Stránka 1 z 1

Desulfátor namontovaný priamo v Aute ?

Napsal: stř led 06, 2016 2:10 pm
od Vladco
Ahojte, ja viem trošku mimo hlavný topic, ale podarilo sa to niekomu bez odpálenia ECU? alebo dali by sa urobiť zaručene účinné opatrenia ako to urobiť bezpečne? rozsah 13.3v - 15 V je fajn len pri nabíjaní.
Ďakujem !

Re: Desulfátor namontovaný priamo v Aute ?

Napsal: stř led 06, 2016 2:39 pm
od kodl69
U auta mám jednodušší a levnější bezpečné řešení: trafko co bývaly u signálek 24V 2W, k tomu jednu diodu 1A (1N4007) a zapojit do zásuvky zapalovače dycky, když přijedeš k domu. Impulsy sice nemají 20A, ale baterka se tím dobije, což je první důležitá věc, a nějaký rozpouštění sulfátu tam taky bude, ale lepší je, když vůbec nevznikne. Takhle malej zdroj tu baterku nikdy nepřebije, ani není potřeba nic regulovat. Můj otec takhle provozoval baterku ve felicii 11 let, další auto po 7-mi letech prodal s původní baterkou... Já na to kašlu, každý tři roky kupuju novou.

Re: Desulfátor namontovaný priamo v Aute ?

Napsal: pon led 08, 2024 5:42 pm
od optobattery
Áno 6-7 rokov a tiež vozím v kastlíku auta maličký zdroj ktorý nedá viac ako 13V ktorý zabráni sulfitovaniu batérie hlavne pokiaľ je auto dlhodobo zaparkované.
Je to potrebne aj v prípade nových StartStop systémov aj keď dúfam že pri Hybrodoch je olovená batéria dolňaná asi z LiIonky ktorá má rádovo menšie samovybíjanie.