BMS 17S

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
mopadzi
Příspěvky: 991
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

BMS 17S

Příspěvek od mopadzi »

zdravím dělám design BMS pro 17S LIFEPO4 s CAN stohovatelnou
na jaké proudy dimenzovat?
podle mne by mělo stačit pro 3 měniče 4-5kw 200A continualně pro instalaci s jedním packem
co vy na to?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: BMS 17S

Příspěvek od kodl69 »

to jako chceš spínat těch 200A mosfetem?
Zkus se zamyslet nad tím, co se stane, když dojde o metr dál na CY35mm2 ke zkratu, a bude to jištěný třeba PN000 100A pojistkou. Mosfety budou muset vydržet (a taky odpojit, pokud bude elektronika rychlejší než pojistka proud řádu jednotek kA při napětí cca 50V.
10 mosfetů paralelně po 3.3miliohm je 0.3miliohm, a pro 1000A je to 0.3V, pro 2000A je to 0.6V , pro 10kA (to bych tak čekal jako rozumnou hodnotu pro návrh, je to 6V a mosfety jsou odpařený za pár mikrosekund. Řešení s IR2125 a zapojení "hexsense" tohle řeší, ale může dělat problém při připojení kapacitní zátěže, v tomhle případě masivní kontakt jističe s vypínací cívkou je asi odolnější řešení...
osobně ale nevidím důvod vůbec silovku vypínat z BMS, stačí vypnout nabíjení a spotřebu...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.