Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: úte pro 01, 2020 6:52 pm


Světlo v dáli - vodík?

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Předchozí

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod trud » sob říj 10, 2020 10:40 am

Ja vodíku neverím v osobných autách ani trochu. Účinnosť výroby elektrolyzou, stlačenie, preprava, skladovanie. Potom tie obrovské drahé nadrze v aute, znova vodík premeniť na elektrinu.. A aj tak ma vodikove auto batériu, Toyota myslím 1.6kWh...cena jazdy na 100km je vyšia ako na benzín.. A to ten vodík vyrobili z plynu..nie elektrolyzou..Skratka benzínové a naftové autá každou generáciou zdražeju o 2-3000..elektromobily trochu zlacneju a obe technológie sa stretnú dakde na 22.. 24000...dnes je príplatok za elektromobil 12-14000...napr. Peugeot 208 GT... O 5 rokov sa rozdiel zníži na 4...-6000.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 833
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod Plazivec » sob říj 10, 2020 10:53 am

Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.
1,140kWp Amerisolar, MPP Solar PIP 3kW, 200Ah kulek do mušket.
Plazivec
 
Příspěvky: 239
Registrován: čtv kvě 07, 2020 1:35 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod NOPARasito » sob říj 10, 2020 6:11 pm

Plazivec píše:Vodík není bůh, v něj se nevěří. Auto na vodík je kompletní elektromobil, jen místo baterie využívá palivové články s vysokou účinností. Největším problémem FVE je skladování energie, můj názor je, že cesta přes baterie nevede. A vodík je jen otázka vývoje komerčně použitelné technologie.

Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........(to uz princip baterii ma vice vyhod)
Klasika, pro vytvoreni alternativ, ale hlavni tahoun nikoli.(osobni nazor)
Samozrejme politicka idiocie ukaze co je pro kseft a ovcany nelepsi.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2320
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod matobabetak » sob říj 10, 2020 7:01 pm

vyhoda baterii a FV je ze si to o kupis a dobijes, zo zasuvky, zo slnka... ale vodik si doma nevyrobis, bude to iste ako s benzinom a naftou... pre stat idealne da sa odmerat a zdanit :)
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 445
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod mypower.cz » sob říj 10, 2020 7:32 pm

matobabetak píše:ale vodik si doma nevyrobis


jaktože ne ?

https://www.conrad.cz/p/horizon-fcjj-16-brennstoffzellen-power-set-alternativni-energie-experimentalni-sada-od-12-let-198061

Akorát je tam info: Pozor! Nevhodné pro děti do 3 let. Nebezpečí udušení drobnými součástkami! Takže pozor na to!!!!


A teď vážně: Nemyslím si, že by nemohla být dostupná technologie pro výrobu a bezpečné skladování vodíku vyrobeného z přebytků z FVE. Otázkou je samozřejmě množství. Ale že by nešel doma vyrobit vodík .. to asi nebude úplně pravda :))

Ovšem samozřejmě.. to máme bojlery, baterky, těžba krypta, výroba vodíku, nabíjení druhého nevodíkového bateriového elektromobilu, člověk aby postavil tak 4 patra panelů. Problém je že na ty 3 pod nimi nebude svítit. :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4313
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod Plazivec » sob říj 10, 2020 8:05 pm

NOPARasito píše:Vodikova vozidla dosahuji ucinnosti cca. 40-50%(https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Palivov ... l%C3%A1nek), zivotnosti komponent, skladovani vodiku, problem!!!!
Jo jako vyroba vodiku z prebytku je ok, ale do vozidel ........


Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností. Co je na vodíku zajímavé je hustota energie na kg proti baterkám je to až 120 MJ proti 5 MJ na kg. Proto nelze s vodíkem házet flintu do žita.
1,140kWp Amerisolar, MPP Solar PIP 3kW, 200Ah kulek do mušket.
Plazivec
 
Příspěvky: 239
Registrován: čtv kvě 07, 2020 1:35 am

Re: Světlo v dáli - vodík?

Příspěvekod trud » sob říj 10, 2020 8:52 pm

Dnešní palivové články mají účinnost již 60-70 procent, pracuje se na vývoji článků s ještě vyšší účinností

Nejde o účinnosť palivového článku, ale o výrobku, skladovanie a prepravu vodíku. Tam su obrovské straty, a potom to ešte prezenieme 60-70% palivovým článkom.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 833
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Předchozí

Zpět na Soběstačnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot], Magpie-crawler [Bot], Mirek123, Semrush [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'