Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od marko250 »

V ČR a SR ,měniče nad 20kW těžko najdete skladem,když na to není legislativa přívětivá,proč by je někdo měl skladem.

Vaše první část přízpěvku vylučuje tu druhou,tak se konkrétně vyjádřete co potřebujete.K té první jste již odpověď dostal,není nic lepšího nad 20-30kW v jednom zařízení.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Stanley008
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 01, 2020 5:26 pm

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Stanley008 »

Stanley008 píše:
Stanley008 píše:
Soban píše:
Jak tu psaly je to tlachání o ničem, pokud neřekneš další podrobnosti.

Není problém naflákat 100kWp, ale problém je kde to uložit, protože vše se nedá hned spotřebovat.

A za další při více jak 20kWp potřebuješ zase jiné papíry atd...

Jinak jak už je to takovýto velký výkon tak bych to určitě rozdělil na více zařízení, než jedno super velké.
Aha, znalec ktory od stola vie ze take nieco nemam kde dat, nespotrebujem, nemam na to financne atd nie? Nie ste vy nahodou nejaky uradnik, ktoremu mam radsej platit DPH z energii a teda Vam hradit vas plat? :D

Veci zodpovedane boli, ano energia sa spotrebuje a co nie sa preda dalej, bezna vec v letnych mesiacoch, plocha nato je, financie tiez a co Vas este trapi? Velkost mojich slipov by ste nechceli vediet? :D

No predstavte si ze o tom viem ze treba ine papiere nad 20kWp a uz sa to tu spominalo a vedel som to aj pred tim.

Mate aj nieco k danej teme? Alebo uz nic? Zbytocne otazky vycerpane? Alebo budete znova tliachat o nicom ako ste si to sami nazvali hm? Mozno by sme tiez mali prepocitat Vasu FVE na sucasne pomery, dost pravdepodobne by Vam vysli ine cisla ako co mate na streche momentalne. Nezacneme s vypoctom? Alebo uz to mate zratane? Tak sup sem s excelom.
Tak co dostaneme konkretne odpovede? Alebo ste len tliachal o nicom? Zjavne ste tu, ked likujete prispevky :) Vsetci sa uz tesime na tie Vase informacie. Sup sem s nimi.
Stale nic k teme pan Soban len likujete prispevky ako Teenageri na FB? :D Gratulacia aspon toto Vam ide.
Stanley008
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 01, 2020 5:26 pm

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Stanley008 »

marko250 píše:
V ČR a SR ,měniče nad 20kW těžko najdete skladem,když na to není legislativa přívětivá,proč by je někdo měl skladem.

Vaše první část přízpěvku vylučuje tu druhou,tak se konkrétně vyjádřete co potřebujete.K té první jste již odpověď dostal,není nic lepšího nad 20-30kW v jednom zařízení.

Ale oni nie su ani skladom ani na objednanie. A teda problem sa nijako nevyriesil.

Prva cast prispevku? Ako to ze skor preferujem 1 zariadenie vylucuje druhu cast prispevku? A to tu ze sa bavime o 20-30kWp? Nemyslim si. Vzdycky existuje nejake riesenie. Riesenie ktore je aj k dostaniu.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od marko250 »

Hybridní invertor Sofar HYD 20 KTL-3PH - tento jsem našel za 20s skladem - 62 000Kč+DPH

Hledáte problémy tam ,kde nejsou.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Plazivec »

Stanley008 píše:
Plazivec píše:
youda píše:
Vidím, že konkrétní doporučení již tu padla, viz Tomas níže.
Nemohu se však vyznat v té následné diskusi.

Jak tedy nyní zní další otázka, případně v čem je problém?
Další otázka jaksi vyplynula sama o sobě a zní:

Jaký smysl dává naddimenzovaný ostrovní systém? Myslím tím ve smyslu základních ideí tohoto fóra.
Kde ste to cital ze to bude naddimenzovane? Prosim citovat! A stale cakame na tie Vase udaje, nech Vam to prepocitame.
30kWp elektrárna vyrobí ročně cca 30MWh elektrické energie. Nemusím nide nic číst, abych věděl, že to běžná rodina v baráku s integrovanou garáží nespotřebuje. O prodeji a virtuální baterii se tady bavit nebudeme.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od tomas »

OK ideje tohoto fóra.
Zrovna řeším čistý ostrov bez DS v horách. Majiteli vadí že přes měnič Victron 5kW nabíjí 1 f. elektromobil výkonem 2kW dva dny a přes noc si vytluče akumulátory. Instalovaný výkon má dostatečný nějakých cca 10-15kW, ale přes ty regulátory a 48V sběrnici s aku a jednofázový měnič toho více do auta nepřenese i když má k dispozici daleko více energie.
A tak místo toho Victrona chce dva jednofázové Solaxy 7kW v paralelním chodu. Do třífázového wallboxu zapojím 3x stejnou fázi a auto snad bude nabíjet alespoň 6kW, případně jiné auto i 11kW pokud to jeho palubní nabíječka umožní a nebude mít problém že jsou ty tři fáze stejné.
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
Naposledy upravil(a) tomas dne pon čer 20, 2022 10:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5322
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od cipis »

Nabíjet EV a dodávat do sítě je poněkud zásadní rozdíl ...
Plus samozřejmě arogantní chování, urážlivé příspěvky atd. Prostě chování řeznického psa.
Odpověď dostal, dokonce od tebe, a ne jeden, ale hned tři typy, byť si pak stěžoval, že jen jeden a že nejde sehnat, což mu hned další kolega vyvrátil.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Soban
Příspěvky: 3943
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Soban »

tomas píše:
OK ideje tohoto fóra.
Zrovna řeším čistý ostrov bez DS v horách. Majiteli vadí že přes měnič Victron 5kW nabíjí 1 f. elektromobil výkonem 2kW dva dny a přes noc si vytluče akumulátory. Instalovaný výkon má dostatečný nějakých cca 10-15kW, ale přes ty regulátory a 48V sběrnici s aku a jednofázový měnič toho více do auta nepřenese i když má k dispozici daleko více energie.
A tak místo toho Victrona chce dva jednofázové Solaxy 7kW v paralelním chodu. Do třífázového wallboxu zapojím 3x stejnou fázi a auto snad bude nabíjet alespoň 6kW, případně jiné auto i 11kW pokud to jeho palubní nabíječka umožní a nebude mít problém že jsou ty tři fáze stejné.
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
Nejsem na elektroauta odborník, ale nebude se ta nabíječka šprajcovat když bude mít stejný průběh na všech fázích?

I když ampérák psal že u jeho auta stačí dvě fáze že nepotřebuje tři.....

Nebylo by jednoduší pořídit nějaký třífázový měnič který poběží bez baterek přímo pouze s výkonem pro nabíjení elektro aut a z přebytků by pak mohl nabíjet i ostatní jak bude svítit?
3,6kWp ::pv:: | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt*
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

tomas píše:
OK ideje tohoto fóra.
Zrovna řeším čistý ostrov bez DS v horách. Majiteli vadí že přes měnič Victron 5kW nabíjí 1 f. elektromobil výkonem 2kW dva dny a přes noc si vytluče akumulátory. Instalovaný výkon má dostatečný nějakých cca 10-15kW, ale přes ty regulátory a 48V sběrnici s aku a jednofázový měnič toho více do auta nepřenese i když má k dispozici daleko více energie.
A tak místo toho Victrona chce dva jednofázové Solaxy 7kW v paralelním chodu. Do třífázového wallboxu zapojím 3x stejnou fázi a auto snad bude nabíjet alespoň 6kW, případně jiné auto i 11kW pokud to jeho palubní nabíječka umožní a nebude mít problém že jsou ty tři fáze stejné.
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
A proč se nedá na vstup toho mp2 nějaký Phoenix a nespíná ho se zatížením přes relé co to má? Jaké je to auto, že na 1 fázi umí tak málo? S wallboxem by neměl být problém. Tesla co jsem koukal umí 16A s palubní nabíječku. Typuju to na 1fáz wallbox klidně 40A, když bude kde brát. Tak jak píšu to má Andy z offgridgarage a funguje mu to hezky, má 5+3kW. Než to celé vyhodit, to mi přijde bláznovství, ještě u axperta bych to chápal, ale Victrona teda ne. :shock:
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od tomas »

Taky mu to rozmlouvám aby si to ještě nějakou dobu nechal a počkal třeba na něco s vodíkem ať nemusí v zimě startovat centrály. Nechce se mi to předělávat když to funguje. Ale on chce i nové aku HV nějakých 60kW že těch cca 30kW už mu nestačí že prý už to nemá takovou kapacitu a vydrží to jen noc - den - noc když šetří a pak musí startovat centrálu.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
gupa
Příspěvky: 2632
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od gupa »

tomas píše:
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 85#p170185

Okolo elektrodobíjení jsem se dobral k poznání ESS a jeho používání automobilkami s různými standardy. Tohoto bych se držel a určitě kdybych měl (a možná se toho brzy dožiju) řešit takovou věc, jinak než cestou panel, mppt vysokonapěťový dc/dc měnič, šlauch do auta s příslušnou palubní komunikací pro nabíjení a připojení ESS bych nešel. Jít na auto s třífázovým střídačem který je v podstatě něco jako jít s rukama a motykou na 10Ha brambor. Prostě nee. Budoucnost říká že ESS je to pravé do čeho jít rovnou nyní. Třeba omezeně co se týká výkonu, že se nedobije do půl hodiny až hodiny ale třeba za tři až deset hodin, ale takto v podstatě bezztrátovou konverzí DC/DC.

A pokud by takové auto mělo zálohovat barák další konverzí na 230/400V je také budoucnost. Prý tesly mají až 90kWh pod kapotou, což je hodně energie. Při dnešních cenách lifepo4 kdy chcou cca 100t za 10kWh je to tak nějak míč jen za baterii.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

100k za 10kWh? Já to měl za 50k/14kWh, ale ne pylon. Každopádně dc/dc je dobrej směr, ale ta škatule bude stát majlant a je jednoúčelová. 3 faz doma pouziješ na vše. Když tesla ne ude doma, tak proud nebude? To je divný ne? Proud z auta mi prijde super, jako 100kWh centrála, ne jako primár.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
gupa
Příspěvky: 2632
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od gupa »

Lifepo4 byly z hadexu ty francouzské, ale já je neplatil, já jen koukal. V autech budou určitě lion. Jinak ESS co tak chápu jde směrem opensource a proprietárním. Mám takové tušení, že jde o jednodušší věc než DC/AC střídač a jeho dnešní podoba v instalacích, ochranách zemění atp. Už Tesla toto chápal dobře a chtěl DC VVNka. (které samozřejmě jsou) Pokud navážu komunikaci s nabíječem co má auto v sobě, řekl bych, že by auto mělo jít teoreticky napíchnout i bez konverze přímo na FV panely. Jen ta komunikace po nějakém busu co otevře DC vstup co auto má. Prostě nevím proč, ale myslím si že to je až tak jednoduché, jen se otom málo diskutuje protože eauto je za balík a to málo lidí riskuje různé věci cestou pokus omyl.

Nabyl jsem toho dojmu po shlédnutí datasheetu kombinované AC-DC/DC nabíječky od Victronu. Velký rozsah DC napětí nebo AC jako zdroj, na druhé straně regulované s automatikou. Auto ale má navíc neco jako klíč který odemkne vstup DC a zahájí palubní nabíjení.

To co spojuje auto např tesla, se stojanem je jen kabel a konektor buď na 230 nebo 400V (3x230V) nebo dc. Kabel je jen propoj, má ale navíc něco jako klíč. A DC ESS stojan u Tesly je sdílený port něco jako wifi data přes jeden router. Dojede jedno auto nabíjí 100%, dojedou další tři tak sdíli z 25% ze 100% možný průtok proudu mezi zdrojem a stojany a auty.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

Co myslíš tim ac-dc/dc victronem?
Tady nic o DC nevidím https://www.victronenergy.cz/accessorie ... ng-station
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3073
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od youda »

tomas píše:
Taky mu to rozmlouvám aby si to ještě nějakou dobu nechal a počkal třeba na něco s vodíkem ať nemusí v zimě startovat centrály. Nechce se mi to předělávat když to funguje. Ale on chce i nové aku HV nějakých 60kW že těch cca 30kW už mu nestačí že prý už to nemá takovou kapacitu a vydrží to jen noc - den - noc když šetří a pak musí startovat centrálu.
Jednofázové nabíjení EVčka není problém, opravdu stačí jen dost panelů, větší baterka a silný střídač. U mne už jednofázově nabíjelo mrtě EVček a až na opravdové vyjímky jim to frčí bez problému rychlostí 1f x 32A:
evcko.PNG
Ovšem nabíjet EV výkonem 2kW, tedy nějakých ani ne 10A, to je fakt trápení. Hrozně moc energie se přitom ztratí nejen v tom převodu 48V na 230V, ale spoustu sežere i samotný OBC a systémy v autě. Je to jako plnit hrnkem děravý kýbl.

Pokud by pan "Horal" chtěl zlepšit tu efektivitu konverze, tak se to dělá připojením ongrid měniče na AC-OUT Victrona. Většinou se používá Fronius, ale chodí to s jakýmkoliv ongridem. Stačí dodržet "factor 1 rule" a bude to šlapat jako hodinky. Dokonce ten Fronius může i dobíjet baterky, posíláním energie zpět přes AC-OUT Victronu. Neumí jen start ze tmy, proto je vhodné nechat nějaké panely i na klasických SmartSolarech.
https://www.victronenergy.com/live/ac_coupling:start
victron ac coupling fronius.png
Jinak 5kW střídač na krmení domácnosti, a současně i EV, je fakt nedostatečný, o tom nemá smysl se bavit. 30kWh baterky na takové použití také není nic moc. I mě se občas v zimě stává, že 50kWh AKU celkem rychle vymlátím a pak se to nabíjí týden :(

HV baterky, včetně legendárních Pylontechů H48050, se rozšiřují dost na houby. V tomto jsou 48V AKU zlaté.

Moje dobře míněné doporučení pro pana "Horala" je cca toto:
- Přidat Fronius, část panelů přepojit na něj
- Přidat další panely
- Přidat další LV baterky
- Volitelně přidat Victron Wallbox (umí nabíjet tak, aby nevymlátil baterku, podporuje 1f i 3f rozvody)

Generátoru se stejně nikdy zbavit nepovede. Maximálně je už dnes možné vozit elektřinu z města v EV. To dnes výborně umí Kia EV6, Huyndai Ioniq 5 a také americký Ford F150 Lightning.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
gupa
Příspěvky: 2632
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od gupa »

Dagus píše:
Co myslíš tim ac-dc/dc victronem?
Tady nic o DC nevidím https://www.victronenergy.cz/accessorie ... ng-station
Já si myslím, dávám tu nabíječku za příklad a to jak to chápu, že ESS půjde směrem takovým, že každé auto bude mít nebo už určitě má něco ale s jinými parametry jako toto

https://eshop.neosolar.cz/nabijecka-bat ... -50a-gmdss

Takže stačí vlastně DC síť a to buď MPPT nebo i měkkou, myslím tím přímo z FVE přívodních kabelů s napětím podle parametrů nabíječe co auto má jako vstup, a, záleží jak se stím který HW coby palubní nabíječ popere.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

No ten fronius je dobrej poznatek, ale pokud je DC sběrnice dostatečná a má na to pole dost mpptček, tak i powerassist s druhým 5kVA měničem tedy 10kVA by měl stačit a je to sestrojený za hodinku.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Plazivec »

tomas píše:
OK ideje tohoto fóra.
Zrovna řeším čistý ostrov bez DS v horách. Majiteli vadí že přes měnič Victron 5kW nabíjí 1 f. elektromobil výkonem 2kW dva dny a přes noc si vytluče akumulátory. Instalovaný výkon má dostatečný nějakých cca 10-15kW, ale přes ty regulátory a 48V sběrnici s aku a jednofázový měnič toho více do auta nepřenese i když má k dispozici daleko více energie.
A tak místo toho Victrona chce dva jednofázové Solaxy 7kW v paralelním chodu. Do třífázového wallboxu zapojím 3x stejnou fázi a auto snad bude nabíjet alespoň 6kW, případně jiné auto i 11kW pokud to jeho palubní nabíječka umožní a nebude mít problém že jsou ty tři fáze stejné.
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
Nějak jsem nezachytil tu myšlenku autora vlákna o nabíjení EV, spíš se něco mihlo kolem prodeje a VB. A pokud jde o EV a FVE, všichni víme, že se nemaj rádi, pokud se majitel nejmenuje Drácula, nebo není alespoň jeho pokrevný příbuzný. Tato dilema je v dnešních podmínkách téměř neřešitelná. Vyřešit by ji mohl vodík a to bych autora vlákna velebil za vizionářský přístup a jeho 30kWp elektrárna by byla ještě málo, pač ve vodíku počítáme 50 procentní účinnost prozatím. Ještě by za tím mohl být miniEV s 12-15kWh baterií na městký provoz, o tom tady ale také nepadlo ani slůvko.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

gupa píše:
Dagus píše:
Co myslíš tim ac-dc/dc victronem?
Tady nic o DC nevidím https://www.victronenergy.cz/accessorie ... ng-station
Já si myslím, dávám tu nabíječku za příklad a to jak to chápu, že ESS půjde směrem takovým, že každé auto bude mít nebo už určitě má něco ale s jinými parametry jako toto

https://eshop.neosolar.cz/nabijecka-bat ... -50a-gmdss

Takže stačí vlastně DC síť a to buď MPPT nebo i měkkou, myslím tím přímo z FVE přívodních kabelů s napětím podle parametrů nabíječe co auto má jako vstup, a, záleží jak se stím který HW coby palubní nabíječ popere.
Nojo ale to bude všechno step/down a kdo z vás má doma 500-1000V stringy? Úplně si nemyslím že bude box 90-1000V a na výstup dle chuti auta 300-950V. :cry:
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 1998
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

Nový příspěvek od Dagus »

Plazivec píše:
tomas píše:
OK ideje tohoto fóra.
Zrovna řeším čistý ostrov bez DS v horách. Majiteli vadí že přes měnič Victron 5kW nabíjí 1 f. elektromobil výkonem 2kW dva dny a přes noc si vytluče akumulátory. Instalovaný výkon má dostatečný nějakých cca 10-15kW, ale přes ty regulátory a 48V sběrnici s aku a jednofázový měnič toho více do auta nepřenese i když má k dispozici daleko více energie.
A tak místo toho Victrona chce dva jednofázové Solaxy 7kW v paralelním chodu. Do třífázového wallboxu zapojím 3x stejnou fázi a auto snad bude nabíjet alespoň 6kW, případně jiné auto i 11kW pokud to jeho palubní nabíječka umožní a nebude mít problém že jsou ty tři fáze stejné.
Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
Nějak jsem nezachytil tu myšlenku autora vlákna o nabíjení EV, spíš se něco mihlo kolem prodeje a VB. A pokud jde o EV a FVE, všichni víme, že se nemaj rádi, pokud se majitel nejmenuje Drácula, nebo není alespoň jeho pokrevný příbuzný. Tato dilema je v dnešních podmínkách téměř neřešitelná. Vyřešit by ji mohl vodík a to bych autora vlákna velebil za vizionářský přístup a jeho 30kWp elektrárna by byla ještě málo, pač ve vodíku počítáme 50 procentní účinnost prozatím. Ještě by za tím mohl být miniEV s 12-15kWh baterií na městký provoz, o tom tady ale také nepadlo ani slůvko.
Nekaž mi sny. Jde přece o nájezdy ne? Pokud mám denně nájezd 15km, tak to fve musí utáhnout. Jen by mě zajímalo, na kolik zasunutí jsou ty zástrčky v autech dimenzované.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek