Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Samozřejmě jsem u toho leštění ega myslel Vás. Stačilo pouze napovědět... Vaši odbornost neznám a nedovoluji si ji soudit. Oplaťte mi to stejnou mincí a nesuďte tu mou když ji ani neznáte. Díky. Jen mne tyto věci zajímají, nic víc. Jste neuvěřitelně arogantní.
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Pane "pezizka", vy zde se svýma ukňučenýma a infantilníma poznámkama nemáte co delat. Arogantní jste naopak vy. Já založil vlákno o nečem konkrétním. Vy jste nejenomže k veci nic konkrétní neprinesl, ale jenom dále mlžíte vzduch a označujete toho, co neco prinesl jako arogantního, protože se vám nelíbí, že Vás vyzval, aby jste se nepitval v nečem, čemu zatím vubec nerozumíte. Toto vlákno zjevne není o tom, čemu rozumíte.
Vaše domýšlivé a nesprávné dedukce rešte radši na nejakém psychologickém fóru (to, čemu rozumíte nijak nesouvisí s tím, do čeho se zde momentálne pletete). Klidne si mne tam citujte.
...človek si založí vlákno a behem 2 dní se vyrojí hromada vos, co jen bzoukají kolem osoby bez toho, že by umeli neco ríct treba jen k pochopení nadpisu.
Vaše domýšlivé a nesprávné dedukce rešte radši na nejakém psychologickém fóru (to, čemu rozumíte nijak nesouvisí s tím, do čeho se zde momentálne pletete). Klidne si mne tam citujte.
...človek si založí vlákno a behem 2 dní se vyrojí hromada vos, co jen bzoukají kolem osoby bez toho, že by umeli neco ríct treba jen k pochopení nadpisu.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř dub 08, 2015 4:18 pm
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Mě by zajímalo, kdy motor reálně poběží ? V prvním příspěvku jste psal příští rok, tedy 2016 ? Je problém ve spuštění jen v nedostatku financí na dodělání, nebo je zde ještě nějaký technický problém ?
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Primární je nedostatek penez. Pak je treba delat zakázky, co jsou placené a je málo prostoru na ty neplacené.emc2 píše:Mě by zajímalo, kdy motor reálně poběží ? V prvním příspěvku jste psal příští rok, tedy 2016 ? Je problém ve spuštění jen v nedostatku financí na dodělání, nebo je zde ještě nějaký technický problém ?
Po technické stránce je treba dodelat testovací ohrívač tak 10kW vzduch pod tlakem 500C - zdroj tepla, aby šlo motoru dodat teplo. Odhaduju 2-3 týdny firemne placené práce.
Muže se také stát, že je nekde nepredvídaný problém v mechanice, nebo termodynamice, prece jenom je to prototyp.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Tedy k věci ač dotazy. Jak jsem napsal nejsem odborník spíš zvědavec. Ptal se "emc2" kdy motor poběží. Nepostřehl jsem přímou odpověď, pouze 2-3 týdny firemní placené práce. Tedy začátkem února? Za další mi uniklo o čem vlastně chcete diskutovat. O alternativách stirlingu? Vždyť motor na principu motor pracující na Ericsson-Braytonove principu je pouze alternativou stirlingu, nebo ne? Další otázka. Kdy předpokládáte, že bude komerčně využitelný a v jakých výkonových a cenových hladinách? Myslím tím komplexní řešení, nikoliv samostatný motor bez patrně speciálního tepelného zdroje. Jaké předpokládáte náklady na servis? Jakou bude mít celý Váš systém předpokládanou či vypočtenou účinnost, alespoň teoretickou (samozřejmě od polínka po el. energii) a ač je to jen prototyp předpokládáte využití různých zdrojů "odpadní" tedy jinak nevyužitelné a nebo těžko využitelné energie? Nebo, je to ač krásná strojařina a to klobouk dolů za snahu a i jistě nehoráznou spoustu investic "jen" prototyp? Takovýto systém nedokáži vyprojektovat, ani zkonstruovat a proto se ptám jako seriózní zájemce přímo věci. Dík.
Naposledy upravil(a) pezizka dne stř pro 30, 2015 12:39 am, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 2540
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Problémů v praktické aplikované termodynamice je spousta. Mít čísla a návrh podoby prototypu je jedna věc, jenže praxe je druhá.
Jaký problém je na stroj prostě napojit na spalovací motor chlazený vodou, kde je velmi podobný spád ... cca u výfukového kolena 550°C/80° ve vodě, např, z automobilu a zjistit tak velmi jednoduše a levně ten možný dodaný výkon? Napadla mne alternativa využití místo klínového řemenu pro dobíjení elektrické soustavy vozidel, nyní se tak činí prý s párou. A to je hodně o velké energii a poli neoraném v automobilovém průmyslu.
Mne ta diskuze furt připadá jak porovnávání pindíků. Takže já Vám projekty také na videu ukázal co se postavily co fungují a nyní se bude stavět verze bezpřeháněčová a půjde se do free verzí aby se pracovalo někde v rezonančních oblastech plynů a pracovního prostoru.
Takže motiv jak dokončit a uplatnit ten Váš motor existuje, osobně, konkrétně tomuto podle fotek co jste tu dal, nedávám žádnou šanci žebyto fungovalo, zprominutím, jsem od přírody pesimista.
Jestli tedy nejste jen fňukal že nejsou peníze a diskuzní adolescent kterého se dotkne každá diskuzní formulace, a odpovědí "já jsem king ostatní ukažte se", Vy ukažte jaký jste chlap a dokončete práci podobně jako hodně diskutujících zde vlastními prostředky, do provozschopného a masově využitelného stavu rozdělanou práci a potom se tu můžete oprávněně pochválit a být ozdobou ostrovního serveru. Tady to tak totiž funguje, přizná se tu i vlastní chyba, pochválíme se tím, co jsme vlastními prostředky nebo podobně docícily jako od mikro zdroje po megawatty/rok, které okolo zdejších ostrovů litaj a spotřebovávají se, protože ty zdroje fungují. A otom to je.
Jaký problém je na stroj prostě napojit na spalovací motor chlazený vodou, kde je velmi podobný spád ... cca u výfukového kolena 550°C/80° ve vodě, např, z automobilu a zjistit tak velmi jednoduše a levně ten možný dodaný výkon? Napadla mne alternativa využití místo klínového řemenu pro dobíjení elektrické soustavy vozidel, nyní se tak činí prý s párou. A to je hodně o velké energii a poli neoraném v automobilovém průmyslu.
Mne ta diskuze furt připadá jak porovnávání pindíků. Takže já Vám projekty také na videu ukázal co se postavily co fungují a nyní se bude stavět verze bezpřeháněčová a půjde se do free verzí aby se pracovalo někde v rezonančních oblastech plynů a pracovního prostoru.
Takže motiv jak dokončit a uplatnit ten Váš motor existuje, osobně, konkrétně tomuto podle fotek co jste tu dal, nedávám žádnou šanci žebyto fungovalo, zprominutím, jsem od přírody pesimista.
Jestli tedy nejste jen fňukal že nejsou peníze a diskuzní adolescent kterého se dotkne každá diskuzní formulace, a odpovědí "já jsem king ostatní ukažte se", Vy ukažte jaký jste chlap a dokončete práci podobně jako hodně diskutujících zde vlastními prostředky, do provozschopného a masově využitelného stavu rozdělanou práci a potom se tu můžete oprávněně pochválit a být ozdobou ostrovního serveru. Tady to tak totiž funguje, přizná se tu i vlastní chyba, pochválíme se tím, co jsme vlastními prostředky nebo podobně docícily jako od mikro zdroje po megawatty/rok, které okolo zdejších ostrovů litaj a spotřebovávají se, protože ty zdroje fungují. A otom to je.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Mne se dotkl diskusní bordel a obecná neschopnost si prečíst nadpis a prípadne i príspevek.gupa píše:Jestli tedy nejste jen fňukal že nejsou peníze a diskuzní adolescent kterého se dotkne každá diskuzní formulace, a odpovědí "já jsem king ostatní ukažte se", Vy ukažte jaký jste chlap a dokončete práci podobně jako hodně diskutujících zde vlastními prostředky, do provozschopného a masově využitelného stavu rozdělanou práci a potom se tu můžete oprávněně pochválit a být ozdobou ostrovního serveru.
Smyslem mé registrace byla reakce na zmínku o tom, že jsou pokusy zkoušet i jiné motory a obehy, a dát to buď jako inspiraci, nebo možnost získat uplatnení, protože všichni víme, že zájem o Stirlingy díky účinné fotovoltice prumerne upadl, i když ne na nulu.
Žádnou povinnost sem dávat dokončené veci (bez perzekuce) nikde nevidím, jsou zde nejspíš i jiné veci odsouzené na neúspech. Stejne tak je to s návodem na "masovou" konstrukci. Chlubit se nepotrebuju vubec, proč jsem se prihlásil jsem napsal polopate, komu nestačilo. Je stejne hromada šikovných lidí, co neco delají a semtam je i výsledek.
Proč také neco dodelávat, co fungovat nemusí, žejo "podle fotek tomu nedávám žádnou šanci". No opravdu, proč se dále namáhat, když ríkáte. Že já ty fotky neporídil ješte pred konstrukcí vnitrku.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
To je jistě zajímavý podnět jak dosáhnout žádaného teplotního spádu pro tento diskutovaný motor. Bude ale schopno dodat výfukové potrubí při žádané teplotě dostatek energie? On taky katalyzátor, pokud hledíme alespoň trošku na ekologii potřebuje jistou teplotu a tím pádem i energii pro svoji korektní činnost. Vím dá se tepelně zaizolovat, ale i toto stojí drahocennou energii. Na dosažení potřebné energie by dle mne musel být motor zatížen a dovoluji si říct že nemálo a potom by to bylo patrně generátorem. Potom se jistě oplatí využít tepla výfukových plynů jinak. Dle mne využívat vysokopotenciální energii a to spád teplot 550°/80°C jistě je, není ideální. Ale toto nemá cenu vymýšlet myslím, že kogenerační jednotky toto mají zvládnuté v rámci současně dostupných technologií lépe.gupa píše:Jaký problém je na stroj prostě napojit na spalovací motor chlazený vodou, kde je velmi podobný spád ... cca u výfukového kolena 550°C/80° ve vodě
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Nebude. Muselo by jít o motor s nepríliš špičkovanou účinností o výkonu v desítkách kW. Získat z toho pak 2kW je už lepší optimalizovat napájecí motor.pezizka píše:Bude ale schopno dodat výfukové potrubí při žádané teplotě dostatek energie?
Popsaný TEBmotor mel být opravdu alternativou Stirlingu tam, kde jsou potíže s instalací výmenníku a umístením horkovzdušné hlavy do ohnište, možnost dosáhnout porovnatelné účinnosti bez použití helia apod.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Nechápu co myslíte pod pojmem špičkovaná účinnost. Ono by to asi šlo dosáhnout, ale bohužel za cenu jiných palivových map a o předstihu ani nemluvě. Potom co by na to říkal kat a i tak bídná účinnost motoru s vnitřním spalováním.... Tudy asi cesta nepovede....
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Na účinnost optimalizovaný spalovací motor bude mít na výfuku 200-300C, místo 500C a víc. Je to o cene a merném výkonu.pezizka píše:Nechápu co myslíte pod pojmem špičkovaná účinnost.
-
- Příspěvky: 2540
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Myslím, že to je o výkonu. Před nedávnem jsem viděl v TV motor do VIP auta, 1000 koní, speciální hala které při testování se otýkali s požárem odplynění na střeše, záběry na červené potrubí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2540
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Další nápad je automatický kotel, udržovaná teplota, spád až 1200°C/60-80. Edit: Viděl jsem tu v tématu pyrolytický kotel, uněho je velmi důležitý mít akumulaci a potažení zplyňovacího prostoru teplotami vyššími než povrch což splňuje šamotová vyzdívka. Heifastos, pokud si dobře pamatuji plánek, je litinový kotel jako můj, a zplyňovací komora není zavodněná, výměna se koná až pod tryskou a kolem ní. Železo je teplejší, ale u pyrolýzi je velký problém s palivem. Pokud je třeba i vyschlé jak má být, guča žhavého nad tryskou dělá takový plamen, před posunem paliva jiný plamen, po zapálení a ohřátí na provoz dělá jiný plamen, stáložár dělá jiný plamen. Optimum vidím v automatice. Otázkou je také výkon. Pro spolehlivý provoz třebas jen čerpadel a elektroniky a UPS kotle a vše okolo vidím koeficient tak o 100% vyšší než je maximální spotřeba celé elektrické soustavy topného systému.Edit. U stirlingu kondenzačních kotlů na plyn je nutné mít akumulátory tepla. Prý výkony do sítě až 1000W, což je pěkné až neuvěřitelné. Viz. stirlingy u Wiessmanna.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
S plynem není problém, ten pri správném pomeru se vzduchem horí prakticky vždy. Jinak je tomu s uhlím a se drevem.
Mel jsem litinový kotel a musel jsem ho vyhodit, protože nejbližší levné palivo mám drevo. Spíše jen dechtoval, než horel, takový kotel je spíše vhodný na uhlí, a ješte nejlépe černé.
Dal jsem nerez výmenník do spalovacího prostoru a musel jsem ho vyndat, protože horkou zónu ochlazoval natolik, že tam špatne horelo, a kotel nemel výkon. Výmenník musí jít až do místa, kde už nic nehorí. Tam, kde drevo horí musí být horká, tepelne izolovaná zóna s dostatečným objemem/délkou, aby dohorely i špatne horlavé meziprodukty reakcí.
Takže jsem si neco v tom zkusil. Jedna vec je také kotel, kde se odebírá nízkopotenciální teplo s nižší teplotou a druhá kde se odebírá teplo s vyšším potenciálem, teplotou.
Mel jsem litinový kotel a musel jsem ho vyhodit, protože nejbližší levné palivo mám drevo. Spíše jen dechtoval, než horel, takový kotel je spíše vhodný na uhlí, a ješte nejlépe černé.
Dal jsem nerez výmenník do spalovacího prostoru a musel jsem ho vyndat, protože horkou zónu ochlazoval natolik, že tam špatne horelo, a kotel nemel výkon. Výmenník musí jít až do místa, kde už nic nehorí. Tam, kde drevo horí musí být horká, tepelne izolovaná zóna s dostatečným objemem/délkou, aby dohorely i špatne horlavé meziprodukty reakcí.
Takže jsem si neco v tom zkusil. Jedna vec je také kotel, kde se odebírá nízkopotenciální teplo s nižší teplotou a druhá kde se odebírá teplo s vyšším potenciálem, teplotou.
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Přesně tak, dřevo má hodně prchavé hořlaviny a proto hoří dlouhým plamenem a potřebuje velkou spalovací komoru. A čím větší teplota ve spalovací komoře tím dokonalejší spálení. Spalovací prostor tedy bez výměníků a tepelně izolovaný (šamotem). "Studené" litinové kotle se na spalování dřeva moc nehodí. Výměníky dávat vždy až za spalovací komoru, také se potom méně zanášejí špatně spálenými zbytky (sazemi a dehtem).
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Zdravím ,
jaká je optimální teplota pro spalování dřevní hmoty ?
Je nějaké omezení , nebo čím vyšší teplota tím líp ?
Elektronům zdar
jaká je optimální teplota pro spalování dřevní hmoty ?
Je nějaké omezení , nebo čím vyšší teplota tím líp ?
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Rozpad dřevní hmoty nad tryskou pyrolízového dvoustupňového spalování je 700°C,pak se v trysce doplní o sekundární vzduch a vyjedou plyny až na 1300°C.Celé je to závislé od tvorby dřevoplynu ve vrchní komoře.V domácích podmínkách je to nejůčinnější spalování dřeva(podmínkou je vlhkost do 20%).
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2540
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Další možnost odskoušení prototypu je prostě vzít PB malý hořák jako teplý, stlačený vzduch jako studený a ty napojit na výměníky stroje. Předpokládám, že to má teplosměnné plochy a vnitřní pracovní prostor.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Jestli se nepletu, tak pri vysokych teplotach vznikaji skodlive oxidy dusiku. Nevim kolik je ta vysoka teplota, ale dovolil bych si tvrdit, ze neplati "Cim vice, tim lepe".abrams píše:Zdravím ,
jaká je optimální teplota pro spalování dřevní hmoty ?
Je nějaké omezení , nebo čím vyšší teplota tím líp ?
Elektronům zdar
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu
Nemám nic proti drobným odbočkám s návratem, pokud by se ale mela menit téma nadéle, je lepší založit nové vlákno.
Pokud to nerídí prímo admin, co je kolikrát kvuli rozsáhlosti fór omezená možnost, tak je asi nejlepší, když si každý primerene moderuje sebou založené vlákno sám.
To by mel být takový nepsaný princip, všem k užitku. Tahle samoregulace by mela fungovat - nic jednodušší, než nechodit nekomu do vlákna, které se mi nelíbí, nebo nejak není v porádku, stane se nezajímavé samo.
Pokud to nerídí prímo admin, co je kolikrát kvuli rozsáhlosti fór omezená možnost, tak je asi nejlepší, když si každý primerene moderuje sebou založené vlákno sám.
To by mel být takový nepsaný princip, všem k užitku. Tahle samoregulace by mela fungovat - nic jednodušší, než nechodit nekomu do vlákna, které se mi nelíbí, nebo nejak není v porádku, stane se nezajímavé samo.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 2207 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z.karas
-
- 1 Odpovědi
- 1252 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od stanekl
-
- 0 Odpovědi
- 337 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jalav2
-
- 38 Odpovědi
- 4154 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
3 jednofázové invertory - 3 fázový motor
od honzamo2 » » v Hybridní elektrárny
3 jednofázové invertory - 3 fázový motor
- 10 Odpovědi
- 666 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-