Stránka 30 z 52

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 12:23 am
od dumi
Hele.on nekdo normalni motoru lterej je studenej slape na krk?

Ne a opravdu to, ze je ohrata voda (rucicka na normalu) neznamena ze je motor ohratej :-)

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 12:38 am
od qq357
NOPARasito-filtr je jen na mechanický nečistoty.Ale chemický,vzniklý ve studeném válci a spláchnuté olejem vesele lítají dál. a protože se u nás PHM dělá ze sirnatý ruský ropy,tak směs sirnatejch a karbonovejch dobrot co spolehlivě změní vlastnosti oleje.
Ten bypas otvírá,když se to nemůže procpat filtračním papírem,tj i za studena.
Dumi-ano jsou tací ,co tomu nakládaj od startu

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 8:38 am
od kodl69
Jasně, a klidně se k tomu přiznají :) Technika má sloužit mě, a ne já technice. A když máš 30 let starej vrak, kde je koroze i na částech viditelnejch v interiéru, tak se nebojíš jet třeba 10km do kopce bez vody... Ale stejně jsem ten litinovej motor od forda nedokázal utýrat... Potom extempóre bez vody stačilo opravit vodní pumpu a další rok to ještě fungovalo. A motor tuším funguje dodnes v nějaké vymazlené cortině.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 10:25 am
od Lui
nič v zlom.....ale už je to hooooooodne mimo téma na ktoré je určené toto vlákno :?

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 6:02 pm
od vla
Dumi: tak jsem si to dneska ráno a večer ověřil, při dosažení teploty vody 90°C má olej 80°C. Ráno po 1km nájezd na dálnici, večer okreska a stejný výsledek. Jestli je to dostatečné, nebo ne nechť si každý rozhodne sám. Cestovní teplota oleje mezi 95-105°C (okreska-dálnice).

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 6:36 pm
od dumi
ja mam vodu na standardni teplo po cca 2km, ale olej rozhodne ne. Tomu to trva dyl, onp bude zalezet na motoru. Mam v motoru cca 5,5l oleje.

pro predstavu, o jaky motor se jedna?

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 7:08 pm
od vla
Multivan 103 KW, dvoulitr, asi 7l oleje a 7 km.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: čtv říj 29, 2020 8:13 pm
od dumi
Nafta. To bude tim. Rozdil mezi litinou a hlinikem je velkej :-) tim se to vysvetluje.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 7:48 am
od matobabetak
na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 8:10 am
od kodl69
ano, ty starý stabiláky vydrží hodně nepíšu vydržely, protože jsem ještě neviděl žádnej, kterej by musel absolvovat GO. Sice už v mým okolí je jenom jeden v traktoru Svoboda, a už nejezdí denně, ale 50let každodenní služby vydržel, a pořád funguje, a jeden Lorenz, kterej je někdy z 20-tých let, ale dnes už jede jenom párkrát za rok. Spotřeba maziva ve ztrátovým mazání lorenze je fakt obludná, je to srovnatelný s dvoutaktem.
Traktor vypadá dost podobně tomuto: https://www.bazos.cz/img/1/637/126704637.jpg

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 9:42 am
od fugas
tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 12:07 pm
od huron
fugas píše:
tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
V divokých snech se mi objevoval generátor se spalovací turbínou slepenou z turba z auta. Pár bláznů se o tu pracující část už docela úspěsně pokusilo, viz. https://www.youtube.com/watch?v=6w8Sd_EStzA, nebo videa Colina Furze např. https://www.youtube.com/watch?v=EorMrpM6q9Q. Musím přiznat, že takovej hluk bych teda doma v garáži fakt nechtěl. Ani na zahradě.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 12:15 pm
od goodbie
fugas píše:
tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
na ropných plošinách se na výrobu elektřiny plynové turbíny používají běžně,ale tam je asi jedno kolik to sežere na to co vyrobí,plynu mají dost

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 1:09 pm
od tomas
unicast píše:Ty malé turbínky z Bíteše začínaly před lety cenově někde kolem milionu korun. Právě kvůli šíleně drahým tepelně odolným materiálům. Kolik stojí ta turbínka pro APU, to nevím, ta by možná mohla být levnější...
Hmm, jsou to drahé hračky, pár kg a chtějí za to jak za zlato, 12758 euro tedy skoro 350 tisíc Kč.
http://rcmodelturbines.com/index.php?id ... &id_lang=1
Ale asi bych se s tím chvíli vyhrál :)
https://www.youtube.com/watch?v=DdBnpDOddnM
Na youtube se s tím sousta Rusů hraje, jak kdyby to u nich bylo za pár korun.
Nemají to náhodu na Ali? :D
A ta Capstone C30 kolem 2 mil. Kč, protože mají na vše patent a ty ostatní stojí za prd, takže není konkurence. Spaliny z toho jdou tak časté, že je s tím možno přímo sušit prádlo nebo potraviny.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 1:41 pm
od abrams
Zdravím ,

s turbama sem si docela pěkně pohrál a nic kloudnýho se mi nepovedlo .
Co třeba toto :
Turbina_02.png
Je to turbo-vrtulová modelářská turbína s převodovkou určená k pohonu letadýlka s vrtulí :idea: . Místo vrtule prdnout vhodný elektrogenerátor , vylaborovat plynovou dietu a jeto :yes: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 1:58 pm
od tomas
Převodovku netřeba, ty turbínky už generátor mají, je tam startér-generátor. V té PBS TJ 40 G2 je 200W nebo 900W. Takže pouze výměník tepla na ohřev vody, případně to foukat rovnou do kotle podobně jako jsou hořáky na LTO nebo plyn.
Jen ta PBS TJ 40 G2 je opravdu jen drahá hračka pro modely, v palivu musí být olej kvůli mazání. Není to asi ani stavěné na dlouhodobý chod.

Tak se to dělá z automobilového turba
https://www.youtube.com/watch?v=Gh34A0b8MrE
přidat tam ještě rekuperaci tepla před spalovací komoru pro zvýšení účinnosti a na hřídel doplnit startér-generátor
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... -generator
a mohlo by to fungovat ne?

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 2:45 pm
od unicast
To by nejspíš šlo, otázkou zůstává životnost a účinnost. Zkus to :-)

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 3:42 pm
od josse
matobabetak píše:na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
Toyota, Ford, Yanmar, ... Všichni dělají speciální motory pro CHP, všechny se dost liší od automobilových...

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: pát říj 30, 2020 3:45 pm
od tomas
Japonci to v elektrickém výkonu 2,6kW sériově vyráběli jako přenosný generátor s názvem Dynajet za 190 tisíc Kč
http://www.gasturbineworld.co.uk/dynaje ... rbine.html
Pro ostrovy by stačilo i něco ještě menšího.

Re: Zajímavosti v inzerátech

Napsal: sob říj 31, 2020 8:05 am
od diablo007
https://ostatni.bazos.cz/inzerat/127324 ... zapper.php
Velice mne zaujala tovární předvolba 43 a když vidím co vše to dál umí tak s tím covid bude malina