JBD BMS

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
Odpovědět
mopadzi
Příspěvky: 989
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 51
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

JBD BMS

Příspěvek od mopadzi »

Jak máte nastaveny JBD Bms na nové modré lifepo4?
od kdy balancujete a jak? Jen při nabíjení?
jaké koncové napěrí?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
mopadzi
Příspěvky: 989
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 51
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: JBD BMS

Příspěvek od mopadzi »

dělá to, že po ukončení nabíjení BMS udělá charge of a vyletí mi napětí na jednom článku nad 3.5V
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Franta2776
Příspěvky: 2237
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 135

Re: JBD BMS

Příspěvek od Franta2776 »

Nenabíjej,tak vysoko stačí 3,4V a balancer u nových článků nebudeš potřebovat.Vlastní zkušenost po 10cyklech rozdíl na článcích 0,003V.Spodní napětí 3,0V,.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
mopadzi
Příspěvky: 989
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 51
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: JBD BMS

Příspěvek od mopadzi »

to je mi jasné, max 3.4V. Od kolika balancovat a jen při nabíjení?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Re: JBD BMS

Příspěvek od Mikel »

mopadzi píše:to je mi jasné, max 3.4V. Od kolika balancovat a jen při nabíjení?
Od 3,375 staticky
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: JBD BMS

Příspěvek od kodl69 »

Na lifepo4 podle nanpětí nic nepoznáš. A rozhození článku poznáš na koncích, mezi 20-80%SOC podle napětí nepoznáš nic. Tj dokud některej článek neuteče mimo tohle rozmezí, tak nic nepoznáš. Proto je dobrý jednou za čas články doopravdy vybalancovat, právě nad 3.4V se články začnou rychle rozjíždět, tj když 15 článků bude mít 3.35V při SOC víc cca 80% tak na ten poslední kterej ujel "nahoru" zbývá 4.15V a to už musí BMS vypnout... První rok to asi nebudeš muset řešit, ale 10 a víc let starý winstony mě celkem vyškolily, jak je potřeba baterky hlídat.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Re: JBD BMS

Příspěvek od Mikel »

kodl69 píše: ujel "nahoru" zbývá 4.15V a to už musí BMS vypnout... .
4,15V je trochu vysoko na odpojenia zasah BMS.
To uz ty modre LIFEPO4 clanky budou vypadat jak zena v 8 mesici :)
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
mopadzi
Příspěvky: 989
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 51
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: JBD BMS

Příspěvek od mopadzi »

mě spíš fascinovala ta elektrochemie. nabíjení vypnuto a napětí roste
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Re: JBD BMS

Příspěvek od Mikel »

mopadzi píše:mě spíš fascinovala ta elektrochemie. nabíjení vypnuto a napětí roste
To asi bude nejaka chyba mereni nebo zobrazeni dat v aplikaci.
V realu to mozne neni.
Pripadne ted si vzpominam, ze uz jsem neco podobneho zazil s LIFEPO4 a JBD BMS.
Pak jsem zjistil, ze jsem omylem nechal merici balancni drat nedotazeni na baterii a ukazovalo to hlouposti vcetne toho co popisujes.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: JBD BMS

Příspěvek od kodl69 »

Ten můj příklad neberte doslovně, to je jenom pro ty, co to provozují bez BMS. A taky o tom, že žádná BMS nedokáže "sežrat" třeba 40A nabíjecího proudu, když zrovna svítí slunko a baterky jdou do plna, tj měla by buď komunikovat s regulátorem, nebo aspoň nějak omezit nabíjecí proud (zapnout vytěžování?) a pokud to dál nejde, tak baterku odpojit, což může být smrtelný pro mppt regulátor. Tohle ale dokáže snadno vyřešit jedna dioda...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Re: JBD BMS

Příspěvek od Mikel »

kodl69 píše:Ten můj příklad neberte doslovně, to je jenom pro ty, co to provozují bez BMS. A taky o tom, že žádná BMS nedokáže "sežrat" třeba 40A nabíjecího proudu, když zrovna svítí slunko a baterky jdou do plna, tj měla by buď komunikovat s regulátorem, nebo aspoň nějak omezit nabíjecí proud (zapnout vytěžování?) a pokud to dál nejde, tak baterku odpojit, což může být smrtelný pro mppt regulátor. Tohle ale dokáže snadno vyřešit jedna dioda...
Tak ono hlavne na regulatoru musi byt nastavene nizsi koncove napeti za cely pack nez na BMS. Pokud je to dobre nastavene, regulator sam zacne vcas omezovat proud a nepovoli nabijeni nad nastavenou hodnotu. To umi kazdy regulator i bez datove komunikace s BMS.
BMS by mela zasahnout az v krajnim pripade. JBD BMSky po prekroceni napeti uzavrou pouze nabijeni, zatez je stale otevrena.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/

Odpovědět