Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob dub 01, 2023 3:20 am


200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie

200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod kuli » úte bře 07, 2023 6:28 pm

Natrafil som na zaujímavé video na yotube.

https://www.youtube.com/watch?v=Zq5FWLhlzDQ

Aký mate názor ? Je to až veľmi dobre ?!

Sú tam aj iné technológie, treba to pozrieť celé.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
?
kuli
podporuje fórum
 
Příspěvky: 429
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod glottis » úte bře 07, 2023 7:32 pm

nechces nam to shrnout? Nemam chut koukat 30 minut na neco co bude pravdepodobne jedna zdalsich zarucenych zlomech v bateriich
?
glottis
 
Příspěvky: 1001
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod kuli » úte bře 07, 2023 8:13 pm

Však preto sa pýtam odborníkov a preto sú tam tie otázniky a výkričníky, lebo som realista.
Viem, že to je trošku reklama - veď - TeslaCarWorld.

Ale Boh vie, pred pár rokmi bolo iba "volovo", teraz mnohý frčíme na inom.

Nedá sa to zhrnúť v skratke, je tam veľa informácii.

V podstate sa jedná o to, že by sa používali lacné, dostupné a že vraj aj bezpečné a ekologické prvky - chémia.
Ta síra mi s tou ekologiou moc nehrá.

Batérie by mali byť ľahšie, trvácnejšie a hlavne lacnejšie.

Kvôli Vám chlapy to pozriem ešte raz a urobím obsah.
( Tiež som to nedopozeral do konca )
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
?
kuli
podporuje fórum
 
Příspěvky: 429
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod rottenkiwi » úte bře 07, 2023 8:42 pm

To je kompilat z roznych stoviek videi, bez odkazu na nejaku vedecku studiu,
a len spominanim mien, co nieco pre baterky urobili ako Jeff Dahn.

Tieto carbon-litiove baterky su tu, tiez su tu sulfur baterky ako aj sodikove baterky,
ale ze by boli ovela lepsie v hustote energie, cene, pocte cyklov ako aj odolnosti
na nizke a vysoke teploty + rychle nabijanie s vysokou kulombickou efficienciou,
to je ako chciet mat lacne aj rychle aj bezpecne auto.

Vsetko ma svoje pre a proti, ale ak chcem nieco tym co sleduju video dat,
tak by som mal prezentovat nejake grafy z labaku a potom nejake skusky
v beznej realite, v akej sa auto v Norsku ci Kalifornii nachadza.

Baterky co daju 13000 c., 30 % - 75 % SOC tu mame dlho, len akosi sa zabuda,
ze to je robene pri optimalnej teplote, ale ak chcete aby sa baterka
dobijala od -30 do + 45 *C, a este rychlo, tak z tych 13000 je naraz 800 cyklov
pri beznom uzivani.

https://drexel.edu/news/archive/2022/fe ... lectrolyte

https://news.mit.edu/2022/aluminum-sulfur-battery-0824
Fabrika Drevo 2023 Jeff Dahn K. Dusek MAN Laser lightning rod
Prajem si, aby vsetci moji susedia, na celej ulici mali konecne BEVs. Toyota bZ brand.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5026
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod kuli » stř bře 08, 2023 3:06 pm

Kiwi ma zachránil. Vďaka.

Vyzeralo to všetko zaujmavo, ja si budem zatiaľ tie moje láskať.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
?
kuli
podporuje fórum
 
Příspěvky: 429
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod kodl69 » stř bře 08, 2023 4:31 pm

Co ti vadí síra? bez síry by nevyrostla cibule, a když se podívýš do reaktoru bioplynky, tak shora visí cáry síry, tj emise z bioplynky jsou podobný jako z uhelné elektrárny. Je těžko si to přiznat, ale síra je celkem hojně obsažena v biologických materiálech, ostatně kde jinde by se vzal sirovodík ve zkažených vejcích :) tady to máš podrobně https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADra
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6785
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod rottenkiwi » stř bře 08, 2023 4:42 pm

Tam u tych S bateriek nie je problem sira, problem je elektrolyt, ktory ma teplotu
varu 42 *C, asi nechcete mat doma baterku a v nej eter, a zacne to cez nejaky
ventil unikat.

To kym budu u nas doma S, Al ci Na baterky, to si este pockame,
ani baterky z r. 1992 sme nemali doma za rok - dva.
Fabrika Drevo 2023 Jeff Dahn K. Dusek MAN Laser lightning rod
Prajem si, aby vsetci moji susedia, na celej ulici mali konecne BEVs. Toyota bZ brand.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5026
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvekod rottenkiwi » čtv bře 09, 2023 1:21 pm

Tu je video od Jeffa Dahna, ako vznikla fama, ze taxiky maju 1 600 000 km dojazd
a ake su v skutocnosti baterky v Tesle a za akych podmienok dosiahnu 3 500 000 km.

Keynote Speake Jeff Dahn

https://www.youtube.com/watch?v=w5gq7scB0hE

.
dahn_I.png


.
dahn_II.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fabrika Drevo 2023 Jeff Dahn K. Dusek MAN Laser lightning rod
Prajem si, aby vsetci moji susedia, na celej ulici mali konecne BEVs. Toyota bZ brand.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5026
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK



Zpět na Baterie, úložiště energie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'