od dracekvo » pát kvě 25, 2018 12:13 pm
Všechno je možné. Ono záleží hlavně na legislativě, co distributor povolí, nebo nepovolí. Teď je to přímo na něm, jeslti vám povolí mikrozdroj nebo ne. Mělo by to být naopak. Vy by jste oznámili úmysl připojit mikrozdroj a na něm by bylo, aby do roka a do dne zajistil podmínky pro připojení. Od toho tu přece je.
Jenže jeho lobby je silná, tak pochybuju, že vůbec někdy bude něco inteligentního, jako využítí mikrozdrojů se stacionární baterií pro regulaci sítě, či za pomocí připojeného elektromobilu.
A hlavně byto chtělo už dopředu sjednotit standardy připojování elektromobilů, komunikaci nabíječkama se sítí distributora a komunikaci stacionárních mikrozdrojů.
To dle mého je velká utopie, neb z toho budou pro tyhle monopoly jen náklady a reálný užitek zatím žádný. Viz jak ČEZ sliboval budování rychlonabíječek po ČR a skutek utek. V SK jsou v tomto mnohem dále.
A stejně si myslím, že rychlonabíječky jsou cesta necesta. Kdo bude chtít čekat 30 min, než se mu dobije baterka, pokud pojede nějakou delší trasu. Řešení je podle mě, dobíjení baterii výměnným způsobem.
Tj. přijedete autem k "benzínce" tam vám automat během 2 minut vymění baterii a vy budete moci pokračovat v jízdě. Bude stačit baterie v řádu 20-30kWh. A nebude se muset vozit zbytečně xx kg baterek navíc, jen pro to, co když náhodou budu potřebovat jednou za čas dojet někam dál.
Jak se potom dobije baterie už nebude vaše starost. Může se nabíjení řídit podle stavu sítě. Baterie se budou moci jednoduše servisovat (výměna špatného článku) a tak dále. Vy jako spotřebiltel budete platit pouze pronájem baterie za opotřebovaní podle procyklovaných kWh + "dočerpanou energii"
Jenže to zase naráží na problém, že by někdo musel automobilky donutit, aby nějak sjednotili systém výměny baterek.
A druhá věc. Z PHM má stát nezanedbatelný příjem. Co se stane, až bude e. aut tolik, že to bude znát ve státní kase.
Buď se zdaní elektrika pro provoz (jako nafta topná vs. motorová). Nebo se zavede jiná daň ve formě silniční daně, nebo se nasadí všem tachogravy a bude se platit podle ujetých km. Případně bude míto pomocí navigačního sytému zavedené na všechny silnice.
Takže v budoucnu budete jezdit sice na elektriku, ale bude jezdit za stejné peníze, jako se spalovákem.
Další na řadě budou pojištovny. Momentálně máte na eauto ručení jako na auto s objemem 1ccm. Až těch aut bude více, tak to začnou řešit.
Nad budoucností elektromobility zatím vysí mnoho otázníků. Takže kdo může, využítejte jí, časem bude jen hůře.
-

dracekvo
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm