Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Zaplati to budovani hlavne ti, co to budou pouzivat. Budovani distribucnich siti nejde z tvych dani ale z poplatku za distribuci, pokud vim. At si o tom myslime co chceme, budovani kvalitni prenosove soustavy stoji docela dost penez I natahnout kabel po vesnici bude stat statisice/miliony. Uz jen to vykopat. Delali jsme par kilometru optiky po meste a to jsou opticka vlakna a chranicky krute levny oproti silovych vedeni
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To co se snažíš ironicky zesměšnit, je ve skutečnosti dávno popsáno vědou ekonomie. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekonomikaeman píše:... jak majitelé EV rádi míchají nezávislost a ekonomiku. Přitom nezávislost stojí obrovské peníze a o ekonomice se pak nedá mluvit.
Ekonomika (hospodářství) je shrnutí hospodaření určitého subjektu, například státu, organizace nebo jednotlivce. Věda, která zkoumá finanční chování subjektů, jež se ekonomicky projevují, se nazývá ekonomie.
Hele, asi bude potřeba předělat design, kapacity, business model včetně hedge a ošetření rizik. Mně to vychází s pěknou roční mírou návratnosti.eman píše:Buď jseš nezávislý, musíš investovat obrovské peníze do FVE stejně musíš v zimě do zásuvky nebo chceš v EV hledat ekonomiku a to znamená koupit ojetinu, zrepasovat jí a pak jí využívat co nejefektivněji.
Do průzkumu, těžby, dopravy, rafinace, distribuce, prodeje ropných produktů naleju více EE, než BEV potřebuje. ...mi připadá úplně na hlavu postavené. A ještě ke všemu jsem díky ropě méně soběstačný nejen jako osoba, ale i stát.eman píše:Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Protože Tě směruji k smysluplnému porovnání. V této oblasti se velmi chybuje a jediné, co dává smysl je "Celková účinnost".cipis píše:Proc mi nekteri odpovidaji na tu ucinnost ve stylu "A vy zase bijete cernochy"? Ja nepotrebuju vedet efektivitu spalovaku, to jsou vsechno uz leta overene veci.
A ty si snad počítáš do potřeby na své Fabce i obsluhu procesu výdeje paliva a výdej u stojanu?cipis píše:U EV se dozvidame akorat reklamni informace, pripadne informace, kdo ma jakou dlouhodobou spotrebu. Ale s obtizemi se dostavame k tomu, kolik do toho auta vlastne musime "nalejt". Kdyz ta ucinnost muze byt klidne i 80%, coz pak z tech 14kWh/100km udela 17,5kWh/100km, coz je uz "jen" pulka predchoziho rozdilu oproti primym nakladum na kilometr.
Tesla dosahuje celkové účinnosti 80 % podle amerických údajů. (To je ta země, kde se přišlo na podvody s emisemi u VW) Složeno z 65% z dodané energie ze zdi a pomocí rekuperačního brzdění může získat zpět až 15 % této energie.
Takže EV 80% a spalovák 20%. Pořád jsme ale spalováku nedali do spotřeby ani ten výdej ze stojanu.
Ke ztrátám energie, především ve formě tepla, dochází na každém kroku cesty od elektrické sítě k baterii. Celková účinnost domácího nabíjení z wallboxu bude v intervalu 80-94% v závislosti na palubní nabíječce (typu auta)a stavu baterie.
U DC rychlých nabíječek by výsledek vypadal jinak, protože konverzi ze střídavého proudu na stejnosměrný se provádí v samotné nabíjecí stanici (5 % až 10 % ztráty), protože tento výrobek nakupuje kvalifikovaná osoba, nikoliv koncový spotřebitel. A účinnost je jeden z hlavních hodnotících parametrů při nákupu a výrobce toto nemůže odbýt.
Nicméně ztráty při přeměně ze střídavého elektrického proudu na stejnosměrný, nejsou jediné.
Každé vozidlo během nabíjení potřebuje sledovat aktuální stav nabíjení a řídit tento proces. Ne všechna elektrická energie tak dojde z nabíječky do baterie a část se spotřebuje na toto řízení. (při tankování do Fabky se také proces dopravování paliva do nádrže auta krmí EE, jen si to neuvědomujeme, že...)
Stejně tak je potřeba připravit samotnou baterii na to, aby ji nabíjení nepoškodilo. Obecně platí, že studená baterie nefunguje tak dobře jako zahřátá baterie. Takže pokud je auto studené, může se hodně energie spotřebovat na zahřátí baterie. Teplá baterie je zvláště důležitá, pokud se chystáš použít DC nabíjení auta, protože teplota baterie by měla být alespoň 10˚ C, aby nedošlo k jejímu trvalému poškození. Další oblast je vnitřní odpor baterie a část dodané energie se přemění na teplo. V letních měsících je často baterie nutné chladit. A tady může být klidně dalších 10% ztrát.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Aby nebyla mejlka, tak trochu z praxe:Ronn píše:Tesla dosahuje celkové účinnosti 80 % podle amerických údajů. (To je ta země, kde se přišlo na podvody s emisemi u VW) Složeno z 65% z dodané energie ze zdi a pomocí rekuperačního brzdění může získat zpět až 15 % této energie.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Zkusil bych si pocist RIMAC a investice do nej.Franta2776 píše:O tom jak Teslu nebude jednoduché porazit:
https://www.youtube.com/watch?v=3pMOyX71f1M
A kam se podela jeho technologie do serioveho provedeni.
Pak neni cesta na to porazit Teslu, soubezne delat EV, ale jinak.
Tim ze Tesla sla do Ciny, tak se vzdala primatu. Cina sezere vsechny.
Jinak Teslu bych prirovnal k Applu a dle toho jsou nalepeni i zakaznici.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne ned led 22, 2023 5:03 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Víš jak to chodí při stavbě sítí? Dotace. A když je dotace na kabel, tak se do stejného výkopu nesmí dát trubka, optika cokoliv...protože dotace je jenom na ten kabel. Tady nedaleko dělali nedávno obrovský přivaděč vody...na dotaci, a ani energetici, ani Cetin si do toho výkopu nesměli dát svoje sítě, protože by zmizel nárok na dotaci.PavelR píše:No a co? Tak se udělá nová infastruktura. Budou se pokládat kilometry a kilometry kabelů .... no co aspoň máme my elektrikáři práce do konce žití. Kdo to zaplatí? No stejně jako cokoliv ve veřejným prostoru všichni dohromady. spn se ty miliardy jednou použijí na něco rozumnýho.
Mělo by to výhodu. Mohou se přitom dotahat chybějící sítě třebas optika na poslední míli. Beztak tam ta komunikace je třeba. Nebo na dědinách kdyby se dělaly před barákama nabíjecí body zrovna by šlo uložit NN vedení a podobné vzdušné ohavnosti do země i zrovna tu optiku atp. Víš jak to prokoukne ta ulic? Tím se ti tříští náklady.
Někdy se projdi po vesnicích...zrekonstruované chodníky a lidi tam mají vedení v drátech na fasádách, protože dotace byla na chodník.
Je úplně bez šance, aby se tato praxe změnila, protože logické myšlení je státním úředníkům cizí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
V jedné takové bydlím ale nebylo to o dotacích. Obecní chodník ale dráty eonu. A na účtu obce stamiliony. Klidně bych zvedl ruku to za obední dát do země a darovat egd hlavně když to zmizí do země.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jenze ta obec, kde bydlis 25let budovala "danajske" dary. Pro obcana nic neudelala. Tam se mastila kapsa uplne jinde.(proto je vse tak jak je) A lepsi to nebude.PavelR píše:V jedné takové bydlím ale nebylo to o dotacích. Obecní chodník ale dráty eonu. A na účtu obce stamiliony. Klidně bych zvedl ruku to za obední dát do země a darovat egd hlavně když to zmizí do země.
A 100miliony na uctu za to, ze mas na kopci vedle obce kontaminacni casovanou bombu je opravdu vyhra.
Nedelam si iluze, ze to jinde funguje apon o 20% lepe.
Bude to prast jak uhod.
A to souvisi nejen s cenou energii ted. Ale uplne se vsim. Ceska Republika funguje jako zaprodanci.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jo s těma obecníma monumentama to bude prdel.NOPARasito píše:Jenze ta obec, kde bydlis 25let budovala "danajske" dary. Pro obcana nic neudelala. Tam se mastila kapsa uplne jinde.(proto je vse tak jak je) A lepsi to nebude.PavelR píše:V jedné takové bydlím ale nebylo to o dotacích. Obecní chodník ale dráty eonu. A na účtu obce stamiliony. Klidně bych zvedl ruku to za obední dát do země a darovat egd hlavně když to zmizí do země.
A 100miliony na uctu za to, ze mas na kopci vedle obce kontaminacni casovanou bombu je opravdu vyhra.
Nedelam si iluze, ze to jinde funguje apon o 20% lepe.
Bude to prast jak uhod.
A to souvisi nejen s cenou energii ted. Ale uplne se vsim. Ceska Republika funguje jako zaprodanci.
Ne není to výhra ale prostě beru to tak jak to je. Nejde s tím nic dělat. S tou hromadou na kopci.
Škoda no.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
S tou Čínou bych to tak žhavě neviděl.Záleží na sociální skupině.Dovedeš si představit majitele nebo vedení úspěšné firmy, že by jezdil v noname čínském autě? Nikdy si ho nekoupí. Víš jak by na něho hleděli obchodní partneři?? Nevím co by mě přimělo, abych si koupil místo Mercedesu nebo BMW neznámý čínský noname.NOPARasito píše:Zkusil bych si pocist RIMAC a investice do nej.Franta2776 píše:O tom jak Teslu nebude jednoduché porazit:
https://www.youtube.com/watch?v=3pMOyX71f1M
A kam se podela jeho technologie do serioveho provedeni.
Pak neni cesta na to porazit Teslu, soubezne delat EV, ale jinak.
Tim ze Tesla sla do Ciny, tak se vzdala primatu. Cina sezere vsechny.
Jinak Teslu bych prirovnal k Applu a dle toho jsou nalepeni i zakaznici.
Je to stejné jako s telefony. Čína měla všechny sežrat a největší a nejziskovější je pořád Iphone a Samsung.
Němci si budou pořád kupovat VW, Francouzi Renault a Češi Škodu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nebudu ti to vyvracet. Ale.............., ale..........Franta2776 píše:S tou Čínou bych to tak žhavě neviděl.Záleží na sociální skupině.Dovedeš si představit majitele nebo vedení úspěšné firmy, že by jezdil v noname čínském autě? Nikdy si ho nekoupí. Víš jak by na něho hleděli obchodní partneři?? Nevím co by mě přimělo, abych si koupil místo Mercedesu nebo BMW neznámý čínský noname.NOPARasito píše:Zkusil bych si pocist RIMAC a investice do nej.Franta2776 píše:O tom jak Teslu nebude jednoduché porazit:
https://www.youtube.com/watch?v=3pMOyX71f1M
A kam se podela jeho technologie do serioveho provedeni.
Pak neni cesta na to porazit Teslu, soubezne delat EV, ale jinak.
Tim ze Tesla sla do Ciny, tak se vzdala primatu. Cina sezere vsechny.
Jinak Teslu bych prirovnal k Applu a dle toho jsou nalepeni i zakaznici.
Je to stejné jako s telefony. Čína měla všechny sežrat a největší a nejziskovější je pořád Iphone a Samsung.
Němci si budou pořád kupovat VW, Francouzi Renault a Češi Škodu.
Tusim bude muset Evropa hodne, ale hodne zapracovat na zdaneni vozidel z Ciny, aby Evropske automobilky mohli tradicne prodavat sve "kvalitky" hrdym evropanum.
Jako pokud se clovek mrkne na NIO, BYD a dalsi tak vi proc.
Cas ukaze.
Ale selskym rozumem je to tak, ze evropanum se nemusi prodavat lepsi vozy, staci ty lepsi zdanit, aby rozhodla cena.(takhle ty evropske skvosty vnimam)
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
80% ?Ronn píše:Tesla dosahuje celkové účinnosti 80 % podle amerických údajů. (To je ta země, kde se přišlo na podvody s emisemi u VW) Složeno z 65% z dodané energie ze zdi a pomocí rekuperačního brzdění může získat zpět až 15 % této energie.
Takže EV 80% a spalovák 20%. Pořád jsme ale spalováku nedali do spotřeby ani ten výdej ze stojanu.
účinost nabíječky + liion baterky + střídače a účinost BLDC motoru, mám pocit, že do údajů zapoměl amík něco připočítat
15% rekuperace je taky z říše snů
Jen tak mimochodem účinost spalovacích motorů už dávno není 20% ale někde nad 30% spíš nad 35%
Jen by mě zajímalo kde budete nabijet a co budete nabíjet až se třetina spalováků nahradí EV
++
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jak kdo,já stále stejně,pěkně doma...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Účinnost spalováku se dá odhadnout.Neo píše:80% ?Ronn píše:Tesla dosahuje celkové účinnosti 80 % podle amerických údajů. (To je ta země, kde se přišlo na podvody s emisemi u VW) Složeno z 65% z dodané energie ze zdi a pomocí rekuperačního brzdění může získat zpět až 15 % této energie.
Takže EV 80% a spalovák 20%. Pořád jsme ale spalováku nedali do spotřeby ani ten výdej ze stojanu.
účinost nabíječky + liion baterky + střídače a účinost BLDC motoru, mám pocit, že do údajů zapoměl amík něco připočítat
15% rekuperace je taky z říše snů
Jen tak mimochodem účinost spalovacích motorů už dávno není 20% ale někde nad 30% spíš nad 35%
Jen by mě zajímalo kde budete nabijet a co budete nabíjet až se třetina spalováků nahradí EV
1Lbenzínu je 8,6kWh energie
Když má auto spotřebu 7L,tak je to 7x8,6=60,2kWh
Tomu odpovídá cca spotřeba EV 15kWh
Problém je ,že spotřeba spalováku se počítá při jmenovitém výkonu a na jmenovitý výkon spalovák nejezdí a při menším výkonu má účinost opravdu malou.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned led 22, 2023 8:07 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 40#p193296Neo píše:80% ?Ronn píše:Tesla dosahuje celkové účinnosti 80 % podle amerických údajů. (To je ta země, kde se přišlo na podvody s emisemi u VW) Složeno z 65% z dodané energie ze zdi a pomocí rekuperačního brzdění může získat zpět až 15 % této energie.
Takže EV 80% a spalovák 20%. Pořád jsme ale spalováku nedali do spotřeby ani ten výdej ze stojanu.
účinost nabíječky + liion baterky + střídače a účinost BLDC motoru, mám pocit, že do údajů zapoměl amík něco připočítat
15% rekuperace je taky z říše snů
Jen tak mimochodem účinost spalovacích motorů už dávno není 20% ale někde nad 30% spíš nad 35%
Jen by mě zajímalo kde budete nabijet a co budete nabíjet až se třetina spalováků nahradí EV
Tohle je vytazeno realne z auta. Tak si spocitej pomer rekuperace.(jen dodavam ze to neni TESLA)
Ucinnost spalovacich motoru mozna 35% je, ale jako celek je to bida.
Az 1/3 spalovaku bude nahrazena EV, zbyde hromada energie z toho balastu kolem fosilii. Ale neboj to bude trvat opravdu dlouuuuuho nebo nebude ani cile dosazeno.
Resp. zachovani MIXu bude nevyhnutelne.
Jen chci za sebe dodat, ze nemam nic proti zadne technologii pohonu az na VODIK.(u toho mi to do osobniho priblizovadla nezapada, pro kamiony to dava vetsi smysl)
Jen odsoudit cokoli, kvuli tomu, ze je to bud drahe nebo jeste hur, ze jsem to ani treba v autosalonu nevyzkousel je takove detinske.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Na to jsi přišel jak? Sorry, ale to je blábol jak věž. Základní účinnost spalováku je 35% u benzinu a 40% u nafty. Ta se dále zvyšuje pomocí chlazení paliva, zvýšení tlaku turbem, optimalizací poměru vzduchu a paliva, časováním a optimální rozprášením vstřiku do válce. Kvůli tomu se neustále měří složení spalin, aby došlo k využití paliva v každém režimu.Franta2776 píše:Účinnost spalováku se dá odhadnout.
1Lbenzínu je 8,6kWh energie
Když má auto spotřebu 7L,tak je to 7x8,6=60,2kWh
Tomu odpovídá cca spotřeba EV 15kWh
Problém je ,že spotřeba spalováku se počítá při jmenovitém výkonu a na jmenovitý výkon spalovák nejezdí a při menším výkonu má účinost opravdu malou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
eman píše:Na to jsi přišel jak? Sorry, ale to je blábol jak věž. Základní účinnost spalováku je 35% u benzinu a 40% u nafty. Ta se dále zvyšuje pomocí chlazení paliva, zvýšení tlaku turbem, optimalizací poměru vzduchu a paliva, časováním a optimální rozprášením vstřiku do válce. Kvůli tomu se neustále měří složení spalin, aby došlo k využití paliva v každém režimu.Franta2776 píše:Účinnost spalováku se dá odhadnout.
1Lbenzínu je 8,6kWh energie
Když má auto spotřebu 7L,tak je to 7x8,6=60,2kWh
Tomu odpovídá cca spotřeba EV 15kWh
Problém je ,že spotřeba spalováku se počítá při jmenovitém výkonu a na jmenovitý výkon spalovák nejezdí a při menším výkonu má účinost opravdu malou.
Bohužel o tom nic nevíš
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Spalovák si veze odpadní teplo s sebou a EV jej nechá v elektrárně. Bohužel není kWh jako kWh.Franta2776 píše:
Účinnost spalováku se dá odhadnout.
1Lbenzínu je 8,6kWh energie
Když má auto spotřebu 7L,tak je to 7x8,6=60,2kWh
Tomu odpovídá cca spotřeba EV 15kWh
Problém je ,že spotřeba spalováku se počítá při jmenovitém výkonu a na jmenovitý výkon spalovák nejezdí a při menším výkonu má účinost opravdu malou.
Nesrovnávej hrušky s jablkama.
Naposledy upravil(a) Neo dne ned led 22, 2023 9:15 pm, celkem upraveno 1 x.
++
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ačkoliv jsem s Frantou většinou v opozici, má pravdu. Těch ideálních 40% je už s těmi vymoženostmi. Proto ten motor a výfuk tak ukrutně topí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pokud porovnáš účinnost všech zúčastněných od elektrárny až po účinnost toho auta, jsi proti spalováku v plusu.Neo píše:Spalovák si veze odpadní teplo s sebou a EV jej nechá v elektrárně. Bohužel není kWh jako kWh.Franta2776 píše:
Účinnost spalováku se dá odhadnout.
1Lbenzínu je 8,6kWh energie
Když má auto spotřebu 7L,tak je to 7x8,6=60,2kWh
Tomu odpovídá cca spotřeba EV 15kWh
Problém je ,že spotřeba spalováku se počítá při jmenovitém výkonu a na jmenovitý výkon spalovák nejezdí a při menším výkonu má účinost opravdu malou.
Nesrovnávej hrušky s jablkama.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6099 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2129 Odpovědi
- 78090 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 46 Odpovědi
- 5166 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 887 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3147 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda