E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvek od Matess »

me se pri jizde do kopce povedlo odpalit jednotku magic na trikolce. Po rozdelani jednotky jsem zjistil ze je tam dratek ktery natvrdo propojuje 2 vystupni faze jednotky. Zda se ze nejakemu delnikovi tam po ucvaknuti vyvodu kousek zustal a jednou po projeti dirou se odlepil a zkratoval faze. Nechtel jsem tomu verit kdyz jsem tam tu propojku pritavenou videl...

Musim z toho vyhodit FETy ven a zjistit jestli zbytek jede... prijde mi skoda tu jednotku vyhodit jen tak...
ourel
Příspěvky: 7
Registrován: pon srp 17, 2015 5:04 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od ourel »

Stalo se mi neco podobneho. Mam elektrickeho skutra (cina) a za 4 roky v nem mam treti ridici jednotu. Prvni odesla, kdyz se zkratovaly vystupni faze do motoru. Druha normalne vyhorela (mozna jeste nekde najdu fotku). Po zime jsem chtel vyjet a na jare to nejelo. Prez zimu to bylo pichnute na udrzovaci nabijecku. Tak jsem ji rozdelal a uz mi byl podezrely ten smrad, kdyz jsem ji rozsroubovaval. No a ve vnitr byla na uhel. Nastesti na ebay.com se daji obednat ridici jednotky na elektroskutra kolem 1000,- Kc. Na E-kolo (tipuji 250-550W) to bude par stokorun. U prvni jednotky jsem taky chtel menit FETy, ale vyrobce vsechny prebrousil, takze vubec neslo vycist, jaky je tam typ.
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od fukuši »

Já měl na kole 3 sezony LIFEYPO4 24V/20Ah(co prodává I4Wifi) a Turnigy naměřily kapacitu max kolem 18,5Ah.Pak jsem na ně ujel cca 100Km na číně skůtru a kapacita je už jen 15Ah.Max proud byl 54A vybíjeno do cca 23V.Tak nevím jestli ten povolenej proud 3C je realita ale ty 20Ah asi kvalitou nejsou nic moc.Ale možná jsou lepší než ty modré co zde popisujete.
Má někdo podobnou skušenost s těma 20Ah?
Uživatelský avatar
Lui
Příspěvky: 1230
Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
Lokalita: Senec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
Kapacita baterie [kWh]: malá
Bydliště: Slovensko

Re: E-kolo

Příspěvek od Lui »

JonasPP píše:.Riadiacu krmim bateriou LiFePO4 20Ah 48v(52v-1Kwh).

.Minimalny dojazd na takuto bateriu zo 110kg jazdcom a 38kg važiacim bajkom je 50km.
Maximalny je podla šetrenia energiou bez šlapania okolo 120-150km
Tak táto hodnota mi tiež nejako nesedí...ja mám 48V 40Ah LiFeYPO4 (reálne tam bolo tuším 44 alebo 45Ah)...samotné kolo má cca 50kg a ja plus cca 70kg....a dojazd mám po rovine 123-125km (len dva krát som išiel a meral na doraz)
tento dojazd platí při maximálnej rýchlosti (40-42km/h) a bez príšlapu.
a u Teba je to s polovičnou baterkou a ešte cca 18kg váhy naviac a s ešte večším dojazdom....no nejako mi to teda fakt nesedí :?
málo kwp ::pv:: , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ::pv:: ,12V LiFePO4 60Ah *batt* , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Ahoj, co jsou prosím ty fety. Zvažují ze bych koupil řj infineon a nechapu význam tech poctu fet. Děkuji za objasnění. Zítra hodím foto mého ebike.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Ahoj, co jsou prosím ty fety. Zvažují ze bych koupil řj infineon a nechapu význam tech poctu fet. Děkuji za objasnění. Zítra hodím foto mého ebike.

Nejde editovat poslední příspěvek. Vložím tedy pod sebe, Prosím pak o smazání.
Docela brutální je zadní světlo s laserem (PRO-T led) vytváří na cestě pěkně viditelně svíticí body a ultra svítivé led fakt dost dobře svítí. Přední světlo PRO-T led 3w. Chtěl jsem napájet z baterky, ale od toho jsem ustoupil a další vychytávka, cykloalarm + pořádný zámek na kolo. Mám rád kraviny a když kraviny, tak jsem ještě objednal led na ventilky :mrgreen:
Přílohy
mujebike.jpg
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
rob.brno
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: E-kolo

Příspěvek od rob.brno »

Kamilos píše:Přední světlo PRO-T led 3w. Chtěl jsem napájet z baterky, ale od toho jsem ustoupil a další vychytávka, cykloalarm + pořádný zámek na kolo. Mám rád kraviny a když kraviny, tak jsem ještě objednal led na ventilky :mrgreen:
FETy jsou spínací silové tranzistory(více např.wikipedie), podle typu dovolí sepnout určitou velikost proudu, pokud je třeba např. dvojnásobek proudu dají se dva vedle sebe a o proud se "rozdělí". FETy se u reglu na kola zapojují do H-mostu, kterým se na fázi připojuje střídavě plus a mínus pol baterie. Takže pro 3fáze motoru potřebuješ min 6Fetů, 2x silnější jednotka má 12 FETů, 3x - 18FETů, atd.. Verze s 9,15,..... FETy jsou jen šidítka, která nemá moc smysl kupovat. U FETů je důležité napětí, které dokážou sepnout(odvisí od napětí aku). DO 48V se dávají často IRFB3077, do 90V se dávají 4110.

Když už kraviny, co takhle GSM lokátor? :-)

Proč jsi upustil od napájení světla z aku?
rob.brno
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: E-kolo

Příspěvek od rob.brno »

Co tam máš ted za regl a proč jej chceš měnit? Infineon má výhodu, že se dá přes usb nastavovat, ale není sinus a je drahý. Kdybych měnil regl zkusil bych jít do těch sinus z e-baye, tady je zase potíž s dokumentací, nic moc se o reglu nedovíš.
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Upustil jsem od toho, že předu vypadalo kolo jako motorka a pokud možno chci zachovat co nejvíce vzhled, ať to vypadá jak kolo.

Jinak řj mám Magic 50A rev328 včetně usb kabelu, ale moc tam toho nastavit nejde - čekal jsem něco více. No je fakt, že kupovat obdobnou nemá cenu. Podle mého sinusovka bude asi znatelně lepší. Tak nevím no, četl jsem, že má prodloužit dojez a zvedne se maximálka. Teď jsem v papírech vyčetl, že tu co používám dá jen 1000w při 48V a sinusovka při 48 da snad údajně 1500W
Na aliku jsem našel tuhle sin wave
http://www.aliexpress.com/item/Black-36 ... 6,201409_1

Jenom, že je k ničemu. Protože se musí koupit + LCD aby fungovala rekuperace a mít takový mega LCD na kole fakt ne.
Vypadá, že se nedá programovat přes USB. A rekuperaci využívám k brždění. Pro mě je lepší naprogramovat a nechat tak, ale zase LCD má výhodu, že kdyby něco uberu tomu výkon kdykoliv.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
rob.brno
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: E-kolo

Příspěvek od rob.brno »

A máš k tomu nějakou dokumentaci? Kolik to má FETů?
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Dokumentace je v češtině. Ale počet FETu jsem tam nenašel.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: E-kolo

Příspěvek od JonasPP »

No za tu dobu jak som tu nebol sa tato tema riadne rozvinula,tak tu v jednom odpoviem kazdemu naraz.Tak zacnem od WATTMETRA,ten mam TURNIGY 130A.Dojazd bez slapania som skusal,jak som chcel testovat nedavno bateriu. Tak test po dopadol takto.:z baterie som
dostal až do odpojenia 20,459Ah v prepočte
1041,3Wh pri maximalnom odbere 28,57A v
prepočte 1542,3W.Prevacka baterie trvala
100minut a 24sekund.Pri ujdenej vzdialenosti
62km.Tak to znamena,že priemerne som počas
prevacky z baterie tahal 12A. Jazda bola trocha pomalsia,lebo som sa musel prisposobit terenu. Dalej som dostal otazku ohladom baterie.LiFePO4 baterka dokaze davat 3C to je pravda,ale jej optimum je 0,5C,lebo potom sa postupne nici ako kazda bateria.pre to jej klesa kapacita a zivotnost.Aj to ako stale riesim z kazdym.VZDY PO KAZDEJ JAZDE NABIT AJ KED SI PRESIEL IBA PARU KM.Inak Ja mam aj nabijacku co netlaci do 100% kapacity,ale tak do 95-96%,predlzujem jej zivotnost,ale to tu na fore uz bolo rozoberane ako sa treba spravat k baterkam.Dalej,jak tu bolo odznene,tak Infineon nie je SIN,to ma aj trocha stve,lebo bzuci to neskutocne hlasno,ale taha to dobre.Taky mensi postreh,ze pre bezneho jazdca staci 1000w aj do stupania,lebo Ja nebadam dajaky extra rozdie ked to cucka 1000,alebo 1500w,ale za to na spotrebe je to strasne badat.Viac krat som uz isiel na elektrobajku z rodinou co mali obicajne horske a nepouzival som vobec motor,aby som ich nedrazdil,ze sa len veziem a bez nicoho kludnym tempom sa da uplne ist bez obmedzenia,az na to,ze ked trafim na neodpruzenom horaku dieru,tak sa nic nedeje,ale z elektrobajkom dodrbem co sa len da pre tu hmotnost.Mal som uz taku nehodu a co sa tyka riadiacej,tak som mal original magic 50A a ta sa prehriala a zasekol sa riadiaci cip na jednej polohe,nezreklamovali Mi ho,tak som musel okamzite to riesit a tak mam Infineona,ktory mal tiez nehodu z jednou fetou,ktora zhorela,lebo exper co skladal jednotku pre malu spinu nedokazal dotiahnut fetku k chladicu a ten kusok teplovodivej pasty to neuchladil.Hadam som v skratke odpovedal na kazdy dotaz. Fotku bajku hodim jak dojdem domov,lebo z telefonu to dajako strajkuje a nechce to nacitat.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

od Kamilos » pon zář 14, 2015 9:39 am

K tomu nabíjení: jezdím až dojde šťáva a pak až nabijim. Někdy taky dobijím, cestou, ale to málo kdy nebo když se jede delší trasa. Vesmě planuji trasy aby to vyšlo tak akorát na dojezd. Je skutečně opravdu lepší dobíjet i když ujedu jen 10 km z plné baterky? Neničí se tímto baterie a co dobíjecí cykly. Nejsem v tom až tak zběhly. Děkuji za vysvětlení.

Jinak nehodu jsem měl když mi podjelo přední kolo a já to vyklopit na bok docela letecky den to byl, jeste ze jsem se rozplac na travnaté cestě. Jinak vše bylo bez újmy, baterku jsem vykryl nohou. Kolo tak těžkého nemam a ty balóny co tam ted mam Schwalbe tak ty nerovnosti ani tak znát nejdou. Mam jen odpruženou přední vidlicí. Je chyba ze jsem nedal pláště s drápaky, jinak bych se tak nevysekal. Ale byl jsem zvyklý na silniční vzorek na horaku
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: E-kolo

Příspěvek od ota »

K tomu nabíjení:
Lithiové akumulátory mají životnost, která je při plném nabití 1000 cyklů u li-ion a 2000 cyklů u LiFePO4.
Cyklus je definovaný jako dosažení plného nabití.

Z toho vyplývá, že nabíjet po každé jízdě není úplně správné, ikdyž to elektrokolo obvykle dojezdí dříve na jinou závadu než je zničená baterka.

Přikládám tabulku, která ukazuje výsledky pokusů o prodloužení životnosti lithiových článků snížením konečného nabíjecího napětí.
http://www.powerstream.com/lithium-ion- ... oltage.htm

Pokud se například místo na 4,2V nabíjí na 4,1V, je využitelná kapacita na 89% štítkové ale životnost (počet cyklů) je dvojnásobná.
U elektrokol se to nevyužije ale u solárních systémů je rozdíl jestli budu kupovat nový akumulátor za 3 nebo za 6 let.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
rob.brno
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: E-kolo

Příspěvek od rob.brno »

Při nabíjení se řídím podle: http://teslabike.sk/ako-predlzit-zivotn ... h-baterii/

Takže přijedu domů a po delších trasách ihned nabíjím až k 3,8-3,9V na čl. Bezprostředně před delší cestou nabíjím na 4,1V, před hodně dlouhou cestou až na 4,2V.
Mám Lipolky, takže nabíjím proudem 0,4C, snažím se udržet vybíjecí proud pod 20A(2C), což v mém případě dělá 1,5kW. Při vyšších proudech jde dolů využitelná kapacita baterie a rapidně se zahřívá motor a trochu i regl.
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

No asi tedy tak mám autom. nabíječku a nabíjeci proud neovlivním. Budu tedy nabíjet tak jak jsem zvyklý. Z prázdného do plná a nebo z poloviční kapacity a výjimečně během cesty. A nechám v ři 25/40 A abych zbytečně baterku neodrovnával. Jinak sem taky šoupněte své ebiky ať se můžu mrknout.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: E-kolo

Příspěvek od JonasPP »

OTO,aby sa tu ľudia neplietly.Pri plnych cykloch sa LiFePO4 baterka dožije ledva 1000 cyklov a spadne jej kapacita na 80%,ale to len v tom pripade ak sa dodržuju jej odporučane charge-discharge prudy a neprekračuju sa.Potom aj odporučana horna-dolna hranica napätia je ryskantna,lepšie je si od oboch držať odstup.Mam kamoša,z ktorym som si kupil v rovnaky čas taku istu bateriu aj z nabijačkov a Jemu ta baterka stratila kapacitu na polovicu v tejto dobe a Ja mam stale plnu kapacitu.Rozdiel je v tom,že Ja po každej jazde som to hodil pod nabijačku upravenu na 59,7v po dosiahnuti prepne na 56v,čo dava 4A prud.Original dava 5A a tlači do 62,4v a tam to drži.Kamoš bateriu použival až do odpajania a dokonca Ja som na svojej baterii najazdil viacej Km.Motory mame rovnake,okrem riadiacich,lebo on ma vstavanu.V skratke ak chcete aby sa vaša baterka dožila čo najviacej cyklov,tak ju nenabijajte do uplneho nabitia,nechajte tam malu rezervu,ale tak aby BMS začala reagovať. Vybijanie tiež nenechavajte až do odpojenia BMSkov,ale ak je to možne tak bateriu hodte na štavu vždy jak mate možnosť.To plati pre každy druh Litiovej baterie.Pri olove a NiCd to musi vrieť,tak neže to bude niekto spojovať z tymto.A aby som nezabudol,najhlavnejši zabijak Litioviek je prekračovanie odporučanych Prudov.To ak je napisane,že baterka zvladne 3C priebežne neznamena,že jej to neubližuje.Potom to dopadne jak u kolegu FUKUŠIho.Dal by som priklad z Li člankamy,ale tie maju toľko poddruhov,a každy sa inač sprava,tak len tolko: nenamahajte male kapacity,ale iba ich zľahka hladkajte a tak sa budu spravať aj k vam. Potom som ešte zabudol na paru otazok na mna. KAMILOS Riadiacu mam od kamoša E-BIKA (to je jeho prezyvka) a na 11,6Ah baterke poprosim viacej špecifikacii o baterke,ale aj tak to bude pre baterku utrpenie. dalšia reakcia LUI to aky mam dojazd pri maxime je teoreticky z prepočtu,lebo skus isť niekde 50km 50kmh na bajku po rovine a tak,že tam nebudeš mať prekažku,alebo chytreho Policajta čo sa bude na teba usmievať jak budeš vysvetlovať čo to maš pod zadkom. ROB.BRNO tak podla toho čo si spomenul,že maš 77v baterku tak neviem aky maš motor,lebo ak ten motor nedokaže,alebo ledva prekroči pri rekuperacii 80-90v,tak neočakavaj,že dajaka rekuperacia bude.Ja svoju nemam odmeranu,lebo sa Mi nechce prerabať pre to elektriku,ale ak 4A nabijačka mi dvihne na merači napätie z 53,7v na 54,1 a Jak rekuperujem pri 20kmh tak to stupne až na približne 55-55,2v . A tu je môj bajk
Přílohy
menšie upravi už nastali od tej doby.
menšie upravi už nastali od tej doby.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Info o bat.:
Typ článků: Li-ion PROFI trakční Samsung SDI 29E
Nabíjecí napětí: 54,6V
Nominální napětí: 48V
Nominální kapacita: 11,6Ah (556Wh) @ 0.2C vybíjení
Využitelná kapacita (vybíjení 10A): 11,5Ah
Nabíjecí proud: standardní nabíjení - 0,2C
Metoda standardního nabíjení: 0,2C CC (konstantní proud) nabíjení do 54,6V, potom CV (konstantní napětí 54,6V) nabíjení dokud nabíjecí proud neklesne k nule.
Doba nabíjení: standardní nabíjení - 6 hod.
BMS: ano (ochrana podbití, přebití, nadproudu, zkratu, tepelná pojistka, balanční obvody)
Balanční proud: 80mA
Max. nabíjecí proud: 0,5C
Nominální vybíjecí proud: 20A
USB výstup
více zde:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16- ... -nabijecka

Tož kurna vědět to dříve, že je takova prijatelna cena.
http://m.aliexpress.com/item/3233315666 ... sitedetail
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
Kamilos
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Kamilos »

Opět zase nejde editovat.
Tak bych sel do sin wave a nemusel kupovat magic řj za 1500 kc.
S lcd to vyjde včetně poštovného 108 USD

http://m.aliexpress.com/item/3233162450 ... sitedetail

Zeptám se blbe, ale níže uvedena jednotka bude kompatibilní s motorem který mám na kole
http://m.aliexpress.com/item/3233315666 ... sitedetail
nebo tato
http://m.aliexpress.com/item/32332167644.html
Jen jak na to koukám, že kabely k baterce a k motoru mají jine konektory.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od LIX »

Nekupuj magic pie controller, ja som ho mal k motoru a hneď som to dal preč. Neverím ani tomu že to dá 1000W tá ovládacia jednotka, mal som ju rozobranú a to je čistý šmejd. :D

Ten lcd čo je na obrázku mám doma, ak chceš je tvoj za nejakú rozumnú cenu, mal som ho zdarma spolu s ovládacou jednotkou ktorú som kúpil s GNG stredový motorom.
Mám pocit že tie ovládacie jednotky sú to isté, len iná farba. Konektormi sa netráp, to sa dá vždy spraviť ak vieš spájkovať.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek