1) Zejména je potřeba vybrat správnou kategorii. Například pokud se jedná o prodej FV panelů, přidat inzerát do Bazar / Prodám / Fotovoltaické panely. Není-li rubrika jednoznačná, přidáme do Bazar / Prodám.
2) Vhodně zvolte název téma, aby bylo nejlépe na první pohled jasné o co v daném tématu jde. Například "Měnič PowerJack 3kW", "Zbytky montážního materiálu pro FV panely".
3) Nerozvíjejte v Bazaru nesouvisející diskuze na téma netýkající se původního prodeje. Pokud chcete diskutovat například o vhodnosti daného produktu, nebo podobném produktu, založte nové téma v Elektroporadně a do vašeho příspěvku vložte odkaz na původní bazarový prodej, aby byla zřejmá souvislost.
4) Nevkládejte další inzerát do existujícího tématu založeného jiným autorem inzerátu. Na váš nový inzerát vždy vytvořte nové téma. Důvodem je zejména možnost ukončení inzerce původním zakladatelem tématu.
5) Při nabídce nebo poptávce uveďte lokalitu kde se dané zboží nachází, případně odkud jej poptáváte.
6) Uvádějte cenu, v opačném případě se jedná o Aukci.
7) Neobávejte se téma pravidelně aktualizovat například při změně ceny, nebo prodání části komponent. Do tématu vložte nový příspěvek s informací co je prodáno či nakoupeno, co zbývá, nebo informaci o změně ceny.
8)Při dokončení prodeje či nákupu dopište jako poslední příspěvek informaci, že už bylo nakoupeno a nebo že je vše prodáno. Tato informace je důležitá pro ostatní jako fakt, že inzerát je už ukončen.
9) Souhlasím a jsem si vědom že v případě nerespektování pravidel může být inzerát smazán!
NOVÁČKOVÉ MOHOU ODESÍLAT SOUKROMÉ ZPRÁVY AŽ PO ODESLÁNÍ ALESPOŇ 3 (TŘÍ) PŘÍSPĚVKů!
Vitek píše:tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
však to je u řitě na co ti běží elektrocentrála... jen říkám že vznětový motor má při vhodně navržených pracovních otáčkách v porovnání s benzinem vyšší účinnost.
Co je na obrázku je mi jedno fafťák není uplně výstřelek mody poslední pětiletky a tak se omlouvám jestli jsem zde ekoteroristy nasral
Vitek píše:tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
i naftový motor jde předělat na plyn, není problém
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Vitek píše:tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
však to je u řitě na co ti běží elektrocentrála... jen říkám že vznětový motor má při vhodně navržených pracovních otáčkách v porovnání s benzinem vyšší účinnost.
Co je na obrázku je mi jedno fafťák není uplně výstřelek mody poslední pětiletky a tak se omlouvám jestli jsem zde ekoteroristy nasral
Ona je pointa v tom že za prvé je propan levnější a za druhé nechodíš dolovat nádrž tohle prostě má jet 24/7 a proto to býva na něco co ti téže do baráku trubkama
Vitek píše:tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
i naftový motor jde předělat na plyn, není problém
jistě že jde,ale pro kogenerátor bude zážehový motor jednodušší a rychlejší řešení,než se ještě drbat s dieselem na plyn
Jenže pokud předěláš diesel na plyn, tak z toho uděláš zážehový motor. Kde je potom ta výhoda. To že to tak dělá TEDOM, je jen otázka dostupnosti polomotoru. Tedomáci stále sedí v budově Liazu, takže jsou ty důvody prozaické.
Už to nebudu komentovat, přečti si vlákno od shora dolů..
(Můj koment byl mimo téma- podotkl jsem, že nafta jde dat taky do plynu. O smyluplnosti jsem se nebavil.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Problém tedomu je jeho výkon. Vím o škole, kde jsou ty tedomy tuším čtyři, topí to fakt velkej barák, a ve výsledku to na elektriku přes den ani nestačí, protože svícení zářivkama v baráku s podlahovou plochou několik tisíc m2... Naopak přes noc je to vypnutý sa topí plynovej kotel, už s tím měli nějakou mimořádku, takže to potřebuje i strojníka, není to aparát, za kterým se zavřou dveře a jednou za rok se zkontroluje.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
redcrown píše:Jenže pokud předěláš diesel na plyn, tak z toho uděláš zážehový motor. Kde je potom ta výhoda. To že to tak dělá TEDOM, je jen otázka dostupnosti polomotoru. Tedomáci stále sedí v budově Liazu, takže jsou ty důvody prozaické.
Řekl bych že to bude o materiálech... Teploty budou jiné, naftové motory mají většinou mazání stavěné na delší dobu provozu... Vzít si naftový motor z náklaďáku... No protože žádný tak dobrý na benzín prostě není, naftový si můžou vybrat jakýkoliv.
mazání stavěné na delší dobu provozu mazání??co to je za pojem??diesel bude mít tak maximálně kvalitnější olej a větší tlak v mazací soustavě,popřípaě lepší čištění oleje,
Je to tak, pokud jsi viděl někdy olejový filtry z náklaďáku, tak je ti to jasný. A objem oleje je vlastně malej vzhledem k výkon*motohodina. Ale to jaksi vyplývá z velikosti stroje, zdvihovej objem roste s třetí mocninou rozměru spalovacího prostoru, ale plocha otíraného válce jenom s druhou mocninou...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Tak nějak mě nenapadá jediná nevýhoda předělání naftového motoru na plyn. Všechna ta mechanika je dělaná na větší tlaky, nechám to jet na nižších tlacích a rázem mám spoustu komponent s menším opotřebením. Když je to z náklaďáku, rázem to je stavěný na řadově vyšší kilometry teď už motohodiny než malý benzínový hračky. V benzínovém je počítáno s ochlazováním spousty komponent vypařováním benzínu. Předěláním benzínového na plyn mu to vlastně mechanickou životnost sníží. Předěláním naftového na plyn se životnost zvýší. Jestli budeme porovnávat ventily, pístní kroužky, sedla, je jedno platí to snad pro všechno. Je potřeba vyměnit vstřikovač za svíčku, a zbytek modifikací se odehrává vlastně mimo vlastní motor za atmosférického tlaku a pokojové teploty.
Zpět k tématu, ty ceny za co jsou vidět ty kogenerace mi přijdou přehnaně drahé, neříkejte mi, že za tyhle ceny co jsou na bazarech to má své kupce?
350kCZK / 20kWe + 40kWt
Návratnost je stále někde kolem 15-30 let. A krutě záleží, co všechno se posere.
Jako technologicky 350kCZK je podle mě cena tak nového, se zárukou. Vývoj na tom dnes skoro žádný není. Pro plyn stačí lambda sondou řídit poměr, podle nějaké křivky předstih. Vždyť to jede na konstantních otáčkách! Na tom není žádná věda. Asynchronní motor je taky za hubičku. PLC a nějaký student co ho naprogramuje. Dneska to zvládne možná i Arduino. Nemá to skoro žádný emisní systém, jako stabilní stroj to jede v ideálním režimu celý život.
Podle mne ty bazarové kogenerace jako nový zdroj legálně asi nikdo nepřipojí. Museli by se tam dodělat požadované funkce které před 10 lety ve zdrojích standartě nebyly a jestli by to vůbec šlo. S funkcí P(u) a P(f) by asi nebyl velký problém, ale funkce Q(u) u asynchronního generátoru by asi nebyla možná. Muselo by se to asi dovybavit nějakým střídačem (aktivní filtrem) který by dodával a odebíral jalovinu podle stavu sítě. Střídač by zřejmě stačil nějakého menšího výkonu paralelně k síti nezávisle na KGJ.
Nechápu proč se ti výrobci kogenerací stále drží těch pístových klechtaček, myslím že nějaká plynová mikroturbína by pro toto stacionární použití byla daleko výhodnější.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Přesně. Vyrobit slušnou spalovací turbínu není žádná legrace. Životnost a účinnost jdou tvrdě proti sobě. Aby to bylo efektivní, jsou tam nutné vysoké teploty a každých 50 °C hraje celkem velkou roli, přičemž cena materiálu s nějakou rozumnou životností s růstem teploty roste prakticky exponenciálně, totéž platí pro technologickou náročnost přesného opracování takového materiálu.
rva píše:Předěláním na plyn (s lambda 1) vzrostou podstatně teploty. Vydrží to písty? Ventily?
Tady se dá vycházet ze zkušeností s přestavbou aut na LPG. Pokud jsou tvrzená ventilová sedla a případně se ještě přimazávají a pokud se dodržuje rozumný interval výměny oleje (protože ten při provozu na plyn degraduje rychleji), tak je naopak životnost motoru vyšší.
*CAR* píše:Od kdy je motor škody favorit schopen vykonat takové množství práce 22KW + 40 KW a na 100% to nikdy jet nesmí .
Je to matematický nesmysl .
ono to bylo asi myšleno jinak,22Kw el a 40Kw má motor max výkon,né to sečíst dohromady
40 kW je přibližně tepelný výkon toho pístového motoru při výkonu 22 kW na klice. Ale i tak je to 50 % max. výkonu, což je strašně moc, automobilní motory jsou stavěny na to, že se od nich výkony nad nějakých 30 % vyžadují pouze krátkodobě (slabé motory jsou v tomhle paradoxně odolnější). A pokud by to mělo být 22 kW elektrických, tak počítej tak 27 kW na klice, protože účinnost převodů a alternátoru. Já bych ten motor honil tak na 10 - 12 kW na klice maximálně. Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
Naposledy upravil(a) unicast dne úte říj 27, 2020 10:40 pm, celkem upraveno 2 x.