Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob úno 04, 2023 10:43 am
jose píše:To jde vidět na fotce výše. Zbytek rozvedu (zítra).
jose píše:Baterie Modelu 3 je dělaná tak, aby dlouho vydržela, byla co nejlevnější, dala se vyrábět strojně a byla lehká. Takže na dotaz, zda se dá vadný článek vyjmout nahradit, musím odpovědět, že velmi nesnadno. Na fotce výše je vidět, co s baterkou udělali, aby články postupně od kraje odstranili. V Modelu S byla baterie rozdělena na 16 modulů, Model 3 má při podobné kapacitě 4 moduly, takže jsou mnohem větší, ale s opravou se nepočítá. Zřejmě to není za běžných podmínek potřeba, protože jsou spolehlivé. Každé dvě řady článků jsou proloženy zvlněným plochým chladicím potrubím a články jsou k němu přilepeny tvrdým polymerem. Tak je dosaženo tuhosti baterie a dobrého chlazení každého článku (to ve FVE neoceníme).
Ano, baterka pochází z bouračky, při které nebyla baterie mechanicky poškozena, ale zatekla do ní chladicí glykolová směs a zkratovala několik málo článků na okrajích (viz foto jednoho). Na fotce je vidět, že se propojka kladného pólu přetavila a ochránila tak další články, a také z článku přetlakovým ventilem vytekla část elektrolytu, takže se článek neroztrhl. Zápornou propojku jsem ohnul k sousednímu článku, který asi při manipulaci přišel o kladnou propojku, ale napětí na něm drží, zdá se.
Pokud se propojky zdají být udělané halabala, tak asi myslíš ty na modelu Y, kde dostaly zabrat při odstraňování krycí hmoty - bylo záměrem baterku rozebrat. Jinak mi přijdou úhledné - na mínusech jsou rovně, na plusech šikmo.
Moduly mají rozměr přibližně 190x33x8 cm a hmotnost kolem 100 kg.Celá čtyřmodulová baterie i s obalem má 480 kg.
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam [Bot] a 0 návštevníků