu ekologicky zrecyklovali tisíce a tisíce baterií z elektroaut. Tak radši příspěvek na chudé ...
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše:Teď mě kvůli vám doma ......
Dneska byl náročný den , jdem spát, dobrou ;)
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Franta2776
Příspěvky: 2388
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
MilosV
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 05, 2020 11:28 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od MilosV »

Je to pořád dokola.
1.auto - SUV, benzin, ročně najedu cca 25 - 30 tis. km. Standardně přes rok jezdím okolo 100 - 200 km denně, neplánovaně občas cca 300 km. 3 - 4 x ročně cesty včetně šotoliny mimo civilizaci 2000 - 3000 km/týden.
Nevím čím elektrickým nahradit.
2.auto - Golf V 1,2 benzin. Roční nájezd do 10000 km, jízdy do cca 100 km. Přesně vhodné na EV.
Ale, v zimě - 11,12,1,2 měsíc nestačí výroba FV ani pro základní spotřebu domu.
Golf stál cca 300 tis., spotřeba cca 5,6 l. Údržba cca 3 tis./rok, najeto 100 tis., je schopen jezdit min. dalších cca 10.let.
Technicky EV ideál, ekonomicky naprostý nesmysl. Nebo ne?
2x 11s panelů 310Wp, Axpert MAX 7200, baterie LiFePo4 3p16s 360 Ah.
eman
Příspěvky: 954
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Jak se odvažuješ něco počítat nebo pokládat zakázané otázky! Prostě vem 1,2mil a bež pro Teslu, ona ti ty peníze vrátí. A když Teslu nekoupíš, tak jsi socka. Tak nebuď socka, dojdi k Providentu a pak se vyfoť u nabíječky na "fejs". :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

MilosV píše:Nevím čím elektrickým nahradit.
Směřoval bych tě k postupné výměně...

SUV za Tohle https://www.youtube.com/watch?v=jLZVCcN1eTo

a po letech až budeš kupovat další auto, tak Tesly Y posuneš na malý nájezd, protože bude mít už degradovanou baterku na 90 a dojezd 400Km by ti nemusel stačit.

V té době už budou spalovací auta stejně drahá jako EVcka a koupíš si nové. Akorát počítej s tím, že už budou všechna (vč.spalovacích) platit silniční daň podle skutečně najetých km.
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
jahodovák
Příspěvky: 1924
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

The Epoch Times: Elektromobilita tlačí státy v USA k zavádění daně z ujeté vzdálenosti či registračních poplatků
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

eman píše:Jak se odvažuješ něco počítat nebo pokládat zakázané otázky! Prostě vem 1,2mil a bež pro Teslu, ona ti ty peníze vrátí. A když Teslu nekoupíš, tak jsi socka. Tak nebuď socka, dojdi k Providentu a pak se vyfoť u nabíječky na "fejs". :D
Elon ti pak třeba dálkově prodlouží dojezd, až budeš potřebovat ujet hurikánu. Nebo ti to naopak zastaví, až se opozdíš s pokutou za špatné parkování. Nebo třeba zakáže nabíjení, až se to zvrtne a bude nedostatek. Bude z tebe ukázkový uživatel zcela závislý na rozhodnutí někoho jiného. Pár si jich prohlídnu. Jestli se polepšili s tím zpracováním, asi neodolám a koupím to.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2037
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

u spalovaku by to jako neslo jo? :) Moderniho samozrejme
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

To víš že by to šlo. Proto bych se tomu obloukem vyhnul. Jenže tady už se to děje a těm majitelům to ani nepřijde.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
jansol
Příspěvky: 39
Registrován: stř led 19, 2022 9:41 pm
Lokalita: Mirovice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13650
Kapacita baterie [kWh]: 28
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Mirovice

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jansol »

Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
Měnič Deye 12KW,MPPT1 10S MPPT2 10S a MPPT3 10S longi panely 455W.Baterie EELBattery
2x14KW.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Obecně se počítá 200Wh / km. To je při 7kč / kWh 1,4kč / km. Takovým stylem jízdy si to auto ale fakt neuziješ. Jde spíš o formu sebetrestání.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2037
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

fugas píše:Obecně se počítá 200Wh / km. To je při 7kč / kWh 1,4kč / km. Takovým stylem jízdy si to auto ale fakt neuziješ. Jde spíš o formu sebetrestání.
tak sebezapreni fakt ne :) I za tech 20kwh na 100 se pekne svezes. Ostatne jestli si jdes cilene uzit jizdu, musis pocitat ze to je drazsi a to bude platit u spalovaku jeste vic. a kdzy vezmes klasicke auto na okruh, tak musis byt pripraveny i na to, ze znicis spojku nebo zadres motor :) Normalni auta na to nemaj uzpusobene olejove hospodarstvi. O spotrebe nemluvim
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Hmm. To musíš ale bydlet u Kolína jako ti medvědi. Kolem Berounky se za to teda fakt nesvezeš. Z toho co zhltne vydatný kopec narekuperuješ zpět tak 30%, když jsi šikovný.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kodl69 »

Jasně že šlo, omezovače a bonzovače už musí být instalovaný ve všech novejch krámech, a je jenom otázka, kdy těm starejm pod záminkou ekologie prakticky znemožní přístup na silnice. Pořídil jsem si lehkou enduro motorku, silnice už mě nebaví, je na nich moc kreténů, tak je aspoň občas o jednoho míň :)
Okruh... v Brně po okruhu jsem jezdil s kdečím, a nikdy jsem nezadřel motor ani nezničil spojku, spíš to odnášely gumy a brzdy, kvůli čemu jsem musel zvolnit. Limitem byly jízdní vlastnosti a přilnavost. Motoru se nic nestane ani když dáš červenohoský sedlo stylem závod do vrchu, a to je jinej zápřah než okruh. Možná takhle odvaříš naturbenej motorek za sekačky, ale normální atmosférickej motor těžko. Asi nejlepší to bylo na okruhu na motorce, tam jsem neměl takovej dojem zoufalýho nedostaku výkonu, ale spíš svou neschpnost ohnout to až na koleno do zatáčky...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
glottis
Příspěvky: 2037
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

fugas píše:Hmm. To musíš ale bydlet u Kolína jako ti medvědi. Kolem Berounky se za to teda fakt nesvezeš. Z toho co zhltne vydatný kopec narekuperuješ zpět tak 30%, když jsi šikovný.
A kolik myslis ze to ostrejsi svezeni teslou? ikdyz bys to jel za 40 a 30% zrekuperoval tak je to supr svezeni za 30kwh/100 a pri 7 korunach porad 2,1 za km? Kdyz to budu zkouset svym dieslem, tak to pojedu za 10-15 ikdyz mam normalne 6,5, takze asi za 5 korun km? A jeste to bude trapeni :) Ono to EV bere hlavne pri vysoke rychlosti. Odpor vzduchu. Rozjezdy a brzdeni se pak docela muzou i kryt. U spalovaku mi to zere uz jen tim, ze mam vysoke otacky a nemusim ani jet :))

Ale jen aby bylo jasno. Ja ev fanatik nejsem, chtel bych mensi hlavne na male jezdeni, kde jakykoliv spalovak neskutecne trpi. Teslu nijak moc nemusim, muska uz vubec ne ale co si budeme povidat, to auto proste jede pekne a svezeni to je supr i za male penize za km.

A cisla jsem jeste vytahl z kamarada, co jezdi casto trasu melnik, libechov duba, ceska lipa. Oblibena motorkarska trasa. Cerstve ma teslu takze si to uziva. Je to asi 50km a pry civilni jizda 10% baterky, ostra jizda 15%. tedy pri prepoctu na 80kwh baterii a 100km ... 16kwh klidna jizda, 24kwh kdyz jede co to jde v ramci okresky, jakych si predpisu zatacek a vesnic. Takze jsme nebyl daleko od odhadu
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

kodl69 píše:Jasně že šlo, omezovače a bonzovače už musí být instalovaný ve všech novejch krámech, a je jenom otázka, kdy těm starejm pod záminkou ekologie prakticky znemožní přístup na silnice. Pořídil jsem si lehkou enduro motorku, silnice už mě nebaví, je na nich moc kreténů, tak je aspoň občas o jednoho míň :)
Okruh... v Brně po okruhu jsem jezdil s kdečím, a nikdy jsem nezadřel motor ani nezničil spojku, spíš to odnášely gumy a brzdy, kvůli čemu jsem musel zvolnit. Limitem byly jízdní vlastnosti a přilnavost. Motoru se nic nestane ani když dáš červenohoský sedlo stylem závod do vrchu, a to je jinej zápřah než okruh. Možná takhle odvaříš naturbenej motorek za sekačky, ale normální atmosférickej motor těžko. Asi nejlepší to bylo na okruhu na motorce, tam jsem neměl takovej dojem zoufalýho nedostaku výkonu, ale spíš svou neschpnost ohnout to až na koleno do zatáčky...
Starý elektromobil ti nikdo nezakáže, jelikož plní. Nebonzuje, nemá navigaci a jede kam točíš volantem. Nemá ty koně, ale to za svobodu vyměním.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2037
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

kodl69 píše:Jasně že šlo, omezovače a bonzovače už musí být instalovaný ve všech novejch krámech, a je jenom otázka, kdy těm starejm pod záminkou ekologie prakticky znemožní přístup na silnice. Pořídil jsem si lehkou enduro motorku, silnice už mě nebaví, je na nich moc kreténů, tak je aspoň občas o jednoho míň :)
Okruh... v Brně po okruhu jsem jezdil s kdečím, a nikdy jsem nezadřel motor ani nezničil spojku, spíš to odnášely gumy a brzdy, kvůli čemu jsem musel zvolnit. Limitem byly jízdní vlastnosti a přilnavost. Motoru se nic nestane ani když dáš červenohoský sedlo stylem závod do vrchu, a to je jinej zápřah než okruh. Možná takhle odvaříš naturbenej motorek za sekačky, ale normální atmosférickej motor těžko. Asi nejlepší to bylo na okruhu na motorce, tam jsem neměl takovej dojem zoufalýho nedostaku výkonu, ale spíš svou neschpnost ohnout to až na koleno do zatáčky...
Ono zalezi i jakym pekacem :) Kamarad jezdi zavody. Driv meli civilni porshe. Zadrit to pry nebyl tak velkej problem. Pak koupili zavodni verzi a byl klid. Ono kdyz u zzatacky jedes dostatecne rychle, tak odstrediva sila proste zaridi, ze olej je uplne jinde, nez si to maloval projektant :D Ja netvrdim, ze se to musi stat, jen ze muze s vyss pravdepodobnosti. Stejne tak ta spojka, kdyz to pozenes na max, asi odejde driv. Kdyz mas dvojhmotu tak tuplem uz jen ostrym razenim
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

glottis píše:
fugas píše:Hmm. To musíš ale bydlet u Kolína jako ti medvědi. Kolem Berounky se za to teda fakt nesvezeš. Z toho co zhltne vydatný kopec narekuperuješ zpět tak 30%, když jsi šikovný.
A kolik myslis ze to ostrejsi svezeni teslou? ikdyz bys to jel za 40 a 30% zrekuperoval tak je to supr svezeni za 30kwh/100 a pri 7 korunach porad 2,1 za km? Kdyz to budu zkouset svym dieslem, tak to pojedu za 10-15 ikdyz mam normalne 6,5, takze asi za 5 korun km? A jeste to bude trapeni :) Ono to EV bere hlavne pri vysoke rychlosti. Odpor vzduchu. Rozjezdy a brzdeni se pak docela muzou i kryt. U spalovaku mi to zere uz jen tim, ze mam vysoke otacky a nemusim ani jet :))

Ale jen aby bylo jasno. Ja ev fanatik nejsem, chtel bych mensi hlavne na male jezdeni, kde jakykoliv spalovak neskutecne trpi. Teslu nijak moc nemusim, muska uz vubec ne ale co si budeme povidat, to auto proste jede pekne a svezeni to je supr i za male penize za km.

A cisla jsem jeste vytahl z kamarada, co jezdi casto trasu melnik, libechov duba, ceska lipa. Oblibena motorkarska trasa. Cerstve ma teslu takze si to uziva. Je to asi 50km a pry civilni jizda 10% baterky, ostra jizda 15%. tedy pri prepoctu na 80kwh baterii a 100km ... 16kwh klidna jizda, 24kwh kdyz jede co to jde v ramci okresky, jakych si predpisu zatacek a vesnic. Takze jsme nebyl daleko od odhadu
Zní to maličko jako Perpetum Mobile. Ale nebudu se o tom hádat. Kdybych se s tím týden povozil, měl bych argumenty. Každopádně moje stará Máňa udělala i na původní NiCd 100km. Ale to už bylo bičování. Pod plynem už jen 40km. Když vezmu v potaz stáří a účinnost baterek, budu velkoryse počítat 60km. To mi pořád nevychází.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2037
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

A jina trasa ... plzen, ceska lipa. 200km

Pry spis sportovnejsi jizda :) Asi by to slo samozrejme napalit vic. Ale treba jet po dalnici vic nema smysl, na tom si neni co uzivat :)
graf.png
stats.png

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek