ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Diskuze, rady, nápady, postřehy v oblasti alternativních zdrojů energie, elektrorozvodů, elektrozařízení, regulace, komponent a úsporných spotřebičů.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od brumlaj »

Dreambox píše:Ahoj....Proto jsem rozšířil články na 4 sady.....A potom to může vypadat třeba takto......
Zdravím Dreamboxi, krásný pohled, klobouk dolů. Věřím, že rozpočet byl napjatý, ale bateriový systém nemáš připraven na údržbu. Dal bych na zvážení rozdělit batery pack na minimálně dvě paralelní větve (pravda za cenu zdvojení "hlídání" článků). Klidně pak jednu polovinu můžeš odpojit a pracovat na ni (kontrola kontaktů, kapacitní zkoušky......). Dnes bych řekl, že budeš mít situaci se servisem značně ztíženu. Nerozšířil jsi tedy jak píšeš na 4 sady, ale zečtyřnásobil jsi kapacitu každého článku....... Ale jak píši, oko čtenářovo nad pohledem do strojovny zaplesalo ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Dreambox
Příspěvky: 311
Registrován: stř led 15, 2014 11:48 am
Bydliště: Dolní Podluží

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od Dreambox »

Ahoj brumlaji.Taktéž zdravím a postrádáme tě v Hradci.
SOLINTEG MHT-50K-100, východ střecha 14,5Kwp,jižní stěna 6,3 Kwp,západ střecha 15,5Kwp, chalupa Majda 7,6 Kwp. Baterie 6x Soluna HV PACK 10K ,optimizéry Tigo.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od brumlaj »

O.T. Zdravím také, pozdravuj vespolek, a dejte o jedno navíc. Holt Černý Petr spadl tento víkend na mne, omlouval jsem se pořadateli, že letos je to horší, než loni. Tak snad zase napřesrok.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
acmik
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 13, 2015 5:15 pm

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od acmik »

Taky je pro mě aktuální otázka řízení nabíjení (dvou) EV. Víte někdo o EVSE, která podporuje externí řízení nabíjecího proudu pro regulaci? U BMW (Schneider) Wallbox Pro to asi jde, ale ta cena je drobet prohibitivní...
rob.brno
Příspěvky: 976
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od rob.brno »

acmik:
Tady to má jeden udělané: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ands.7115/

Asi to bez modifikace EVSE udělat nepůjde, je třeba modifikovat program v mcu, aby načítal na externím vstupu info o dostupném výkonu a podle toho měnil střídu PWM na pilot pinu.

Zatím se tím nějak prokousávám, protože plánuju tento rok koupi EV.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

nemám (zatím) s tímto zkušenosti , ale domnívám se že to nebude nic složitýho :) .
Buď koupit tento hotový řídící modulek http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EV ... html?cur=2 a místo poťáku použít třeba optočlen , nebo ještě "levněji" , skouknout dokumentaci ke zmíněnému modulku a vytunit patřičný PWM signíl přímo z ardujína / maliny :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
rob.brno
Příspěvky: 976
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od rob.brno »

Tady ještě jedna realizace: http://zooi.widodh.nl/ev/tech/charging/ ... stment.pdf

Ten modulek od ev-power se mi moc nelíbí(sice je to přesně to co acmik hledá), ale stojí to "dost" peněz, je tam PIC a nepoužívá ke komunikaci -12V, které jsou k plné komunikaci potřeba.

Tady je popis protokolu http://support.openevse.com/helpdesk/at ... 6004101697

A tady je EVSE postavené na Arduinu: https://code.google.com/archive/p/open- ... akechanges
rob.brno
Příspěvky: 976
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta

Příspěvek od rob.brno »

Ještě u toho modulku z ev-power pozor, neumí to řídit TESLU: http://evracing.cz/simple-evse-wallbox
Možná je to tím, že to nemá plný rozkmit napětí(k -12V) na pilotu, víc by asi věděl zdejší člen Kortas :-)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek