E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Ja nabijam tesne pred jazdou / 30 min / na 41.8 V,
clanky maju po niekolkych mesiacoch bez BMS cca. 4.17 az 4.19 V.

Tuto trasu:
https://www.youtube.com/watch?v=NSGPVhZz70A

idem kazdy den, skoro za kazdeho pocasia, v lete po suchej ceste
s 250 W motorom + ja === 66 až 69 km.h-1 dole kopcom.

Domov pridem podla teploty vonku s baterkou na 35.9 až 36.9 V
a ona do rana vystupa na 37.4 až 37.8 V.

Robim denne v zime 55 - 65 km, v lete po rovine 95 - 105 km.

Problem je u mna bolest zapasti a bolest zadku, nohy su ok.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od fugas »

Lidi! Pořádat tohle v běžném provozu je bezohlednost nejhrubšího zrna.Až bude nějaký chudák ten peleton předjíždět a jeden s těch sporťáků vjede do díry, dostane nevinného člověka do kriminálu a sebe do penálu.Sorry za OT.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
mgx
Příspěvky: 509
Registrován: stř dub 15, 2015 1:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica

Re: E-kolo

Nový příspěvek od mgx »

na verejnej komunikacii boli presne 200m, potom je to ucelova cesta Remetske Hamre-M.Oko, kde ma ist automan 20kmh. A to ze niekto obieha neznamena, ze moze ohrozit alebo obmedzit.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od vlkazajac »

Ešte som sa nepochválil mojím strojom - je to starší pán s vymlátenou batériou. Než ju obnovím, pridal som 730 Wh paralelne a život je hneď krajší ))
Nenabíjam doplna, len odhadnem konečné napätie podľa tripu a stačí... Vždy deň vopred.
Úpravu do rýchla som vrátil naspäť do štandardu, do terénu potrebujem kruťák.
KTM Macina.jpg
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od fugas »

mgx píše:
na verejnej komunikacii boli presne 200m, potom je to ucelova cesta Remetske Hamre-M.Oko, kde ma ist automan 20kmh. A to ze niekto obieha neznamena, ze moze ohrozit alebo obmedzit.
.Sám mám rád kolo a též musím využívat auto a toto počínání považuji za přesný opis beztvarého blábolu "kde končí svoboda jednoho, začíná svoboda druhého".Zde se cyklisté rozhodli vystavit nebezpečí řidiče, což je z videa aspoň pro mě patrné.Pokud řidiči netroubí na pozdrav (i ti protijedoucí), mají evidentně stejný pocit jako já.To co ten peleton předvádí je bezohledné a nebezpečné pro nezúčastněné nevinné ostatní účastníky provozu.
Ohrožují a zároveň omezují cyklisté řidiče a to zcela objektivně, ne naopak.A pokud tam automan má jet 20km/h, cyklista musí také ;) Konec OT.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
mgx
Příspěvky: 509
Registrován: stř dub 15, 2015 1:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica

Re: E-kolo

Nový příspěvek od mgx »

Za posledny vikend sme mali na SK dve smrtelne nehody, v oboch vodic nedal prednost cyklistovi iducemu po hlavnej ktoreho jednoducho prehliadol (neblikal, nesvietil atd = nevyhoda povinneho svietenia). Tym samozrejme neobhajujem peloton iduci sposobom akym ide. Sami seba vystavuju zvysenemu riziku. Koniec OT :)
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 505
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Nový příspěvek od lemra79 »

uz jsem byl taky srazen, loni na velikonoce. caddyne jsem urval bocni zrcatko a moje predni vidlice na hadry. nastesti jen trochu odrene koleno. ridic byl v pohode, vinu uznal, opravu mi zaplatil a odvezl me domu. nepochybuju o tom, ze jsem mel stesti v nestesti. konec ot.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od fugas »

Chlapi, nehody se stávají.Hlavně proto, že někdo věří že je na hlavní nesmrtelný.Jako cyklista jsem lovná zvěř v poměru k ostatním predátorům v provozu.Pokud tohle nechápu, nenáleží mi volební právo.Že já budu po smrti a ten druhý celý život v (_!_) je fakt.Proto na kole jsem 100X více než v autě ten, kdo má srážce předcházet.Kdo jede na kole prostředkem pruhu věříc, že tomu v autě to brzdí, je slabý kus.Definitivní konec OT :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od fugas »

lemra79 píše:
uz jsem byl taky srazen, loni na velikonoce. caddyne jsem urval bocni zrcatko a moje predni vidlice na hadry. nastesti jen trochu odrene koleno. ridic byl v pohode, vinu uznal, opravu mi zaplatil a odvezl me domu. nepochybuju o tom, ze jsem mel stesti v nestesti. konec ot.
A samozřejmě můžeš potkat neschopu v autě.Řidičák je dnes samozřejmost, ale zbroják ne.Při tom je to nebezpečnější.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od jahodovák »

Jelikož jezdím autem i na elektrokole,mohu říct,že někdy se cítím daleko více ohrožrný ostatnimi řidiči spíše v autě,než na tom kole,proč,kousek od nás je automobilka a pokud tam dochází ke střídání směn,není radmo jezdit pokud nevlastníte obrněný transportér ničím,poláci co jezdí do práce jezdí jak šílenci,nedbaje skoro na jakékoliv předpisy.Takže na kole jedu pokud možno mimo hlavní silnice a dávám pozor co se kde děje a snažím se předvídat a tím předcházet kolizním situacím.Ono šílenci se najdou u obou,zatím jsem měl štěstí a mimo menší drobnosti jsem z toho vždy vyšel ve zdraví a doufám,že tomu tak bude i nadále...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od jahodovák »

Tak jsem našel návod na solární kolo,..zde je.. https://www.youtube.com/watch?v=7EyRqQhuwio
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Nový příspěvek od marko250 »

Chlapi dejte mi typ na články skladem a s 3500mA 10A,chtěl bych zkusit repasnout baterku a origo články Sony v ní neumím nějak sehnat za rozumno. https://lygte-info.dk/review/batteries2 ... %20UK.html Jedná se o 40ks a pak možná ještě jednou 40ks,pokud se to osvědčí.Co jsem měřil stav vybití/nabití tak se to pohybuje 3.4/4.16V
Origo baterka je za 13 700Kč bez práce :-) .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od Franta2776 »

Aliexpress někter jsou skladem v Evropě
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od PavelR »

ahoj ekolisti. Mám dotaz ohledně brzd. Co používáte?
Já letos pořídil kapánek silnější ebike 1,5kw :) na ježdění do práce a na ryby. Váha se mnou odhaduju cca 150kg s báglem na zádech a kýblem futra pro ryby ještě o 10-20kg víc. Mám najeto cca 1100km a přední kotouč 160mm základni shimano na hadry, desky kdysi polymerový už jedou po železe. Od začátku když byly ještě brzdy "ok" tak jsem pořád rovnal kotouč. Stačilo prudší zastavení z větší rychlosti a už se kroutil a drhnul.
Jde o to že do práce jezdím brzda-plyn páč dneska všude naserou retardéry a podobný radosti který jsou beztak k ničemu. Tam dostávají brzdy záhul. Když jedu jen na ty ryby nebo tak pro radost tak je to v pohodě protože jezdím pomaleji ale taky někdy je třeba rychle zastavit.
Mám vytipovaný adaptéry a 203mm kotouče na obe kola se sintrovanýma deskama. Který by měli líp brzdit za tepla.
Jde mi hlavně o to kroucení kotoučů - nebaví mě to pořád rovnat.

Zkoušel jsem si pomoci rekuperací ale to mě normálně povolovalo zadní kolo. To zděšení že jsem s tim valil přes padesát a ono volný kolo ... rekuperaci jsem proto zavrhl.
Uživatelský avatar
mgx
Příspěvky: 509
Registrován: stř dub 15, 2015 1:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica

Re: E-kolo

Nový příspěvek od mgx »

Mam vlastny e-downhillovy stroj, motor M600 (1kw), brzdy 4 piestikove Shimano SLX a sintrovane platnicky. Tohto roku natocenych 3000km (od maja, kedy som ho poskladal), bez akychkolvek problemov. Ak mam povedat, toto su moje najlepsie brzdy. Vyberal som z Shimano XT/SLX (ale len 4 piestikove), predok 203mm zadok 180mm, rovnake parametre mali Magury MT5, kus lepsie Magura MT7. Pouzivam len sintrovane platnicky. Krutenie kotuca nastava hlavne, ked rozhoruceny kotuc niekde ochladis (mlaka/kaluz), voda. Na to si treba davat skratka pozor, pripadne nebrzdit :)
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ona ta konstrukce kola je na něco stavěná (je dost titěrná)a jednoho kotouče ve předu je špatná a podddimenzováná na takovém Grossglockneru cyklisti mají křížků celkem dost.Vyšlapou na kopec a pak frk dolů a ono to nebrzdí.Znám i motorky co sjezd z takového kopce zvládají pouze s přestávkami a po jednom výletu do Alp mají kotouč na výměnu.Já mám na stroji viz příloha a žádné problémy s házením nemám:)))Tak by to mělo vypadat.
Přílohy
20210920_215413.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od PavelR »

dík za info. Mě šlo o to že jsem nečekal že to půjde tak rychle do kopru. Uvidíme jak dlouho vydrží po upgradu.

Franto motorkový brzdy tam fakt nenarvu. Downhill nemám v plánu. Já nejsem cyklista - kolo je pro mě pouze nástroj, něco jako třeba kladívko :)
Uživatelský avatar
mgx
Příspěvky: 509
Registrován: stř dub 15, 2015 1:14 pm
Bydliště: Tatranska Lomnica

Re: E-kolo

Nový příspěvek od mgx »

160mm kotuc vpredu sa pouzival na bajky okolo roku 2005, ked cross country bike vazil do 10kg. Velmi to nebrzdilo :). Zaklad je zohnat si poriadne velky kotuc dopredu (200-203mm) a urcite 4 piestikove brzdy a semi-metalicke platnicky (sinter). Prvych 100km to brzdi trosku slabsie (kym to zapecies - co u teba problem asi nie je :))
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od kodl69 »

Já nedávno na předek namontoval 160mm kotouč místo čelisťové brzdy, a jsem nadšenej, jak to s polymerovejma destičkama brzdí, oproti těm ráfkovejm. Spíš mě děsí to, jak se při prudším zabrždění ohýbají přední šavle, na to z motorky nejsem zvyklej...
Vzadu mám na motoru 203mm kotouč, ale rám není origo na kotoučovky, musím dotvořit nějakej adaptér. Mám ty brzdy mechanický, přitlačují destičky z obou stran, ne jenom z jedné jako ty nejlevnější, a za mě to bohatě stačí. Jezdím většinou po asfaltu, ale občas se vydám i po kopcích, ale ne do nějakýho extrému, jezdím jenom tam, kde se dá chodit, ne ze skály dolů, jak někteří magoři...
To Noparasito: jakýmpak momentem máš utažený zadní kolo? máš tam záchyt reakce motoru? - Mě se to kdysi taky povolovalo, ale 80Nm a tohle https://www.e-pohon.cz/Rameno-krouticih ... m-d162.htm - ten nejmenší kousek, bez dírky, tu jsem udělal podle rámu, úplně stačilo. Jo a díval jsem se na rozdíly v konstrukci kotoučů na kolo, a některý jsou fakt fórový, možná by bylo řešením si nechat vypálit něco trochu tlustšího z nerezi...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od PavelR »

Tak dneska mě cestou z práce opustilo obložení i u druhé destičky. předek jede po železe. To je zvuk :) už ať to do té záslikovny dovezou :D zadek je vlažnej už od začátku ...

MGX: ano takto nějak jsem to vymyslel.

kodl: já když to koupil tak ono to jako nebrzdilo úplně špatně. když jsem zabral pořádně tak to brzdilo tak nějak jak bych si představoval, ale už tam nebylo nic dál. Prostě rezerva na nouzový brždění. Já můžu udělat chybu nebo někdo jiný a pak potřebuji brzdit i kdyby mě to mělo přehodit což může být pořád lepší než vjet pod auto nebo někam do zmole. Jednou jsem se vlastní nepozorností málem podíval do kufru auta...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek