Nová JK BMS INVERTOR

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
mopadzi
Příspěvky: 1019
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od mopadzi »

Do svých baterek ted dávám tuto BMS. Dokonce jsem je ukecal k implementaci Studer BMS. 16S200A. Má BT a řízení externího balanceru 5A. Maximálně 15 paralelních packů. CAN Victron není Pylontech (není problém s 16S jak u JBD)
BMS.png
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

mihlit: jo to jsem videl ale zatim jsme nesebral odvahu zkouset. Jsou jeste dalsi klony, resici podobnou vec.

Ja mam ted esp32 na kterem bezi posledni esphome primo od sissy. To co posilas je fork, co pridal ten can. Mam to tak, ze dve jkbms jsou po ttl uart pripojene k esp a vycitaji data a protoze nejde JK ovladat po seriaku tak jeste to mam spojene po BT a tim ridim a nastavuju.

Prijde mi, ze ani tohle ani dalsi klony nepouzivaj na komunikaci s JKBMS canbus. Ale mozna je tam nejaky zadrhel co to vylucuje. Mozna ze nejde nastavit ID pro komunikaci? Ikdyz tenhle chlapik uksa007 tam nejakou komunikacni vrstvu po can bus ma. Ale zadny priklad na to. Dalsi vec, ze pripojit 2 bms a 1 can znamena 3 seriove porty. Minimalne na can bude potreba hw verze, protoze to bezi minimalne snad na 250khz. Pro dalsi bms dalsi seriak. nektere budou muset byt teda uz softwarove. JK jede na 115200baudech a to muze byt na softwareovou implementaci uz taky hranicni. Ale mozna ne.

Se bojim, ze kdyz bych chtel prejit, prijdu bud o to rizeni a nebo cele budu muset presunout na BT, coz se mi nechtelo kvuli spolehlivosti. Ale treba to jsou jen zbytecne strachy.

Cele je to takovej rovnak na ohejbak a uplne se mi nehcce marit tolik casu abych si prosel vsechny ty slepe cesty o kterych se tam nepise :) Mohlo by pak byt zajimavejsi napsat pro venusOS driver, co by zral data z mqtt home assistenta a cpal to do dbus jako BMS.
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

mopadzi píše: ned říj 22, 2023 9:47 am Do svých baterek ted dávám tuto BMS. Dokonce jsem je ukecal k implementaci Studer BMS. 16S200A. Má BT a řízení externího balanceru 5A. Maximálně 15 paralelních packů. CAN Victron není Pylontech (není problém s 16S jak u JBD)
BMS.png
co je to zac? nejak to z toho neumim vycist. Ale mozna jsem slepej. Jit cestou externiho balanceru by bylo taky reseni ale zase to pricte nejake penize. Cesta to ale je. ja uz ted ridim balancer na JKBMS externe z home assistenta. Takze ikdyz by to bms neumela, nebyl by to asi limit.
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

a kdyz uz me to napadlo, mqtt jako baterii tak jsme to hledal a samozrejem ze uz nekdo neco ma :)

https://github.com/mr-manuel/venus-os_dbus-mqtt-battery

a tady nejaky soupis ruznych jinych driveru kdyz uz jsme to nasel
https://github.com/topics/venusos-device
mopadzi
Příspěvky: 1019
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od mopadzi »

jako mezi náma...pokud jsou dobře vybrané baterky tak stačí to co ubalancuje BMS. Tohle je řešení pro ty co si chcou baterky kupit samy.
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
PetrDubi
Příspěvky: 1432
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od PetrDubi »

Pokud ten CAN adapter připojuješ k ESP32, tak je vhodný použít header, kterej nepoužívá sériový port, ale vnitřní CAN řadič a ten mě jede už rok bez problémů rychlostí 500kb. A nemáš potom ani obsazený sériový port, který zůstane volný.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Diablo1st
Příspěvky: 1692
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od Diablo1st »

mopadzi píše: ned říj 22, 2023 9:47 am Do svých baterek ted dávám tuto BMS. Dokonce jsem je ukecal k implementaci Studer BMS. 16S200A. Má BT a řízení externího balanceru 5A. Maximálně 15 paralelních packů. CAN Victron není Pylontech (není problém s 16S jak u JBD)
A čo je to za BMS?
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

PetrDubi píše: ned říj 22, 2023 10:21 am Pokud ten CAN adapter připojuješ k ESP32, tak je vhodný použít header, kterej nepoužívá sériový port, ale vnitřní CAN řadič a ten mě jede už rok bez problémů rychlostí 500kb. A nemáš potom ani obsazený sériový port, který zůstane volný.
hmmmm mas pravdu, nejak jsem zil v tom, ze to pouziva hw seriak pro pripojeni transceiveru.
Diablo1st
Příspěvky: 1692
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od Diablo1st »

Po zhliadnutí 2. videa od Andyho to vyzerá na riadny fail. Prečo taktéto nedorobky vôbec uvádzajú na trh? To si len pokazia meno. Nechápem, ešte aj Andy vo videu vraví, že im posielal kopu pripomienok, čo by mala nová bms mať a robiť, ale vyzerá že všetky informácie hodili do koša a idú si svoje :sm1:
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

Diablo1st píše: čtv říj 26, 2023 1:27 pm Po zhliadnutí 2. videa od Andyho to vyzerá na riadny fail. Prečo taktéto nedorobky vôbec uvádzajú na trh? To si len pokazia meno. Nechápem, ešte aj Andy vo videu vraví, že im posielal kopu pripomienok, čo by mala nová bms mať a robiť, ale vyzerá že všetky informácie hodili do koša a idú si svoje :sm1:
Jo, zda se, ze HW asi supr ale software nechali puvodni. Pokud s tim neco neudelaj, nedava to smysl.
soami
Příspěvky: 650
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od soami »

Klasický CN vývoj. Kdo měl někdy mobil xiaomi a dev týdenní verze, ten to zná. S každým update opravili nějakou věc a rozjebali 2 jiné. Tak to pokračovalo celý životní cyklus dané verze. Pak vydali novou vyšší verzi a jelo to znovu.
Diablo1st
Příspěvky: 1692
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od Diablo1st »

Vyšlo nové video od Andyho ohľadom novej JK BMS a už to vyzerá o dosť lepšie. Som zvedavý na testy.
Ak by som teraz kupoval bms pre viacero packov veru neviem čo by som vybral, či starú JK BMS, novú JK BMS, Seplov 3.0 alebo niečo iné. :dontknow:
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od glottis »

Brát starou bms podle mě nemá smysl. Na peníze vyjde nejlíp nová JK. Seplos je taky asi fajn ale musíš si ještě vyřešit balancer.
Diablo1st
Příspěvky: 1692
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od Diablo1st »

Staršia verzia JK BMS má jednu výhodu v zapojení viac ako 16S. ;)

Ale inak máš asi pravdu, ak ide teraz niekto kupovať tak lepšie kúpiť už novú JK BMS alebo Seplos 3.0 s ich balancérom (príp. si ho dorobiť externe).
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2245
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od gupa »

Jaký je rozdíl v označeních v řídícím čipu? Už jste někdo zkusil použít nastavení přes nějaké SW studio speciálně pro kontroléry baterií? Např. BQ battery programmer

https://www.youtube.com/watch?v=RfyzTKTLQCM
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
JiTr
Příspěvky: 83
Registrován: ned kvě 20, 2018 5:00 pm
Lokalita: Uprostřed republiky

Re: Nová JK BMS INVERTOR

Příspěvek od JiTr »

Ahoj,
Už ji máte někdo doma - HW v. 14 / v.15? Jak jste spokojeni? Zajímá mě především spolupráce s VE ekosystémem ...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek