Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 390
- Registrován: čtv říj 13, 2011 10:45 am
- Bydliště: Příbor
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Novodoba forma domaciho vezeni?redcrown píše:Navrhuji začít chodit do práce jen na dopoledne a nabíjet odpoledne. To by umožnilo víc si užít života.
-
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Já pořád čekám nějaké eso v rukávu některé/všech automobilek.
Co vím, tak se mercedes nechal slyšet, že během několika let skončí se spalovacími auty (nejsem si jistý, ale snad 2021). Neumím si představit, že by vyklidil trh s entry level auty jako je A, C... jedině snad, že by došlo ke skokovému zdražení všech aut, ale to se mi taky nezdá. Příjde mi, že v té skládačce něco chybí.
A ohledně baterií - čekám spíš prodávání eaut bez baterií a nějaké hodně rúznorodé tarify na baterie - podobně jako třeba mobilním operátoři.
Co vím, tak se mercedes nechal slyšet, že během několika let skončí se spalovacími auty (nejsem si jistý, ale snad 2021). Neumím si představit, že by vyklidil trh s entry level auty jako je A, C... jedině snad, že by došlo ke skokovému zdražení všech aut, ale to se mi taky nezdá. Příjde mi, že v té skládačce něco chybí.
A ohledně baterií - čekám spíš prodávání eaut bez baterií a nějaké hodně rúznorodé tarify na baterie - podobně jako třeba mobilním operátoři.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Tato možnost naráží na legislativu. Auto musí být homologováno jako celek. Dovedu si představit jen variantu, že prodejci dostanou auto bez homologovaných typů baterek a v servisu je doplní dle přání nabyvatele.camel1cz píše:....A ohledně baterií - čekám spíš prodávání eaut bez baterií a nějaké hodně rúznorodé tarify na baterie - podobně jako třeba mobilním operátoři.
Dokonce si myslím, že legislativa bude později tak úporná, že zásah do baterky a jeho systému bude na úrovni vraždy a podle toho i tak trestán.
V současnosti se divím, že se na nás ještě nepořádá nějaký hon, protože ujídáme z daní státu a to je krádež ta největší. Ale asi když ta EU chce tu zelenou energii, tak nás nechávají zatím v přdbouřkovém klidu. Jednou přijde okamžik, kdy FVE bude tak nějak běžná a taky rozšířená a pak to teprve přijde.
Licence, měření jak u lihovarnického přístroje, likvidační pokuty. To by tak scházelo, aby si lid dělal co je pro něj výhodné.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Vzdyt HW pro FVE neni zdarma a vsude same DPH, navic ta doprava... cla... ja myslim ze my mame zaplaceny dane na 8-10let dopredu (cca navratnost FVE) coz ti co jsou na DS budou teprve po troskach splacet na danich za elektriku. Tudiz z tohoto pohledu bych rekl ze my ostrovnici a poloostrovnici mame predplaceno.střídač_N píše:V současnosti se divím, že se na nás ještě nepořádá nějaký hon, protože ujídáme z daní státu a to je krádež ta největší.
-
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ta legislativa by se určitě dala vyřešit - třeba standardizací baterií, pak by nemuselo vadit, že se prodává eauto bez. Stejně jako nevadí, že se prodává řada jiných akumulátorových spotřebičů bez - i když rozdíl tu určitě je, už jen v nebezpečnosti a náročnosti provozu.střídač_N píše: Tato možnost naráží na legislativu.
Horší je ta druhá poznámka, o té "kapustičce"... spotřeba paliv za 2018 byla cca. 8 miliard litrů (zdroj)... když vezmeme jen 10 korun spotřební daně z litru (na benzín je bezmála 13 a na naftu 11, zdroj) tak jsme u částky 80 mld Kč jako potenciální výpadek příjmů státního rozpočtu - naprosto bezproblémových 80 mld, které odvádí distributoři paliv.
A když budeme přemýšlet dál - spotřeba se přesune do elektřiny, která nemá spotřební daň... a co hůř, elektřina jde vyrobit s dnes už rozumnou investicí doma a taky si ji spotřebovat... tedy zde mluvíme navíc o dalším výpadku: z výběru DPH. Opět bezproblémové peníze, které odvádí velcí hráči naprosto disciplinovaně a bez jakékoliv invence státu a které se vytrácí z rozpočtu.
A stát? Určitě to tak nechá a jsouce šťasten z ekonomických, ekologických i geopolitických pozitivních dopadů těchto jevů začne zjednodušovat svůj aparát a propouštět zbytečné úředníky do soukromého sektoru, aby ušetřil ty desítky miliard, co nedostane.
No to možná ano, ale jednorázové platby za něco, co ujídá příjem rozpočtu dlouhou dobu jsou špatně - podívej na Microsoft - prodávat licenci na office je taky špatně, správně je platit si ročně office365. Tohle bude stejné...mypower.cz píše: ... ja myslim ze my mame zaplaceny dane na 8-10let dopredu (cca navratnost FVE)
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Štandardizácia batérií je pekná myšlienka, ale k realizácii má tak zdĺhavú cestu, ako štandardizácia nabíjačiek k mobilom a NB. E-bike sa tiež predáva už roky, ale ak mám KTM, tak som odsúdený zasa len na ich batériu - ak sa mýlim, poteším sa.
Štát si svoje vyberie, ináč sa nedá. Možno sa zvezieme v EÚ v uniformnej politike a zákonodarstve a nepocítime nejaké výnimočné zverstvá od štátu. Alebo aj nie.
Ale ako odznelo, za homologizáciou sa skrýva ďalší vývoj. Žiadny RR na lacných batériach nebude, voľba bude nanajvýš tak v kapacite, ale vždy od značky. Pod prenájmom batérií v akejkoľvek forme pociťujem neslobodu.
Štát si svoje vyberie, ináč sa nedá. Možno sa zvezieme v EÚ v uniformnej politike a zákonodarstve a nepocítime nejaké výnimočné zverstvá od štátu. Alebo aj nie.
Ale ako odznelo, za homologizáciou sa skrýva ďalší vývoj. Žiadny RR na lacných batériach nebude, voľba bude nanajvýš tak v kapacite, ale vždy od značky. Pod prenájmom batérií v akejkoľvek forme pociťujem neslobodu.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Co vím, tak se mercedes nechal slyšet, že během několika let skončí se spalovacími auty ...
Ja som zase čítal, že mercedes v Moskve ne Červenom námestí rozdal pracujúcim 100 mercedesov. Potom bola oprava, že nie v Moskve, ale v Petrohrade, že nie na Červenom námestí ale pred Leninovými závodmi. že to neboli mercdesy ale bicykle a nerozdali, ale ukradli...
Ja som zase čítal, že mercedes v Moskve ne Červenom námestí rozdal pracujúcim 100 mercedesov. Potom bola oprava, že nie v Moskve, ale v Petrohrade, že nie na Červenom námestí ale pred Leninovými závodmi. že to neboli mercdesy ale bicykle a nerozdali, ale ukradli...
-
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Tak jasně - slibem nezarmoutíš a mohl sem to špatně pobrat. Teď sem četl o 2026 a o 20 letech, ale ten termín není až tak podstatný - faktem je, že EU se tak rozhodla a dotlačí k tomu časem všechny automobilky.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Nebolo to 3026? A o čom sa už EU rozhodla?
-
- Příspěvky: 794
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ke snížení emisí aut na míru, kterou nejsou schopné spalováky plnit.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
To je novinka. A ako to bude s nákladnou dopravou? A ako to bude na svete mimo EÚ?
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
mimo EU nás to zajímat nemusí. Naopak každý si má zpytovat své svědomí. Kdy už proboha ti JÁisté vezmou to své JÁ a napíšou si to na čelo aby to viděli hlavně když se podívají do zrcadla. Jakmile jde o nevýhody je jejich JÁ, kterým se všudemožně domáhají svých práv, najednou nepodstatné a najednou se rétorika změní na ONI. Jako u dětí v mateřské školce: JÁ ne, to ONI! Jak říká abrams - du blejt.
edit: Mimochodem taková Čína s roční produkcí milionu elektromobilů a sumárním počtem čtvrt milionu již před nějakou dobou provozovaných elektrobusů by měla slyšet tuto vaši rétoriku.
No a v neposlední řadě mimo jiné běžně již druhou zimu jezdím několikrát za onu zimu elektromobilem 270km do Tchýniště a stejnou vzdálenost z5. Není to o tom až se druzí postarají abych se já měl dobře. Ale o tom proč bych to já nemohl dělat takto nebo úplně jinak. Co se stane? Upadne mi ruka? Zatím neupadla i když mne mnozí varovali. Kupodivu. Takže stesky na nějakých 300km jsou mimo mísu. Je zajímavé jak lidé kteří mají ohledně FV hlavu otevřenou tak co se týká miláčka najednou jedou mejnstrým
edit: Mimochodem taková Čína s roční produkcí milionu elektromobilů a sumárním počtem čtvrt milionu již před nějakou dobou provozovaných elektrobusů by měla slyšet tuto vaši rétoriku.
No a v neposlední řadě mimo jiné běžně již druhou zimu jezdím několikrát za onu zimu elektromobilem 270km do Tchýniště a stejnou vzdálenost z5. Není to o tom až se druzí postarají abych se já měl dobře. Ale o tom proč bych to já nemohl dělat takto nebo úplně jinak. Co se stane? Upadne mi ruka? Zatím neupadla i když mne mnozí varovali. Kupodivu. Takže stesky na nějakých 300km jsou mimo mísu. Je zajímavé jak lidé kteří mají ohledně FV hlavu otevřenou tak co se týká miláčka najednou jedou mejnstrým
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Tu nejde o hlúpu EÚ a nás premúdrených diskutérov ktorým sa smernice EÚ nepáčia, keď ich obmedzia k poriadku. Podľa vyjadrenia, že Mercedes po roku 2021 či 2026 prestane vyrábať autá so spaľovacím motorom nutne vyvstane akurát otázka, prečo sa v Mercedese rozhodli pre sebevraždu. EÚ tvorí zhruba 7-8% svetového trhu. A mercedesy sa predávajú viac vo svete ako v EÚ. Elektromobily značky Mercedes by boli v južnej Amerike či v Indii nanič, tam prejdú skôr na konské povozy. A na solventnom blízkom východe sú elektromobily za babku, lebo ich tam nikto nepotrebuje. Mám s tým dobré skúsenosti.
Rozvoj alternatívnych pohonov, teda aj elektromobility či syntetických palív založených na vodíku či etanole (a iné) nastane spolu s koncom ropnej éry a veru sa bude ťažko dotýkať dnes žijúcej populácie. Bude to masívny proces komplexnej zmeny celosvetovej energetiky ktorý potrvá desaťročia. Posilní ho snaha o globálne ekologické aktivity.
Terajšie pokusy o elektromobilitu sú len prvé kroky snaha o rozšírenie trhu a obchodných príležitostí, taký pokus nezostať pozadu a skúsiť čo to dá, skôr imidžovka ako nejaký nosný ekonomický zámer. To že dnes niekomu vyhovuje aj dojazd cca 200 km ešte nevytvára vážny dopyt, ktorý by rozvinul fungujúci trh.
A ako to už býva, keď k tomu vľetkému dôjde tak Slovensko ( a asi aj Česko)bude ako vždy pozadu a nepripravené.
Rozvoj alternatívnych pohonov, teda aj elektromobility či syntetických palív založených na vodíku či etanole (a iné) nastane spolu s koncom ropnej éry a veru sa bude ťažko dotýkať dnes žijúcej populácie. Bude to masívny proces komplexnej zmeny celosvetovej energetiky ktorý potrvá desaťročia. Posilní ho snaha o globálne ekologické aktivity.
Terajšie pokusy o elektromobilitu sú len prvé kroky snaha o rozšírenie trhu a obchodných príležitostí, taký pokus nezostať pozadu a skúsiť čo to dá, skôr imidžovka ako nejaký nosný ekonomický zámer. To že dnes niekomu vyhovuje aj dojazd cca 200 km ešte nevytvára vážny dopyt, ktorý by rozvinul fungujúci trh.
A ako to už býva, keď k tomu vľetkému dôjde tak Slovensko ( a asi aj Česko)bude ako vždy pozadu a nepripravené.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ne keď k tomu dôjde. Ono k tomu již došlo. O milionech jsem již psal. Jsme v ČR i SR jako mnohdy pozadu, zabednění.... Ne vždy, ale mnohdy. To že je elektromobilita nevyhnutelná pochopili nejen v GM když šrotovali EV1 místo aby je prodali za dlouhé peníze těm co na nich do té doby jezdili a očividně o ně měli obrovský zájem. I VW, pežot, citroen..... v 90. letech elektromobily vyráběli, jen je ti blbci prodávali, nepronajímali je jako GM. No každý ať si udělá závěr svůj. Já na předváděčky jezdím, lidi vozím a jejich údiv vidím. Víc k tomu snad nebudu muset dodávat. Snad jen že jsme na Faultcvágnu vybojovali přesun výroby rakovinných Prasat(ů) do ČR. Trochu Pyrrhovo vítězství.....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Čína je trochu ďaleko od EÚ, a ako príklad sa nedá použiť (mimo EU nás to zajímat nemusí). Skúste radšej o tých európskýckh elektro kamiónoch.
-
- Příspěvky: 2622
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Vsichni jsou ve vsem dal nez EU a v jakekoli oblasti elektromobility .
EU si s cca.510mil. lidma mysli, ze bude ovladat a spasi svet. Trosku mylna predstava.
Uz, aby se konecne probudili a trosku zapojili to so maji v dutine mozkove.
Snad se toho doziju.
EU si s cca.510mil. lidma mysli, ze bude ovladat a spasi svet. Trosku mylna predstava.
Uz, aby se konecne probudili a trosku zapojili to so maji v dutine mozkove.
Snad se toho doziju.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Možná zapojí možná se toho i dozijes ale upřímně si myslím že z toho co vymyslí radost mít nebudeš
-
- Příspěvky: 3839
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Elektromobily jsou v Evropě nekonkurenceschopné. Proto se úředně upravují podmínky tak, aby se prodávaly. Kdyby Evropa měla zdroje (surovin) po jejich výrobu, tak je to snad pochopitelné.
Jinak se bude jednat o stejnou chybu, jako v případě fotovoltaiky. U ní Evropa draze prošlapala cestu ostatním a nic z toho nemá. Jedna věc je vývoj, testování, hledání optimálních cest - tady by Evropa neměla zůstávat pozadu. Ale hromadné zavádění nevyzrálých a nákladných řešení je mrháním prostředků, které budou chybět jinde.
Jinak se bude jednat o stejnou chybu, jako v případě fotovoltaiky. U ní Evropa draze prošlapala cestu ostatním a nic z toho nemá. Jedna věc je vývoj, testování, hledání optimálních cest - tady by Evropa neměla zůstávat pozadu. Ale hromadné zavádění nevyzrálých a nákladných řešení je mrháním prostředků, které budou chybět jinde.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Zdravím ,
V Evropě obvzlášť se věci řeší prvně teoreticky , akademicky , legislativně se snahou najít všechny proti a až poté začít vývoj a výrobu . Konkrétně Čína na jde opačně , vymyslí (vokopíruje) , masově vyrábí až pak řeší papírování .
Evropa si stále myslí že nám Čína pude na ruku s plněním certifikátů , EU certifikací aby nám mohli milostivě dovážet své výrobky . Nejen že neskutečným tempem roste jejich vnitřní trh , obdobné trhy jsou v Indii , jižní Americe , Indonesii a v neposlední řadě v Africe . Se na Evropu můžou vyprdnout . Podobně jako před pár lety s výkupem našeho tříděného odpadu .
Elektromobilita je jasnou cestou pokroku od fosilních paliv . Otázkou je zda od počátku bude převládat elektromobilita bateriová či pro přechodné období bude převládat elektromobilita vodíková .
Vodík je v současnosti levný díky jeho nadbytkové až odpadové produkci chemického průmyslu . V okamžiku převýšení poptávky nad nabídkou začne jeho cílená "výroba" , což povede k razantnímu zdražení . Nemluvě o doposud neuspokojivě vyřešených technických aspektech vodíkových palivových článků . Spalování vodíku v klechtačce považuji za hovadinu čtvrtého řádu .
U bateriových elektromobilů je největší zádrhel v baterii . Kastle je sranda , elektropohon rovněž . Reálná výroba pokročilých bateriových technologií je úmyslně bržděna stávajícím ždímání zavedených technologií . O prachy de až na prvním místě . Tesla dokázala postavit úžasné inovativní elektromobily z běžných komponentů hliník , asynchroní elektromotor a především notebookové Li-Ionky čímž dokázala nepravdivost tvrzení ropáckých automobilek o nevynalezení , neexistenci potřebných technologií k výrobě euta .
Jak bude vypadat vývoj za pár let si netroufnu hádat , jen doufám že správným udržitelným směrem .
Elektronům zdar
Vše nové je zpočátku nekonkurenceschopné , to je běžné . Nechávat vývoj na druhých a očekávat slíznutí smetany nepovažuji za rozumný postoj k věci . Zůstat stát na místě a čekat až to vymyslí ti druzí je cesta k závislosti na oněch druhých . Pouze vlastním vývojem a výrobou lze udržet krok se světovým vývojem . Kdo stojí na místě se trefně nazývá skanzenem .rva píše:Elektromobily jsou v Evropě nekonkurenceschopné. Proto se úředně upravují podmínky tak, aby se prodávaly. Kdyby Evropa měla zdroje (surovin) po jejich výrobu, tak je to snad pochopitelné.
Jinak se bude jednat o stejnou chybu, jako v případě fotovoltaiky. U ní Evropa draze prošlapala cestu ostatním a nic z toho nemá. Jedna věc je vývoj, testování, hledání optimálních cest - tady by Evropa neměla zůstávat pozadu. Ale hromadné zavádění nevyzrálých a nákladných řešení je mrháním prostředků, které budou chybět jinde.
V Evropě obvzlášť se věci řeší prvně teoreticky , akademicky , legislativně se snahou najít všechny proti a až poté začít vývoj a výrobu . Konkrétně Čína na jde opačně , vymyslí (vokopíruje) , masově vyrábí až pak řeší papírování .
Evropa si stále myslí že nám Čína pude na ruku s plněním certifikátů , EU certifikací aby nám mohli milostivě dovážet své výrobky . Nejen že neskutečným tempem roste jejich vnitřní trh , obdobné trhy jsou v Indii , jižní Americe , Indonesii a v neposlední řadě v Africe . Se na Evropu můžou vyprdnout . Podobně jako před pár lety s výkupem našeho tříděného odpadu .
Elektromobilita je jasnou cestou pokroku od fosilních paliv . Otázkou je zda od počátku bude převládat elektromobilita bateriová či pro přechodné období bude převládat elektromobilita vodíková .
Vodík je v současnosti levný díky jeho nadbytkové až odpadové produkci chemického průmyslu . V okamžiku převýšení poptávky nad nabídkou začne jeho cílená "výroba" , což povede k razantnímu zdražení . Nemluvě o doposud neuspokojivě vyřešených technických aspektech vodíkových palivových článků . Spalování vodíku v klechtačce považuji za hovadinu čtvrtého řádu .
U bateriových elektromobilů je největší zádrhel v baterii . Kastle je sranda , elektropohon rovněž . Reálná výroba pokročilých bateriových technologií je úmyslně bržděna stávajícím ždímání zavedených technologií . O prachy de až na prvním místě . Tesla dokázala postavit úžasné inovativní elektromobily z běžných komponentů hliník , asynchroní elektromotor a především notebookové Li-Ionky čímž dokázala nepravdivost tvrzení ropáckých automobilek o nevynalezení , neexistenci potřebných technologií k výrobě euta .
Jak bude vypadat vývoj za pár let si netroufnu hádat , jen doufám že správným udržitelným směrem .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon úno 13, 2012 10:40 am
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ja malokedy prispievam lebo vacsinou mam ine skusenosti a spustim lavinu odporu ale tentokrat vynimocne suhlasim
Dobijanie baterii u elektromobilov je absolutne nedoriesena zalezitost
Rozvodne siete nie su pripravene na to aby si kazdy vecer ked je spicka pripojil svoj elektromobil na nabijacku
Ale co mi ako baterkarovi vadi je absolutna absencia odbornej starostlivosti a monitoringu baterii/kazda baterie potrebuje servis aj tesla/
Podla mna je jedine riesenie existencia vymennych bateriovych pakov na dobijacich staniciach kde bude dostatocne dimenzovana privodna siet podporovana fv systemom
Bateriove paky budu majetkom dobijacich spolocnosti a kazda pred opatovnym zasunutim do auta prejde profesionalnym monitoringom
V tejto chvili sa ukoncia vsetky ostatne diskusie o dojazde zivotnosti baterie atd jednoducho si na /pumpe/ vymenite pack vypijete kavu mavnete pred scanerom kartou a frcite dalej
Dobijanie baterii u elektromobilov je absolutne nedoriesena zalezitost
Rozvodne siete nie su pripravene na to aby si kazdy vecer ked je spicka pripojil svoj elektromobil na nabijacku
Ale co mi ako baterkarovi vadi je absolutna absencia odbornej starostlivosti a monitoringu baterii/kazda baterie potrebuje servis aj tesla/
Podla mna je jedine riesenie existencia vymennych bateriovych pakov na dobijacich staniciach kde bude dostatocne dimenzovana privodna siet podporovana fv systemom
Bateriove paky budu majetkom dobijacich spolocnosti a kazda pred opatovnym zasunutim do auta prejde profesionalnym monitoringom
V tejto chvili sa ukoncia vsetky ostatne diskusie o dojazde zivotnosti baterie atd jednoducho si na /pumpe/ vymenite pack vypijete kavu mavnete pred scanerom kartou a frcite dalej
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 194 Odpovědi
- 9802 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC
-
- 29 Odpovědi
- 5805 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
-
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
- 25 Odpovědi
- 1775 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 0 Odpovědi
- 971 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
- 17 Odpovědi
- 1260 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito