Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon říj 18, 2021 9:55 pm


Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » úte srp 04, 2020 8:04 pm

matobabetak píše:nejak mi prestava davat zmysel stavat nieco z tychto malych clankov, velmi vel spojov, drziakov a pod ....zajtra idem po samsung sdi 94ah, 70e kus, po prepocte je to cenovo este menej ako skladat z 18650...tie mi pridu dobre skor na nejake mensie projekty
Rád bych se dočkal, že to bude z aut levnější...
Přepočítávám to na CZK každou chvíli když se nějaký inzerát nebo nový překupník objeví..., abych nemusel přepočítávat USD na EUR, uvádím CZK/Ah:
Samsung SDI 94Ah: 19.45 bez dopravy a použité.
Vyzkoušený nový Lanzhd: 15.96 včetně dopravy.

Prostě to je stále stejná pohádka, lidí co prodávají použité auto baterky využívají situace, že baterek je málo a můžou si za to říct víc! Evropa zas..ná! V USA je to už teď lepší. Ale doprava do EU to kazí.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
?
josse
 
Příspěvky: 1113
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » úte srp 04, 2020 8:05 pm

A další věc je ta, že LiIon odejdou hlavně věkem, toho se u velkých 94Ah placek asi dožít nechci, malý váleček 18650 se odpojí a je klid.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
?
josse
 
Příspěvky: 1113
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod diablo007 » stř srp 05, 2020 9:24 pm

94ah za 70 eur je trošku vysoká cena za to se tu prodávají defakto 2 SDI 60 takže místo 94 by jsi byl na 120ah
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » sob srp 29, 2020 7:00 pm

Dlhšie som nemal čas tak pridávam naraz výsledky za 900 a 950 cyklov pre Lanzhd a 900 cyklov pre Samsung.
Zatiaľ obe batérie nad 90% pôvodnej kapacity.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod rottenkiwi » sob srp 29, 2020 9:03 pm

Takže keď mám po 180 cykloch na ebiku / Samsung / 9000 km.
Tak po 1000 cykloch to bude : 1000/180*9000=50000 km a baterka bude ešte na 92 % povodnej kapacity ?
Ergo, namiesto 110 km urobím ešte 101 km ?
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod lubomirz » sob srp 29, 2020 9:29 pm

nemozes to takto interpolovat - cert vie, ake skratky zvolili číňankovia v tvojej konkretnej baterke. Nemusia tam byt clanky prvej kvalitativnej triedy, od Samsungu atd, atd...

Navyse, statisticka distribucia. Co ked Trud ma nahodou najkvalitnejsie clanky na svete a co ked ty budes mat najhorsie ?
A ked zoberes tisic clankov, budu sa spravat vsetky rovnako ? Vydrzia vsetky 5.000 cyklov alebo niektore proste nahodne umru pred dovrsenim 1200 cyklov ?

To mas ako s autami a ludmi...
?
lubomirz
 
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 4:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned srp 30, 2020 7:56 am

Tak hlavne k bateriam v teste sa správam ako k batériam v soláre....rozsah napätia...plus nízka záťaž. V elektrobajku dostávajú asi ovela viac na búdku. Rozsah v teste je 4,00 - 3,45V ... a záťaž 0,6A teda 0,2 C.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod rottenkiwi » ned srp 30, 2020 8:16 am

U mňa na ebiku dodávajú baterky 0.2C až 0.3C v rozsahu 41.237.5 V.
Takže je to podobné, akurát neviem aké máš teploty a aké mám ja.
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned srp 30, 2020 8:59 am

Ja to testujem v garaži...v lete 23-24 v zime 6-7 stupňov. 41,2-37,5 to je 10 člankova bateria ? članok 3,75-4,12V ???
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » sob zář 26, 2020 11:54 am

Obe batérie sú na 950 cykloch.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod vlkazajac » sob zář 26, 2020 3:00 pm

Samsung (červená) je na tom lepšie, nožnice sa roztvárajú !
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 3165
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » sob zář 26, 2020 3:59 pm

Roztvárajú..ale aj po 1000 cykloch ma Lanzhd o 200mAh viac za nižšiu nákupnú cenu.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » sob zář 26, 2020 10:07 pm

A jestli má stejně cyklů se zatím větší kapacitou, takže také platí že přes Lanzhd přeteklo také více energie.

Takže třeba v reálném nasazení by Samsung už měl 950 cyklů, ale Lanzhd by měl teprve 850. Kdybychom křivku kreslili dle Wh, bylo by to zásadně ve prospěch Lanzhd? (Nebylo, ale poslední čísla jsou si lehce zkreslená, si myslím)

Nebo třeba jiné přirovnání, Lanzhd by měl mělčí cykly o 12% a tudíž by ty křivky opotřebení byly ve prospěch Lanzhd.

Myslím že to není zatím vůbec špatné. Škoda že do těch posledních měření promluvily teploty ( myslím že to je vidět v tom jak křivka opotřebení Samsungu lehce stoupla), počkáme na další průběh... Jsem napnutý...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
?
josse
 
Příspěvky: 1113
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte zář 29, 2020 3:13 am

Trvalo to dačo vyše 1,5 roka ale prvá batéria sa dostala na 1000 cyklov...a neviem ako vy ale ja som čakal oveľa prudší pád kapacity.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod lubomirz » úte zář 29, 2020 7:23 am

Samsungy vedia co robia, tam by som nieco taketo kludne aj ocakaval. Tie clanky by mali statisticky vydrzat okolo 1500-2000 cyklov pri poklese kapacity na 80% takze uplne pohode a uplne presne ti to ide.

Treba si uvedomit aj to ze baterie sa nicia nielen cyklovanim ale aj uplne jednoduchym vekom. Aj ked ju nechame sediet na policke a nepretecu cez nu styri elektrony, aj tak bude degradovat. Cize tvoje pouzivanie = nabit vybit nabit vybit opakovat je jedno z najlepsich z hladiska cyklov ktore sa tym baterkam moze dostat - navyse v prostredi kde sa teplota nemeni, baterky nemaju ako v aute -10 celu noc, potom baaaac zaber zohreju sa, potom znovu ochladnu na -18...

Vobec by ma neprekvapilo keby tvoje clanky pri tomto pouzivani vydrzali 5000 cyklov pri poklese kapacity na ~70%
Trosku prekvapenim je ten LangHuangDang clanok ale zase na druhu stranu, z coho sa to sklada ? Aka raketova veda ? Pokial sudruhovia neprimiesaju do toho lithioveho pásu trochu muky a nepokropia svatenou vodou tak je tam malo co pokazit. Samozrejme neriesime ukrutne podvody typu Ultrafire 9900mAh vo formate 18650 : https://lygte-info.dk/info/batteryDisas ... %20UK.html sudnemu cloveku musi byt jasne ze do 18650 formatu nedame 9.9Ah


edit : ani neviem tvoju metodiku testovania, na prvej strane si mal cyklovanie 4.0V -> 3.4V, nabijaci prud do 1.5A (pri 3.3Ah clanku cize 0.5C) a vybijaci este mensi. To je taky neskutocny LUXUS pre clanky ze az, pri takomto pouzivani musia vydrzat 5.000 clankov len tak zahuci. Tlac ich na 4.2V a vydrzia polovicu, tlac ich do 3.0V alebo kusok menej a vydrzia zase polovicu.

https://batteryuniversity.com/_img/cont ... s-web2.jpg
?
lubomirz
 
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 4:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod NOPARasito » úte zář 29, 2020 9:42 pm

Jenze porad se mele jen o cyklech a holt opotrebeni je i jako hlavnim kriteriem "proteceni" energie a rozdil v cyklovatelnosti na 10% nebo 60-70% je dan poctem cyklu. (Holt tohle lze brutalne odsledovat u Eaut)
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2374
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod lubomirz » stř zář 30, 2020 12:36 pm

ano, ale neni tam priama umera (cize baterka nevydrzi 2x dlhsie ked sa vybija len 50% namiesto 100% ; alebo baterka nevydrzi 4x dlhsie ked sa vybija len o 25% namiesto plneho 100% vybitia) pretoze velmi silno zavisi aj od toho, ODKIAL POKIAL sa vybija (100% -> 70% je velmi narocnejsie nez 75%->45% napriek tomu ze obidve su 30%)

Takisto strasne silno zavisi aj od teploty v ktorej sa clanok nachadza, plus od velkosti vybijacieho a hlavne nabijacieho prudu. Darmo vybijam furt rovnako na SoC 50% ; akumulator ktory je vybijany 2C vydrzi nabeton menej nez ten ktory je na rovnaku uroven SoC vybijany 0.5C prudom.
?
lubomirz
 
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 4:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » stř zář 30, 2020 3:52 pm

Samozrejme najväčší vplyv na životnosť ma rozsah napätí a prúd. Ale vyzerá to ze používanie cca 60% kapacity neznásobý životnosť 4* ale možno 8*....prúd samozrejme čo najnižší pod 1C..ale to má v soláre hádam každý.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pon říj 26, 2020 11:32 pm

Obe batérie dosiahli 1000cyklov....Pokračujeme ? :-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 847
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod DanoP » úte říj 27, 2020 8:40 am

Ak to nie je problem tak prosim pokracovat. Ocakaval som ze pokles kapacity, nebude linearny a na nejaky pocet cyklov sa spomali, ale vyzera to tak ze to tak nie je. Uvidime ci sa bude zvacsovat rozdiel poklesu kapacity samsung - lanzhd.
1770Wp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45 + Studer XTM4048 + 10kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
?
DanoP
 
Příspěvky: 882
Registrován: stř črc 06, 2016 11:27 am
Bydliště: Trnava, Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'