Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv bře 30, 2023 2:28 am


Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Matess » úte zář 18, 2018 8:55 pm

nicmene to nic nemeni na tom ze se jedna prakticky o stejnou baterii jen s tim rozdilem ze te aktivni casti namotane do kulata je tam proste vic. Aby kapacita byla co nejvyssi tak vodive cesty jsou co nejtensi - coz umozni vice vrstev ve stejnem objemu. Tzn vnitrni odpor bude na zaklade vetsiho delky te zakladni vrsty proste vetsi. Tohle samo o sobe rika ze se sice bude kapacita vyssi a nemelo by to byt o moc drazsi vyrobit (stejna sirka, takze podpurne veci pro vyrobu by mely byt stejne) ale vnitrni odpor z principu bude vetsi...
?
Matess
 
Příspěvky: 1479
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Lokalita: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » úte zář 18, 2018 11:04 pm

Tak kapcita je ok..pri zatazi 1,5A z baterie vyliezo 5270 mAh.
A začínam mať pocit že som tú prvú batériu zničil....asi som ju prehrial pri pájkovaní..skúsim inú vybíjať pri 20A.
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Matess » úte zář 18, 2018 11:46 pm

ja myslim ze ne... rekl bych ze dopadne stejne.
?
Matess
 
Příspěvky: 1479
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Lokalita: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 12:01 am

Tak som ju znicil prave tými 20A..lebo ta ma kapacitu iba 2600mAh
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod kodl69 » stř zář 19, 2018 12:53 am

Proč by měl být vnitřní odpor vyšší? elektrody snad jsou vyvedeny na krajích svitku, podobně jako u svitkovýho kondenzátoru, takže na vnitřní odpor má vliv konstrukce (tloušťky elektrod atd.) a a šířka pásku, z kterého je svinutá elektroda, ne jeho délka. Podle tvé teorie by potom baterky SAFT z P- Ion měly mít mnohonásobně větší vnitřní odpor než 18650, protože mají průměr cca 5cm, ale opak je pravdou, ani při vybíjení 2C se napětí nějak dolů nehrnulo, pokud byl danej kousek v pořádku.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6774
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Matess » stř zář 19, 2018 5:40 pm

Obrázek

+ se bere z prostredka a - se bere z kraje. Vetsi prumer clanku znamena vetsi kapacitu, delsi pasky jednotlivych vrstev = vetsi odpor...

Nemusi to byt ale pravda... ono je to stejne jako s 18650... kdyz se udela silnejsi vodiva vrstva clanek zvladne velky proud, ale ma mensi kapacitu... Obecne ale plati ze pokud bude kapacita k obemu stejna (myslim ted prime srovnani 18650 vs. 26650) tak je logicke ze 26650 bude mit o neco mensi proud, viz duvody vyse...
?
Matess
 
Příspěvky: 1479
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Lokalita: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » stř zář 19, 2018 6:30 pm

18650 ma psano u ruznych vyrobcu 11-15mOhm
26650 ma prave od Liitokala 15mOhm(proud ma psanej 20A a ne ten jak na Aliexpressu 50A)
https://m.fasttech.com/products/1420/10 ... 7v-5000mah
50A by mela byt modra viz.
https://m.fasttech.com/p/6499500

Ps.: jiz jsi zmeril tu kapacitu u tvych clanku z Aliexpressu?? I kdyby nedali proud 50A tak i 5A je do solarniho uloziste super, akorat to musi byt dimenzovane na potreby resp. max vykon regulatoru.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 7:28 pm

Uz som to sem písal včera, kapacita prvého testovaného bola 5270mAh...ten čo som ho asi zničil (bud prehrial pajkou alebo odberom 20A)...tak ten mal kapacitu 2600mAh..
Tretí mal 4940mAh....
Všetko nabite 1,5A..vybíjané 1,5A..koniec 4,2V---3V.
Uvidím čo dalšie.
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod ota » stř zář 19, 2018 7:48 pm

Aha, takže dal 20A ale jen jednou.
Upřímnou soustrast.
50kWp + 10kW Infinity, 15kWh LiFe
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2269
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » stř zář 19, 2018 7:51 pm

Diky, kapacita vcelku ujde, jen zivotnost vypada nic moc, resp. nebezpecne chovani, ale tusim tech 20A bude to maximum(smrtelne) ty 50A clanky vypadaji obalem jinak, pravdepodobne Cinan prodava 20A za cenu 50A ;-(.
Jiz jsem se setkal s koumakama na Aliexpressu a jsou "vycurany jak dirka do snehu", neco jak s Fake Flash pametma, ktery byly jen na oko 64gB softwarove ;-), jen je stacilo softem otestovat a Cinan zklopil ocas.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 7:56 pm

Cinan nepredava..len zavadza..oznacenie 5000mAH..liii 50A...sme len vycitali ako 50A..mperov...ale to je nazov :-)....50A :)
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 7:56 pm

Skôr myslim ze som ju upajkoval...chcel som silne drôty ked 50A..a asi som ju uvaril..
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » stř zář 19, 2018 8:12 pm

Kdyz jsem pajkoval kabel 2,5mm2 tak ne dele jak 3-5sec.
Vse co je nad 40st je problem i kdyz v provozu pry baterie jdou uvnitr az k 80st. A te je dle meho nazoru ten problem s zivotnosti, proudy v radech vice jak 0,5C =>4C/jaks taks=>smrt
S prodejcem mas pravdu, na ofico strankach kde to testovali je jasne videt obal a testy probehly s max.20A.
Klamani spotrebitele na Aliexpressu neni nic noveho, otazka je jestli mas na to kule jit do sporu a dotahnout to do konce(pri me smule, vim o cem mluvim=>pokud, ale dotahujes do konce, stane se z tebe vazeny nakupci a nebude problem nakoupit zbozi pro svoji potrebu a relativne kvalitni)
Tyto baterie jsem mel v merku, ale testoval bych je do systemu na max.1C, takze diky za tvoje pokusy :handshake:
Naposledy upravil NOPARasito dne stř zář 19, 2018 8:20 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 8:18 pm

Pre solar je mi to jedno...ja chodim tak 0,05C :-)...A este ju testnem na 10A v držiaku..nie pajkovať
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 8:54 pm

NOPARasito píše:Kdyz jsem pajkoval kabel 2,5mm2 tak ne dele jak 3-5sec.
Vse co je nad 40st je problem i kdyz v provozu pry baterie jdou uvnitr az k 80st. A te je dle meho nazoru ten problem s zivotnosti, proudy v radech vice jak 0,5C =>4C/jaks taks=>smrt
S prodejcem mas pravdu, na ofico strankach kde to testovali je jasne videt obal a testy probehly s max.20A.
Klamani spotrebitele na Aliexpressu neni nic noveho, otazka je jestli mas na to kule jit do sporu a dotahnout to do konce(pri me smule, vim o cem mluvim=>pokud, ale dotahujes do konce, stane se z tebe vazeny nakupci a nebude problem nakoupit zbozi pro svoji potrebu a relativne kvalitni)
Tyto baterie jsem mel v merku, ale testoval bych je do systemu na max.1C, takze diky za tvoje pokusy :handshake:


Ak budú mat 5000mAh.nie je čo reklamovať....on nikde nepíše že dajú 50A....skratka lii50A je obchodný názov :-)
A na aliexpress dotiahnut spor do konca nie je ziaden problem...som diamond uživatel co ma cez 1500 objednávok a zhruba 50 reklamacii...ak si v práve tak to ide..
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř zář 19, 2018 9:29 pm

Tak skusil som ju v držiaku bez pajkovania....nedá ani 10A...napätie ide po pár sekundách pod 3V.
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 910
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » stř zář 19, 2018 9:35 pm

Myslel jsem si, ze to nema sanci drzak pod pruzinkou prenest, me se pri testech drzak rozpustil a rozpadl ;-(, jinak s objednavkama jsi na tom stejne, ale spory mam tak 200x a 180x vyhrane v muj 100% prospech 20x kompromis ;-).
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod střídač_N » čtv zář 20, 2018 7:08 am

josse píše:.......


Možná, že to již bylo někde zmíněno, ale i tak se dotáži.

Jak byly jednotlivé paralelní články pospojované?
?
střídač_N
 
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod kodl69 » pát zář 21, 2018 11:11 am

celkem zajímavý ceny, na to že v EU, doprava za cca 10E 2kg: https://eu.nkon.nl
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6774
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát zář 21, 2018 12:03 pm

střídač_N píše:
josse píše:.......


Možná, že to již bylo někde zmíněno, ale i tak se dotáži.

Jak byly jednotlivé paralelní články pospojované?
Ta která to začala (1512 ks), blbě, tenké spoje na PCB, tenké propojovací vodiče. Škoda těch dvou dalších (210 ks a 1120 ks). Které měli jištění tenkým drátkem.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
?
josse
 
Příspěvky: 1114
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm


PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'