To vypadá skoro jako zkratovaný nebo zcela vyčerpaný článek. Těžko říct, jestli se povede zachránit. Mně se celkem dobře osvědčila šoková terapie - nechat vybít třeba přes autohalogenku dálkovou žárovku až na absolutní dno - někam pod 1 volt. Pak okamžitě začít nabíjet nějakou pořádnou nabíječkou aspoň 15A a klidně to přehnat a nechat dojet až skoro (nebo až úplně) na 15 voltů a tam min 5 hodin držet (to už ale je lepší mít baterku otevřenou jako na dolití jinak je nutno spoléhat na dobrou funkci přetlakových ventlů, aby to nebouchlo). Po dvou až třech takových brutálních cyklech většinou celkem v pohodě naskočila. Občasná ekvalizace na 15V probere celkem překvapivě i kapacitu, pokud tedy nechceš dělat desulfátor.
Hluboké vybití slouží na srovnání kapacit jednotlivých článků, které jsou v takovéhle sériové baterii většinou už po roce totálně rozbalancované. To bývá hlavní příčinou zdechnutí baterie, nejslabší článek se odporoučí a je konec. Ten taky v podstatě určuje kapacitu baterie. Kdyby byly vývody jedn. článků k dispozici, vhodný balancer by asi podstatně prodloužil životnost, jako je tomu u LiFe. Odhaduji, že by dokázal zvýšit životnost baterií i víc než desetinásobně. Bohužel u 99% nejsou vývody jedn. článků k dispozici.
Dolití nemá na gelovku moc znatelný vliv, jedině, že by ji někdo trvale hodně přebíjel, pak by mohla být opravdu vysušená. Každopádně kdyby ses o dolití pokoušel, dej jen co se vejde mezi desky, žádnou hladinu nad nimi. Gel bývá hygroskopický, nátáhne si vody, kolik potřebuje. V případě takového stavu, jak popisuješ, je ale možné, že se zcela odlepil od desky.
Přiložený je graf vybíjení takové rozbalancované baterie. Na jednotlivých skocích je přesně vidět kapacita jednotlivých článků (= celkový čas "skoku" napětí o dva volty dolů od začátku vybíjení). Nejlepší dva články mají cca stejnou kapacitu a vydržely vybíjet celých 20 hodin (až ke hranici 4 voltů), kapacita ostatních článků je krásně viditelná z dalších dvouvoltových skoků napětí. Nejhorší článek vydržel jen necelé 3 hodiny. Pěkné rozdíly v kapacitě co?

Kdyby byla baterie zcela v pořádku (články shodné kapacity), byl by na grafu jen jeden skok a to pozvolné snížení napětí až na nulu.
Pro úplnost je nutné podotknout, že při úplném vybití hrozí přepólování nejhorších článků. Je proto nutné začít nabíjet co nejdřív. Ale u baterie v takovém stavu, jak popisuješ, už nějaké obavy asi nemají smysl
