Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Diky za takove reakce na informace podane TomTomPB, ani se pak nedivim, ze elektromobilisti nez, aby se pustili do reci, tak mlci.cipis píše:To spotřeba aut x desítek let zpátky také, a skutečnost jiná. To až ta poslední fábka jezdí i za míň, než má v techničáku ...
Mě zajímá reálná spotřeba, ne reklamní žvásty.
Jestli máš data z wallboxu, tak je to jen otázka to přečíst, tedy spíše si na to vzpomenout
To, co píšeš, je účinnost 95%. Tak až si vzpomeneš
V pripade nabijeni EV a jeho realne spotreby je to nutne hlavne uvadet pro ty co budou nabijet z DS.(dost se jich pak divi, ze dodanou nabijeckou na 230V, ktera je psana jako nouzova, jsou s ucinnosti i na 80%, tohle se rychleji da urcit pres OBD)
Mimochodem nabijeni na DC, pokud se "nepredehriva/chladi" baterie je klidne k tem 95%.(ale jen nabijeni)
A pokud se da srovnavat s fosilama, tak mnoho uspechu s domaci rafinerii .
U EV zdroj muze mit "kazdej" doma.
Jinak opravdu diky za informace TomTomPB
Cipis: ja osobne s fosilama jezdim kolem spotreby psane v technicaku, klidne i pod, ono dost staci tu "soucastku" mezi volantem a sedadlem donutit vyuzivat jednu cast, aby premyslela.
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Kamarad mi pise, ze kdyz nabiji doma na 3 faze (11kw) tak mu to ukazuje ucinost 96%. U dc nabijeni bych cekal jeste vyssi ucinost. Melo by to prece jen byt prim epripojeni baterii U lifepo se rika 98-99%? Samozrejme teda bude mit nejakou ucinost i interni konverze te DC nabijecky ale tam bych cekal, ze ucinost hodne resi a nebude zla.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Mě se líbí, jak majitelé EV rádi míchají nezávislost a ekonomiku. Přitom nezávislost stojí obrovské peníze a o ekonomice se pak nedá mluvit. Buď jseš nezávislý, musíš investovat obrovské peníze do FVE stejně musíš v zimě do zásuvky nebo chceš v EV hledat ekonomiku a to znamená koupit ojetinu, zrepasovat jí a pak jí využívat co nejefektivněji. Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
U nás se to vyvíjelo takhle:
1) Stavba FVE před 5 roky
2) Představení Citogo iV za 429tis - hm to by šlo ne?
3) Rok testování snad všech dostupných EV
4) Šel jsem pro Škodovku a koupil Ioniq 28 - náhrada za Fabii
5) Cestování ČR/SK/AT/DE - hele ono je to použitelný i na delší trasy a to máme jen 28kWh
6) Žena se začíná hádat, že už nechce jezdit v SUV, hádáme se kdo pojede s EV
7) Servis SUV - 15tis/ročně, stojí v koutě, na dovolenou jezdíme jen s Ioniqem
8) Hledání druhého EV - pro ženu, Citigo iV se nevyrábí a v bazarech zdražuje na 550-600tis
9) Náhodou se naskytne TM3 v DE, najeto 7tis - akce kulový blesk doma schválen
10) Tesla ještě na převozkách a žena mi teatrálně předává klíče od SUV, že Ioniq je teď už její
11) Prodej SUV - doma už není fosil
12) Dovolená s Teslou Itálie - dálnice, trajekty (hm žádné restrikce), celkem 3400km za 14dní
13) Tímto jsem ukázal dalšímu členu rodiny, že EV je použitelné
14) Nákup Kony pro dalšího člena rodiny - denně jezdí 170km BTW vzali jsme malou baterku
Ano, vysvětluji lidem z práce, okolí proč jsem to udělal, vyvracím fámy a to včetně toho že EV stojí více než fosil. Ano to je pravda. Jenže se zapomíná na jednu věc. Alespoň já to takhle mám. Když jdu koupit auto, mám vždy rozpočet. Měl jsem třeba 800tis a hledal jsem do té ceny SUV. A ani mě nenapadlo srovnávat Dustera s mým SUV - protože bych třeba mohl ušetřit. Prostě jsem si koupil auto za předem nastavený peníz. Když jsem kupoval Ioniqa nešel jsem pro EV - šel jsem pro Octávku a měl jsem rozpočet 600tis. Věděl jsem co to auto musí mít. Náhodou jsem narazil na Ioniq28, stál stejně jako vyhlédnutá Octávie. Jenže Ioniq měl naloženou výbavu, kůže, chlazené sedačky, výhřev všech (děti to hodně používají) a další věcí. Hlavně - mohl jsem zkusit vlastnit to zatracované elektroauto. Každý auto má pro a proti. Nechci srovnávat Octávii vs Ioniq ale jde o to, že v tu chvíli jsem to riskl a ty peníze utratil za EV. Nelituji. Ale hlavně - to auto mě nestálo ani korunu navíc v pořizovacích nákladech. Ano koupil jsem třeba auto s menším kufrem, horším servisem ale furt jsem utratil stejný ranec peněz. Takže vstupní náklady fosil vs EV u mě vyrovnány. No a pak se už jen šetří. Chápu, že hodně lidí má ty limity daleko níže a tím pádem si rovnou EV škrtnou. Také bych si třeba Leafa 24kWh nevzal - to už je pro mě taky moc kompromisní. Ale je na to potřeba pohlížet také jinou optikou. I když máme FVE a EVéčka nejsem vůbec zastánce zákazů fosilů a podobné kraviny. Ano, má se jít po těch co vymontují DPF a čudí lidem pod nos, ale moderní motory jsou za mě OK. Taky nenávidím dotace do SPOTŘEBY - tedy nákup EV, Wallboxu, šrotovné apod. Dotace mají mít INVESTIČNÍ charakter.
Na závěr jednu radu - pokud si někdy pořídíte EV - nepůjčovat ženě, protože bude následovat to samé co u nás
Uf, tak to jsem se rozepsal. Přišel jsem na toto fórum pro nějaké rady - ty jsem získal. Snad jsem to mohl oplatit svými zkušenostmi v jiných otázkách
1) Stavba FVE před 5 roky
2) Představení Citogo iV za 429tis - hm to by šlo ne?
3) Rok testování snad všech dostupných EV
4) Šel jsem pro Škodovku a koupil Ioniq 28 - náhrada za Fabii
5) Cestování ČR/SK/AT/DE - hele ono je to použitelný i na delší trasy a to máme jen 28kWh
6) Žena se začíná hádat, že už nechce jezdit v SUV, hádáme se kdo pojede s EV
7) Servis SUV - 15tis/ročně, stojí v koutě, na dovolenou jezdíme jen s Ioniqem
8) Hledání druhého EV - pro ženu, Citigo iV se nevyrábí a v bazarech zdražuje na 550-600tis
9) Náhodou se naskytne TM3 v DE, najeto 7tis - akce kulový blesk doma schválen
10) Tesla ještě na převozkách a žena mi teatrálně předává klíče od SUV, že Ioniq je teď už její
11) Prodej SUV - doma už není fosil
12) Dovolená s Teslou Itálie - dálnice, trajekty (hm žádné restrikce), celkem 3400km za 14dní
13) Tímto jsem ukázal dalšímu členu rodiny, že EV je použitelné
14) Nákup Kony pro dalšího člena rodiny - denně jezdí 170km BTW vzali jsme malou baterku
Ano, vysvětluji lidem z práce, okolí proč jsem to udělal, vyvracím fámy a to včetně toho že EV stojí více než fosil. Ano to je pravda. Jenže se zapomíná na jednu věc. Alespoň já to takhle mám. Když jdu koupit auto, mám vždy rozpočet. Měl jsem třeba 800tis a hledal jsem do té ceny SUV. A ani mě nenapadlo srovnávat Dustera s mým SUV - protože bych třeba mohl ušetřit. Prostě jsem si koupil auto za předem nastavený peníz. Když jsem kupoval Ioniqa nešel jsem pro EV - šel jsem pro Octávku a měl jsem rozpočet 600tis. Věděl jsem co to auto musí mít. Náhodou jsem narazil na Ioniq28, stál stejně jako vyhlédnutá Octávie. Jenže Ioniq měl naloženou výbavu, kůže, chlazené sedačky, výhřev všech (děti to hodně používají) a další věcí. Hlavně - mohl jsem zkusit vlastnit to zatracované elektroauto. Každý auto má pro a proti. Nechci srovnávat Octávii vs Ioniq ale jde o to, že v tu chvíli jsem to riskl a ty peníze utratil za EV. Nelituji. Ale hlavně - to auto mě nestálo ani korunu navíc v pořizovacích nákladech. Ano koupil jsem třeba auto s menším kufrem, horším servisem ale furt jsem utratil stejný ranec peněz. Takže vstupní náklady fosil vs EV u mě vyrovnány. No a pak se už jen šetří. Chápu, že hodně lidí má ty limity daleko níže a tím pádem si rovnou EV škrtnou. Také bych si třeba Leafa 24kWh nevzal - to už je pro mě taky moc kompromisní. Ale je na to potřeba pohlížet také jinou optikou. I když máme FVE a EVéčka nejsem vůbec zastánce zákazů fosilů a podobné kraviny. Ano, má se jít po těch co vymontují DPF a čudí lidem pod nos, ale moderní motory jsou za mě OK. Taky nenávidím dotace do SPOTŘEBY - tedy nákup EV, Wallboxu, šrotovné apod. Dotace mají mít INVESTIČNÍ charakter.
Na závěr jednu radu - pokud si někdy pořídíte EV - nepůjčovat ženě, protože bude následovat to samé co u nás
Uf, tak to jsem se rozepsal. Přišel jsem na toto fórum pro nějaké rady - ty jsem získal. Snad jsem to mohl oplatit svými zkušenostmi v jiných otázkách
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Me taky precerpavaci nadrze a vyrovnavaci akumulace jako celek z tvého pohledu nedavaji smysl.(Joke)eman píše:Mě se líbí, jak majitelé EV rádi míchají nezávislost a ekonomiku. Přitom nezávislost stojí obrovské peníze a o ekonomice se pak nedá mluvit. Buď jseš nezávislý, musíš investovat obrovské peníze do FVE stejně musíš v zimě do zásuvky nebo chceš v EV hledat ekonomiku a to znamená koupit ojetinu, zrepasovat jí a pak jí využívat co nejefektivněji. Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
Ale rekl bych, ze kazdeho vec. Mozna zavist. Ja poridil cca. 90kWh baterii pro nasledny plan precerpavat vecer do EV z baterii.(ano nepopiram, ze to nemam v hlave uplne racionalne dle spolecnosti srovnany)
Kazdej ma jinou cestu a zavist ostatnim EV me inspirovala EV pro zenu poridit.
-
- Příspěvky: 540
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jako že nezávislost je binární buď 0 nebo 1, 0% nebo 100%, černá nebo bílá?eman píše:Mě se líbí, jak majitelé EV rádi míchají nezávislost a ekonomiku. Přitom nezávislost stojí obrovské peníze a o ekonomice se pak nedá mluvit. Buď jseš nezávislý, musíš investovat obrovské peníze do FVE stejně musíš v zimě do zásuvky nebo chceš v EV hledat ekonomiku a to znamená koupit ojetinu, zrepasovat jí a pak jí využívat co nejefektivněji. Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
Zvláštní. Já měl za to, že se míra autarkie počítá v procentech od 0% do 100% a zároveň jsem měl za to, že třeba taková míra autarkie 86% lepší než 0%. Ale asi jsem jenom starý kozel kterému to hlava nebere.
A nebo někdo jiný tu má tunelové vidění.
Tohle mi ovšem hlava bere a souhlasím.Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
https://www.pre.cz/cs/profil-spolecnost ... -uloziste/
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Mě musí nové auto dělat i radost, jako většině chlapů.Jak z jízdy,tak i techniky.
V mládí jsem si zamaštěných žigulíků a Š120 užil dost a vůbec mi to nechybí.
V mládí jsem si zamaštěných žigulíků a Š120 užil dost a vůbec mi to nechybí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
S tim dobijenim z vlastnich baterii se mi to taky moc nezda ale porad mi v posledni dobe vic hloda, co ty baterie vubec vydrzi a na co zdechnou. Pokud nedaj vic jak 10-15 let a pak se chemicky rozpadnou a ja je setril, tak sem mel sakra drahou kwh z nich. Pokud bych s nima cilil na 15 let a meli treba tech 6000 cyklu s treba 60% vybijeni, mam na rok 400 cyklu. Po prvnim roce s fve a bateriema uz vim, ze dam takovych cyklu 150-200. Mozna je treba v lete vic trapit, jit na nizsi soc a proste treba k ranu, kdyz vim, ze sem na 50% to presunout do auta.
U komercnich nabijecek to da ekonomicky taky asi smysl. Kdyz prodavaj kwh za 15 a nakup maj za 8, muzou to prohnat za 2 koruny baterii. Ty baterie tam muzou mit klidne i ten dopad, jestli nabijecka vubec pujde postavit, protoze distributor neda tak spickovy vykon ale prubezne nabijeni nebude takova darda.
U komercnich nabijecek to da ekonomicky taky asi smysl. Kdyz prodavaj kwh za 15 a nakup maj za 8, muzou to prohnat za 2 koruny baterii. Ty baterie tam muzou mit klidne i ten dopad, jestli nabijecka vubec pujde postavit, protoze distributor neda tak spickovy vykon ale prubezne nabijeni nebude takova darda.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jj v rozumne mire je vyuzivat je ten cil, proto se v lete nabizi spoluprace baterie stridacu a EV. Ale zname vsemozne pohadky ...........glottis píše:S tim dobijenim z vlastnich baterii se mi to taky moc nezda ale porad mi v posledni dobe vic hloda, co ty baterie vubec vydrzi a na co zdechnou. Pokud nedaj vic jak 10-15 let a pak se chemicky rozpadnou a ja je setril, tak sem mel sakra drahou kwh z nich. Pokud bych s nima cilil na 15 let a meli treba tech 6000 cyklu s treba 60% vybijeni, mam na rok 400 cyklu. Po prvnim roce s fve a bateriema uz vim, ze dam takovych cyklu 150-200. Mozna je treba v lete vic trapit, jit na nizsi soc a proste treba k ranu, kdyz vim, ze sem na 50% to presunout do auta.
U komercnich nabijecek to da ekonomicky taky asi smysl. Kdyz prodavaj kwh za 15 a nakup maj za 8, muzou to prohnat za 2 koruny baterii. Ty baterie tam muzou mit klidne i ten dopad, jestli nabijecka vubec pujde postavit, protoze distributor neda tak spickovy vykon ale prubezne nabijeni nebude takova darda.
A ty nejlepsi jsou vzdy od tech, co danou vec nevlastni a hrozne ji dokazi pomlouvat a obhajovat jak je to vse spatne.
Takova je dnesni doba a trochu i hure. Do technologii se dokazou namocit i takovy, kteri nevi vubec, ktera bije.
Samozrejme jak tu "Fugas" zminil. Vse co si poridim, musim umet na 110% opravit!!!!
To je taky super zcestnej nazor.
"At si kazdej poridi co chce"
A dle me je "MIX" ve vsech oblastech cesta k vyuzivani veci spravnou cestou.
Kazdopadne efektivita je momentalne cesta k ukojeni honby za energetickou krizi, ale nikoli za jakoukoli cenu.
A tohle je asi veta, kterou mohu rict k tematu.(diky tomu, ze honba je ZA KAZDOU CENU s poradnym prizivenim) Na tomto foru me snad "nevypiskaji" prave ti co nikdy FVE nechteli, ale kdyz jsou ty "DOTACE" a soused to ma (aniz bych vedel, jestli si to nedelal svepomoci), tak si to taky zaridim.
Asi bych to jeste doplnil. Tezko na tomto foru budou nakupovat ti co si to nechali postavit firmou (v tomto buuuumu). Ti nasypali kacky jinde a jiz nechteji pustit ani "vorla". Natoz podporit jakekoli diskuzni forum.
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tohle mi připomíná staré české pořekadlocipis píše:Mě zajímá reálná spotřeba, ne reklamní žvásty. Jestli máš data z wallboxu, tak je to jen otázka to přečíst, tedy spíše si na to vzpomenout
To, co píšeš, je účinnost 95%. Tak až si vzpomeneš
Ale když honime tu efektivitu...Nějaká energie také musí pohánět veškerou elektroniku v autě a pokud tedy vše započítáme, zjistíme, že průměrný vůz se spalovacím motorem přenese na silnici kolem 20 % chemické energie obsažené v palivu.
https://www.portalridice.cz/clanek/jaka ... -ovlivnuje
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nikdo nic neumí na 110%. Ale tohle fórum bylo původně o tom, abychom se v žádaných oblastech dostali aspoň na 50%.To všechno samozřejmě obrazně. Nechytejte mě matematicky za slovo. Od spousty zajímavých lidí jsem zde přečetl hromadu zajímavých informací. Dnes se tu řeší, kde je na co servis. Fórum sloužilo kutilům. Současné informace si ale mohu přečíst v reklamním letáku. Nebo brekot jak je auto drahé na údržbu. Jasně že ano, když jako uživatel musíš uživit třetí osobu. Fórum tedy v ohledu ztratilo původní smysl. Tak to je asi vše. Pokračujte v reklamě na vyrobky
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
NOPARasito: Jestli můžou být v problematice znalý jenom majitelé, tak jsme jako civilizace v háji. Stačí jenom navštívit FB a přečíst si o pohádkách, co lidi píší o s vých domech, zvířatech, autech, dětech. Takže stejně jako blábolí majitelé spalováků, tak blábolí majitelé EV. Ovšem, jelikož je to mnohem méně početná skupina, tak je tam to blábolení mnohem víc vidět.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 540
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Někde ta hranice být musí. Když se zde někdo zeptá jak měřit s RaspberryPi, tak tam taky nevlítnu a nezačnu se rozčilovat jak to, že si polovodiče nevyrobil z písku, pak to neletoval vlastnoručně vytěženým cínem z Krkonoš, ...fugas píše:Nikdo nic neumí na 110%. Ale tohle fórum bylo původně o tom, abychom se v žádaných oblastech dostali aspoň na 50%. ... Fórum tedy v ohledu ztratilo původní smysl. Tak to je asi vše. Pokračujte v reklamě na vyrobky
A opravdu si nebudu vyrábět vlastní LiFePO nebo LTO články. To umí HE3DA podstatně lépe.
Trabika si nejpíš ještě opravím sám (a vlastně jsem si před 30ti lety ještě opravoval Fiaty sám...) Teslu už asi ne.
Osobně se ovšem domnívám, že to je pouze tím, že dnes (ještě) není potřeba vrtat se v EV. Kdyby to potřeba bylo (případně až za 20 let dostanu Model S modelový rok 2012 za bochník chleba), tak věřím, že bude jednodušší se v tom hrabat než v karburátoru.
Dyť co? Baterka, motor, volant a 4 kola. Motor ani neváží tolik. A kde nás trápí elektronika, překlene se to bezpečnostní svorkou. Software hacking se děje již dnes.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 500
- Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
- Lokalita: Usteckoorlicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12360
- Kapacita baterie [kWh]: 10?
- Bydliště: Usteckoorlicko
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
take bych uvital vic kutilskych inspiraci. Dohady o smysluplnosti porizeni EV at si kazdy poresi sam a nemam rad kdyz nekdo sve nazory nuti ostatnim. Treba bych namatkou uvital, kdyby nekdo udelal tutorial, jak lze na rpi rozjed grafana na klony axperta atd, za to bych byl ochoten financne podporovat forum.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
cipis nemám nič proti ropákom, ale sám vieš, že ta účinnosť je hlboko pod 50 % a to sa týka LPG, CNG ale aj vodíku, pokiaľ sa spaľuje.cipis píše:To je škoda, že se neví ty kWh na vstupu do nabíječky, v porovnání s tím, co je na motoru.
Jestli se ztratí 10-20% na nabíječce, tak jaká je potom účinnost z baterky na motor? Tam se ztratí kolik, 5-10%?
Tj. to mám x0,9 až x0,8 na nabíječce, dalších x0,95 až x0,9 z baterky do motoru, no a tam je těch 14? Tedy na vstupu před nabíječkou je 16,37 kWh v lepším případě (14/0,95/0,9) a v horším případě 19,44 kWh (14/0,9/0,8). Tzn. těch +20% je spíše optimističtější odhad.
Jsi schopen to při některé z cest zkusit, tj. před cestou dobít do plna, elměr před nabíječkou, a po cestě pak to samé?
TomTomPB píše:Ne pokutu ne, mám normálně tarif pro soláry a povolený přetoky...
14kWh/100km je co hlásí auto. Když se nabíjí 1x8A (Ioniq) tak jsou ztráty cca 20%, u Tesly při 3x16A to je to pod 10% - jako na tohle je spousta videí a testů - doporučuji Bjorna, který to má opravdu zmáklé. Těch 18-22 je u mě nereálných. Když budu hodně zlý tak k těm hodnotám co hlásí auta přidejte 20% a bude to cajk. BTW, já nikdy neměl spotřebu na delší trase přes 18kWh/100km. Třeba v létě jsem jel 1100km do Itálie a jel jsem přesně podle limitů. V DE kde to bylo bez limitu jsem jel 140km/h, AT když fosilové měli omezení 110, já jel 130, a i přesto jsem měl pak v cíli pod 15kWh. Manželka mi kolikrát dojede se spotřebou Ioniqu pod 9kWh/100km - nevím jak ostatní, ale já měl i u fosilů vždy pěkné průměry a na silnicích se neloudám. Spíše předpokládám, nejezdím brzda-plyn. Ale teď už kupuju jen 1x ročně 6l benálu do sekačky. Čerpačku pro auta mám na střeše
Ja mám neraz spotrebu cez 20 kW/ 100 km, ale moja drahá má aj 14 - 16 kW/ 100 km, takže vlaste to je spotreba EE na výrobu PHM priemerného vozidla.
Písal to tu Ronn
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... start=1700
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
eman " Dobíjení baterek z vlastních baterek " som robil, ale hlavne preto, lebo tu bolo na fóre veľa negatívnych reakcii na tesla použité bloky, tak som to testoval.eman píše:Mě se líbí, jak majitelé EV rádi míchají nezávislost a ekonomiku. Přitom nezávislost stojí obrovské peníze a o ekonomice se pak nedá mluvit. Buď jseš nezávislý, musíš investovat obrovské peníze do FVE stejně musíš v zimě do zásuvky nebo chceš v EV hledat ekonomiku a to znamená koupit ojetinu, zrepasovat jí a pak jí využívat co nejefektivněji. Dobíjení baterek z vlastních baterek mi připadá úplně na hlavu postavené.
Vlastne som ich iba hladkal, pretože som ich vlastne vybíjal 1 f 3,7 kW t.j. C1 ( 0,1 C )
Jasne sú tam tie straty, ale keď je EE "zadara" ( Nič nie je zadara )
Budujem ďalšiu FVE v práci, takže už budem menej cyklovať batérie. ( dúfam )
Na ďalšiu v dielni mám už materiál, takže keď ma prídeš pozrieť, tak ťa "natankujem zadara", ale iba EE.
( Možno dobrovoľný symbolický poplatok na chod Fóra. ) a mne 1 piffo.
Možno aj 3 f 22 kW. ( Staršia Tesla ) Pracujem na tom 30 kWp, 100 kWh tesla použité bloky, výkon FVE zatiaľ 30 kW.
Keď budete na Hornej Orave tak sa ozvite, ktorýkoľvek člen z fóra, ak bude slnko,tak máte zadara, ak nie tak máte zadara aspoň guľáš a pivo. ( máme krčmu )
Ak slnko nebude natankujem Vás za nákup EE z DS do 22 kW AC.
Pretože po sľuboch našej "vlády a strany" pri prišiel včera email, že v práci som neregulovaný subjekt, takže 5 násobné zvýšenie zálohových pladieb sa ma týka. ( aspoň niečo k téme )
Aby som im neubližoval tak kamarát z Nórska hovoril, že je to tam to samé.
P.S.: Snažím sa to tu odľahčiť, lebo sa to tu zvrháva.
P.S.2: Myslel som si, že sme na jednej lodi. Už nech svieti, lebo sa tu zjavne nudíme a asi nikdo nepotrebuje zdokonaľovať svoju FVE.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ja jen trochu "reklamnich zvastu"
42kW vykon na nabijecce je v pripade predehrevu baterie.(cca 5kW vykonem umi topit) Kolem EV je toho tolik k nauceni a poznani, ze pro bezneho uzivatele, je to vlastne jako se spalovakem.
Ti co to nepochopi, budou mit spotreby i o 30% vetsi vcetne nakladu na zbytek vozidla.
Ale tohle vse je vlastne uz ted na Fosilech.
Jo jinak ten bonus v podobe FVE je uplne stejne navykovej jako, kdyz FVE teprve budoval a tesil se z kazde vyrobene kWh, tohle jsem se spalovakem nikdy nezazil.
42kW vykon na nabijecce je v pripade predehrevu baterie.(cca 5kW vykonem umi topit) Kolem EV je toho tolik k nauceni a poznani, ze pro bezneho uzivatele, je to vlastne jako se spalovakem.
Ti co to nepochopi, budou mit spotreby i o 30% vetsi vcetne nakladu na zbytek vozidla.
Ale tohle vse je vlastne uz ted na Fosilech.
Jo jinak ten bonus v podobe FVE je uplne stejne navykovej jako, kdyz FVE teprve budoval a tesil se z kazde vyrobene kWh, tohle jsem se spalovakem nikdy nezazil.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob led 21, 2023 7:12 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To máš data s OBD - EV ?
Akosi móóóc Voltov, alebo to zle chápem ?!
Čo to máš za EV ? Priznaj sa !
Akosi móóóc Voltov, alebo to zle chápem ?!
Čo to máš za EV ? Priznaj sa !
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jo z OBD, to jsem poridil driv, protoze bez nej je to jen pulka co uzivatel zjisti.kuli píše:To máš data s OBD - EV ?
Akosi móóóc Voltov, alebo to zle chápem ?!
Čo to máš za EV ? Priznaj sa !
Ano je to 800V architektura, ktera umi v optimu 240kW z nabijecky co by to zvladla. Resp. jen Ionity
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pre anti EV :
240 kW - to asi dlho " tankuješ " ( aby ste nemíňali písmenká, ja viem tá infraštruktúra.)
Ale aj pumpa bola kedysi jedna u nás a v strede mesta a chvála Bohu ju vyhnali, ale zase naše mestečko pumpy obkľúčili.
Ešteže to už končí.
Čo to trepem ( třepu,hlupost říkám ) veď mám 10 elektrocentrál a tam som to ešte nevyriešil. Že by vyfrít ? Všetko skúšam a žiarovku nemá doma kto vymeniť. Veď sme doma iba dvaja elektrikári. A tam treba štyroch. Ako budeme dvaja točiť zo stolom.
Vlastne piati a ten čo bude držať žiarovku tak najlepšie 23 - 24 vyhlášku ( Na Slovensku ), aby bol za to zodpovedný.
Len dufam, že nepríde šiesty a ten bude OBP a PO.
Ešte sa Vám priznám, raz som musel "tankovať" aj s EC, ale to snežilo, bola zima a moja drahá ešte nemala karty na "tankovanie". Synátor musel prísť oproti a 10 km som musel dať z fosilu. Poľský cestári si nás fotili, veľa nechýbalo, ale neviem či to potom zase treba ísť cez ambasádu, keby som im to chcel vysvetliť.
Ale to sú tie začiatky, ako keď sa učíš chodiť a sem tam spadneš.
Admine odpusť nám hriešnikom, ako rýchlo sa dá odbočiť od témi
240 kW - to asi dlho " tankuješ " ( aby ste nemíňali písmenká, ja viem tá infraštruktúra.)
Ale aj pumpa bola kedysi jedna u nás a v strede mesta a chvála Bohu ju vyhnali, ale zase naše mestečko pumpy obkľúčili.
Ešteže to už končí.
Čo to trepem ( třepu,hlupost říkám ) veď mám 10 elektrocentrál a tam som to ešte nevyriešil. Že by vyfrít ? Všetko skúšam a žiarovku nemá doma kto vymeniť. Veď sme doma iba dvaja elektrikári. A tam treba štyroch. Ako budeme dvaja točiť zo stolom.
Vlastne piati a ten čo bude držať žiarovku tak najlepšie 23 - 24 vyhlášku ( Na Slovensku ), aby bol za to zodpovedný.
Len dufam, že nepríde šiesty a ten bude OBP a PO.
Ešte sa Vám priznám, raz som musel "tankovať" aj s EC, ale to snežilo, bola zima a moja drahá ešte nemala karty na "tankovanie". Synátor musel prísť oproti a 10 km som musel dať z fosilu. Poľský cestári si nás fotili, veľa nechýbalo, ale neviem či to potom zase treba ísť cez ambasádu, keby som im to chcel vysvetliť.
Ale to sú tie začiatky, ako keď sa učíš chodiť a sem tam spadneš.
Admine odpusť nám hriešnikom, ako rýchlo sa dá odbočiť od témi
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6099 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2129 Odpovědi
- 78089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 46 Odpovědi
- 5166 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 887 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3147 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda