Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

Franta2776 píše:
cipis píše:
EV má emise i při provozu, při jízdě. Bordel z brzdových destiček, bordel z pneumatik. O zvířeném prachu ani nemluvě. Tak asi bude potřeba teleportace ... :D
S těmi destičkami nemáš pravdu.EV rekuperuje a jedny destičky vydrži nějaký statisíc km.
Aj s tými brzdovými doštičkami to býva rôzne. Zaleží aký je to vodič.

Na jednom EV mi ešte od nova 100 tis vydržia, na druhom EV už zadné musím meniť, aj tie na parkovaciu brzdu, to síce neviem prečo aj tie ?

Normalne by sa dal vypracovať psychologický posudok podľa stavu vozidla v akom som ich preberal.

Jedno super, na druhom som sa troška o...l .

Auto sa dá krásne ovládať len jedným pedálom. Dá sa rekuperovať až 20 % energie, čo nie je málo.
To je 80 km. Kotúče viac hrdzavejú keď auto stojí.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Stav destiček po 243000km Tesla3 4WD,takže těžší auto,baterie původni:))))
https://www.facebook.com/groups/2100772 ... e=scwspnss
Za tu dobu,by se ve fosilu 15x měnil olej a 5x destičky a 2x kotouče dohromady ceny na 1/2 nové baterie.

Dole v odkazu je chlapík a ten poprvé měnil kotouče a destičky ve 420000km a prý to nebylo ještě nutné.
Kdo brzdí nevyhrává :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

Chlapi je to tak, 1000e musím dať ročne aj do Octávie, nehovoriac o tom, že minulý rok sme menili na 2 turba na tých dvojkových. Tie jednotkové pardoxne držia, iba jedno tesnenie pod hlavou.

A nehovorím ešte kardan a skur.... haldex, ale to bolo na jednotkovej. To sú veci nad rámec bežnej údržby.

Do EV bolo treba tiež investovať, lenže som ich musel dať doporiadku po kúpe. Tie súčiastky a opravy nie sú až tak drahé ak to nedávaťe do značkového servisu a máťe mechanika otestovaného. Niečo si vieme opraviť aj samy. MCU mi upgrade ešte ako záruku do 8 rokov zadara vo Tesla Waršava, a CCS upgrade bol za pár stovák euro.

Horšie to bude s karosériou, ale poliak niečo opraviť vie a keď nie, tak súčiastky sa dajú pekne predať.
A s bateriou asi viete čo spravím. ( Treba mi dve do ďalšej FVE a poliak sa stále vyhovára a dvíha ceny )
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Já před 14dny na BMW vstřiky po 203000km cena 30000kč.Dále chce auto vyměnit preventivně choulostivé rozvody dalších 40000kč.
Za život auta ten fosil stojí na údržbě min 1/2 ceny nové baterie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1641
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše:
Stav destiček po 243000km Tesla3 4WD,takže těžší auto,baterie původni:))))
https://www.facebook.com/groups/2100772 ... e=scwspnss
Za tu dobu,by se ve fosilu 15x měnil olej a 5x destičky a 2x kotouče dohromady ceny na 1/2 nové baterie.

Dole v odkazu je chlapík a ten poprvé měnil kotouče a destičky ve 420000km a prý to nebylo ještě nutné.
Kdo brzdí nevyhrává :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
To je ta baterka za hubičku, protože olej 15x1000Kč + destičky 5x450Kč + kotouče 2x1200Kč= 19650Kč.

Kde se prosím koupí baterie do Tesly za 40000Kč?

To je prosím ten EV fanatismus.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2608
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

eman píše:
Franta2776 píše:
Stav destiček po 243000km Tesla3 4WD,takže těžší auto,baterie původni:))))
https://www.facebook.com/groups/2100772 ... e=scwspnss
Za tu dobu,by se ve fosilu 15x měnil olej a 5x destičky a 2x kotouče dohromady ceny na 1/2 nové baterie.

Dole v odkazu je chlapík a ten poprvé měnil kotouče a destičky ve 420000km a prý to nebylo ještě nutné.
Kdo brzdí nevyhrává :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
To je ta baterka za hubičku, protože olej 15x1000Kč + destičky 5x450Kč + kotouče 2x1200Kč= 19650Kč.

Kde se prosím koupí baterie do Tesly za 40000Kč?

To je prosím ten EV fanatismus.
To si to děláš doma ne ? :D

Mě na peugota teda kotouč nestojí 1200 ani snad cinskej. Plus práce a kotouče jsou 4. A zadní, protože brzdí málo na zadek, shnijou dřív než je na nich znát skoro opotřebení. Ve 260 byla spojka. Já bych Ev chtěl hlavně na krátké trasy... Vozeni do školy/školky.
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

Batéria v Tesle by mala vydržať 300 tis - 500 tis. To je bežná životnosť auta.

Jasné, že sa môže niečo pokaziť, ale na Allegre ti ju za 20 000 zl zrepasujú.

Dá sa aj pekne opraviť, aspoň model S,X majú 24 V moduly, ak sa niečo pokazí tak väčšinou Bms .
Model 3 a Y je to s opravami horšie, ale zase je lacnejšia.

Ak chceš novú do auta, tak tu pokazenú potom od teba kúpim.

Páni solárnici sme na jednej lodi, tak hľadajme ako by sa to dalo a nie prečo sa to nedá.

P.S.: Dúfam, že sa za pár rokov budeme na naších príspevkoch smiať :D
Naposledy upravil(a) kuli dne ned led 15, 2023 11:15 am, celkem upraveno 1 x.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 5226
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Jo, motani kolem kominu.
No dopadne to tak, ze ne ze jsou ted i 2-3 auta na rodinu, ale bude deset rodin na 1 ev :⁠-⁠D To bude to planovani a MHD...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
cipis
Příspěvky: 5226
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Kuli, my ale nehledame, jak to nejde ale poukazujeme na to, co ty ev nemaji, totiz to hlavni, svobodu volneho cestovani.
Samo, ze ev ma spoustu vyhod, ale s nim se proste prijde o to hlavni , totiz svobodu si kdykoliv kamkoliv okamzite zajet.
Masivni rozvoj individualniho automobilismu prinesl neskutecnou svobodu pohybu, kterou ev nema a v dohledne dobe mit nebude.

A ta svoboda je i mj. tim, ze si clovek ten dopravni prostredek mohl koupit za tisicovkove castky, kdezto u ev nic takoveho neni, protoze je tam ta baterie.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše:
Franta2776 píše:
Stav destiček po 243000km Tesla3 4WD,takže těžší auto,baterie původni:))))
https://www.facebook.com/groups/2100772 ... e=scwspnss
Za tu dobu,by se ve fosilu 15x měnil olej a 5x destičky a 2x kotouče dohromady ceny na 1/2 nové baterie.

Dole v odkazu je chlapík a ten poprvé měnil kotouče a destičky ve 420000km a prý to nebylo ještě nutné.
Kdo brzdí nevyhrává :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
To je ta baterka za hubičku, protože olej 15x1000Kč + destičky 5x450Kč + kotouče 2x1200Kč= 19650Kč.

Kde se prosím koupí baterie do Tesly za 40000Kč?

To je prosím ten EV fanatismus.
jojo doma sám ruce od mouru.Většina lidí to tak nedělá a jezdí do servisu.
Nejlepší je koupit si auto,který toho servisu potřebuje minimum a to je EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2608
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

Tak třeba moje ježdění je většinou do 200km a to Ev dá. Cesty dal jsou výjimečné. Do Rakouska na lyže bych taky dojel se zastávkou kterou stejně děláme. Já tam nevidím problém. Kamarád jezdí po celé Evropě v Tesle a taky si nezatěžuje. Sednout do auta a jet 1000 v kuse jsem udělal jednou a nikdy víc. Problém se dá najít všude. Řešení taky
jahodovák
Příspěvky: 2026
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

Velice rád bych se mýlil,ale zdražování energie a všeho kolem má prý mít za úkol hlavně zamezit svobodu nejen cestování ale i svobodu jako takovou,stačí se pozorně podívat co se dnes děje a jaké pravomoci si instituce bez možnosti její kontroly a jakékoliv náhrady za případnou škodu tím způsobenou,kterou vždy zaplatíme my,bez možnosti jakékoliv ochrany a obrany....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

kuli píše:
Batéria v Tesle by mala vydržať 300 tis - 500 tis. To je bežná životnosť auta.

Jasné, že sa môže niečo pokaziť, ale na Allegre ti ju za 20 000 zl zrepasujú.

Dá sa aj pekne opraviť, aspoň model S,X majú 24 V moduly, ak sa niečo pokazí tak väčšinou Bms .
Model 3 a Y je to s opravami horšie, ale zase je lacnejšia.

Ak chceš novú do auta, tak tu pokazenú potom od teba kúpim.

Páni solárnici sme na jednej lodi, tak hľadajme ako by sa to dalo a nie prečo sa to nedá.

P.S.: Dúfam, že sa za pár rokov budeme na naších príspevkoch smiať :D
Myslím,že uvádíš malá čísla o životnosti baterie.

Malá baterie přetěžovaná 24kWh baterie u starého Nissanu Leaf bez managmentu má životnost 1000cyklů cca 100-150tiskm.
Baterie přes 60kWh u moderního EV má životnost 2000Cyklů. Pokud má auto dojezd 400km bude to 800000Km.
Běžel tu test článků 18650 a tam to bylo okolo 3000cyklů.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

Viem o tých 800 tis. , len som sa bál, aby ma nenazvali EV fanatik. Realne to vidím 500 tis.
eman dúfam, že si to nemyslel na mňa, lebo ja som starý ropák, ale proste niekde sa musíme posunúť.

Len konštatujem, že mne okolo komína a to čo robím to plne vyhovuje.
FVE doma mám, druhú v práci mám ešte nedokončenú a na tretiu na dielni mám už material.
To som sa rozšupnul :o
Len je to všetko nákladné a komplexné. Proste ako dražeju energie, iné riešenie nevidím.


Ten dojazd sa bude len zvyšovať a medzitým si to vyskúšame.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 5226
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Vsak proti tomu nikdo nic nema. Komu to vyhovuje, kdo ma moznost, kdo chce, tak at si to poridi a pouziva. Vadi to nasilne protezovani, to neskutecne tlaceni na silu. Vi, ze to ma nedostatky, vi, ze to pro nektere ma neakceptovatelne nedostatky, vi, ze se to pro vsechny ucely nehodi, ale presto se to tlaci horem spodem, hlava nehlava.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

eman píše:
Franta2776 píše:
Stav destiček po 243000km Tesla3 4WD,takže těžší auto,baterie původni:))))
https://www.facebook.com/groups/2100772 ... e=scwspnss
Za tu dobu,by se ve fosilu 15x měnil olej a 5x destičky a 2x kotouče dohromady ceny na 1/2 nové baterie.

Dole v odkazu je chlapík a ten poprvé měnil kotouče a destičky ve 420000km a prý to nebylo ještě nutné.
Kdo brzdí nevyhrává :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
To je ta baterka za hubičku, protože olej 15x1000Kč + destičky 5x450Kč + kotouče 2x1200Kč= 19650Kč.

Kde se prosím koupí baterie do Tesly za 40000Kč?

To je prosím ten EV fanatismus.

to není fanatizmus. Jen hledání cesty jak by to mohlo jít a nee hledání přakážek proč to nejde a nikdy nepůjde.
fosil je věc stará a všichni jsou na ni zavedeni. EV věc nová co se zavádí. Začíná na to teprve vznikat neoficiální trh co se týče servisu, repase baterií atp.
Pokud bude mít baterie životnost 400-500tisíc není co řešit to je životnost aut. Ono taky spoustal lidí ten nájezd ani neudělá páč po nějaké době už nechce jezdit ve staré vraně.

to seš z levnýho kraje ty částky. Za tyto čísla jsem nekoupil ani ty díly když jsem si auto spravoval u kamoša v dílně sám. Z toho už jsem vyrostl. Se můžu z vysoka ... odvezt do servisu a radší jdu do práce.
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

cipis píše:
Vsak proti tomu nikdo nic nema. Komu to vyhovuje, kdo ma moznost, kdo chce, tak at si to poridi a pouziva. Vadi to nasilne protezovani, to neskutecne tlaceni na silu. Vi, ze to ma nedostatky, vi, ze to pro nektere ma neakceptovatelne nedostatky, vi, ze se to pro vsechny ucely nehodi, ale presto se to tlaci horem spodem, hlava nehlava.
to je pravda. Pro všechny to rozhodně není. V tomto stádiu vývoje.
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

kuli píše:
Viem o tých 800 tis. , len som sa bál, aby ma nenazvali EV fanatik. Realne to vidím 500 tis.
eman dúfam, že si to nemyslel na mňa, lebo ja som starý ropák, ale proste niekde sa musíme posunúť.

Len konštatujem, že mne okolo komína a to čo robím to plne vyhovuje.
FVE doma mám, druhú v práci mám ešte nedokončenú a na tretiu na dielni mám už material.
To som sa rozšupnul :o
Len je to všetko nákladné a komplexné. Proste ako dražeju energie, iné riešenie nevidím.


Ten dojazd sa bude len zvyšovať a medzitým si to vyskúšame.

Výrobci a dodavatelé bloků baterii do FV elektráren uvádí životnost i 4-7tis cyklů není žádný důvod aby ty 3tis.v EVnebyly reálné:))))
Tak jak mě měli za podivína při stavbě FV a už nemají.
Podobný vývoj čeká společnost i v EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

Eman píše:
" To je ta baterka za hubičku, protože olej 15x1000Kč + destičky 5x450Kč + kotouče 2x1200Kč= 19650Kč. Kde se prosím koupí baterie do Tesly za 40000Kč? To je prosím ten EV fanatismus.
Jako EV fanatik, musím poznamenat, že předkládané argumenty budou platné jen pro vybranou skupinu obyvatelstva a rozhodně neplatí pro všechny.


U koho neplatí usecase "levně koupím a sám si opravím".
a) Nemají prostory, nemají vybavení a nemají znalosti, aby si mohli provádět údržbu auta (jedno jakého).
b) Nemají volný čas na údržbu, protože se věnuji svým zákazníkům a rodině.
c) Nemají ochotu si doplňovat kompetence v oboru (oprava spalovacích motorů), který nemá žádnou perspektivu.
d) Nemají tak levné auto na údržbu. Např. v mém autě je potřeba měnit podle předpisu výrobce také pumpa, rozvody, spojka, DFP a vše u předraženého servisu, protože jinak neplatí záruka. A občas i teče olej z motoru takže nedostanou STK, a hlava už taky kde komu praskla.
e) Servis, kde čekají na termín a opravu jen 5týdnů (nemají v tuto dobu čím jezdit a jak se živit) a ještě je ten servis třeba 20km daleko.
f) Ročně najezdí 35kkm.

Tak vidíš, Eman, máš co dělat, aby jsi nepsal tyto příspěvky a ještě na fóru o energetické soběstačnosti.

A kdo souhlasí ať dá positive point a kdo nesouhlasí ať dá negative point.

Ronny
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše:
Vadi to nasilne protezovani, to neskutecne tlaceni na silu. Vi, ze to ma nedostatky, vi, ze to pro nektere ma neakceptovatelne nedostatky, vi, ze se to pro vsechny ucely nehodi, ale presto se to tlaci horem spodem, hlava nehlava.
Chtěl bych se přimluvit za oddělení tohoto "EV hate" od "Energie zdraží víc, než se čekalo". Nijak to nesouvisí s původním tématem a nedá se ničemu rozumnému dočíst. Jen spousty frustrace z nepochopení důvodu přechodu na EV.

Ten kdo si chce uvědomit proč EV, pak bude potřeba pochopit"
a) Termodynamické zákony a hlavně ten o teple. Teplo je druh energie.
b) Molierův graf. Každý jeden °C stupeň nahoru => 7% více vodní páry.
c) Studený a teplý teploměr. Při 100% RH a 33°C žiješ jen pokud jsi naprosto zdravý => už jsi odepsal všechny kardiaky, diabetes, atd... tj. minimálně 20% obyvatelstva
d) 1°C teploty více v půdě => větší výpar o15%. Tedy průměrné dešťové srážky musí už teď být o 30% než dlouhodobý průměr.

Takže kdo nezemře horkem, pojde při šílených bouřích, nebo hladem, neboť jídlo bude pekelně drahé. Ale ještě před tím budeme platit obrovské škody za všechno.

Hlavně že jsme stihli dupat nožičkama na mypower.cz a křičet... Nebudu to dělat :)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek