Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1642
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

U EV se jaksi ignoruje poruchovost a to, že závada na těch výkonových obvodech je většinou fatální a neopravitelná jinak, než výměnou za originální díl v ceně x desítek tisíc. Dělám ve slaboproudu a ať děláme, co děláme, tak vždycky se 5-10% výrobků totálně po.... a musí se v záruce vyměnit ty nejdražší komponenty. U EV vidím větší problém v tom, že pokud nenastane změna, tak půjde defakto o softwarový stroj pod úplnou kontrolou výrobce. Tudíž bez šance na druhovýrobu a kolik stojí originální díly u značek víme.
A jaké budou finální ceny je také otázka, když Škoda tvrdila, že musí EV dotovat, aby neměli tak strašnou cenu...a tu stejně mají.

Ronn: Tam jsou zohledněny současné ceny el. nebo opět historické?

Jo už nic. Tam jsou počítány ještě nízké ceny el., ale vysoké ceny za naftu, kvůli UA.
Naposledy upravil(a) eman dne úte led 17, 2023 8:38 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Diablo1st
Příspěvky: 1827
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 15
Bydliště: SR MY

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Diablo1st »

kodl69 píše:
Otázka je, jak dlouho ta mapa bude platná... elektromobilitu neodmítám, onehdy jsem jel šalinou, elektrickým vlakem taky jednou, mám elektrokolo... Ale u něčeho většího než je malá elektrická motorka mi ta individuální elektromobilita nedává smysl, teda krom věcí, co se používají už od poloviny minulýho století a vypsal jsem je hned na začátku. Proč elektrickej kamion, když vedle je elektrifikovaná trať ?
Presne na toto som sa raz pýtal kamaráta čo robí v logistike a odpoveď je čas. V dobe, keď je všetko Just in time, si nemôžeš dovoliť čakať na vypravenie vlakovej súpravy. Tie rozdiely v časoch kamióna a vlaku sú dosť vysoké, takže elektrokamión podľa mňa zmysel má.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

eman píše:
U EV se jaksi ignoruje poruchovost a to, že závada na těch výkonových obvodech je většinou fatální a neopravitelná jinak, než výměnou za originální díl v ceně x desítek tisíc.
To je jasný, proto Tesla se zárukou do 09/2030.
eman píše:
Ronn: Tam jsou zohledněny současné ceny el. nebo opět historické?
Máš tam napsáno 2022, tak jaké jiné ceny. Vydal to Martin aka elegantníkurýr... že by si to vycucal z prstu, mně ani nenapadlo. Si ho poslechni video na kanále Bačiny. https://www.youtube.com/watch?v=jH2y4Hqt5u8 a zvláště, když chce nakupovat jenom Tesly.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

mihlit píše:
EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.
Ja to beriem tak, že FVE som zhotovil kvôli domácnosti, keď som ju projektoval ešte som nevedel či a kedy EV a keby nebolo EV tak mi to ostane na streche.

6 mesiacov to nemám šancu minúť tú energiu, aj keď ju dávam do bojlera,tak ju dám do EV a to mám iba cez 8 kWp a ďalšie kWp v pláne.
V lete po príchode domov nabijem 100 - 150 km, niekedy ešte zo slnka, niekedy musím z baterií, čo mne na denný nájazd stačí.

Chvíľu Vás necham bez dozoru a hneď sa to tu rozšupne !
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
mihlit
Příspěvky: 656
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od mihlit »

Jo počítal jsem vše a i jsem se v průběhu těšil, jak díky FVE ušetřím, takže mě samotného výsedek překvapil. Jak jsem psal, tak kvůli rekonstrukci potřebuji kufr velikosti alespoň i30 kombi/fabia kombi. Tesla 3 má sice na sedan docela velký kufr, ale je to málo. Tam je potřeba i ten tvar kombíku (vysoký kufr), kdy je něco vysoké nebo se něco delšího protáhne třeba až směrem na přední sedadlo spolujezdce. Tohle je tak auto do práce/turistiku. Nejsem taxík a 54tis km z jejich porovnání za rok taky neudělám. Jinak na kategorii auta má Tesla 3 slušný poměr cena-výkon, ale není to kategorie pro mě.

kuli: jo, máš započítáno pořizovací náklady FVE nula, takže elektrika cena nula. To ale takhle nejde počítat, pak někdo přijde, že má fosil auto pořizovací náklad nula a z toho to počítej... Tobě to vyjde, ale není z toho moc univerzální závěr
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

Slevy nových Tesel se propisují do seconhandu zde inzerát pro porovnání s 3roky starýma spalovákama...

Rok výroby: TM3 RWD 2019, 91kkm a za CZK 720k.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 45546.html
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
cipis
Příspěvky: 5227
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Díval jsem se na tu ID5, no a záruka 90 000 km ... To je už extrémně ubohé. Tak abych srovnal cenu za ježdění se současnou fábií, tak abych najel těch tařka 5000 km, tak to za rok a půl můžu vyhodit ...
Ať se na to koukám, jak se na to koukám, tak prostě minimálně další 3 roky budu jezdit fábií. A pak se uvidí, co firma pořídí. Kdo ví, jaké budou ceny za ty tři roky, třeba už nebudou dělat ani oktávku, pak fakt asi budu radši jezdit taxíkem nebo si koupím koně, pro to soukromé ježdění.

Veškerá porovnání nahoře jsou naprosto k ničemu, jak bylo také výše napsáno, aktuální ceny vozidel jsou 300 tisíc, ne o mega víc, tak je třeba na rovinu říct, EV bude luxus a kdo na něj nebude mít, tak bude jezdit MHD nebo ve sdílených autech. Jenže tohle se nikdo neodváží říct nahlas veřejnosti.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1642
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Ronn: Když vydělím cenu paliva najetými km, tak mi vychází šílených 6Kč/km. A použít na Taxi benzín je vyložený masochismus. Ty náklady na palivo jsou podle mě skoro 2x vyšší, než by mohli být.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

K záruce Tesla,VW se teprve EV učí:))
https://fdrive.cz/clanky/tesla-meni-zar ... ebude-4928

Na který fosil je taková záruka?????
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

eman píše:
Ronn: Když vydělím cenu paliva najetými km, tak mi vychází šílených 6Kč/km. A použít na Taxi benzín je vyložený masochismus. Ty náklady na palivo jsou podle mě skoro 2x vyšší, než by mohli být.
Netuším, proč ten taxikář šel do benzínu... Se zeptej elegantního kurýra na twitru... Asi nějaký důvod ten taxikář měl... Netuším.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
kodl69
Příspěvky: 7666
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kodl69 »

Celá ta věc je reklama na elektromobil. Nějak tam nezmiňují amortizaci. A Superba bych postavil vedle tesly S, to jsou podle mě auta k sobě, T3 podle mě patří k oktávce. Co je celkem síla, naklikal jsem si do konfigurátoru ovci, co by mě nesrala už jenom pohledem u z okna, že s tím budu muset někam jet, a bylo to 770kKč (1.5tsi + druhá nejnižší výbava), focus má normální motor až ST, a ten stojí přes mega, to už se k té T3 prudce blížíme... I30 nemá motor, ale motorek do sekačky, podobně jako spousta dalších značek, tam i těch 90kkm může být limit životnosti...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

kodl69 píše:
Celá ta věc je reklama na elektromobil. Nějak tam nezmiňují amortizaci. A Superba bych postavil vedle tesly S, to jsou podle mě auta k sobě, T3 podle mě patří k oktávce. Co je celkem síla, naklikal jsem si do konfigurátoru ovci, co by mě nesrala už jenom pohledem u z okna, že s tím budu muset někam jet, a bylo to 770kKč (1.5tsi + druhá nejnižší výbava), focus má normální motor až ST, a ten stojí přes mega, to už se k té T3 prudce blížíme... I30 nemá motor, ale motorek do sekačky, podobně jako spousta dalších značek, tam i těch 90kkm může být limit životnosti...
Vnitřní prostor Superbu je velký jako TM3 ačkoli TM3 je zvenku menší.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

kodl69 píše:
Celá ta věc je reklama na elektromobil. Nějak tam nezmiňují amortizaci. A Superba bych postavil vedle tesly S, to jsou podle mě auta k sobě, T3 podle mě patří k oktávce. Co je celkem síla, naklikal jsem si do konfigurátoru ovci, co by mě nesrala už jenom pohledem u z okna, že s tím budu muset někam jet, a bylo to 770kKč (1.5tsi + druhá nejnižší výbava), focus má normální motor až ST, a ten stojí přes mega, to už se k té T3 prudce blížíme... I30 nemá motor, ale motorek do sekačky, podobně jako spousta dalších značek, tam i těch 90kkm může být limit životnosti...
To 1,5TSi se nadá srovnávat, nejvíce Tesle otpovídá motor 2TSI RS se 180KW v automatu a i ten je polovoviční oproti Tesle.Když připustím ,že k Tesle Y odpovídá 2TSI RS v automatu combi tak ta OCT.stojí 1,2mil kč stejně jak ta Tesla :lol: :lol:
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... NC4wLjAuMA..
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Rozvory podle kterých se řadí auta do tříd:
Tesla Y 2890mm
Superb 2800mm
Tesla 3 2875mm
Octavie 2512mm
Tesla 3 patří do třidy Superb aten je dražší než Tesla
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... NC4wLjAuMA..
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

To jste si nevybrali dobrý kus pro srovnání. Je všeobecně známo, že Škoda je nehorázně předražená ve všech modelech. Když si zaškrtnete že chcete volant i přední okno, zjistíte že se za ty peníze prodávají jiná auta v násobně lepší výbavě. Loni jsem měl možnost získat dvě C-ZERO za hubičku. Majitel je měl na firmu. V jednom odešlo cosi, regulátor myslím. Ve druhém baterky. Nakonec si je vzal obě někdo asi za70k. Majitel byl tuze rád že jsou pryč. Věřte že do EV už znovu nepůjde. Vy tu totiž stále srovnavate pro a proti za předpokladu, že to funguje bez investic.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:
To jste si nevybrali dobrý kus pro srovnání. Je všeobecně známo, že Škoda je nehorázně předražená ve všech modelech. Když si zaškrtnete že chcete volant i přední okno, zjistíte že se za ty peníze prodávají jiná auta v násobně lepší výbavě. Loni jsem měl možnost získat dvě C-ZERO za hubičku. Majitel je měl na firmu. V jednom odešlo cosi, regulátor myslím. Ve druhém baterky. Nakonec si je vzal obě někdo asi za70k. Majitel byl tuze rád že jsou pryč. Věřte že do EV už znovu nepůjde. Vy tu totiž stále srovnavate pro a proti za předpokladu, že to funguje bez investic.

Tak dej tvůj typ, silný motor, automat, dobrá výbava,dlouhá záruka to by měl být základ pro srovnání.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Citroen C5 V6i. I na kratších trasách to jezdí za 11l LPG. Ale po pravdě nevím, jestli to ještě s motorem prodávají. Teď jsem koukal na Bazoš. Koupíš i3 za 440k. Šest let starý do 120tkm. Proč tedy řešit nekvalitní Teslu za 3x tolik? Půjdeš do toho?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
jahodovák
Příspěvky: 2026
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

Ono dát tip je vcelku nemožné,každému bude vyhovovat něco jiného,zcela jiné bude mít podnikatel ,který jezdí stále sem tam a jiné nároky má někdo,kdo má početnou rodinu atd.Podle mě si zcela jistě každý najde tu svojí cestu,která se mu zdá nejlepší,když šlápne vedle,není nic složitého to napravit,sice někdy se to beze ztráty neobejde ale není to nic neřešitelného...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:
Citroen C5 V6i. I na kratších trasách to jezdí za 11l LPG. Ale po pravdě nevím, jestli to ještě s motorem prodávají. Teď jsem koukal na Bazoš. Koupíš i3 za 440k. Šest let starý do 120tkm. Proč tedy řešit nekvalitní Teslu za 3x tolik? Půjdeš do toho?
Já budu řešit nový auto za cca rok.Ta Tesla Y mi vychází zatím nejlíp, ale jezdil jsem jenom v třídě S.A ta je adakvátní k BMW řady 5. Auta už 25 let kupuji jenom nový a nechávám je dojezdit na prach. První auto co jsme měl nový Citroen Berlingo 1,9D 1998 už nejezdí,ale najelo 550000km.Další v řadě mají 300000km a 200000km,tak je potřeba změna.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 540
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 64
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:
Citroen C5 V6i. I na kratších trasách to jezdí za 11l LPG. Ale po pravdě nevím, jestli to ještě s motorem prodávají. Teď jsem koukal na Bazoš. Koupíš i3 za 440k. Šest let starý do 120tkm. Proč tedy řešit nekvalitní Teslu za 3x tolik? Půjdeš do toho?
Doporučit Citroše a mluvit o nekvalitní Tesle - to taky vyžaduje jistou míru schízy.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek