Stránka 1 z 1
Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv črc 04, 2013 12:15 pm
od Blesk
Ahoj mám autobaterii 55Ah, momentálně kolem 5-7Ah. Když jsem postavil desulfátor a připojil tak po asi 2 týdnech baterii pomohl hodně, ale teď čím déle je připojený tím je baterie horší. Když desulfátor jede tak mi na displey vyskočí napětí 15,1V desulfátor se vypne a regulátor z panelů přestane taky dávat proud. během 20 sekund se to zpět nahodí. ty výpadky jsou tak 5-6x do 1 hodiny. Je to desulfátor od matěje, samozřejmě mu nedávám vinu, ale ptám se jestli to je správně abych si takto náhodou neoddělal nový akumulátor. Koukal jsem se na články a 4 ze 6 jsou silně zaoxidovaný (je to tam celé bílé).
Popřípadě dá se ještě baterie nějak zachránit ? Díky za rady.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv črc 04, 2013 2:44 pm
od Pan Taum
Jak je autobaterie stará a co všechno už má za sebou?
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv črc 04, 2013 5:09 pm
od matej
Bilá barva není oxidace, ale sulfatace.
Měřil jste hustotu ve článcích?
Jaká je delka a průřez kabelů od baterie k regulátoru? Zkuste je prodloužit, prípadně použít feritové jádro jako filtr.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv črc 04, 2013 9:22 pm
od Blesk
Hustoměr bohužel nemám, stáří bohužel taky nevím (tipuji kolem 3-4 let), ale v zimě měla kapacitu kolem 25Ah. Desulfátor>baterie 2,5mm délka 30cm. Baterie>regulátor 2,5mm délka 2m. Feritové jádro z baterie na regulátor mám.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv črc 04, 2013 10:09 pm
od matej
To je pak dost zvláštní, nevyskočí Vám tam to napětí 15,1V náhodou občas i když není desulfátor připojen? Zkuste ho odpojit a odsledovat tohle některé regulátory rekněme nižších tříd (jaký máte?) toto dělají. To že se desulfátor vypne nad cca 15V je v pořádku, je to jeho ochrana.
Baterie: Pokud můžete, zkuste baterii nechat alespoň 12 hodin nepřipojenou vůbec k ničemu a průběžně měřte, jestli její napětí neklesá. Po cca 1 hodině od odpojení by už napětí mělo být stabilní. Pokud bude dále klesat, je baterie špatná (měkký zkrat mezi elektrodami způsobený usazeným kalem) což nelze rozumným způsobem odstranit.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: pát črc 05, 2013 11:08 am
od Blesk
Regulátor je epsolar 1206. Zkusím odpojit ten desulfátor, jestli se to bude chovat stejně.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: pon črc 15, 2013 1:05 pm
od Blesk
Tak vyzkoušen provoz bez desulfátoru - ani jednou to nepřekročilo napětí 14,7V takže v pořádku. Čím to teda může být ? Ze začátku s tím problémy nebyly.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: sob lis 30, 2013 11:46 pm
od solárník
14,7 je hodně. Já bych se ani nedivil, kdyby to přelézalo 15,1V. S desulfátorem není nutné podle mne vůbec nabíjet na víc než 13,9 pak už to jen zbytečně plynuje a ubývá voda. Zbytek energie tam stejně docpou desulfatační pulzy a síran rozpustí.
p.s. ono to s desulfátorem bude vždycky na baterce přelézat 15V

u mne třeba konkrétně jsou tam špice okolo 81 voltů

Ale je to tak krátké, že to běžný měřič nezaznamená. Ovšem pokud má váš solární regulátor rychlou měřící smyčku, je možné, že nějakou spičku ve vzdálenosti 2 metry nad 15V změří. Ale to by musel vzorkovat víc jak 50kHz, aby to zachytil spolehlivě, což určitě nevzorkuje. Ale stále je možné, že to zachytí náhodně.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: ned pro 01, 2013 6:02 pm
od matej
Lze to omezit feritovým filtračním válečkem, nasazeným na jeden z kabelů mezi baterií a regulátorem (NE mezi baterii a desulfátorem!). Filtr napěťové špičky nepustí a regulátor by měl ukazovat správné napětí.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: stř led 06, 2016 11:29 pm
od Vladco
Feritove jadro na jeden z kablov nabijacky by mohol aj tuto ochranit?
(Ak je to stary at zdroj prerobeny na regulaciu, aby bolo mozne nastavit presne 13,8)
Toto by sa dalo pouzit aj v aute? Ak by som desulfator od Mateja nahodil do auta a chcel tak auto používať mohlo by stačiť dať feritové jadro na ten hrubý kábel čo napája auto od batérie?
či na auto z roku 94 v pohode a 2003 možno a 2008 už radšej nie?
Ďakujem za prípadné odpovede!
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv led 07, 2016 5:27 am
od brumlaj
těch kabelů od baterie je alespoň tři. K alternátoru, ke startéru a do vozu. Startér být odstiněný nemusí, neb mu špičky nevadí a s vysokou pravděpodobností bude v činnosti v době, kdy desulfátor bude spát. To ale není případ alternátoru, kde elektronika hlídá napětí baterie. Takže ferrity nejen směr vůz, ale i směr alternátor. Já bych ale spíš volil nějakou dóóst velkou tlumivku (ze svářečky) a dóóóst tlustý kondenzátor za tou tlumivkou(ve směru od baterie). Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv led 07, 2016 6:22 am
od mobilik
Ja som mal celu minulu zimu napojeny desulfator na aute co je v garazi. Auto je al golf1.

Ci to pomohlo baterke to neviem, asi ano.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Napsal: čtv led 07, 2016 2:19 pm
od luky
brumlaj píše:... Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.
Trochu fušuju do vývoje. Jestli mě paměť nešálí, automotive věci jsou dělané na 40V. Cokoli nad je více-méně okamžitá smrt.