Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od JonasPP »

chatař píše:Já jen vím, že když vypnu vypínač, nemám proud. Na toto poznání není třeba absolvovat ani základní školu. I tříleté děcko ví, že když zmačkne vypínač, zhasne žárovka. Německo se právě chystá vypnout vypínač. A tomu, že fosil i jader elektrárny nahradí obnovitelné zdroje může věřit opravdu jen nadšený ekofanatik. A to při podstatném nárůstu spotřeby lektrické energie, kterou budeme muset u aut nahradit energi fosilních paliv. I když se zvýšenou účinností.
Hej to Ja davam -------. Dôvod,lebo tu už vôbec nejde o elektricke auto,alebo o spalovak,ale o ego a podripovanie.
Podobna tema sa tu riešila asi x krat a vždy sa zhodlo cele obecenstvo na tom,že čisto elektro je zahuba,čisto spalovak je zahuba,čisto neviem aka možna-nemožna (vodik,stlačeny vzduch,radiaciou ožiarovana ortuť,jonosferou nabita technologia,zotrvačnik,....) technologia je zatiaľ slepa cesta. Aspoň technologia doposiaľ vyvinuta,buď je zatiaľ nedotiahnuta,alebo prevadzky schopna v malom počte.
Tak treba si pozrieť aspoň tie dane temy a nefabulovať,alebo horšie chytať sa slovičok,čo vôbec neutočia na konkretne VAŠU OSOBU. Po tom len čo zbytočne rozduchavate emocie.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

Mikel píše:
chatař píše:........ Take je potreba rict to druhe B, ze dnes je cena za kWh na burze nekde mezi 50-60EUR/MWh a pred 10ti lety byla kolem 90EUR/MWh. Tak to vyrazne zdrazeni o 40% znamena, ze cena elektriny nedosahne ani ceny pred 10ti lety.
A zopakovat C - ČR je i se svými jadernými zdroji na chvostu DE. Rozhodně cenou na burze v Lipsku nepohneme ani kdybysme tu měli Tunelíny tři. Tak proč platit drahou elektřinu na burze a JEŠTĚ NAVÍC splácet dostavby minimálně stejnou částkou jako dnes doplácíme soláry. Ono se to v 2032 volně na fraktuře přejmenuje na příspěvek na jádro - což už dnes se nás snaží vochcat slovníkem že JE je OZE ;-) No a z 25 let podpory solárních parků na poli zde bude dalších 60 let splácení daní pro nadnárodní korporace ať už budou odkudkoli. Kvůli prsení se, že jsme energeticky soběstační - inu trochu drahé plácání sám sebe po rameni.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od chatař »

Mikel píše:
chatař píše:A když zrovna nebude svítit, své eauto domů potlačí. Nebo pojede autobusem a auto nechá stát v práci dokud se počasí neumoudří. No jo, ale co když budou i eautobusy? Řič nepřistaví vůz s výmluvou: neměl jsem nabito. Bude to veselý život v té naší espolečnosti. :lol:
Nejake logicke a rozumne argumenty nemate?
Nerozumíte nadsázce? Byla to nadsázka... ale jen trochu. :D
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

https://www.testyojetin.cz/elektromobil ... -internetu
Zaujalo mne že uvádí že elektromobil nelze nabíjet z NT. To mi přijde jako nesmysl
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od ota »

To dává smysl jen ČEZu od kterého si objednáš a necháš namontovat Wallbox tak pravděpodobně s automatickou změnou tarifu na elektromobilní.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Wallbox nekupujete jako příslušenství k autu u škody?
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

diablo007 píše:https://www.testyojetin.cz/elektromobil ... -internetu
Zaujalo mne že uvádí že elektromobil nelze nabíjet z NT. To mi přijde jako nesmysl
Je to clanek plny zvratku a nepravd. Staci si presist cast a uz ani neni potreba pokracovat ve cteni.
Dnes rano jsem vracel CITIGOe iV po 2 denni zapujcce od prodejce. Najel jsem pres 600km za ty dva dny. Jezdil jsem normalni jizdou jako vsechny ostatni auta do 100km/h ( nebyl jsem na dalnici ) a prumernou spotrebu s topenim v kabine na 23C jsem mel 12,9kWh/100km. Zapnuti vyhrivani sedadel ma cca 35W a dojezd se nesnizi ani o 1km po zapnuti. Zapnute topeni ubere z dojezdu cca 12km. 240km na jedno nabiti neni zadny problem vcetne vytapeni a veskereho konfortu. V letnim provozu odhaduji dojezd kolem 290km na jedno nabiti.
Nabijeni na nocni proud funguje normalne ( pouze pokud odberne misto vedene na IC, musi mit extra elektromer ale to plati i pro ohrev TUV) Tarif D27d pro elektromobily funguje jiz nekolik let a v roce 2020 ma CEZ o 0,40kc nizsi celkovou cenu nez pro D26d.
S EV mam za poslednich 15 mesicu najeto pres 50000km a zadne omezeni v nabijeni jsem nepocitil Ani doma ani na cestach. Pocet nabijecich stanic v CZ je umerny poctu provozovanych EV, stene tak jako v NL, kde je nasobne vice nabijecich stanic ale i EV.
Nechapu, jak nekdo muze takto vylhany clanek vubec uverejnit.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

diablo007 píše:Wallbox nekupujete jako příslušenství k autu u škody?
Wallbox muzete dostat v zakladni cene vcetne instalace a pokud ho nechcete, odectou vam 30 000,-Kc jako "EkoBonus Citigo iV". Vysledna dnesni cena za nove iV vypada takto
CN.png
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Mikel píše:
diablo007 píše:Wallbox nekupujete jako příslušenství k autu u škody?
Wallbox muzete dostat v zakladni cene vcetne instalace a pokud ho nechcete, odectou vam 30 000,-Kc jako "EkoBonus Citigo iV". Vysledna dnesni cena za nove iV vypada takto
CN.png
Moc hezký tak gratuluji a kdy že to čekáte :lol:
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od youda »

Neboj Diablo, wallbox si můžeš koupit od koho chceš.
Nebo místo wallboxu mít jenom EVSE na kabelu do klasické zásuvky aka "cestovní nabíječku", která je šeredně pomalá.

Elektromobil si můžeš nabíjet z VT i NT a tarif můžeš také mít jaký chceš.
- Třeba i D56d pro tepelné čerpadlo.
- Nebo D27d pro elektromobil.
- Nebo i víkendový chalupářský, pokud jsi ekonomický sebevrah.

Ten článek je docela tendenční. A to právě v tom, že útočí na pocity, zasívá do čtenáře nejistotu, ale nic pak nevysvětlí do detailu, ani neobsahuje reference na zdroje těch tvrzení (viz právě že elektromobil s tarifem od ČEZu nepůjde nabíjet na NT).
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Kdyby byl wallbox dodány ČEZ dokážu si představit že impuls hdo ho odpojí aby se nabíjel jen v drahém tarifu ale prostě mi to nedavalo logiku aby se to takhle fakt dělalo
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

diablo007 píše:
Mikel píše:
diablo007 píše:Wallbox nekupujete jako příslušenství k autu u škody?
Wallbox muzete dostat v zakladni cene vcetne instalace a pokud ho nechcete, odectou vam 30 000,-Kc jako "EkoBonus Citigo iV". Vysledna dnesni cena za nove iV vypada takto
CN.png
Moc hezký tak gratuluji a kdy že to čekáte :lol:
Tak ja mam SoulEV 30kWh. Uvazuji ale pro manzelku Citigo EV. Zatim jsem se jeste nerozhodl. Jsou tam jine veci, ktere tam vidim jako lehce problematicke. Ale porovnavam to se Soulem a jsou to spise drobnosti.
Napriklad, dvere nemaji cele calounene a horejsi cast pod okny je kovova jako to bylo u Skody 120 :D
Pri rychlostech nad 80km je to auto vice hlucne ( je vice slysitelny aerodynamicky hluk ). Jasne je to male levne mestske auto a neni tak odhlucnene jako jina drazsi auta.
Dojezd se propocitava podle aktualni spotreby, coz je dost zavadejici udaj a jediny odpovidajici je hned pri plnem nabiti. Ale je to zase jen SW drobnost, kterou treba casem zmeni. Clovek, ktery to auto pouziva nejaky cas, tak stejne nekouka na dojezd. Kouknu na % baterie a prumernou spotrebu co pri dane jizde mam a udelam si obrazek hned co si muzu a nemuzu dovolit.
Jinak Citigo jako take, je velice prijemne, zive a zabavne auto na jezdeni.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1135
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od redcrown »

Mikel píše: .
Napriklad, dvere nemaji cele calounene a horejsi cast pod okny je kovova jako to bylo u Skody 120 :D
.
To je právě více ekologické a ekologicky smýšlející člověk by to měl ocenit.:)
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

redcrown píše:
Mikel píše: .
Napriklad, dvere nemaji cele calounene a horejsi cast pod okny je kovova jako to bylo u Skody 120 :D
.
To je právě více ekologické a ekologicky smýšlející člověk by to měl ocenit.:)
No, jelikoz se toto lisuje z papiru, tak to bude asi o necem jinem :)
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

Dost výrazné mínus je předohraboš. Bohužel do doby pokud se budou přeroubovávat fosily na elektromobily se této nectnosti asi nezbavíme. Škoda. Zlaté vozy, které byly z nuly konstruované jako čistý elektromobil.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od dracekvo »

Já sem článek jen prolétl. Ale autor tam píše blbosti.
Pro mě jako člověka co řeší svojí mobilitu hlavně do práce je elektromobil ideální věc. Jezdím každý den a co je to zdržování s tankováním vůbec nevím. Prostě přijedu domu a když jdu zavřít vrata, tak jen mimochodem zapojím kabel. Nabíječka je za stykačem HDO. Takže se nabíjení samo aktivuje signálem na NT.
Blábol o tom, že distrubutoři chystají tarify je dobrej. Tarif D27 existuje pěkně dlouho a člověk ho dostane pouhým předložením vekého TP od vozu. A podle mě výhodný je. Já mám D26 který je výhodnější (ale pouze ve VT).
Pokud se domácnost přizpůsobí a bude pouštět pračku, myčku a další věci v době NT, může ještě ušetřit další peníze koupí elektromobilu, pokud předtím měla třeba tarif jen D02.
Ale pokud někdo jezdí a čepuje elektriku za obyčejný tarif, tak se pak nemůže divit, že jezdí za 80hal km. Já jezdím pod 40 hal. Tj. o polovinu méně. To pak ty jejich slavné počty vyjdou úplně jinak.
A stěžuje si na dojezd. No proč by si někdo kupoval takové auto, když by mu nevyhovoval základní dojezd? On tam vlastně vůbec nepíše jaké trasy s tím jezdili. Pokud si koupím takové auto a denně najezdím 100km, tak můžu být spokojený uživatel dle mého.
Já mám IONa co najede tak 80km. Přesto s ním měsíčně najedu tak 1200km. Ještě najedu 30 tis km a dostanu se na cenu 5Kč/km. Pokud pak vyměním baterky za 100 tis a najedu dalších 100 tis km. Dostanu se s kompletníma nákladama pod 3Kč/km. Které auto toto dá?

A dle zkušeností lidí co Citigo mají, tak ceníková cena není taková za kterou si auto můžete koupit. Vždy se nechá ještě s cenou hejbnout, pokud se dost dlouho ošíváte.
Já bych škodovku bral všema deseti. Kdybych věděl že do dvou let od koupě IONa za 210 tis příde citigo za 450 asi bych počkal. Ale to by člověk čekal vždy na něco.
Mám dva spalováky a IONa. Kdybych měl Škodovku s dojezdem 200km, tak bych asi jedhono spalováka pustil z domu, protože by škodovka zastala všechny cesty po ČR. Zůstal by jen jeden spalovák kvůli cestám mimo ČR a tažnému.
Tím by se mi návratnost posunula ještě znatelněji.

Edit: dneska jsem si hrál s plánovačem.
Trasa 450km. Celková nutná doba na dobíjení 1,5hod. To na malý městský el. mobil není špatné. A kolikrát kdo bude jezdit takové trasy?
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 91fedba435

Já bych třeba trasu 163 km. Domov-Praha-Domov dal bez nabíjení. Což je jediná trasa co mě štve, že nemůžu momentálně jezdit s IONem, protože se mi nechce 3x dobíjet.

Nemám nic proti testům a vypíchnutí nevýhod auta na elektriku, ale měl by to dělat člověk, který tomu aspoň trošku rozumí.
josse
Příspěvky: 1171
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od josse »

Když jsme koukali na podmínky před rokem D27 člověk dostane k velkému TP, ale hlavně je to druhý elektroměr, na který nesmí být napojené nic jiného. Mají to vymyšlené podobně jako D25, kde se musí předložit bojler v revizní zprávě. Naše akumulátory do toho nespadají, na ty nám NT nedají.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od youda »

Josse, jseš si jistý, že jde opravdu o distribuční podmínky D27d (domácnosti) a nikoliv C27 (firmy) ? Já mám za to, že v případě tarifu pro domácnosti stačí jeden elměr a nízký tarif můžeš použít i na zbytek spotřebičů, byť délka NT je u tohoto tarifu jen 8h.

U firem (C27) nikoliv, tam to druhý elměr a oddělený okruh chce.

Schválně se na to ještě mrknu...

PS:
Jinak výhoda D27d je nízká cena silovky, tak i nízká cena za distribuci.
Nevýhody jsou dvě - extrémně drahá cena distribuce v čase VT a doba trvání NT pouze 8h.
Tudíž, ušetřit za topení se s tímto tarifem nedá, páč by člověk mohl topit jen 8h denně a ve zbylých 16ti hodinách by nesměl zapnout ani pračku, jinak ho jedna várka bude stát majlant.

Pro energeticky hodně rozežrané domácnosti, které elektřinou i topí je tedy stále výhodnější topný tarif D57d s délkou NT 20h a rozumnou cenou za distribuci bez ohledu na NT/VT. A to dokonce, ikdyž bude v domácnosti elektroauto s menším ročním nájezdem kilometrů.
cenik CEZ 2020.PNG
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od youda »

Vida: tak kromě firem musí být samostatný elměr u D27d v případě, kdy se jedná o bytový dům.
Evidentně jde o to, aby přístup k superlevnému 8h NT neměly ty rodiny, které nevlastní elektromobil ale bydlí ve stejném vchodě:

https://www.cezdistribuce.cz/edee/conte ... cnosti.pdf
D27d.PNG
D27d.PNG (63.92 KiB) Zobrazeno 525 x
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

Přesně tak, jednalo by se o stav kdy by nabíjecí stanice (případně zásuvka) byla na stejném elektroměru jako například osvětlení společných prostor. Obvykle jde o OM SVJ, BD nebo majitele objektu. Pokud majitel elektromobilu bude konvertovat "své" OM na kterém má byt, tak je to v klidu a samostatné OM nemusí být.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek