E-kolo • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned čer 11, 2023 1:24 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » úte zář 21, 2021 3:11 pm

Nějak nevím,na kole mě u přední brzdy odešel mechanismus,prostě to v tom závitu přeskočilo a nebrzdilo,ale do té doby to bzdilo parádně,při větším brždění bylo nebezpečí,že se budu koulet i s kolem,ono to chce dost často seřizovat,brzdu moc často ale nepoužívám,protože brzdím rekuperací,většinou mi to stačí,jen je třeba předvídat co že je to předemnou.Mám zjištěno,že pokud takto jedu,dojedu možná o pár minut později ale v pohodě,však už odedávna se říká,všeliké kvaltování pro hovada dobré jest....přestože brzdím rekuperací tak se mi kolo nikdy nepovolilo a to jsem musel upravit a propilovat aby se tam ta hřídel od silnějšího motoru vešla a nějak jsem toho upiloval víc,jen je třeba dát pořádnou podložku .....
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » úte zář 21, 2021 4:09 pm

souhlas. tímto stylem jezím na ryby 30-35 pohoda klídek. jen to té práce se nemůžu donutit vstávat takže jezdím na poslední chvíli rychle. Ale to už odbíháme.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » stř zář 22, 2021 7:07 pm

Tak hlásím výsledek. Naprostá pecka. Jen to je celkem hlučný ale to si snad trošku sedne jak se desky a kotouče zajedou. Zkusil jsem trušku víc a před zastavením jsem byl už na předním kole.... :)
Přílohy
IMG-20210922-WA0020.jpg
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » stř zář 22, 2021 7:28 pm

Kotouče mají určen směr otáčení,ten je třeba dodržet,ono to jde klidně namontovat i opáčně,pak to ale není ono...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod Franta2776 » stř zář 22, 2021 7:31 pm

A co to máš za pohon???
10640Wp=5940Wp Jinko 12x495Wp jihovýchod, 4690Wp Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA.
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
?
Franta2776
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1691
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » stř zář 22, 2021 8:08 pm

jahodovák píše:Kotouče mají určen směr otáčení,ten je třeba dodržet,ono to jde klidně namontovat i opáčně,pak to ale není ono...


samozřejmě jsem ho dodržel. a u centrlocku v předu to ani nejde otočit.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » stř zář 22, 2021 8:08 pm

Franta2776 píše:A co to máš za pohon???


jen takovej malej motorek 1,5kw ;)
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » stř zář 22, 2021 8:13 pm

Podobnej nebo totožný mají zde...http://www.elektrokola-dh.cz/19-elektromotory
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » stř zář 22, 2021 8:17 pm

jj to bude on. Já to koupil jako bazar už přestavěný. musel jsem doplnit jen blatníky, koš a tak. Ale prakticky jsem to koupil za cenu přestavby ( když uvažuju že bych baterku koupil hotovou) takže kolo prakticky zdarma.

Když uvážím že původní plán byl dát přestavbu na starou vraždu ... tak jako dobrej kauf.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » čtv zář 23, 2021 5:37 pm

U těch kotoučovek je potřeba správně usadit ten brzdič, aby nebyl šikmo proti kotouči. Dost jsem se s tím natrápil.
Co máš za regulátor k tomu motoru? Slyšel jsem, že když se to potáhne na 60V tak se z motoru dá dostat přes 2.5kW a rychlost po rovině už je pak přes 50 km/h. Akorát se musí vyměnit přívodní kabel, i tak mi letos shořel konektor u motoru, a to z baterky nikdy nešlo víc než 40A při 50V...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » čtv zář 23, 2021 6:02 pm

Na odkazu,co uvádím výše,má prodejce i řídící jednotky které to umí,můj magic pie který má psaný výkon 1kw je s jednotkou 48v 30a trvale špičkově 50 bere z baterky 14 článku lion to je plně nabitá pod 60 voltů pokud použiju třetí stupen,je možno volit,první do 25 kilometrů,to je legální mod,2 40 procent a 3 max,to dá jednotka dle cykloanalistu 55ampér a napětí nesleze pod 50 voltů,sice jen krátkodobě a rychlost by šla nad 50 ale nejsem sebevrah a takto nejezdím,používám plný výkon jen do prudkých stoupání....přívody jsem k motoru neměnil,jen došlo ke spečení fastonů,takže to nešlo rozebrat a nahradil jsem to modelářským třípolovým na 40a a ten zatím drží....motor prý snese i 72 voltů s odpovídající jednotkou,též mají v nabídce a každý volt navíc znamená zvýšení dosažitelné rychlosti,jediná výhoda je nižší proud pokud to nepoužíváš naplno ale zase nutnost jiné baterky...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod mgx » pát zář 24, 2021 11:51 am

@kodl69 na osadzovanie brzdica je jednoducha finta. Uvolnis skrutky ktore drzia brzdic na rame- brzdic moze plavat v usadeni. Pomocnik stlaci brzdovu packu vpredu na rajdoch a ty dotiahnes skrutky, ktore drzia brzic v rame. Vysledok je paralelne osadenie brzdica a brzdoveho kotuca. Pomocnik uvolni brzdu a vyskusas, ci to niekde necinka. Ak hej, treba skontrolovat ci nie je ohnuty brzdovy kotuc -> casto sa to deje hlavne pri >180mm ked niekto zohreje kotuc dlhym brzdenim a potom prejde cez vodu/sneh.
Uživatelský avatar
mgx
 
Příspěvky: 437
Registrován: stř dub 15, 2015 12:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » pát zář 24, 2021 3:33 pm

kodl69 píše:U těch kotoučovek je potřeba správně usadit ten brzdič, aby nebyl šikmo proti kotouči. Dost jsem se s tím natrápil.
Co máš za regulátor k tomu motoru? Slyšel jsem, že když se to potáhne na 60V tak se z motoru dá dostat přes 2.5kW a rychlost po rovině už je pak přes 50 km/h. Akorát se musí vyměnit přívodní kabel, i tak mi letos shořel konektor u motoru, a to z baterky nikdy nešlo víc než 40A při 50V...


Brzdiče šly v pohodě. Pohral jsem si s tím a dobrý. Pomalu se to zajíždí a tichne to.
Regulátor ani nevím - nezkoumal jsem přímo typ něco co je kompatabilní s diplejem kt-lcd8s. Výkon vidím na displeji - jak moc to kecá to netuším. Neměl jsem potřebu měřit.
ukazuje 1500W max semtam prehoupne par desitek W vic. Ale to jen s nabitou baterkou. lehce pres 50 to jede i ted s tim 1,5kw. Pro mě optimální výkon pro univerzální kolo. Můžu jet jak na babetě do práce a nebo na jedničku se šlapáním na kochačku...

Jištěno to je tou velikou autopojistkou 30A zatím nikdy nespálena. Asi by bylo vhodné vozit náhradní. Konektor na motor nepřítomen. Asi shořen u předchozího majitele,. Je tam taková plastová dodo kostička ve které jsou vodiče spojeny přes očka. Pěkně uděláno. Očividně to dělal někdo kdo ví jak se na lopatě sedí, nebo si problémy vyžral předchozí majitel. Zatěch 1200km co na tom mám nebyly žádný problémy co se pohonu týče. Jen ty brzdy. Respektive přední. Ale vyměnil jsem oboje. Teď když s tím jezdím stejně jak předtím tak jde vidět že ty větší kotouče to prostě dávají úplně v pohodičce.

Vždycky je co vylepšovat. Rád bych nějakou vidlici s lepším tlumením - asi Vánoce :lol:
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » sob zář 25, 2021 8:53 am

Já měnil kabel - oba konce, i s dopravou skoro 1kKč. A to se vyplatí... Nechtěl jsem přijít o možnost "jednoduše" demontovat zadní kolo. Pro případ defektu zadního kola vozím otevřenou duši a sprej na nafouknutí, ale to není trvalý řešení. Ten spoj na duši je trochu patnej, prostě je tam ta guma tvrdší...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » sob zář 25, 2021 11:47 am

Jen tak mimo téma, jako nejlepší způsob, jak zabránit píchnutí kola, se mi osvědčilo tam udržovat patřičný tlak, čili tak jednou za pár dní to dofouknout kompresorem. Když tam jsou 4 bary, tak se to píchnout prakticky nedá. Samozřejmě závadám typu prasklina u ventilku apod. to nezabrání. Jo a taky klesá valivý odpor a tím spotřeba :-)
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod cipis » sob zář 25, 2021 11:51 am

A narůstá opotřebování prdele a ruk :D Tohle jsem řešil furt u máti "to pak moc drncá". Říkám, máš to kolo těžší, když je tam baterie a motorek, tak to musí být i pořádně napumpované.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
SinusPro 2000 S, Epever 8420, 6420, 2x 4210, 5x 4415, Tr 150/70
3x CARSPA 2kW, 1x CARSPA 4kW, iPower+ 3kW (dva bojlery a žebříky, světla, chladničky, "lehké" zásuvky)
1 kW "nabíječka" 24 V
15 912 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
?
cipis
Moderátor
 
Příspěvky: 2695
Registrován: pon srp 16, 2021 8:31 pm
Bydliště: blízko Brna

Lokalita: blízko Brna
Chci prodávat energii a využít dotace: NE

Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » sob zář 25, 2021 1:24 pm

Od toho je odpružená sedlovka, mohu jen doporučit: https://sedlovky.heureka.cz/suntour-ncx/
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » sob zář 25, 2021 1:57 pm

proč sios vybral tuhle? ještě se dají koupit takový jednodušší, co mají jenom v trubce pružinu, třeba tohle: https://sedlovky.heureka.cz/max1-sport/#prehled/
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » sob zář 25, 2021 4:10 pm

Protože jsem problematiku chvíli studoval a našel diskusi https://www.nakole.cz/diskuse/4026-odpr ... lovka.html , kde několik lidí právě tyhle jednodušší sedlovky zavrhovalo.
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob zář 25, 2021 5:16 pm

v pondeli si jdu na postu pro novy sedlo, jsem zvedav

https://m.aliexpress.com/item/100500282 ... 275&gclid=
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR,
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 8,865 kWp, 460 m.n.m.
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 431
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'