od kyocera » čtv dub 26, 2018 9:40 pm
Zdravím,
už se to tu probíralo dříve , že existuje vždy časová životnost aku a životnost daná počtem cyklů do poklesu 80%.
A je zapotřebí využít počet cyklů během časové životnosti aku.
Z více zdrojů je potvrzené a casper je jedním znich , když mně osobně na Ampéru 2018 sám od sebe řekl, že časová životnost LIFE je 12 roků, což koresponduje i s vyjádření jiných elektrochemiků pro LIFEPO4.
A myslím si, že casper uvádí velice poctivý údaj LIFE 2100 cyklů.
Je i možné, že čínský výrobce je více optimista a uvádí vyšší počet cyklů 5000 pro své LIFE .
Rozdíl ve vnitřní skladbě aku LIFEPO4 mezi českým výrobce a čínským není žádný.
LTO, které zmiňuje výše i casper , tak LTO má opavdu vysoký
počet cyklů - uvádím praktické zkušenosti lidí, kteří je osazují do vozidel je až 20 000 cyklů do poklesu na 80% kapacity
při reálné časové životnosti 7 až 8 roků. Poměrně nízká časová životnost je dána vysokými nabijecími a vybijecími
proudy LTO a pokud by nabijecí a vybijecí proudy nebyly násobky C i tak elektrochemici uvádí časovou životnost LTO
10 až 12 roků. Na časovou životnost všech elektrochemických aku má vliv chemie uvnitř a každý elektrochemický článek který byl vyrobený kromě nabijení a vybijení, což je užitečný cyklus , vždy každý elektrochemický článek také intenzivně pracuje na své smrti na svém rozkladu a zániku , což pozorujeme jako zvyšováním vnitřního odporu a postupné snižování kapacity.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA