Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Slyš, ty máš sekačku! Místo žací hlavy redukci na hřídel alternátoru a máš další generátor. Altík z Favorita na vrakáči za 500 peněz a dává 55A. Já takto uvažuju u mé doslouživší sekačky. Nějaký rám, spojka motor-altík a jedem...mypower.cz píše:je to mazec jako sviň (samec od svině) Ja se pokusim sehnat tu malou centralku a pak to zmerim.. Nekde ji vybartruji za neco .. nebo nevim .. toto je taky pruser s penezama tadyhle ta spotreba.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
urcite bych byl pro .. mam tu i dvoutakty dva. Jeden ve starem krovinorezu ktery vubec nepouzivam.. a ten alternator .. vrakac je v otrokovicich .. no dyt .. akorat teda co z toho poleze za vystup.. Asi +- cca 12V ze? Tzn ze by solarni regulator jako regulator ? A misto panelu alternator? Fungovalo by to? Regulovalo by to ? asi jo ne ? Je vubec ta regulace potreba? Mozna by to bylo lepsi ne ?
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Tak vrakáč už v Otro není, vyhořel-tak trochu. A z altíku leze tolik, na kolik je naštelovaný regulátor. Vesměs 14-14,4V. A nesmí jet bez zátěže!
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Zdravím ,
výsledek 5,1kWh z 10 litrů benálu je fakt otřesný .
Tip 5kWh byl můj pesimistický odhad , doufal sem alespoň 10kWh , což je taky hnus .
Problém jsou klechtačky , už je dááááávno měli nahradit dokonalejší stroje : Tato technologie byla vyvíjena v letech 1947 - 1955 , jenže i přes skvělé výsledky , tehdá v porovnání s pístovou
klechtačkou 100hP - 100hP turbína : 2/3 spotřeba , 1/5 hmotnost , žádné řazení - jen reduktor , max. krouťák
v 0 ot./min = stejná dynamika jako elktromobil . Jenže ropná loby .
Jak jsem se tu zmínil o té multi-centrále , základem je turbo z auta přebastlený na kogenerační jednotku
Na webu je kupa videií o pokusech s turbama , tak nějak bych si představoval tu mou centrálu jen "trochu"
sofistikovanější :
http://www.youtube.com/watch?v=BZoymnZR ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8gJFW1mi ... re=related
Elektronům zdar
výsledek 5,1kWh z 10 litrů benálu je fakt otřesný .
Tip 5kWh byl můj pesimistický odhad , doufal sem alespoň 10kWh , což je taky hnus .
Problém jsou klechtačky , už je dááááávno měli nahradit dokonalejší stroje : Tato technologie byla vyvíjena v letech 1947 - 1955 , jenže i přes skvělé výsledky , tehdá v porovnání s pístovou
klechtačkou 100hP - 100hP turbína : 2/3 spotřeba , 1/5 hmotnost , žádné řazení - jen reduktor , max. krouťák
v 0 ot./min = stejná dynamika jako elktromobil . Jenže ropná loby .
Jak jsem se tu zmínil o té multi-centrále , základem je turbo z auta přebastlený na kogenerační jednotku
Na webu je kupa videií o pokusech s turbama , tak nějak bych si představoval tu mou centrálu jen "trochu"
sofistikovanější :
http://www.youtube.com/watch?v=BZoymnZR ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8gJFW1mi ... re=related
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
http://www.akcniceny.cz/detail/benzinov ... mi-475883/
neco takoveho jsem nasel dneska v OBI za 3790 ve verzi 720W a cerna barva. taky CMI. Mam moznost to vybartrovat za praci . Mozna to od uterka zkusim a zmerim jak dlouho s touhle 720W centralou vydrzi 10L benzinu No a pak uz teda leda maly parni stroj a alternator .. a elektrina zdarma. Zajdes pro par haluzi do lesa, zatopis pod kotlikem, paru prozenes pistem, roztocis alternator a dobijis...
neco takoveho jsem nasel dneska v OBI za 3790 ve verzi 720W a cerna barva. taky CMI. Mam moznost to vybartrovat za praci . Mozna to od uterka zkusim a zmerim jak dlouho s touhle 720W centralou vydrzi 10L benzinu No a pak uz teda leda maly parni stroj a alternator .. a elektrina zdarma. Zajdes pro par haluzi do lesa, zatopis pod kotlikem, paru prozenes pistem, roztocis alternator a dobijis...
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: pon čer 27, 2011 6:02 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Takový malý brainstorming: Co takhle místo benzínu použít dieselgenerátor a krmit to rostlinným olejem. Potom mít lis na olej a při letních/podzimních přebytcích výroby lisovat olej na zimu....
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
to by bylo taky reseni, jen je otazka z ceho ten olej lisovat?
pokud by se olej lisoval z prebytku z vlastnich vypestku, tak by to asi vyslo cenove zajimave, ale vypestovat vetsi mnozstvi slunecnice/repky/maku/konopi ... uz asi vyzaduje slozitou mechanizaci, nehlede nato, ze lis na olej taky asi nebude zrovna levnou zalezitosti - tusite nekdo za kolik se lis da poridit?
pak je tu jeste dalsi vec - pro me osobne je pouziti cerstveho/noveho/cisteho rostlinneho oleje jako paliva neprijatelne, preferoval bych radeji jeho konzumaci, v pripade vysmazeneho/pouziteho oleje uz je to neco jineho
chtelo by to mit znamosti v nejake restauraci/skolni jidelne/sbernem dvoru, kde by se dalo sehnat zajimave mnozstvi pouziteho oleje a ten si prefiltrovat
pokud by se olej lisoval z prebytku z vlastnich vypestku, tak by to asi vyslo cenove zajimave, ale vypestovat vetsi mnozstvi slunecnice/repky/maku/konopi ... uz asi vyzaduje slozitou mechanizaci, nehlede nato, ze lis na olej taky asi nebude zrovna levnou zalezitosti - tusite nekdo za kolik se lis da poridit?
pak je tu jeste dalsi vec - pro me osobne je pouziti cerstveho/noveho/cisteho rostlinneho oleje jako paliva neprijatelne, preferoval bych radeji jeho konzumaci, v pripade vysmazeneho/pouziteho oleje uz je to neco jineho
chtelo by to mit znamosti v nejake restauraci/skolni jidelne/sbernem dvoru, kde by se dalo sehnat zajimave mnozstvi pouziteho oleje a ten si prefiltrovat
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
A LPG předělat na metan:-) pokud to tedy jde.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
No a ja dodam, ze mala 720W centralka, kterou jsem dovezl predevcirem domu, bohuzel neplni ucel Dobijec se pri provozu na malou centralku vypina po 5s i kdyz motor uz chytne stabilni otacky a pri mereni je na vystupu 220V. Centralka byla dvoutaktni, ale uz je zpet v prodejne, takze misto centraly patrne necham dovezt arduino a konecne zacnu merit u sve FVE i proud. Sice riskuji problem se stavajici centralou, u ktere obcas je problem s proudem po startu, takze riskuji ze jednou prijdu k centrale pri vybitych baterkach, nastartuji a proud nikde, ale hold co nadelam, vic si dovolit nemuzu kvuli financim. Arduino uz je objednano. Ta centralka me mrzi. Nejaky problem tam je. Zaslechl jsem tipy, ze pry u teto centralky neni elektronicka regulace a tak to muze pro ten dobijec byt problem, chape to napeti jako dost špatné. Škoda. Jedina moznost tedy jak se vymanit z ropne lobby a nezruinovat se financne vidim parni stroj s pripojenim na alternator. V lete ho nepotrebuji, protoze v lete je energie dost z panelu a v zime je beztak nutno topit. Jine levne funkcni reseni patrne neexistuje.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Jojo, tenhle olej taky zpracovávají v olej do řetězových pil. Při pílení pak všude vůně jak z olivového oleje. Mé psiska pak s chutí žerou pilinyavatar píše:na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 1779
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
nikdo tu otazku tady jeste nepolozil, tak to udelam ja...
pokud nabijis 12V baterii... tak alternator se jevi sice jako ne uplne idealni reseni, ale rozhodne funkcni...
takovy alternator je delany primo na 12V takze mezi nej a baterii zadny regulator nedas.
admine mas auto? co jen natahnout kabely mezi baterkama v aute a doma a nastartovat?
pokud nabijis 12V baterii... tak alternator se jevi sice jako ne uplne idealni reseni, ale rozhodne funkcni...
takovy alternator je delany primo na 12V takze mezi nej a baterii zadny regulator nedas.
admine mas auto? co jen natahnout kabely mezi baterkama v aute a doma a nastartovat?
-
- Příspěvky: 3346
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
obavam se ze by bylo treba zvednout znatelne otacky. na volnobeh ten altik moc neda. Nevim jak spotreba ale neni to uplne beznej provoz auta co se napr chlazeni tyce ...
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Jenže ropná loby
Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.
Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.
Jinak základem ekonomického provozu elektrocetrály je využití odpadního tepla, tj. motos s vodním chlazením a výměníkem na výfuku. Bez toho to nemá smysl. To platí i u parního stroje.
Napětí automobilového alternátoru je zvoleno tak, aby za žádných okolností nedošlo k přebíjení. Kdos si postaví vlastní regulátor buzení s hlídáním dobíjecího proudu, může jít vejš.
Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.
Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.
Jinak základem ekonomického provozu elektrocetrály je využití odpadního tepla, tj. motos s vodním chlazením a výměníkem na výfuku. Bez toho to nemá smysl. To platí i u parního stroje.
Napětí automobilového alternátoru je zvoleno tak, aby za žádných okolností nedošlo k přebíjení. Kdos si postaví vlastní regulátor buzení s hlídáním dobíjecího proudu, může jít vejš.
Naposledy upravil(a) honzasl dne sob lis 29, 2014 11:37 am, celkem upraveno 1 x.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Matess, to co vravis som skusal minulu zimu, no ma to velke problemy. Kable k baterkam musia byt co najkratsie. Ja som mal hrube kable, cca. 25mm a cca. 6m a baterky nabijalo slabim prudom cca. 10A. Velky ubtok napatia... Samozrejme na volnobehu. Nechcel by som sediet v aute a turovat...
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Zdravím ,honzasl píše:Jenže ropná loby
Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.
Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.
... reakce na turbíny versus klechtačky , předpokládám .
Mám zato , že čím je výšší teplota hoření paliva , tím dochází k lepšímu spalování a vzhledem k teplotám ve spalovacích prostorech mě připadá lepší turbína jež má spalovací komoru rozžhavenou do běla , naprotí klechtačce v níž je neustále chlazena chladící kapalinou . Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?
AD. alternátor na volnoběh : tvrzení že altík v autě má na volnoběžné otáčky klechtačky zlomkový výkon je zažitá nepravda , alternátor má mnohem vyšší otáčky než kliková hřídel motoru díky převodu do rychla (velká řemenice na klikovce a malá řemenice na alternátoru) - takže i při volnoběhu jede altík na plný výkon . Nevěříte ?
Tu je graf z měření mého auta : Je doplním , po nastartování jel motor na volnoběh kolem 700 ot/min - bez tůrování .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 7727
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
no a potom když má motor 6000n/min, má alternátor 18000n/min - se divím, že tam tak dlouho vydrží ložiska a uhlíky.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Ano, právě vysoká teplota spalování vede na NOx. Dneska už by se to asi dalo řešit katalyzátorem, ale jsme zas někde jinde ve vývoji klasiky a na svět se derou hybridní věci, takže turbína je asi mimo hru.Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Kodl69 na novsich autach je tam remenica s takzvanou volnobezkou, ktora by mala zaistist cca. rovnake otacky.
Abrams, ano mas pravdu, ale na vacsine aut ked pridas plyn tak viditelne sa viac rozsvietia svetla, sice to moze byt uz aj problem reglera v altiku asi.
Abrams, ano mas pravdu, ale na vacsine aut ked pridas plyn tak viditelne sa viac rozsvietia svetla, sice to moze byt uz aj problem reglera v altiku asi.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Volnoběžka zajišťuje něco jiného. Nemůže zajistit stejné otáčky s motorem. To je dané pouze převodem. Kdyby "klouzala" tak je v momentě na škvarek. Zajišťuje "nešponování" úběžné strany řemene při deceleraci. Hrubá většina alternátorů překračuje v maximálních otáčkách mezní hodnoty ložisek. Proto taky není vhodné používat ložiska, ač rozměrově většinou běžná, běžných typů. Zapomeňte na ZVL, ZKL, Kinex a podobné kusy do 100,-. Při běžných zatíženích alternátoru není běžné, že reagují světla a spotřebiče. Již na volnoběh, ne u některých kusů okolo 95, běžně alternátor nabíjí nad 14,00V, přidání plynu má většinou vliv na napětí až při vysokých odběrech.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Měření Shelly - nebo jiné měření a aplikace pro AC stranu
od JirkaE » » v Automatizace, měření, statistiky
Měření Shelly - nebo jiné měření a aplikace pro AC stranu
- 15 Odpovědi
- 200 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaE
-
-
- 10 Odpovědi
- 1432 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 3 Odpovědi
- 525 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lzahradil
-
- 20 Odpovědi
- 2676 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od josse
-
-
Centrala s automatickym startem - zapojeni
od cubeec » » v Ostrovní elektrárny
Centrala s automatickym startem - zapojeni
- 3 Odpovědi
- 532 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-