kodl69 píše:a zkusil jsi si spočítat, jestli je tvoje tvrzení doměnka nebo pravda?
34.48W, pro 240V 37.5W výkony tělesa budou 2432W a při 240V 2645W.
Tak a teď vyhodnocení: poměr výkonu na tělese:1.0875 , poměr ztrát na vedení 1.0875 !!!!!
Nakonec zjistíš, že jedinej rozdíl, kterej je na hranici změřitelnosti, bude v tom, že drát se při vyšším proudu víc ohřeje a díky teplotnímu koeficientu mu vzroste odpor a tím i ztráta, a to stejný se uděje i na topném tělese, tj výslednej proud bude drobek menší než vypočtenej.
Takže doporučuju nastavit 230V, nebudeš přetěžovat spotřebiče, který jsou snad na těch 230V konstruovaný... Já naopak tvrdím, že když se sníží napětí, poklesne proud, klesne teplota i v elektronickém zařízení a tím se zvýší jeho životnost, viz např. životnosti elektrolytyckých kondenzátorů v závislosti na teplotě, kde pro 85°C je to obvykle 1000hod., při 50°C najednou 10000hod....
Poměr výkonu při dané matematické funkci musí být vždy stejný. Zajímavější je vypočtená absolutní hodnota: ztráty navíc 3W, přenesený výkon navíc 213W.
Měřil jsem na spirále i na autě a došel jsem k reálnému rozdílu 5%.
Navýšení napětí cca o 4,5% s tím, že je to maximální, nikoliv středová hodnota nepovažuji za problém.
Při nabíjení 3x32A mi to udělá rozdíl cca 1,2kW. Při nabíjení 4 hodiny, je to 4,8kWh, tj cca o 20-40km dojezdu nabiju více. Většinou je to u nabíjení přes noc nepodstatné. Vycházím ale z toho, jak to používám. Pro drobnou elektroniku je to celkem jedno. Pokud je drahá, je preventivní nepřetěžování na místě.
Dříve se ve snaze ušetřit napětí snižovalo. Leckde až třeba na 205V. V současné době, kdy i světla mají elektronické zdroje, to považuji za kontraproduktivní. Při snížení napětí si zdroj vezme naopak větší proud, takže vyšší ztráty, oteplení a z toho počítaná nižší životnost.
Žárovky=tepelné koule, kde zvýšení fakt vadilo, už neprovozujeme.
Pro nahřívání bojleru potřebuji co největší výkon a nejedná se o trvalou činnost.
Při nabíjení aut s malými baterkami potřebuji, aby se točila. Nabíjení přes noc nestačí. Pokud přijedu ke stojanu ČEZu, běžně mi hlásí napětí přes 240V pod zátěží. Funguje to a zatím jsem nikde neslyšel, že by s tím byl nějaký problém.