Stránka 100 z 106

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 10:44 am
od JonasPP
Tak Ja včera rano som počul piskanie meniča,to znamenalo,že v baterkach niet ani prd,ale aspoň nepršalo,lebo ten miniaturny potôčik,čo kusok od nas tečie bol zrazu jak pereje.
A tak od včera rana idem celkovo na DS. Ale dneska sa to mračno dajak preriedilo,tak uvidim čo v baterkach po prichode domov najdem. Možno ešte na paru dni pôjdem čisto na solar. Spotreba kus stupla,lebo kurenie si cuca zopar kWh denne,ale hadam sa počasie umudri,aj keď dlhodoba predpoveď ukazuje iba dažď.

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 11:13 am
od antoni_sk
Mňa zobudil menič v utorok v noci... takže som všetko vypol a zapol som až dnes ráno minimálne spotrebiče... Jeden deň mi do bateriek pritieklo len 0,2kWh, včera aspoň 1,2kWh, dnes by to už malo byť zas trochu viac (od včera večera už neprší)

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 11:16 am
od diablo007
mě se zatím horko těžko daří držet barák při živote. ale topím dřevem a tuv ohřev bud z fve nebo kombi z kotle, záleží co je k sipozici . taky mám 200 l bojler oplácanej 20 cm poystyrenu, ten už tolik nechladne.

Topím večer trochu polínek v baráku 22 až 23 stupnů...

domácnost omezena zatím není, žena dělá vše co obvykle. zbývá 60 % SOC připravuju se pomalu na to že když dnes bude hnusně budu muset asi dobít baterii, ale uvidíme.

slunko by pomohlo každému. jinak u mě jsem naposledy dobíjel ze sítě baterky 7.2.

mám ale pár nutných spotřebičů na 3F - cirkulárka a sračkočerpadlo do tlakový kanaldy a domácí vodárnu ostatní valí z FVE....[/quote]
Cirgularku sem vyměnil za motorovou pilu na 230v pokud jsi sám tak ta cirgule není o tolik rychlejší pokud máš podavače je to už větší rozdíl
Jinka domácí vodárna byla kdysy 380v dnes mám čerpadlo na 230 taktéž. Sak jak to bude věkem odcházet už to nahradíš taky na 230 ne?[/quote]

Domácí vodárna je na 230V, 3F spotřebiče pouze míchačka cirkule sračkočerpadlo. a případně barák po přepnutí na DS je rovnoměrně rozházen.

tech 10 kwh co uděláš na cirkuli za rok je houby proti fixním přímotopným tarifům.[/quote]
Je to houby ale já 3f z fve neudělám tedy si nemůžu dovolit být zavilsej na benzínové pile a ds jelikož když nebude ds nikde už moc ani nenacerpam. Já když bude potřeba teplo zajistím i jen z toho co mám doma. Hádám že to pro jiné není priorita ale u mne je vše děláno aby tomu tak bylo

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 11:18 am
od diablo007
josse píše:
diablo007 píše:Cirgularku sem vyměnil za motorovou pilu na 230v pokud jsi sám tak ta cirgule není o tolik rychlejší pokud máš podavače je to už větší rozdíl
Jinka domácí vodárna byla kdysy 380v dnes mám čerpadlo na 230 taktéž. Sak jak to bude věkem odcházet už to nahradíš taky na 230 ne?


Jak je to možné, že jsem s elektrárnou přešel úplně obráceně? Stator čerpadla jsem měnil z 1x230 na 3x230/400... Před cirkulárku a míchačku předřazuju VFD a jsem rád že obojí není na 230V :-)

Pokud o točité stroje ano 3f je lepší ale pokud jde o jednoduchost bytí a opravitelnosti (nahraditelnosti) já co jde mám.na 1f

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 11:38 am
od shuty
unas v Turci vcera sneh a dazd, panely pod vrstvickou snehovej kase, z 2,5kwp liezlo cez siton tak 100w.
Dnes ale vykuklo slnko tak sa na to uz lepsie pozera :)

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 1:16 pm
od marko250
Druhé podzimní vypnutí dnes ráno, ale už to zase jede, na chvilku dnes konečně vylezlo slunce.4.10.2020 jsem to nechal projít floutem ,ať se zresetuje měření SOC.
WhatsApp Image 2020-10-15 at 14.14.04.jpeg

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 1:28 pm
od josse
diablo007 píše:Pokud o točité stroje ano 3f je lepší ale pokud jde o jednoduchost bytí a opravitelnosti (nahraditelnosti) já co jde mám.na 1f


Start 1f motorů by u mě znamenal vždy nepříjemné bliknutí všech světel. Mám dva měniče v paralelu a 8kW na jediné fázi... Je třeba řešit rozběh přes VFD...

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 11:44 am
od marsal64
To budu startovat generátor? V říjnu???

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 12:05 pm
od Vitek
marsal64 píše:To budu startovat generátor? V říjnu???

vydrž taky držím........ ale jde to ztuha. generátor nemám ale za předpokladu že umíš třeba z 12V udělat 24 tak mužeš nechat nastartované auto a přes altík to njakou dobu dobíjet.... je uplně jedno jestli autem stojíš před krámem a nebo na zahradě.....

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 1:26 pm
od dumi
to te to auto bude milovat :-D Chudak prevodovka a o motoru nemluve :D

Neni NULA jako 0

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 10:48 am
od NOPARasito
Tak co "nulari" jak Vas tento tyden proveril????
U me to bylo prezivani, ale NULA to nebyla.
Hrnte nazory na ME :yes:

Re: Neni NULA jako 0

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 11:32 am
od marsal64
NOPARasito píše:Tak co "nulari" jak Vas tento tyden proveril????
U me to bylo prezivani, ale NULA to nebyla.
Hrnte nazory na ME :yes:

Také přežil (viewtopic.php?t=4854&p=134993#p134960).
Aby boj o přežití byl příště radostnější, tak MakeSky objednáno... a dívám se ještě po "zimním měniči". Hmm, že by rovnou https://www.aliexpress.com/item/32914668898.html, ale proč by nestačilo i https://www.aliexpress.com/item/4000512876645.html, když to prý žere naprázdno tak málo?! Nabíječku mám v druhém Axpertovi.

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 11:43 am
od Vitek
dumi píše:to te to auto bude milovat :-D Chudak prevodovka a o motoru nemluve :D
????

vezme palubní napětí 12V a před DCDC konvertor změní na 24V.. nemusí dobíjet velkým proudem stačí takým jaký dodá auto na volnoběh klidně 500W co je špatně? jaká převodovka nerozumim

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 12:03 pm
od abrams
Zdravím ,

konečně něco k reakci ... .
Dumi , co má dotyčného převodovka s pohonem altíku ? Klechtačka na volnoběhu je úplně v klidu . A ještě zvopakuju že altík má násobně vyšší točky než-li polámaná hřídel .

Co se týče "nuly" , ja su ještě v pohodě ;) bo mám napytlováno z léta :mrgreen: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 12:09 pm
od josse
Tohle není správná úvaha...
Když motor v autě, tak co nejkratší dobu a před i pro se projet po silnici. Moderní motory už asi 20 let nedobře mažou na volnoběh. Benzínové se zase v malé zátěži na volnoběh pokrývají vrstvou karbonu... Je spousta důvodu proč klasické auto nepoužít jako nabíječku.

Když už musím:
Udělat to tak abych zkrátil maximálně potřebný počet minut na dobíjení. Vypnout vše v autě, připojit diagnostiku, kouknout na zatížení alternátoru a nastavit proud do baterií na 100% zatížení alternátoru. Po dobití odpojit dům a jet projet pár bloků kolem...

Jak přesně bych to dělal já, momentálně nevím. Asi tu nemám nic z 12V, ale když už bych získal 220V nějakým trapéz měničem, tak bych si už poradil. V autě to dnes bývá kolem cca 100A k dispozici na takovéto věci. Na 14-15V, takže když to dobře dopadne 1kWh za každý 0.7 litrů, což teda moc efektivní není.

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 12:48 pm
od mobilik
U nás tiež bieda. Z 4.6kWp...
Batérie držím už v zimnom režime na 30%SOC ako zálohu.

Co by sme chceli keď je vonku taky osvit aký je...

Obrázek


Obrázek

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 1:36 pm
od dumi
Samozrejmne ze altiku je to jedno :-)

PrevoDovka. Zkus se podivat na konstrukci. na volnobeh se jaksi ne zrovna.dobre maze. On je rozdil 2 minuty na semaforu a 30-45 minut na prazdno kdyz se ani nenamazala jizdou.

Za dalsi motor. Vetsina.motoru nejsou delany na dlouhodovej volnobeh. Duvodu mnoho od olejoveho hospodarstvi, odvetrani klikovy skrine, zanaseni karbonem, atd atd. stirani oleje ze spalovaciho prostoru nasledne mozne.poskozeni katalyzatoru.

Ne nadarmo je ve vetsine manualu k autum napsano ze nemajo bezet na volnobeh dele nez 10 minut.

Auta si opravuju zasadne sam, neco.o nich vim a ver nebo ne, dlouhodobej volnobeh jim fakt dobre nedela.

Jasny kdyz to udela jednou stane se prd. Neni to tak, ze se motor nebo almara zadrou. Ale.proste je to radove vetsi opotrebeni nez v provozu. Pokud se z toho stane pravidelna vec chudak auto.

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 2:40 pm
od Vitek
dumi píše:Samozrejmne ze altiku je to jedno :-)

PrevoDovka. Zkus se podivat na konstrukci. na volnobeh se jaksi ne zrovna.dobre maze. On je rozdil 2 minuty na semaforu a 30-45 minut na prazdno kdyz se ani nenamazala jizdou.

Za dalsi motor. Vetsina.motoru nejsou delany na dlouhodovej volnobeh. Duvodu mnoho od olejoveho hospodarstvi, odvetrani klikovy skrine, zanaseni karbonem, atd atd. stirani oleje ze spalovaciho prostoru nasledne mozne.poskozeni katalyzatoru.

Ne nadarmo je ve vetsine manualu k autum napsano ze nemajo bezet na volnobeh dele nez 10 minut.

Auta si opravuju zasadne sam, neco.o nich vim a ver nebo ne, dlouhodobej volnobeh jim fakt dobre nedela.

Jasny kdyz to udela jednou stane se prd. Neni to tak, ze se motor nebo almara zadrou. Ale.proste je to radove vetsi opotrebeni nez v provozu. Pokud se z toho stane pravidelna vec chudak auto.


Nejsem strojar ani jsem nenastudoval automobilismus. Mozna by nam hurvajz k tomu neco rekl.... ale pokud to tak je vyser se na to a nech baterky chcipnout na vybiti :) levnejsi nez oprava motoru a prevodovky...

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 3:03 pm
od vlkazajac
Stručne - motor trpí najviac opotrebením, kým sa nedostane na prevádzkovú teplotu, kde je všetko optimalizované. Motor nie je zohriaty na prevádzkovú teplotu, ani keď teplomer chladiacej kvapaliny ukazuje 90 °C. Mechanické časti sú totiž mazané a chladené olejom, ktorého sú vo vani povedzme 4 litre. Kým sa tento objem zohreje na skutočne prevádzkovú teplotu, trvá to dlhšie ako vode v chladiacom systéme.
Voda v hlave motora a hlavne v okolí vodítok ventilov na voľnobehu prúdi pomaly, odvedené teplo závisí dosť priamo na prietoku. Dosť vecí je iných, ako pri ustálenej jazde s 3000 otáčkami...
V prevodovke záleží na konštrukcii, ale minimálne vstupný hriadeľ sa točí ( v studenom oleji ) spolu s kľukou motora. Našťastie bez väčších zaťažení od kolies, nie sú v zábere.

Aj v čase koronou úmyselne potlačovanej mobility by som si radšej vozil hoci denne nejakých 5 kWh niekde z práce alebo od svokry v baterke v kufri. Akýkoľvek spaľovací motor - ee.

Edit
Opravený preklep v texte.

Re: Počasí

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 3:20 pm
od Martin P
Na dráze, když v zimě protáčíme motory (jsou chlazené čistou vodou, za mrazu by motor zamrzl), tak musíme vždy po určité době zvýšit otáčky motoru. Je to na 2/3 maximálních otáček a poté naplno na pět minut. Je to hlavně kvůli karbonu, který se na volnoběh v motoru usazuje. Hrozí pak zalepení pístních kroužků, motor pak žere olej, hulí a nejede. Při zvýšených otáčkách se karbon z motoru zvýšeným prouděním a zvýšenými silami z pístních kroužků oloupe a spálí. Též se vyčistí výfuk od usazených sazí.
Možná by stálo za úvahu to u spalovaku v autě při dobíjecím režimu udělat.

Plné *batt* přeji a jsem s pozdravem. Martin P.