E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PavelR
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

unicast píše:Jen tak mimo téma, jako nejlepší způsob, jak zabránit píchnutí kola, se mi osvědčilo tam udržovat patřičný tlak, čili tak jednou za pár dní to dofouknout kompresorem. Když tam jsou 4 bary, tak se to píchnout prakticky nedá. Samozřejmě závadám typu prasklina u ventilku apod. to nezabrání. Jo a taky klesá valivý odpor a tím spotřeba :-)
Jak je to v té písničce. Atmosféry atmosféry jak jsou důležité pro šoféry ...
Tlačím na horní tlak co je uveden na plášti aktuálně nějakých 5atm. Ale jednou za pár dní to bych při své neorganizovanosti a línosti rozhodně nedal. Dost mě to irituje. Ptal jsem se v cyklosportu na duše co neutíkají. Prej to neexistuje. A proč to existuje u aut? Auto mě neuteče ani za dva roky - a to vím jistě páč jsem poslední dva roky nestihl přezut na letní :D a zima je zase tu. Kde je kua problém? To nikdo nedělá duši do kola kde je trošku matroše aby to neutíkalo? 8-) 8-) 8-)

Jak to vlastně má fungovat že tlak v kole zabráníé defektu?
PavelR
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

Jinak sedlo je to co jsem měnil hned druhý den. Dovezl jsem si kolo a že to jedu vyzkoušet. 30km a ráno jsem chodil jako by mi upadlo mejdlo ve sprše :D bylo tam takový úzky - takovej půlič prdele. Na něčem takovým se nedá sedět kor s mýma rozměrama. Takže rychle dekatlon a největší sicna co měli skladem. Efekt se dostavil okamžitě, radost jezdit.
jahodovák
Příspěvky: 1944
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Jelikož jsem měl stejné problémy a občas prorazil duši,při přestavbě jsem si nechal poradit od odborníka v dh-elektrokola a ten mi poradil,že mám místi výpletu kola na 28 dát jen 26 a koupit od něho plášt,je tam za 990 a ten bude stačit foukat jen klidně na 1 atmosféru a budu to mít misto pérování a nebo i víc,pokud budu chtít šetřit energii a kolo s tím pláštěm bude mít vnější rozměr téměr totožný s tím 28,musím mu dát za pravdu,za více než 3500 kilometrů jsem neměl defekt a to jsem občas zapoměl dohustit a jezdil i pod tu atmosféru,jen kolo jelo více ztěžka.Tachometr ukazuje správně,jen se musí zadat správný obvod kola,za mě vznikající nápad,navíc plášt nejeví známky opotřebení...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
unicast
Příspěvky: 1255
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

PavelR píše:Tlačím na horní tlak co je uveden na plášti aktuálně nějakých 5atm. Ale jednou za pár dní to bych při své neorganizovanosti a línosti rozhodně nedal.
To je v pohodě. Mám velký kompresor s 25l vzdušníkem a je ve stejné místnosti, jako kola, takže sáhnu, vezmu dofukovací pistoli, přední kolo, odšroubuji ventilek, nasadím, pssss, 4.05, zašroubuji, zadní kolo, pssss, 4.05, zašroubuji, odjezd, nezabere to víc než minutu. Teda když je vzdušník natlakovaný, když ne, tak se mi taky zpravidla moc nechce kompresor zapojovat do zásuvky a čekat v tom kraválu na natlakování :-)
PavelR píše:Jak to vlastně má fungovat že tlak v kole zabráníé defektu?
Laicky to vidím tak, že čím je kolo tvrdší, tím je pro případný penetrující objekt obtížnější se do něj vůbec zapíchnout. Taky menší styčná plocha kola s vozovkou atd.
jahodovák
Příspěvky: 1944
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Kolo většinou prorazíš když najedeš na překážku a je málo nafouknuté,tak dojde k promáčknutí pláště až na ráfek a tím k procvaknutí duše o hranu ráfku....takže čím menší průměr pláště,tím vetší možnost tohoto jevu...a samozřejmě i větší tlak ,který toto nedovolí,tož tak...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

unicast píše:
PavelR píše:Tlačím na horní tlak co je uveden na plášti aktuálně nějakých 5atm. Ale jednou za pár dní to bych při své neorganizovanosti a línosti rozhodně nedal.
To je v pohodě. Mám velký kompresor s 25l vzdušníkem a je ve stejné místnosti, jako kola, takže sáhnu, vezmu dofukovací pistoli, přední kolo, odšroubuji ventilek, nasadím, pssss, 4.05, zašroubuji, zadní kolo, pssss, 4.05, zašroubuji, odjezd, nezabere to víc než minutu. Teda když je vzdušník natlakovaný, když ne, tak se mi taky zpravidla moc nechce kompresor zapojovat do zásuvky a čekat v tom kraválu na natlakování :-)
To u mě nějde. Kompresor i když bezhlučný je v dílně ve dvorním stavení a kolo za vchodovými dveřmi. Hodím ráno oběd do koše a hurá do práce.
Ale tvoji organizovanost obdivuju. Mám odpor k činnostem které se musí provádět opakovaně-pravidelně a hned. Rozhodně nebudu rozšiřovat už tak jejich velký počet o foukání kola. Foukám nahodile když se mi zrovna chce.

Stále věřím ve vývoj a inovace. Jednou ta neutíkající duše bude vynalezena. :lol:
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od vlkazajac »

Kedysi sa do duše, ktorá prepúšťala, nalialo trochu mlieka. No jo, kedysi - TO bývalo mlieko, teraz máme iba mlieko...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
kodl69
Příspěvky: 7419
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

prodává se tekutina do bezdušovek na kolo, dávám ji do normálních duší, stačí vyšroubovat ventilek a stříkačkou tam poslat 20-40ml...
Určitě to neuchází, a dokáže to vyřešit i malej defekt, ale cvaklou duši mezi kámen a ráfek ne...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
unicast
Příspěvky: 1255
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

PavelR píše: Ale tvoji organizovanost obdivuju. Mám odpor k činnostem které se musí provádět opakovaně-pravidelně a hned.
To jo. Ale za mnohem horší považuji sundavat kolo, stahovat plášť, měnit nebo lepit duši a zejména pak zase ten plášť nasazovat. Taky mě nebaví kupovat duše (pokud to zrovna není Lidl nebo Decathlon, ale nějaký normální městský obchod, tak tam už dneska blbá duše stojí od 140 do 230 korun). A představa, že to řeším někde uprostřed cesty nebo to vedu 10 kilometrů s prázdnou pneumatikou, to taky ten odpor k dofukování dokáže vyléčit celkem snadno :lol:
jahodovák
Příspěvky: 1944
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Abych nemusel stále jezdit ke kompresoru,tak jsem si zakoupil velkou hustilku určenou do auta a pokud je třeba,stačí párkrát zapumpovat a je nahuštěno,jenak si procvičíte záda a za druhé nemusíte se zlobit s kompresore.Pokud ještě zvolíte správné pláště tak budete dofukovat tak 2 krát do roka jako já,že už je to třeba poznám tak,že kolo pěkně se spíš valí a jako by nikde nebylo hrbolů,a to je tlak podle manometru na pumpě 0,5 at,i s tímto tlakem se dá bez problémů jezdit,víc jak 2,5 ale nefoukám,je to potom jak kostitřas...a duši jsem koupil zároven s pláštěm a ani nevím jaká tam je,vše přišlo se zapleteným motorem...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

unicast píše:
PavelR píše: Ale tvoji organizovanost obdivuju. Mám odpor k činnostem které se musí provádět opakovaně-pravidelně a hned.
To jo. Ale za mnohem horší považuji sundavat kolo, stahovat plášť, měnit nebo lepit duši a zejména pak zase ten plášť nasazovat. Taky mě nebaví kupovat duše (pokud to zrovna není Lidl nebo Decathlon, ale nějaký normální městský obchod, tak tam už dneska blbá duše stojí od 140 do 230 korun). A představa, že to řeším někde uprostřed cesty nebo to vedu 10 kilometrů s prázdnou pneumatikou, to taky ten odpor k dofukování dokáže vyléčit celkem snadno :lol:
Že jsem o tom vůbec mluvil. Tak dneska jsem v práci nafoukal kolo.Chybělo tam hodně jako vždycky u mě. No a po práci jsem jel se podívat jak vypadá řeka a takto to dopadlo. :roll: Objekt penetroval i natlačený kolo :lol:

Měl jsem štěstí - jen jsem vytáhl kousek duše, pleskl na to flek a už zase jezdím. Ale moje lehkovážnost se vymstila. Samozřejmě jsem s sebou neměl vůbec nic na opravu na místě.
Přílohy
IMG_20210928_175050.jpg
Uživatelský avatar
ViktorEX
Příspěvky: 416
Registrován: stř zář 16, 2020 5:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od ViktorEX »

už to konečně brzy zase přijde ... ta havěť venku přestane lítat ... mouchy, komáři, cyklisti .... :lol:
(polo) - Ostrov 13,8 kWp (bude 15 kWp, už to tu leží), 2x Mppt Epever 5kW, Batt Lifepo4 18kWh, 3x invertor 6kW (čistý sinus) .... 300K CZK bez práce, všechno nějaká čína,

14.7. -31.12.2021
21,4 kwh/den, 57% soběstačnost
Celkem spotřeba ... 3,69 MWh

1.1. -27.3.2022,
20,6 kwh/den, 57% soběstačnost
Celkem spotřeba ... 1,8 MWh
ChlapeczDediny
Příspěvky: 235
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 1700
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od ChlapeczDediny »

rottenkiwi píše: Čo používate na plánovanie trasy ?
Ako zistiť či mi baterka s kapacitou X Ah pri ustálenej rýchlosti Y km/h
a teplote vzduchu Z, vydrží až do konca trasy ?
Možno by ti pomohol môj http://cykloturistika.net/index-narocnosti-trasy/ Ak z minulosti vieš, koľko km a koľko výškových metrov urobíš na jedno aku (zásobu energie), tak porovnaním indexu náročnosti plánovanej trasy vieš celkom presne odhadnúť, či ti baterka vydrží až do cieľa.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV, Epever 5420AN, 14s100p LiIon 18650 12 kWh + JK BMS 200A, Epever iPower 5 kW
rva
Příspěvky: 3580
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: E-kolo

Příspěvek od rva »

Vřele doporučuji každému, aby si vybral jiného prodejce než toho, který cpe svou reklamu někam, kam nepatří.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Atman
Příspěvky: 307
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: Západné Slovensko

Re: E-kolo

Příspěvek od Atman »

Tak som si konečne aj ja spravil radosť a kúpil som si ebajk. Chcel som čo najväčšiu baterku a stredový pohon a nakoniec som kúpil český skladanec Crussis e-largo L s 36 V 25Ah baterkou, články Samsung. Prvé dojmy boli rozpačité, jednak sedlo klasika po 25 km boľavý zadok, tak som z manželkinho bajku zhodil širokánske sedlo z Lidlu s nafukovacím sedákom a zadok okamžite prestal protestovať. Druhá vec je samotný stredový pohon, na optimum je treba pedálovať s vyššou kadenciou a naľahko, na čo som nebol zvyknutý. Po odjazdení 200km som už fakt nadšený, akonáhle si človek zvykne na tú vyššiu kadenciu a správne kombinuje stupeň asistencie a prevod, prakticky prestanú existovať všetky kopce a je to parádna zábava. Nehovoriac o tom pocite, keď do brutálneho lesného stupáku, kde aj pešo už je to drina a fučanie, zaradím 5 – najvyššiu asistenciu, prehodím na najľahší prevod a posediačky hravo bez zadýchania vytiahnem ten kopec. (No to preháňam, z tej kadencie som stále zadýchaný, ale to je skôr vec neexistujúcej kondičky, domov chodím docela zničený, ale to dobrovoľne, dá sa jazdiť aj úplne dôchodcovsky). Je to fakt paráda. Do lesov mám 7km od domu, to je otrava sa tam dostať, lebo asistencia samozrejme končí pri 25kmh, čo je pomaly a ťahať ten 26kg tank na drapákoch 30kmh je drina preukrutná. Asi ho dám odblokovať za nekresťanských 65€.
Baterku nabíjam len do 4,0V, čo dáva asi 85% kapacity baterky, aby mi vydržala roky, lebo nová stojí neuveriteľných 730€. Plná má mať dojazd 200km, mne to zožerie pri 40km výjazde 7km asfalt, potom 26km kopce - lesné cesty a chodníky v Karpatoch a 7 km asfalt späť spolu 30% batérie, takže je to úplne v pohode na celodenné výjazdy po kopcoch cez 100km.
Škoda že neviem zistiť aká BMS je v baterke, či aj balancuje priebežne alebo len hore alebo len stráži a odpína, lebo neviem či keď nabíjam len do 4,0V tak sa pomaly nebudú rozchádzať články. Asi je vhodné stvrťročne to nabiť korektne na 4,2V do odpojenia nabíjačky aby sa to hore zrovnalo. Čo si o tom myslíte?
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Uživatelský avatar
mgx
Příspěvky: 485
Registrován: stř dub 15, 2015 1:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica

Re: E-kolo

Příspěvek od mgx »

odblok bafangu robim za 20e. Bosch nie :)
unicast
Příspěvky: 1255
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

Atman píše:Tak som si konečne aj ja spravil radosť a kúpil som si ebajk. Chcel som čo najväčšiu baterku a stredový pohon a nakoniec som kúpil český skladanec Crussis e-largo L s 36 V 25Ah baterkou, články Samsung.

Baterku nabíjam len do 4,0V, čo dáva asi 85% kapacity baterky, aby mi vydržala roky, lebo nová stojí neuveriteľných 730€. Plná má mať dojazd 200km, mne to zožerie pri 40km výjazde 7km asfalt, potom 26km kopce - lesné cesty a chodníky v Karpatoch a 7 km asfalt späť spolu 30% batérie, takže je to úplne v pohode na celodenné výjazdy po kopcoch cez 100km.

Škoda že neviem zistiť aká BMS je v baterke, či aj balancuje priebežne alebo len hore alebo len stráži a odpína, lebo neviem či keď nabíjam len do 4,0V tak sa pomaly nebudú rozchádzať články. Asi je vhodné stvrťročne to nabiť korektne na 4,2V do odpojenia nabíjačky aby sa to hore zrovnalo. Čo si o tom myslíte?
Pokud nevíš, co tam je za BMS (a jestli vůbec), zeptej se výrobce. Nebo po záruce ten pack otevři a pak můžeš dobíjet jednotlivé "schody" separátně.

Jinak 64 k CZK (~2500 eur) za 36V/250 W mi přijde moc. Sám mám sice o něco menší baterii (17 Ah), ale 48V/750W nominál (v peaku jsem viděl odběr i přes 1.4 kW) a před pěti lety to stálo necelých 50 k. Zatím to pořád jezdí a závady spíše drobné, doma odstranitelné.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2722
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

Také jsem si na důchod chtěl udělat radost. Prodal jsem starší ale zachovalou služební Fábii, patnáct tisíc doplatil a koupil jsem si elektrokolo. Na elektro auto při dnešních cenových hladinách asi z důchodu neušetřím, živit dvě auta při současných cenách paliv je neúnosné a elektrokolo zvládnu nabít z přebytků FVE. Pořídil jsem elektrokolo Crussis E-Cross 9.7S s 36 V 630 Wh baterií a motorem BAFANG M500, středovým, 250W (max 500W), 95 Nm. https://www.crussis.cz/eshop-krosove-el ... am-18.html Sedlo jsem byl nucen po prvních pár desítkách kilometrů vyměnit, jelikož mi došlo, že bylo asi konstruováno podle Jágrova svalnatého zadku a že si na něj nikdy nezvyknu, protože jsem na rozdíl od Jágra nemalou část svého předchozího života proseděl buď za volantem Fabie nebo na kancelářské židli. Nahradil jsem jej pohodlným širokým sedlem z bezmotorového kola, na kterém jsem dosud jezdil. Po prvních testech mohu říci, že konstruktéři tohoto výrobku přizpůsobili otáčky pedálů spíše průběhu kroutícího momentu motoru s ohledem na minimalizaci tažné síly v řetězu než jízdní pohodě jezdce. Aby nastal soulad maxima kroutícího momentu motoru se zařazeným převodem je nutno šlapat tak rychle, že se jezdec zadýchá ani kdyby žádným kroutícím momentem k pohonu bicyklu nepřispíval. Kolo je zjevně konstruováno na přepravní rychlost do 25 km/h. Odpovídá tomu volba rozsahu převodových poměrů řetězových kol. Nejvyšší převod do rychla odpovídá právě rychlosti 25km/h a jízda na nejnižší převod (do pomala) již vyžaduje určitou dobu tréningu pro udržení rovnováhy při velmi nízké rychlosti. Jezdec je tak nucen při extrémně pomalé jízdě poněkud kličkovat, aby vůbec udržel rovnováhu. Pokud jezdec v kopci rovnováhu neudrží a je nucen sesednout, má tohle kolo vychytávku a tou je elektrifikovaná dopomoc k vytlačení relativně těžkého kola do kopce pěšky. Po dvou cyklech neúplného vybití a kompletního nabití baterie jsem se odhodlal k otestování dojezdu kola, který výrobce uvádí hodnotou až 150 km. Testovací jízdu jsem rozdělil na dva úseky. První úsek vedl v kopcovitém terénu s převýšením asi 200 m z části po značených lesních cestách a částešně po asfaltovaných cyklostezkách v délce 20 km. Potom následovala přestávka bez nabíjení baterie. Po prvním úseku projetém průměrnou rychlostí kolem 15 km/h s asistencí nastavenou střídavě na hodnoty 3 až 5 vykazoval display zůstatek energie 70% a dojezd 67 km. Druhý úsek byl zvolen v rovinatém terénu po asfaltovaných cyklostezkách. Po rovině se jelo svižným tempem v první polovině trasy rychlostí 20 až 30 km/h. Když display indikoval zůstatek energie 37% a ujetou vzdálenost druhé trasy 20km, otočil jsem směr a vyrazil zpět abych měl ještě nějakou rezervu. Informace o dojezdu byla v té době 35 km. Po ujetí násedujících 6 km klesl dojezd na 17 km a zůstatek energie na 20%. Jaké bylo ale mé překvapení, když se asistence přepnula do jakéhosi režimu sníženého výkonu a výkon motoru se snížil na 70 až 100 W bez ohledu na nastavený stupeň asistence. Po dalších pěti kilometrech se nastavil nějaký nouzový režim a výkon motoru klesl pod 50W a zbytek trasy jsem musel dojet téměř bez asistence. Při dokončení druhého úseku testovací trasy sice display vykazoval dojezd ještě 3 km ale kolo jelo zcela bez asistence a energie v baterii zbývala tak sotva na zobrazování informací na displeji. Druhý úsek rovinaté trasy byl dlouhý celkem 40 km, z čehož posledních 9 km jelo kolo bez asistence. Celková délka tras na jedno nabití s asistencí (alespoň částečnou) tedy byla 51 km. Z hodnoty dojezdu 150 km , kterou uvádí výrobce je tedy nutno odečíst 99 km, abychom dostali skutečnou hodnotu dojezdu. Vždycky jsem si myslel, že jen parametry čínských výrobků je nutno dělit třemi, abychom se dostali do reálných hodnot. Kola Crussis jsou ale údajně český výrobek. Evidentně je v této firmě velmi úzká spolupráce s čínskou stranou a tak je nutno i zde uváděné parametry přepočítávat podle čínských zvyklostí. Nabíjení baterie dodanou nabíječkou po tomto testu do plného nabití trvalo cca 8 hodin. Nepřipadá tedy v úvahu trasu delší než 50 km rozdělit na dva úseky a věřit, že se baterie přes oběd někde nabije. Navíc informace o stavu nabití baterie připojené k nabíječce je pouze jednobitová (nabíjí se / nabito). Za 63 000 Kč je to pro mne tedy velké zklamání. Očekával jsem poněkud lepší výsledek. A 63000 Kč je pouze základní cena a kolo v tomto základním vybavení nesmí ani na silnici (bez blatníků, bez odrazek, bez osvětlení, bez nosiče, bez stojanu, bez držáku nápojů a se silničními pneumatikami nevhodnými do terénu). Za tuto cenu je jen zlehka sešroubované a to tak, že na něm bez hlášení závažných chyb (chyba čidla otáčení kola) není možno odjet ani z prodejny.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od vlkazajac »

Je mnoho typov nových aj ojazdených ebikov, osobne si myslím, že pre bežné kilometrové "výkony" je dosť škoda dať viac ako 1500 EUR za nový stroj. Mám starší KTM s motorom BOSCH, ktorý som nevedel predať, tak som si ho ponechal. Minimalistická 7Ah batéria je takmer odpísaná, ale do novej som investovať nechcel. Preto po nabití na rovnaké napätia pripájam paralelne 730 Wh batériu, ktorú vozím na nosiči vzadu. Treba si na to zvyknúť, v blativom prostredí sa dá ľahko padnúť cez predné kolo. Ale neriešim žiadne BMS, veď načo ?
Pôvodný majiteľ mal rýchlostný senzor preložený na pedálovú kľuku, čím sa jednoducho navýšil limit výpomoci niekde nad 30 km/h. Vrátil som ho naspäť ku zadnému kolesu, potrebujem nie rýchlosť, ale krútiaci moment v malých rýchlostiach.
Test na dlhú trať možno spravím v lete, zatiaľ som na to bol lenivý. Nabíjam na 38 V a neviem, čo s tou energiou pri jazdách okolo 50 ( ??? ) km. Kvalita je v poriadku, snáď budem len preventívne meniť reťaz. Vcelku si to užívam.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
PavelR
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

kybos píše:Také jsem si na důchod chtěl udělat radost. Prodal jsem starší ale zachovalou služební Fábii, patnáct tisíc doplatil a koupil jsem si elektrokolo. Na elektro auto při dnešních cenových hladinách asi z důchodu neušetřím, živit dvě auta při současných cenách paliv je neúnosné a elektrokolo zvládnu nabít z přebytků FVE. Pořídil jsem elektrokolo Crussis E-Cross 9.7S s 36 V 630 Wh baterií a motorem BAFANG M500, středovým, 250W (max 500W), 95 Nm. https://www.crussis.cz/eshop-krosove-el ... am-18.html Sedlo jsem byl nucen po prvních pár desítkách kilometrů vyměnit, jelikož mi došlo, že bylo asi konstruováno podle Jágrova svalnatého zadku a že si na něj nikdy nezvyknu, protože jsem na rozdíl od Jágra nemalou část svého předchozího života proseděl buď za volantem Fabie nebo na kancelářské židli. Nahradil jsem jej pohodlným širokým sedlem z bezmotorového kola, na kterém jsem dosud jezdil. Po prvních testech mohu říci, že konstruktéři tohoto výrobku přizpůsobili otáčky pedálů spíše průběhu kroutícího momentu motoru s ohledem na minimalizaci tažné síly v řetězu než jízdní pohodě jezdce. Aby nastal soulad maxima kroutícího momentu motoru se zařazeným převodem je nutno šlapat tak rychle, že se jezdec zadýchá ani kdyby žádným kroutícím momentem k pohonu bicyklu nepřispíval. Kolo je zjevně konstruováno na přepravní rychlost do 25 km/h. Odpovídá tomu volba rozsahu převodových poměrů řetězových kol. Nejvyšší převod do rychla odpovídá právě rychlosti 25km/h a jízda na nejnižší převod (do pomala) již vyžaduje určitou dobu tréningu pro udržení rovnováhy při velmi nízké rychlosti. Jezdec je tak nucen při extrémně pomalé jízdě poněkud kličkovat, aby vůbec udržel rovnováhu. Pokud jezdec v kopci rovnováhu neudrží a je nucen sesednout, má tohle kolo vychytávku a tou je elektrifikovaná dopomoc k vytlačení relativně těžkého kola do kopce pěšky. Po dvou cyklech neúplného vybití a kompletního nabití baterie jsem se odhodlal k otestování dojezdu kola, který výrobce uvádí hodnotou až 150 km. Testovací jízdu jsem rozdělil na dva úseky. První úsek vedl v kopcovitém terénu s převýšením asi 200 m z části po značených lesních cestách a částešně po asfaltovaných cyklostezkách v délce 20 km. Potom následovala přestávka bez nabíjení baterie. Po prvním úseku projetém průměrnou rychlostí kolem 15 km/h s asistencí nastavenou střídavě na hodnoty 3 až 5 vykazoval display zůstatek energie 70% a dojezd 67 km. Druhý úsek byl zvolen v rovinatém terénu po asfaltovaných cyklostezkách. Po rovině se jelo svižným tempem v první polovině trasy rychlostí 20 až 30 km/h. Když display indikoval zůstatek energie 37% a ujetou vzdálenost druhé trasy 20km, otočil jsem směr a vyrazil zpět abych měl ještě nějakou rezervu. Informace o dojezdu byla v té době 35 km. Po ujetí násedujících 6 km klesl dojezd na 17 km a zůstatek energie na 20%. Jaké bylo ale mé překvapení, když se asistence přepnula do jakéhosi režimu sníženého výkonu a výkon motoru se snížil na 70 až 100 W bez ohledu na nastavený stupeň asistence. Po dalších pěti kilometrech se nastavil nějaký nouzový režim a výkon motoru klesl pod 50W a zbytek trasy jsem musel dojet téměř bez asistence. Při dokončení druhého úseku testovací trasy sice display vykazoval dojezd ještě 3 km ale kolo jelo zcela bez asistence a energie v baterii zbývala tak sotva na zobrazování informací na displeji. Druhý úsek rovinaté trasy byl dlouhý celkem 40 km, z čehož posledních 9 km jelo kolo bez asistence. Celková délka tras na jedno nabití s asistencí (alespoň částečnou) tedy byla 51 km. Z hodnoty dojezdu 150 km , kterou uvádí výrobce je tedy nutno odečíst 99 km, abychom dostali skutečnou hodnotu dojezdu. Vždycky jsem si myslel, že jen parametry čínských výrobků je nutno dělit třemi, abychom se dostali do reálných hodnot. Kola Crussis jsou ale údajně český výrobek. Evidentně je v této firmě velmi úzká spolupráce s čínskou stranou a tak je nutno i zde uváděné parametry přepočítávat podle čínských zvyklostí. Nabíjení baterie dodanou nabíječkou po tomto testu do plného nabití trvalo cca 8 hodin. Nepřipadá tedy v úvahu trasu delší než 50 km rozdělit na dva úseky a věřit, že se baterie přes oběd někde nabije. Navíc informace o stavu nabití baterie připojené k nabíječce je pouze jednobitová (nabíjí se / nabito). Za 63 000 Kč je to pro mne tedy velké zklamání. Očekával jsem poněkud lepší výsledek. A 63000 Kč je pouze základní cena a kolo v tomto základním vybavení nesmí ani na silnici (bez blatníků, bez odrazek, bez osvětlení, bez nosiče, bez stojanu, bez držáku nápojů a se silničními pneumatikami nevhodnými do terénu). Za tuto cenu je jen zlehka sešroubované a to tak, že na něm bez hlášení závažných chyb (chyba čidla otáčení kola) není možno odjet ani z prodejny.
no to koukám. Kupoval matce městské kolo od stejné značky a spokojenost. Velmi lehce jeté za 14k vzhledově jako nové.

Na to Tvým kole mě fascinuje jedna věc. Za ty prachy jim fakt nezbylo na blatníky světla a hlavně stojan? Kolo za 60 k budu někde opírat o zeď aby spadlo a poškodilo se? Nevím já tomu prostě nerozumím prostě drahá nepraktická věc.

Pro sebe jsem na bazaru našel pěknou samozřejmě nelegální přestavbu 1,5kw. Taky to bylo holý. Blatníky, světla stojan a hlavně koš. A je z toho perfektní pracant na cestu do práce, na ryby, i na vyjížďku. Na vyjížďku nejedu jak na mopedu ale šlapu pěkně s ostatními na neslabší úroveň pomoci. ( bez toho to nejde váží to totiž samotný 37kg baterka je těžká má cca 1kwh). 17k cena kola, plus příslušenství a nové brzdy největší co se dělají abych to byl schopnej z 50ti rozumně zastavit. celkem 23k. Najeto od loňska přes 2000km. Polovina kola je amortizovaná. :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek