E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
v600
Příspěvky: 32
Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
Lokalita: RK
Chci prodávat energii a využít dotace: NE
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 10
Souhlasím s podmínkami fóra: ANO
Bydliště: DKA

Re: E-kolo

Příspěvek od v600 »

Soban píše:
wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
A na tom jsi byl kde???
UPOZORNĚNÍ

Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
...
Hoši, to neřešte.
právní stránku dobře znám.
Jezdím pro radost a výkon užívám spíš co se síly týče - pro jízdu do kopce, než pro rychlost.
Když mě někdo chytí, budu si to muset sežrat...

Ale technicky stačí změnit dvě volby v servisním menu a jsem zase v zákonných normách (max 250W a přípomoc do 25km/h)
4x3 Solarmi, 5500W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
Uživatelský avatar
v600
Příspěvky: 32
Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
Lokalita: RK
Chci prodávat energii a využít dotace: NE
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 10
Souhlasím s podmínkami fóra: ANO
Bydliště: DKA

Re: E-kolo

Příspěvek od v600 »

dusanmsk píše:Ako funguje ten HUB motor vo vyslape strmeho kopca? Ja mam stredovu konfekciu (bafang) a tam je vyhoda ze si podradim a drzim optimalne otacky. U toho hubu si to neviem predstavit, ked ma fungovat v 5 kmh aj v 50 kmh.
Pro ten motor je to drsňárna.
Při 48V má takřka 1000W při plném napájení.
Je taky asi 2-3 těžší (měď) jak obyčejný 250W.
Pokud hodně zabírá, je to hlučnější - zvuky pulzů se rozléhají po rámu kola :-)

Na středový motor jsem tehdy neměl.
Přehazovačka by se hodila...
4x3 Solarmi, 5500W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
jahodovák
Příspěvky: 1793
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Tak ten hluk způsobuje digitální řízení výkonu,pokud použijete jednotku se sínusovou křivkou hluk zmizí a ztráty v motoru též,jinak kdo navrhoval omezení na 250w byl asi tak trošku mimo,na rovinách je to použitelné ale i v mírném kopečku je to skoro nepoužitelné,proto většina kol od renomovaných výrobcú toto ani náhodou nedodržuje,protože poté by e kola byla neprodejná,výkon mnohdy jde až k tomu 1 kw.Omezení rychlosti a striktně dodržované na veřejných komunikacích by úplně stačil......
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
mihlit
Příspěvky: 421
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Chci prodávat energii a využít dotace: ANO
Systémové napětí: 48V
Souhlasím s podmínkami fóra: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od mihlit »

Soban píše:
wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
A na tom jsi byl kde???
UPOZORNĚNÍ

Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
Tak výrobce si může tvrdit kdejakou hovadinu, to i i4wifi tvrdili o modráskách, že mají v sobě galvanicky oddělený zdroj, takže to splňuje požadavek na FVE galvanicky oddělená od sítě.

Zákony ohledně "elektrokol" jsou dva a nenahrazuje jeden druhý, ale platí oba a spousta lidí v tom má bordel.
První je starý český "kolo s pomocným motorem" a druhý pochází z EU ohledně elektrokola.

Pro "kolo s pomocným motorem" je limit 1 kW, 25 km/h,nemusí to být elektromotor, nemusí být příšlap,... je tam ale hlavní podmínka, že je to dodatečný pomocný motor a nezasahuje do konstrukce kola """f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.""" Stručně řečeno, když ten elektromotor odmontuješ (bez vracení jiných dílů zpátky), musí ti zbýt pojizdné kolo. Vyhoví tedy kolo na nosiči s třecím pastorkem nebo ta čínská sada, kde se přišroubuje rozeta na paprsky kola a propojí řetezem. Zkrátka to, co bylo kolo s pomocným motorem i před 30 lety. Výměna náboje v kole tomuto nevyhoví.
Prodejce uvádí výkon 500W, ale má nábojový motor, takže toto uplatnit nemůže.

Druhý nezávislý je "elektrokolo" a to má limit 250 W, povinný příšlap, 25km/h. Což s těmi inzerovanými 500 nebo 750 W taky nesplňuje.
unicast
Příspěvky: 856
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

"""f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.""" -- coz splňuje i středový Bafang BBSHD nebo Cyclone, protože když motor a akumulátor odmontuji, zbyde mi
kolo, které je nějak pojízdné (v nejhorším případě jako odrážedlo), osa ani ložiska pedálů nejsou nosnou částí kola.

Jinak já si pod zásahem do nosných částí představuji třeba vrtání do rámu, svařování, zásah do výpletu kol apod. a z té věty mi nikde neplyne povinnost toho, aby provedený zásah byl reverzibilní při zachování funkčnosti.

Další věc představuje rozdíl mezi jmenovitým a špičkovým výkonem.
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 377
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Lokalita: Praha
Bydliště: Praha

Re: E-kolo

Příspěvek od Lubik »

Měřil jsem několik kol s regulátorem 250W a všechny braly proud v zátěži 20 až 25A z baterie 36 nebo 42V . Tak nevím jak těm 250W dospěli. Motor 500W dá bez problémů 1.5kW když se použije silnější regulátor a hlavně pořádná baterka
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
glottis
Příspěvky: 1419
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: E-kolo

Příspěvek od glottis »

mozna jde i o to jak dlouho to da a pri jake rychlosti
dusanmsk
Příspěvky: 242
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am

Re: E-kolo

Příspěvek od dusanmsk »

Moj stredovy bafang ma spicku 750W. To je uz vcelku pouzitelne, ked si clovek zoberie, ze to ma sprevodovane prehadzovackou. Limit 25 je kktina, optimum na rovine by som videl niekde okolo 35-40. Nejaku dobu som to mal "odblokovane" (presunom hall sondy pod pedale), ale padalo to casto do chyby, tak som to zrusil a teraz trpim na limite 25.
rva
Příspěvky: 3180
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: E-kolo

Příspěvek od rva »

Neví někdo jaká BMS se obvykle u e-kola dávají? Předpokládám, že tam bývá BMS s balancérem. A že balancér balancuje jen při dobíjení. A že balancovací proud je (nedostatečně) malý.
Nabíječka nabije baterii celkem rychle a články se nemusí vybalancovat.
Tak jestli má smysl hodit takovou baterii na regulovaný zdroj a dobíjet ji třeba proudem 0,1 A po dobu několika dnů a pak bude dostatek času na srovnání článků.
Nechce se mi baterii rozebírat, měřit a experimentovat. Snad v zimě, kdy e-kolo odpočívá.
Nebo je tam jen pasivní palič na článku při překročení napětí?
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
jahodovák
Příspěvky: 1793
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

to se liší každý výrobce to má jinak a někdy i starší jiné než novější,je třeba se podívat do manuálu ke kolu,i když ani tam to mnohdy není...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
unicast
Příspěvky: 856
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

Baterii jsem nerozebíral, jen viděl videa, jak je skládají. Mám ovšem obavu, že tam žádná BMS není.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 1964
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Chci prodávat energii a využít dotace: NE
Systémové napětí: 24V
Souhlasím s podmínkami fóra: ANO

Re: E-kolo

Příspěvek od gupa »

No co jsem kuchl asi originál, nabíječka 41,5V LiPo baterie, 9 článků v sérii po 3. 36V. Hliníkový stříbrný jekl. Vypínač na baterii co je zvenku, sepne polovodič. Je to elektrokolo typu celohliník městký typ 10Ah baterie na nosiči.
2023-09-17 19_38_48-IMG_20230917_193239.jpg ‎- Fotky.png
2023-09-17 19_41_24-Nastavení.png
2023-09-17 19_40_29-IMG_20230917_193259.jpg ‎- Fotky.png
2023-09-17 19_39_11-IMG_20230917_193227.jpg ‎- Fotky.png
2023-09-17 19_38_48-IMG_20230917_193239.jpg ‎- Fotky.png
LiPo nahrazeno Jinými články typu 18650 4x20ks
Přílohy
2023-09-17 19_39_11-IMG_20230917_193227.jpg ‎- Fotky.png
2023-09-17 19_39_27-.png
Naposledy upravil(a) gupa dne ned zář 17, 2023 8:03 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
rva
Příspěvky: 3180
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: E-kolo

Příspěvek od rva »

Já to kupoval těsně před covidem jako konverzní kit i od https://vi.aliexpress.com/item/32827447339.html. Vše funguje, ale stejně jako u jiných aku spotřebičů počítám, že to může být rozbalancované, tak hledám jednoduchý způsob jak to srovnat.
Ale třeba je nejlepší nedělat nic a až se sníží dojezd, tak baterii rozebrat a bude se vědět víc.
baterie pro e-kolo
baterie pro e-kolo
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 1964
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Chci prodávat energii a využít dotace: NE
Systémové napětí: 24V
Souhlasím s podmínkami fóra: ANO

Re: E-kolo

Příspěvek od gupa »

Tady je ještě fotka bms pro 9 článků, a na něm položený spínač, nějaký polovodičový, pro sepnutí baterie a koncového brzdového světla. Se čtyřmi dráty.
bms kolo.png
Edit: Náhrada za LiPo články jsou 18650, 4x10 článků. Opravuji tak chybu že jde o 4x20 článků, v minulém příspěvku. Jak jsem psal, čekám na BMS z Hadexu na koloběžku, mělo by to dojít někdy asi v úterý. Ta BMS by měla být na 10 článků.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

Zpět na