Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon srp 02, 2021 4:46 pm


Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Předchozí

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod FRSO » pon čer 07, 2021 10:36 pm

ResHacker píše:Ahoj, to je sice pěkné, že to takle testuješ, ale jak máš zajištěno, že některý článek nejde při vybíjení moc nízko?

Jj, mě by zajímal ten vybíjecí proud jakým to testoval, jestli proudem 40A ?, nebo menším.
FRSO
 
Příspěvky: 1472
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod ResHacker » úte čer 08, 2021 7:32 am

No pokud tam má 37V a zátěž umí max 400W, tak to vychází na necelých 11A... A pokud je to už vybitý stav, tak ten počáteční proud musel být ještě o dost menší ;) Ale možná se pletu..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » úte čer 08, 2021 6:06 pm

Zde jde o to ziskat predstavu o kapacite funkcni baterie, pokud nemam cas provest test na voze.

Tj. stejne statisticky jako mam jistotu jakou kapacitu maji ostatni moduly z hromady.
Pokud by nejanky clanek byl fatalne jiny, to auto by sem nedojelo :-) popripade pokud by byl jenom trochu jiny tak dojelo, ale se zminkou v error logu vozu o neprimerenem poklesu napeti clanku v provoznim rozsahu. A to vzdy prohlizim, respektive musim proverit abych vedel jestli jsem do vozu nezanesl nejankou chybu.

Nejedna se tedy o test baterie z pohledu funkcnosti, ale pouze o potvrzeni predpokladane dostupne kapacity.

Poznamka pod carou,
Proslo mi rukou jiz 20 baterii a zadna nemela problem s tim ze by mela poskozeny, vycpely ci odlisny clanek. Svet BMW a baterii je jinde, nez obyc cina alliexpress/allibaba nebo baterky do notebooku ci aku naradi. Ty obavy ziskane s provozovanim nekvalitnich clanku trebas Nokia 9300 kde se po pul roce baterka nafoukla, nebo z baterii rucniho naradi... jsou zde uplne liche.
BMW musi mit sakra jistotu ze ty clanky se kterych to stavi jsou maximalni mozna kvalita. obvzlaste pokud je to vuz prukopnik. Neni mozne ze se ty vozy nekde zastavi, popripade ze zahori.... a cela planeta si bude psat o tom ze BMW shorelo. To co neprojde testama pak pokracuje na sekundarni trh jako 00extra a to co neuspeje tam pak konci kdo vi kde. Spousta lidi mi rika, ze by si tu baterku nikdy nedalo domu... ja to chapu, muj deda treba nechtel plynovej sporak, aby nevyhorel ... ? Vzdyt jiz cca 200t aut s touto ci obdobnou baterii jezdi a neni zname zadne, ktere by shorelo na selhani baterie. Test prebijeni techto clanku ktery delal kolega na slovenku ukazal, ze clanek neshori, pouze se zvedne jeho teplota na 130st.C a udela dymovnici - vyvari elektrolyt a konecna.

A pokud se mylim prosim ukazte mi nekdo vadny modul z I3, ovsem za prepdokladu, ze ho predtim neznicil chcipnuty cinsky balancer o ktery zakopla kolem prochazejici kocka. :D .

Timto nezpochybnuji neci kvalifikaci a erudicitu, pouze tvrdim, ze tyto baterie jsou jine a zkusenosti ziskane na jinych clancich co do kvality jsou jinde. Pokud bych mel nezname clanky, treba jeste nesbalancovane, nevyzkousene stovkou cyklu ci mel clanky pochybne kvality, jiste by bylo na snade i na jeden jediny test mit hlidane napeti vsech clanku, protoze proste nevim. Zde to vsak potreba neni, clanky maji kvalitu znamou, jsou sbalancovane a testnute v beznem provoznim rozsahu, ve kterem nikdy nevykazali odchylku od ocekavaneho stavu.
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » úte čer 08, 2021 6:08 pm

Nejde pouzit 11A na vybijeni.... 50 V * 11A = 550W
Vybijim 8A od zacatku do konce. Tak se vlezu na tech 400W.

Pro zajmavost kdyz to meri vuz, tak ten vali 15A k 2.9V na celu (34,8 modul) , a pak pokracuje 4A k 2,8V (33,6 modul).
A vuz pokud jede a date plny plyn, papne 300-350A. Tim chci pouze rici, ze test na zatizeni vysokym proudem se na tech celech deje tesne pred tim, nez je baterie vymontovana :D

ResHacker píše:No pokud tam má 37V a zátěž umí max 400W, tak to vychází na necelých 11A... A pokud je to už vybitý stav, tak ten počáteční proud musel být ještě o dost menší ;) Ale možná se pletu..
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod ResHacker » stř čer 09, 2021 8:30 am

Díky za zajímavé info. Z toho si tedy beru asi to, že ty baterky jsou tak dokonale sbalancovány a se stejnými parametry, že prakticky při tomto testu netřeba hlídat. Já jsem tedy kupoval 120ks samostatných článků, které byly špatně navařeny od zdejšího člena djpeto, kapacitní zkoušku jsem udělal na všech proudem asi 10A a kapacita se pohybovala mezi 59 - 62Ah u drtivé většiny článků, takže bylo nuté to v sériovém uspořádání hlídat. Dále potvrzuji, že jsou zřejmě mimořádně odolné proti přebití, protože se mi omylem 2 kusy povedlo dostat až na 4,5V a nestalo se naprosto nic, zase jsem je pak normálně vybil a fungujou do dnes.
A k tomu vybíjecímu proudu - myslel jsem 11A jako max možný proud při tom konečném vybíjecím napětí co jsem odečetl z displeje na foto.. však jsem tam také dopsal, že počáteční proud logicky bude menší ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » stř čer 09, 2021 9:27 am

Tak to jsi mel samostatne nesparovane clanky tak to je jasne... , v modulu jsou stejnou kapacitou k sobe.. . U mixu to musis hlidat i na jeden test vis prd co to je za celly to je jasne. Jeste drobna poznamka 59Ah neni novy "BMW "clanek.

Rikas z spatneho vareni.. podle me to spis byli bud prototypove pokusy, nebo a to spis celly ktery neprosli vstupnim testem. Ja dost pochybuju, ze by nekdo ty moduly rozebiral ve velkem, to se da jakoze doma kde nevadi ze je ten cell je hnusnej od lepidla atd... , ale prumyslove v Evrope tezko, v Cine si to dokazu predstavit tam je prace levna.

Jestli ses z stredocech, nebo jezdis kolem , mohu ti ten modul klidne zapujcit na test/laboraci. Spousta lidi tomu neveri :-)

11A jasny, ale to bych kolem toho musel skakat... a ve vysledku bych si pomohl o par minut ... nema vyznam. Dyt se to vybije i pri 8A a cas to nezere.
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod ResHacker » stř čer 09, 2021 10:10 am

Jo heleď, to máš pravdu, mě po čase bylo divný to, že sice byly navařený ty terminály a rozkrájeli to flexou, ale nikde žádný lepidlo, ta černá folie na všech neporušená...nevim teda uplně, jak vypadá článek demontovaný z hotový sady, ale někde jsem četl, že je to celý slepený.. To se špatným vařením vím od prodejce djpeto, ale možná je to jinak, netuším..
Jinak nevím no, 59 - 62Ah mi nepřišlo tak strašné vzhledem k tomu, že jsem je skládal po třech do kapacity 180Ah, dalo se s tím tedy dost vyhrát a při počtu 120čl se mi to povedlo tak, že mám všude stejnou kapacitu cca 183Ah s minimální odchylkou.. Jak píšeš, že v modulu musí bejt stejná kapacita, no čekal bych, že nejen v modulu, ale i mezi všemi 8mi moduly, jelikož je tam celkem 96článků v sérii..
Vnitřní odpor byl všude též prakticky stejný. Přesto přiznávám, že po nějaké době se články malinko rozcházejí, může to být vším možný, nejvíce ale podezřívám použitou BMS a její nestejnoměrný odběr.. ale kdo ví.. není to nic dramatického a úplně bude stačit to jednou za půl roku/rok nechat dobalancovat při malém proudu.
Jinak jsou články krásně tvrdé a při odběru do 200A se prakticky ani nezahřejou, též nabíjení 12kW výkonem je zahřeje typicky jen tak o max 2-3°C, čili nepotřebují v P106 vůbec žádné chlazení, stačí jen výhřev na zimu.
Jinak ti věřím, spíš by mi to asi sedlo k těm prototypům/neprošly testem apod, ale tehdy prostě nebyla tvoje nabídka, nebyly ani baterky zde od Mikela, tak jsem koupil to, co aktuálně bylo k mání...a zpětně nemůžu říct, že bych byl nespokojenej, jen ta cena je dneska samozřejmě jinde..Auto mi teď v létě v pohodě dá na 27kWh i přes 200km odhadem, v praxi jsem ujel nejvíc asi 185 a úplně bez stresu..
Jasný, chápu, já spíš myslel, jestli to ta zátěž neumí automaticky hlídat dle max výkonu. Mám tu jednu velmi povedenou 150W zátěž z Ali a ta tohle umí... takže tak ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » stř čer 09, 2021 5:59 pm

Ahoj, ta zatez ma rezimy udrzet konstantni proud, konstantni napeti, konstantni odpor, a konstantni vykon. Takze mas pravdu v tom rezimu vykonu by to slo. Ja pouzil cestu ktera vedla nejrychleji k vysledku :-)
jj mas pravdu, ty cely jsou vybrane stejne do celeho battery packu 8 modulu, to oznaceni kazdeho modulu je obvzlaste na tech prvnich primo demonske.
Ano kdyz mas dostatek celu tak si to poskladas jak to nejlepe vyjde :-)
A take potvrzuji to chlazeni, predstava rozhycovane baterie je zde mimo.
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » sob čer 12, 2021 1:07 pm

Zpetna vazba od majitele, kouknete jake nasel krasne balancery.....
https://1ps.technology/cms-12a/

WhatsApp Image 2021-06-12 at 13.57.32.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod Dagus » sob čer 12, 2021 2:01 pm

Hezký kousky a z cz a krásný web gui. Ještě kdyby to komunikovalo s Victronem a studerem a nestalo 20tis, tak krasný škálovatelný řešení.
Dagus
 
Příspěvky: 785
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » sob čer 12, 2021 5:53 pm

JJ z CZ to je super, uz jsem panum psal, jestli by nesla cela batrrka I3 udelat ala "plyontech", vymenit tam tu ridici jednotku za jejich to by byl panecku pocin :-)
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » úte črc 06, 2021 10:07 pm

Hezky den,
spionazni foto luxus pouziti...

WhatsApp Image 2021-07-05 at 15.51.26.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-05 at 17.13.32.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-05 at 18.30.06.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Re: Samsung SDI 60 Ah v modulech BMW i3

Příspěvekod havrla » ned črc 11, 2021 8:49 am

Ted jsem našel super pecku pro vyznavace aliku

https://a.aliexpress.com/_m0K7znl
havrla
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř črc 08, 2020 11:07 pm

Předchozí

Zpět na Baterie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'