Stránka 2 z 2

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 10:40 am
od trud
Ja vodíku neverím v osobných autách ani trochu. Účinnosť výroby elektrolyzou, stlačenie, preprava, skladovanie. Potom tie obrovské drahé nadrze v aute, znova vodík premeniť na elektrinu.. A aj tak ma vodikove auto batériu, Toyota myslím 1.6kWh...cena jazdy na 100km je vyšia ako na benzín.. A to ten vodík vyrobili z plynu..nie elektrolyzou..Skratka benzínové a naftové autá každou generáciou zdražeju o 2-3000..elektromobily trochu zlacneju a obe technológie sa stretnú dakde na 22.. 24000...dnes je príplatok za elektromobil 12-14000...napr. Peugeot 208 GT... O 5 rokov sa rozdiel zníži na 4...-6000.

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 10:53 am
od Plazivec
Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 6:11 pm
od NOPARasito
Plazivec píše:Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.

Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........(to uz princip baterii ma vice vyhod)
Klasika, pro vytvoreni alternativ, ale hlavni tahoun nikoli.(osobni nazor)
Samozrejme politicka idiocie ukaze co je pro kseft a ovcany nelepsi.

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 7:01 pm
od matobabetak
vyhoda baterii a FV je ze si to o kupis a dobijes, zo zasuvky, zo slnka... ale vodik si doma nevyrobis, bude to iste ako s benzinom a naftou... pre stat idealne da sa odmerat a zdanit :)

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 7:32 pm
od mypower.cz
matobabetak píše:ale vodik si doma nevyrobis


jaktože ne ?

https://www.conrad.cz/p/horizon-fcjj-16-brennstoffzellen-power-set-alternativni-energie-experimentalni-sada-od-12-let-198061

Akorát je tam info: Pozor! Nevhodné pro děti do 3 let. Nebezpečí udušení drobnými součástkami! Takže pozor na to!!!!


A teď vážně: Nemyslím si, že by nemohla být dostupná technologie pro výrobu a bezpečné skladování vodíku vyrobeného z přebytků z FVE. Otázkou je samozřejmě množství. Ale že by nešel doma vyrobit vodík .. to asi nebude úplně pravda :))

Ovšem samozřejmě.. to máme bojlery, baterky, těžba krypta, výroba vodíku, nabíjení druhého nevodíkového bateriového elektromobilu, člověk aby postavil tak 4 patra panelů. Problém je že na ty 3 pod nimi nebude svítit. :D

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 8:05 pm
od Plazivec
NOPARasito píše:Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........


Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností. Co je na vodíku zajímavé je hustota energie na kg proti baterkám je to až 120 MJ proti 5 MJ na kg. Proto nelze s vodíkem házet flintu do žita.

Re: Světlo v dáli - vodík?

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 8:52 pm
od trud
Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností

Nejde o účinnosť palivového článku, ale o výrobku, skladovanie a prepravu vodíku. Tam su obrovské straty, a potom to ešte prezenieme 60-70% palivovým článkom.