Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
JiříK
Příspěvky: 1021
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od JiříK »

mypower.cz píše:je to mazec jako sviň (samec od svině) :D Ja se pokusim sehnat tu malou centralku a pak to zmerim.. Nekde ji vybartruji za neco .. nebo nevim .. toto je taky pruser s penezama tadyhle ta spotreba.
Slyš, ty máš sekačku! Místo žací hlavy redukci na hřídel alternátoru a máš další generátor. Altík z Favorita na vrakáči za 500 peněz a dává 55A. Já takto uvažuju u mé doslouživší sekačky. Nějaký rám, spojka motor-altík a jedem...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

urcite bych byl pro .. mam tu i dvoutakty dva. Jeden ve starem krovinorezu ktery vubec nepouzivam.. a ten alternator .. vrakac je v otrokovicich .. no dyt .. akorat teda co z toho poleze za vystup.. Asi +- cca 12V ze? Tzn ze by solarni regulator jako regulator ? A misto panelu alternator? Fungovalo by to? Regulovalo by to ? asi jo ne ? Je vubec ta regulace potreba? Mozna by to bylo lepsi ne ?
JiříK
Příspěvky: 1021
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od JiříK »

Tak vrakáč už v Otro není, vyhořel-tak trochu. A z altíku leze tolik, na kolik je naštelovaný regulátor. Vesměs 14-14,4V. A nesmí jet bez zátěže!
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

výsledek 5,1kWh z 10 litrů benálu je fakt otřesný :twisted: .
Tip 5kWh byl můj pesimistický odhad , doufal sem alespoň 10kWh , což je taky hnus :? .
Problém jsou klechtačky , už je dááááávno měli nahradit dokonalejší stroje :
turbina1.JPG
Tato technologie byla vyvíjena v letech 1947 - 1955 , jenže i přes skvělé výsledky , tehdá v porovnání s pístovou
klechtačkou 100hP - 100hP turbína : 2/3 spotřeba , 1/5 hmotnost , žádné řazení - jen reduktor , max. krouťák
v 0 ot./min = stejná dynamika jako elktromobil :yes: :yes: :yes: . Jenže ropná loby :evil: :x .

Jak jsem se tu zmínil o té multi-centrále , základem je turbo z auta přebastlený na kogenerační jednotku :-)
Na webu je kupa videií o pokusech s turbama , tak nějak bych si představoval tu mou centrálu jen "trochu"
sofistikovanější :
http://www.youtube.com/watch?v=BZoymnZR ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8gJFW1mi ... re=related

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

http://www.akcniceny.cz/detail/benzinov ... mi-475883/
Obrázek
neco takoveho jsem nasel dneska v OBI za 3790 ve verzi 720W a cerna barva. taky CMI. Mam moznost to vybartrovat za praci :ugeek: . Mozna to od uterka zkusim a zmerim jak dlouho s touhle 720W centralou vydrzi 10L benzinu :?: No a pak uz teda leda maly parni stroj a alternator .. a elektrina zdarma. Zajdes pro par haluzi do lesa, zatopis pod kotlikem, paru prozenes pistem, roztocis alternator a dobijis... :arrow: *batt*
jhladik
Příspěvky: 99
Registrován: pon čer 27, 2011 6:02 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od jhladik »

Takový malý brainstorming: Co takhle místo benzínu použít dieselgenerátor a krmit to rostlinným olejem. Potom mít lis na olej a při letních/podzimních přebytcích výroby lisovat olej na zimu....
joseff
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od joseff »

to by bylo taky reseni, jen je otazka z ceho ten olej lisovat?

pokud by se olej lisoval z prebytku z vlastnich vypestku, tak by to asi vyslo cenove zajimave, ale vypestovat vetsi mnozstvi slunecnice/repky/maku/konopi ... uz asi vyzaduje slozitou mechanizaci, nehlede nato, ze lis na olej taky asi nebude zrovna levnou zalezitosti - tusite nekdo za kolik se lis da poridit?

pak je tu jeste dalsi vec - pro me osobne je pouziti cerstveho/noveho/cisteho rostlinneho oleje jako paliva neprijatelne, preferoval bych radeji jeho konzumaci, v pripade vysmazeneho/pouziteho oleje uz je to neco jineho

chtelo by to mit znamosti v nejake restauraci/skolni jidelne/sbernem dvoru, kde by se dalo sehnat zajimave mnozstvi pouziteho oleje a ten si prefiltrovat
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od avatar »

na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG
Uživatelský avatar
Toul
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od Toul »

A LPG předělat na metan:-) pokud to tedy jde.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mypower.cz »

No a ja dodam, ze mala 720W centralka, kterou jsem dovezl predevcirem domu, bohuzel neplni ucel :( Dobijec se pri provozu na malou centralku vypina po 5s i kdyz motor uz chytne stabilni otacky a pri mereni je na vystupu 220V. Centralka byla dvoutaktni, ale uz je zpet v prodejne, takze misto centraly patrne necham dovezt arduino a konecne zacnu merit u sve FVE i proud. Sice riskuji problem se stavajici centralou, u ktere obcas je problem s proudem po startu, takze riskuji ze jednou prijdu k centrale pri vybitych baterkach, nastartuji a proud nikde, ale hold co nadelam, vic si dovolit nemuzu kvuli financim. Arduino uz je objednano. Ta centralka me mrzi. Nejaky problem tam je. Zaslechl jsem tipy, ze pry u teto centralky neni elektronicka regulace a tak to muze pro ten dobijec byt problem, chape to napeti jako dost špatné. Škoda. Jedina moznost tedy jak se vymanit z ropne lobby a nezruinovat se financne vidim parni stroj s pripojenim na alternator. V lete ho nepotrebuji, protoze v lete je energie dost z panelu a v zime je beztak nutno topit. Jine levne funkcni reseni patrne neexistuje.
Uživatelský avatar
vata
Příspěvky: 1403
Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od vata »

avatar píše:na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG
Jojo, tenhle olej taky zpracovávají v olej do řetězových pil. Při pílení pak všude vůně jak z olivového oleje. Mé psiska pak s chutí žerou piliny :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Matess
Příspěvky: 1518
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od Matess »

nikdo tu otazku tady jeste nepolozil, tak to udelam ja...

pokud nabijis 12V baterii... tak alternator se jevi sice jako ne uplne idealni reseni, ale rozhodne funkcni...
takovy alternator je delany primo na 12V takze mezi nej a baterii zadny regulator nedas.

admine mas auto? co jen natahnout kabely mezi baterkama v aute a doma a nastartovat?
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od PavelR »

obavam se ze by bylo treba zvednout znatelne otacky. na volnobeh ten altik moc neda. Nevim jak spotreba ale neni to uplne beznej provoz auta co se napr chlazeni tyce ...
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od honzasl »

Jenže ropná loby :evil: :x

Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.

Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.

Jinak základem ekonomického provozu elektrocetrály je využití odpadního tepla, tj. motos s vodním chlazením a výměníkem na výfuku. Bez toho to nemá smysl. To platí i u parního stroje.

Napětí automobilového alternátoru je zvoleno tak, aby za žádných okolností nedošlo k přebíjení. Kdos si postaví vlastní regulátor buzení s hlídáním dobíjecího proudu, může jít vejš.
Naposledy upravil(a) honzasl dne sob lis 29, 2014 11:37 am, celkem upraveno 1 x.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
mobilik
Příspěvky: 2677
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mobilik »

Matess, to co vravis som skusal minulu zimu, no ma to velke problemy. Kable k baterkam musia byt co najkratsie. Ja som mal hrube kable, cca. 25mm a cca. 6m a baterky nabijalo slabim prudom cca. 10A. Velky ubtok napatia... Samozrejme na volnobehu. Nechcel by som sediet v aute a turovat...
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od abrams »

honzasl píše: Jenže ropná loby :evil: :x

Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.

Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.
Zdravím ,

... reakce na turbíny versus klechtačky , předpokládám ;) .
Mám zato , že čím je výšší teplota hoření paliva , tím dochází k lepšímu spalování a vzhledem k teplotám ve spalovacích prostorech mě připadá lepší turbína jež má spalovací komoru rozžhavenou do běla , naprotí klechtačce v níž je neustále chlazena chladící kapalinou :lol: . Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?

AD. alternátor na volnoběh : tvrzení že altík v autě má na volnoběžné otáčky klechtačky zlomkový výkon je zažitá nepravda ::stop:: , alternátor má mnohem vyšší otáčky než kliková hřídel motoru díky převodu do rychla (velká řemenice na klikovce a malá řemenice na alternátoru) - takže i při volnoběhu jede altík na plný výkon :yes: . Nevěříte ?
Tu je graf z měření mého auta :
Modrá je napětí na aku , červená proud z altíku a hnědá jsou oráčky altíku<br />První polovina je jen nastartování a druhá polovina je se zapínáním světel a jiných žroutů
Modrá je napětí na aku , červená proud z altíku a hnědá jsou oráčky altíku
První polovina je jen nastartování a druhá polovina je se zapínáním světel a jiných žroutů
Je doplním , po nastartování jel motor na volnoběh kolem 700 ot/min - bez tůrování :D .

Elektronům zdar *cloud* :x
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
kodl69
Příspěvky: 7402
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od kodl69 »

no a potom když má motor 6000n/min, má alternátor 18000n/min - se divím, že tam tak dlouho vydrží ložiska a uhlíky.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od honzasl »

Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?
Ano, právě vysoká teplota spalování vede na NOx. Dneska už by se to asi dalo řešit katalyzátorem, ale jsme zas někde jinde ve vývoji klasiky a na svět se derou hybridní věci, takže turbína je asi mimo hru.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
mobilik
Příspěvky: 2677
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od mobilik »

Kodl69 na novsich autach je tam remenica s takzvanou volnobezkou, ktora by mala zaistist cca. rovnake otacky.

Abrams, ano mas pravdu, ale na vacsine aut ked pridas plyn tak viditelne sa viac rozsvietia svetla, sice to moze byt uz aj problem reglera v altiku asi. :wink:
Čo bolo bolo, bude len horšie...
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od pezizka »

Volnoběžka zajišťuje něco jiného. Nemůže zajistit stejné otáčky s motorem. To je dané pouze převodem. Kdyby "klouzala" tak je v momentě na škvarek. Zajišťuje "nešponování" úběžné strany řemene při deceleraci. Hrubá většina alternátorů překračuje v maximálních otáčkách mezní hodnoty ložisek. Proto taky není vhodné používat ložiska, ač rozměrově většinou běžná, běžných typů. Zapomeňte na ZVL, ZKL, Kinex a podobné kusy do 100,-. Při běžných zatíženích alternátoru není běžné, že reagují světla a spotřebiče. Již na volnoběh, ne u některých kusů okolo 95, běžně alternátor nabíjí nad 14,00V, přidání plynu má většinou vliv na napětí až při vysokých odběrech.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek