Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Při ceně 15Kč/kWh to má stejné provozní náklady jako spalovák a zkus s tím jet někam dál, než kolem komína. Fanatikům do EV připadá normální polovinu cesty stát u nabíječky.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
A Dacia Spring stoji 19000 € a nekupim do nej elektrinu od febraara do novembera, vratane.
Akurat ked budu u nas konecne nejake nabijacky, tak potrebujem nabit na 200 km, pocas
decembra a januara, ak nebude jasny ani jeden den.
Naco je cloveku 100 kW motor, ked na 90 km.h-1 staci 35 kW ?
Robit veci, co robia 18 rocny, mysickuju a potom mame plno krizov na rovnej ceste ???
Dnes uz nabijem 80 % 90 kWh baterky za 16 - 18 min, to je 72000 / 180 == 400 km.
Neviem si predstavit, ze by niekto isiel 400 km + 18 min + 400 km na jeden zatah, bez jedla,
mocenia, a inych veci, ako je pravidelne precvicenie svalov.
Akurat ked budu u nas konecne nejake nabijacky, tak potrebujem nabit na 200 km, pocas
decembra a januara, ak nebude jasny ani jeden den.
Naco je cloveku 100 kW motor, ked na 90 km.h-1 staci 35 kW ?
Robit veci, co robia 18 rocny, mysickuju a potom mame plno krizov na rovnej ceste ???
Dnes uz nabijem 80 % 90 kWh baterky za 16 - 18 min, to je 72000 / 180 == 400 km.
Neviem si predstavit, ze by niekto isiel 400 km + 18 min + 400 km na jeden zatah, bez jedla,
mocenia, a inych veci, ako je pravidelne precvicenie svalov.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne pát led 13, 2023 5:24 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
jj renault motory 1,6. mám najeto s tímto dost i na lpg. No problem. Hlavně ty osmiventily.
Stroj z dřevní doby jednoduchej. spotřeba co jsem měl odhadnutou kolem 8mi litrů. úplně pohoda.
16V už bylo víc bolestí ale pořád ok. s dokrem se s tím dalo jezdit do 9 litrů taky celkem pohoda.
teď mám plugina outlendra. ty elektrický kilometry kolem 20kwh/100 s dnešní cenou eletriky do dvou korun na km. Proti benzínu pořád levnější o dost i kdyby to vyšlo nastejno tak za mě jedině el. Kultivovanost a projev eletrickyho pohonu to je nebe a dudy proti fosilu s manuálem.
Ten outlander svou koncepcí ty nepříjemné záležitosti manuálního fosilu dosti úpsěšně odděluje od řidiče tím že si s motorem točí počítač dle chuti a neotravuje s tím. Koncept dieslove lokomotivy ... prostě úžasný.
Jinak k cenám. No já jsem zvědavej co bude za rok. Když ti obchodnící nakupují dopředu ok tak teď nám prodávají tu loňskou drahou energii ale když sleduji burzu tak jsem moc zvědavej jestli zlevní když je teď elektřina levná oproti loňsku. Krásny to bylo na silvestra nebo nějak v té době -2EUR. Mít to dle spotu tak topím a oni mě platí
Stroj z dřevní doby jednoduchej. spotřeba co jsem měl odhadnutou kolem 8mi litrů. úplně pohoda.
16V už bylo víc bolestí ale pořád ok. s dokrem se s tím dalo jezdit do 9 litrů taky celkem pohoda.
teď mám plugina outlendra. ty elektrický kilometry kolem 20kwh/100 s dnešní cenou eletriky do dvou korun na km. Proti benzínu pořád levnější o dost i kdyby to vyšlo nastejno tak za mě jedině el. Kultivovanost a projev eletrickyho pohonu to je nebe a dudy proti fosilu s manuálem.
Ten outlander svou koncepcí ty nepříjemné záležitosti manuálního fosilu dosti úpsěšně odděluje od řidiče tím že si s motorem točí počítač dle chuti a neotravuje s tím. Koncept dieslove lokomotivy ... prostě úžasný.
Jinak k cenám. No já jsem zvědavej co bude za rok. Když ti obchodnící nakupují dopředu ok tak teď nám prodávají tu loňskou drahou energii ale když sleduji burzu tak jsem moc zvědavej jestli zlevní když je teď elektřina levná oproti loňsku. Krásny to bylo na silvestra nebo nějak v té době -2EUR. Mít to dle spotu tak topím a oni mě platí
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
abych mohl plne nalozenej bezpecne predjet čepičáře kterej jede 70 ikdyz je tam 90. A 100kW je malo.rottenkiwi píše:A Dacia Spring stoji 19000 € a nekupim do nej elektrinu od febraara do novembera, vratane.
Akurat ked budu u nas konecne nejake nabijacky, tak potrebujem nabit na 200 km, pocas
decembra a januara, ak nebude jasny ani jeden den.
Naco je cloveku 100 kW motor, ked na 90 km.h-1 staci 35 kW ?
Robit veci, co robia 18 rocny, mysickuju a potom mame plno krizov na rovnej ceste ???
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nie, to ked clovek chce nekoho predjed, tak by sa mal vratit do autoskoly.
Da sa ist pomaly za nim, podobne ako za autobusom ci kamionom a este usetrim na palive.
Ti co chcu bezpecne predjed, vacsinou koncia o 50 r. skor 2 m pod zemou.
U nas sa zbytocne mladi ucia v autoskole, lebo 2 tyzdne po autoskole uz jazdia
tak, akoby ziadne pravidla neboli. Vyhodene peniaze za autoskolu.
Je to asi tak, ze ked si 90 % vodicov mysli, ze su "lietadlo", tak to nemusi byt pravda, ze.
Jazdim vecer 70 km v zime a 90 km v lete a plno krizov po cestach. Preco ?
Clovek je stroj, kde z mozgu az do noh a dlani ide velmi dlha cesta synaps, kde sa musi
uvolnit z dendritov / 100 - 10000 /, niekolko mlionov molekul, niekolko roznych transmiterov,
musi sa to uvolnit spravne a musi sa to aj rovnako spravne naspat vychytat, a toto vsetko
musi fungovat u vodica takmer automaticky od 15 - 85 r., a to iste u zvukovych a optickych
signalnych drah.
Ergo, tak tu budu "ludia", ktori budu mat synapsy nie chemicke, ale elektricke == elektrony
alebo opticke == fotony, tak nech si ti "ludia" jazdia aj 400 km.h-1, ale dokedy takychto
ludi nevieme vyrobit, tak by sme mali respektovat nejake fyziologicke obmedzenia, ktore
ako ludia mame.
Rozdiel medzi ludmi a zvieratami je len v tom, ze zviera si zoberie z prostredia, len to co
nutne potrebuje, a clovek si nezoberie vsetko, ale aj vsetko okolo vsetkeho, asi tak.
Da sa ist pomaly za nim, podobne ako za autobusom ci kamionom a este usetrim na palive.
Ti co chcu bezpecne predjed, vacsinou koncia o 50 r. skor 2 m pod zemou.
U nas sa zbytocne mladi ucia v autoskole, lebo 2 tyzdne po autoskole uz jazdia
tak, akoby ziadne pravidla neboli. Vyhodene peniaze za autoskolu.
Je to asi tak, ze ked si 90 % vodicov mysli, ze su "lietadlo", tak to nemusi byt pravda, ze.
Jazdim vecer 70 km v zime a 90 km v lete a plno krizov po cestach. Preco ?
Clovek je stroj, kde z mozgu az do noh a dlani ide velmi dlha cesta synaps, kde sa musi
uvolnit z dendritov / 100 - 10000 /, niekolko mlionov molekul, niekolko roznych transmiterov,
musi sa to uvolnit spravne a musi sa to aj rovnako spravne naspat vychytat, a toto vsetko
musi fungovat u vodica takmer automaticky od 15 - 85 r., a to iste u zvukovych a optickych
signalnych drah.
Ergo, tak tu budu "ludia", ktori budu mat synapsy nie chemicke, ale elektricke == elektrony
alebo opticke == fotony, tak nech si ti "ludia" jazdia aj 400 km.h-1, ale dokedy takychto
ludi nevieme vyrobit, tak by sme mali respektovat nejake fyziologicke obmedzenia, ktore
ako ludia mame.
Rozdiel medzi ludmi a zvieratami je len v tom, ze zviera si zoberie z prostredia, len to co
nutne potrebuje, a clovek si nezoberie vsetko, ale aj vsetko okolo vsetkeho, asi tak.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne pát led 13, 2023 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Já mám elektřinu z DS doma za 6kč.Proč chceš nabíjet u nabíječky.Já jenom bych nabíjel jenom ve výjimečných případech.eman píše:Při ceně 15Kč/kWh to má stejné provozní náklady jako spalovák a zkus s tím jet někam dál, než kolem komína. Fanatikům do EV připadá normální polovinu cesty stát u nabíječky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ne všichni jsou fanatici.eman píše:Při ceně 15Kč/kWh to má stejné provozní náklady jako spalovák a zkus s tím jet někam dál, než kolem komína. Fanatikům do EV připadá normální polovinu cesty stát u nabíječky.
Můj případ.
denní nájezd je cca 16km. Občas Brno tak 60km. Jednou dvakrát za měsíc cca 100km.
případů 200km+ je co bys napočítal na prstech jedné ruky.
Nikde na nabíječce nemám důvod stát.
Jsem ideální adept na dnešní elektrohyb. Pokud někdo točí denně celou D1 byl by vůl kdyby jezdil dnešním elektrem.
Až budou násobně větší kapacity a nabíjedla co to tam natlačí megawatou bude to jiný.
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Je pravda že na některé jízdy není EV právě nejpohodlnější ale pokud někam daleko jedu,tak nijak nespěchám a občas se divím některýmeman píše:Při ceně 15Kč/kWh to má stejné provozní náklady jako spalovák a zkus s tím jet někam dál, než kolem komína. Fanatikům do EV připadá normální polovinu cesty stát u nabíječky.
kteří jedou maximální,nebo i rychleji a pak se diví,že kvůli tomu mají hluboko do kapsy,případně nedodržováním předpisů a přecenování svých schopností v lepším případě jen zmuchlají plechy.Je velice zajímavé,že každý spěchá ale potom se snaží všelijak zkrátit čas,místo aby si cestou užili pěkné výhledy a pokud něco stojí za zhlédnutí si dali pauzu a prozkoumali to lépe.Nakonec je to jejich volba ale pak se zase oni nemohou divit,že někdo aby si jízdu užil nejede maximální dovolenou rychlostí ale z důvodů lepšího vnímání jede pomaleji,takže to není bezdůvodné zdržování dopravy ,což někteří nechápou a nedodržováním bezpečné jízdy způsobují zbytečné kolize...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ja myslim ze i na tu D1 to je ok s adekvatnim autem. Kamarad mel el citigo a s jeho brutalnim najezdem se mu bohate zaplatil rozdil mezi jeho spalovaci verzi a jeste to pak prodal za stejne penize co to koupil. Ted ma teslu a s rocnim najezdem 50 000 to pak usetri dost penez a Nesmi s epocitat jen palivo ale veskere naklady, ktere proste u spalovaku jsou. I jen blby brzdy proste na elektrickem moc neubejvaj a olej se tam taky nemeni zalezi na najezdu.PavelR píše:Ne všichni jsou fanatici.eman píše:Při ceně 15Kč/kWh to má stejné provozní náklady jako spalovák a zkus s tím jet někam dál, než kolem komína. Fanatikům do EV připadá normální polovinu cesty stát u nabíječky.
Můj případ.
denní nájezd je cca 16km. Občas Brno tak 60km. Jednou dvakrát za měsíc cca 100km.
případů 200km+ je co bys napočítal na prstech jedné ruky.
Nikde na nabíječce nemám důvod stát.
Jsem ideální adept na dnešní elektrohyb. Pokud někdo točí denně celou D1 byl by vůl kdyby jezdil dnešním elektrem.
Až budou násobně větší kapacity a nabíjedla co to tam natlačí megawatou bude to jiný.
-
- Příspěvky: 5224
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jízda autem není pro to, aby si to člověk užil, ale aby se dopravil z bodu A do bodu B. A pokud tam jede kochajícíse čepičář, tak je výrazně vyšší riziko následné nehody, než když tam někdo jede stovkou na 90 ...
Čím míň času člověk stráví na silnici, tím je méně času na nehodu.
Lepší vnímání není důvod pro pomalou jízdu, silnice jsou pro přepravu, ne pro dívání se.
Čím míň času člověk stráví na silnici, tím je méně času na nehodu.
Lepší vnímání není důvod pro pomalou jízdu, silnice jsou pro přepravu, ne pro dívání se.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Já používám auto na práci, takže EV nemá šanci. Tahám 2t vlek, denně najedu cca 150km, olej jsou drobný, brzdový obložení trpí u obou stejně...brzdíš 2t, tak jako tak. Je fakt, že EV méně ztrácí na hodnotě, ale ty provozní náklady jsou už stejné jako u spalováku a to nepočítám se závadama, které u spalováku opraví každý strejc a díly stojí pár šupů, narozdíl od EV. Navíc u spalováku nemusím platit havarijní pojištění, protože cena auta je nízká a po případné bouračce "levně" opravitelné. U EV bouračka = odpis, protože díly jsou tak drahé, že se oprava nevyplatí...když to není přední nárazník.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jo, jenže ty časy jsou nenávratně pryč. To ještě všichni mrhali životem při sockování u Lidlu. To vytvořilo skupinu zoufalců, co jezdili autem jenom proto, že to měli "zdarma" a jezdili zcela bezúčelně sem a tam po republice, aby si o tom pak vyprávěli na FB.glottis píše:Ja myslim ze i na tu D1 to je ok s adekvatnim autem. Kamarad mel el citigo a s jeho brutalnim najezdem se mu bohate zaplatil rozdil mezi jeho spalovaci verzi a jeste to pak prodal za stejne penize co to koupil. Ted ma teslu a s rocnim najezdem 50 000 to pak usetri dost penez a Nesmi s epocitat jen palivo ale veskere naklady, ktere proste u spalovaku jsou. I jen blby brzdy proste na elektrickem moc neubejvaj a olej se tam taky nemeni zalezi na najezdu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Na to je dálnice a maximálně sinice první třídy,pokud se nepletu tak v předpisech se píše že je stanovena maximální rychlost,na dálnici se smí dostat auto s ninimální rychlostí 80 ale nikde není stanovena nejnižší rychlost,bourá se ne proto že někdo jede pomaleji ale jen proto,že někteří kvůli rychlé jízdě nejsou schopni ovládat své vozidlo,co neubrzdíš,to neukecáš,ten kdo chce být všude včas si musí přivstat,nebo si pořídit jiný dopravní prostředek,který to umožnuje...samozřejmě na silnici nepatří nikdo kdo není schopen dodržovat pravidla.cipis píše:Jízda autem není pro to, aby si to člověk užil, ale aby se dopravil z bodu A do bodu B. A pokud tam jede kochajícíse čepičář, tak je výrazně vyšší riziko následné nehody, než když tam někdo jede stovkou na 90 ...
Čím míň času člověk stráví na silnici, tím je méně času na nehodu.
Lepší vnímání není důvod pro pomalou jízdu, silnice jsou pro přepravu, ne pro dívání se.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tesla do toho jako obvykle šlápla jako první.Má postavené nové továrny a ty se nesmí zastavit.Pokud se přidají další,můžeme se v dohledné době dočkat, přiblížení ceny elektroaut se spalováky:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 5224
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Už pomalu odbočujeme, ale stačí mrknout na statistiky nehodovosti.
Rychlost vyšší než maximální v té statistice ani není ...
Kdo není schopen jet na rovném přehledném suchém úseku silnice 90, tak na té silnici nemá co dělat.
Jezdit se má bezpečně a plynule, že někde jedeš 60, protože se kocháš, ale dá se tam jet 90, tak zásadně porušuješ plynulost provozu, říká se tomu bezdůvodně pomalá jízda,
Řidič nesmí:
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
A kochání se krajinou je bezdůvodně pomalá jízda. Pomalu můžeš za traktorem, za autoškolou, ale ne, aby ses čučel po všech vejrech.
Rychlost vyšší než maximální v té statistice ani není ...
Kdo není schopen jet na rovném přehledném suchém úseku silnice 90, tak na té silnici nemá co dělat.
Jezdit se má bezpečně a plynule, že někde jedeš 60, protože se kocháš, ale dá se tam jet 90, tak zásadně porušuješ plynulost provozu, říká se tomu bezdůvodně pomalá jízda,
Řidič nesmí:
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
A kochání se krajinou je bezdůvodně pomalá jízda. Pomalu můžeš za traktorem, za autoškolou, ale ne, aby ses čučel po všech vejrech.
jahodovák píše:Na to je dálnice a maximálně sinice první třídy,pokud se nepletu tak v předpisech se píše že je stanovena maximální rychlost,na dálnici se smí dostat auto s ninimální rychlostí 80 ale nikde není stanovena nejnižší rychlost,bourá se ne proto že někdo jede pomaleji ale jen proto,že někteří kvůli rychlé jízdě nejsou schopni ovládat své vozidlo,co neubrzdíš,to neukecáš,ten kdo chce být všude včas si musí přivstat,nebo si pořídit jiný dopravní prostředek,který to umožnuje...samozřejmě na silnici nepatří nikdo kdo není schopen dodržovat pravidla.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
No ale to je o energii, keby kazdy isiel 90 nie je problem.
Energie je umerna 3 mocnine rychlosti + vietor + adhezne a hysterezne sily pneumatik.
Bud chceme setrit a amt zdravy vzduch a prezit ako druh 100 r.
alebo bude po nas, lebo su rovni a rovnejsi.
Problem je vtedy, ked idem 92 a za mnou je niekto a ide 3 m zamnou,
dam na tempomat 96, zase je 3 m za mnou, nevidim mu svetla,
dam na tempomat 122, zase je 3 m za mnou.
Co sa stane, ked mi zboku vyleti jelen alebo srna, to ten za mnou nechape
ze ja mam pravo zmenit smer aj rychlost jazdy ?
Dalsi pripad, idem do Kauflandu na muku na chleba 30 + 30 km na ebiku.
Ako sa spravaju zahranicni vodici ? 30 cm odmna, nevedia aky je na SVK predpis.
A tak by clovek mohol pisat hodinu, lebo 95 % vodicov nema na ceste co robit
lebo na ceste musi ist ego do uzadia a musi nastupit kooperacia a predvidavost.
Energie je umerna 3 mocnine rychlosti + vietor + adhezne a hysterezne sily pneumatik.
Bud chceme setrit a amt zdravy vzduch a prezit ako druh 100 r.
alebo bude po nas, lebo su rovni a rovnejsi.
Problem je vtedy, ked idem 92 a za mnou je niekto a ide 3 m zamnou,
dam na tempomat 96, zase je 3 m za mnou, nevidim mu svetla,
dam na tempomat 122, zase je 3 m za mnou.
Co sa stane, ked mi zboku vyleti jelen alebo srna, to ten za mnou nechape
ze ja mam pravo zmenit smer aj rychlost jazdy ?
Dalsi pripad, idem do Kauflandu na muku na chleba 30 + 30 km na ebiku.
Ako sa spravaju zahranicni vodici ? 30 cm odmna, nevedia aky je na SVK predpis.
A tak by clovek mohol pisat hodinu, lebo 95 % vodicov nema na ceste co robit
lebo na ceste musi ist ego do uzadia a musi nastupit kooperacia a predvidavost.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pokud je někde zácpa,tak jedu podle kolony a nezdržuju,to mě zdržují ti předemnou a většínou jedu maximální rychlostí a to ne podle tachometru,ten ukazuje mín a kvůli některým jsem si pořídil duální kameru,protože co se dnes děja na silnicích je občas děsivé,že existuje blinkr asi ledaskdo neví,že předjíždět kolonu,která jede rychleji než je povolená a pak se cpe kam to jde,málokdo dodržuje vzdálenost ,dvojitá čára jakoby nebyla a jiné podobné srandičky,prostě už to beru jako národní sport a pokud je možnost na vhodném místě zastavím a nechám ty rádoby řidiče jet,radši počkám a pojedu plynule než stále brzda,plyn většinou stejně ty co spěchají na prvních světlech dojedu a bez zbytečného stresu co zase vyvedou,ač mě to zas tak nevadí,beru to s nadhledem a snažím se předvídat co zas budou provádět za harakiry....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Dá se očekávat,že pokud je prodána produkce na dlouho dopředu,tak k nějakému velkému zlevnování nedojde,protože se musí nejprve prodat ta nakoupená drahá a teprve poté ta další na řadě,přece nikdo to nedělá aby někoho dotoval.Proto nemají vůbec žádnou radost,když jim do toho hodíme pomyslné vidle a vyrobíme si ji sami a navíc levněji.Případně zatím ne levněji ale tímto svým chováním nám umožní daleko rychleji dosáhnout rychlé návratnosti.Takže se dá očekávat že se tomu budou všemi způsoby snažit zabránit a ještě nám vykládat,že to dělají jen a jen pro naše dobro....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tu je napr. priklad energetickej efektivity:
Co si vyberie priemerny vodic s priemernym IQ ?
A co si vyberie clovek, co pouziva auto ako tasku ci prostriedok na dopravu ?
Niektori ludia totiz auto maju ako zivotny ciel a nie tasku do obchodu ci na vylet.
Oktavia.
https://www.youtube.com/watch?v=dV9fuKccHM8
Megane:
https://www.youtube.com/watch?v=YvGpztJfjoU
Dacia Spring:
https://www.youtube.com/watch?v=PcYY3iU2D-s
Co si vyberie priemerny vodic s priemernym IQ ?
A co si vyberie clovek, co pouziva auto ako tasku ci prostriedok na dopravu ?
Niektori ludia totiz auto maju ako zivotny ciel a nie tasku do obchodu ci na vylet.
Oktavia.
https://www.youtube.com/watch?v=dV9fuKccHM8
Megane:
https://www.youtube.com/watch?v=YvGpztJfjoU
Dacia Spring:
https://www.youtube.com/watch?v=PcYY3iU2D-s
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3953
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Snad se ukazuje, že elektřina do elektromobilu není levnější než benzín. Aktuálně teda je, protože na ni nejsou uvaleny takové daně jako na benzín, ale snad nikdo neočekává, že by to tak stát nechal i v případě, když by elektromobilů bylo více. Pokud porovnáváme ceny bez daní, tak elektromobil nemá levnější provoz.
Při ceně benzínu 36 Kč/l (v tom je spotřební daň 12 Kč/l) je v něm zhruha 1 kWh za 4 Kč. Při účinnosti zhruba 30% to je využitá energie pro jízdu 12 Kč/kWh. A to už se podobá ceně elektřiny pro e-auta na rychlonabíječkách, kde není (zatím) žádná spotřební daň.
Při ceně benzínu 36 Kč/l (v tom je spotřební daň 12 Kč/l) je v něm zhruha 1 kWh za 4 Kč. Při účinnosti zhruba 30% to je využitá energie pro jízdu 12 Kč/kWh. A to už se podobá ceně elektřiny pro e-auta na rychlonabíječkách, kde není (zatím) žádná spotřební daň.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6099 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2129 Odpovědi
- 78081 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 46 Odpovědi
- 5166 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 887 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3145 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda