Stránka 1 z 1

Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 9:21 pm
od kybos
Stává se mi až příliš často (cca dvakrát do týdne), že mi zamrzne komunikace mezi PC a Morningstar Tristar MPPT60 přes webové rozhraní. Prostřednictvím MSView lze i v tomto stavu s Tristarem komunikovat a stahovat po ethernetovém kabelu libovolná data, což svědčí o tom, že problém není způsoben HW vadou kabeláže nebo hubu. Komunikaci přes webové rozhraní nelze v tomto stavu zprovoznit stiskem tlačítka reset, je nutno Tristar kompletně odpojit od panelů a baterie, aby se stavový automat v komunikačním procesoru dostal do výchozího stavu, kdy je schopen komunikovat i přes webové rozhraní. Jeví se mi jako nelogické, že je nutno rozpojovat silová vedení z důvodu selhání stavového automatu komunikačního procesoru.
Chtěl bych se zeptat zkušených uživatelů, zda se s touto závadou také setkávají a pokud ano, zda také již někdo přišel na příčinu vady a případně na postup, jak zamrzání komunikace odstranit.

Další vadou na kráse a použitelnosti SW MSView, kterou jsem zaznamenal, je chybné ošetření sdílení dat. Potkají-li se časově dva požadavky na data od různých instancí programů, komunikace zamrzne a logovací procedura zapíše do logu data s chybnou strukturou, která následně vyvolají kolaps grafického zobrazení dat.

Program MSView není taktéž korektně ošetřen pro případ usínání PC. Aplikace si nedokáže vynutit stav "trvalé bdělosti" PC a po probuzení ze spánku program zkolabuje a je nutno jej restartovat se ztrátou dat.

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 9:40 pm
od 007ToMMaS
to že mi raz zamrzol tristar sa mi raz stalo tiež čom musel urobiť to čo popisuješ. Od vtedy sami to nestalo. V tedy som používal aplikáciu na logovanie a súčasne som mal zapnuté logovanie na webe vtedy to zamrzlo ale nevidím dôvod v tom lebo to potom nerobilo. Od kedy mi beží vďaka drame logovanie na raspberry tak tak nemám problém. MSView mi tiež neraz hentak zamrzol. Skusil si prehrať firmware?

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 9:58 pm
od kybos
Firmware jsem nepřehrával, koupil jsem jej teprve nedávno a novější firmware než je v něm od výroby zatím není na stránkách výrobce k dispozici.

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 10:14 pm
od 007ToMMaS
treba zistiť či je v ňom naozaj najnovší hlavne ak ležal kdesi na sklade tak nemusí byť aktuálny.

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 10:44 pm
od kybos
verze.JPG

Víte o nějakém novějším firmware než jsou tyto verze?

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 10:56 pm
od atom
kybos píše: Komunikaci přes webové rozhraní nelze v tomto stavu zprovoznit stiskem tlačítka reset, je nutno Tristar kompletně odpojit od panelů a baterie....

není nutný odpojovat dráty, jestliže je modbus komunikace funkční, tak stačí v msview v properties zařízení dát Reset communications server a webový rozhraní by mělo zas jet.

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 11:03 pm
od kybos
Při pokusu o Reset communications server to hodí tuhle chybu:
modbus.JPG

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: čtv pro 13, 2012 11:28 pm
od atom
Ta hláška je jako by ti to nepovolilo ten reset a vrátilo chybu, divné.

Jinak mám ty samé verze firmwaru jen asi o milión nižší sériové číslo #, ale takové problémy s ním nemám. Třeba teď mám spuštěné logování do souboru a od 05.12. jede nonstop po 5 sekundách . A běželo by to i měsíce kdyby ten w2k8 server nemusel občas restartnout kvůli updatům.
A nepamatuji za poslední 3 měsíce, že bych se nedostal na web a musel to nějak resetovat. Ten web jsem přetížil tak, že mi to přestalo reagovat snad jedinkrát, v prvním týdnu po koupi když sem to pořád přenastavoval ladil a updatoval nastavení.


Zkus něco novějšího než winXP, přeci jen je to už systém 10let mimo.

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: pát pro 14, 2012 6:48 am
od kybos
V současné době provizorně loguju Tristar na pracovním desktopu, ale ten z důvodu vysoké spotřeby (cca 100W) na noc uspávám. Po odladění počátečních problémů bych chtěl logování Tristaru přesunout na starší notebook Acer Aspire One, který běží trvale již několik let (cca 8W) a provozuji na něm také logování fototermiky a vzduchotechniky. Běží pod WinXP SP3 velmi stabilně (za poslední rok bez jediného výpadku) a Win7 nebo dokonce Win8 bych na něj určitě nebyl schopen nainstalovat, jelikož jako hlavní disk je v něm napevno zabudované SSD o velikosti 8GB. On byl problém tam vtěsnat i ten servispack3 pro WXP. U microsoftu bohužel platí pravidlo, že čím novější verze OS, tím náročnější na systémové prostředky a tím méně stabilnější, proto se držím WXP, dokud to jen jde. Updatování jsem zrušil a do sítě jej připojuji jen jednou za čas na stažení dat, jinak je to samostatné lokální PC bez vnějších vlivů, galvanicky oddělené od zbytku světa (i teplotní čidla si napájí z vlastního USB).

Re: Zamrzání komunikace přes webové rozhraní

PříspěvekNapsal: sob pro 22, 2012 9:50 am
od kybos
Může mi někdo ze zdejších znalců Tristaru vysvětlit jak je možné, že z prohlížečů se tváří Tristar jako nepřítomný a z CMD na příkaz ping má bezproblémovou odezvu?
ztrata komunikace.JPG