a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.
Já mám na každém článku balancér s 5A pojistkou a v sérii jednu velkou pojistku + relé přemostěné fetem jako připojení k zátěži.
Je tam ztráta v pojistce + přídržný proud relé - takže tak 6W?
Až to budu mít trochu protestované, tak se samozřejmě podělím v příslušném tématu.
Držím palce s těmi LiIon!
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [12x AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono]
5 kVA Axpert King II @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Pekny reseni. Ja jsem zvedav co se zjisti je treba hledat cesty.
V pripade s liion by to byly stovky kusu takze tolik balanceru nepripada v uvahu.
Samozrejme necekam celych 5ah spise verim v rozumny vysledek, ktery by ekonomicky vysel tak aby to slo otestovat ve vetsim meritku. Nejdriv bude treba dat ceres vzorku ...
Pro vyšší bezpečnost můžete koupit 18650 články s ochraným obvodem, celkem běžná věc, každý výrobce to snad dělá ve variantě s a bez něj.
jinak tady je dost měření různých článků a deklarovaná s skutečná kapacita bývá nebe a dudy. http://e-cigaretafans.eu/forum/viewtopi ... 202&t=3096
A zrovna zmíněný UltraFire bych osobně nekupoval ani na zkoušku.
Tristar / 117Wh v lithiu / 7,3kWp / 2xXTM-4000 / >29MWh / start 05/2012 s 440Wp.
halt uz je objednano. takze je zkusim.
Samozrejme ze je mozno zkouset ruzne vyrobce clanku. Jistota by byli trebas znackove panasonic lec cena je jinde a to uz nema vubec smysl zkouset. Pac patlat se hodlam jen s tim na cem usetrim tim ze do teho vlozim praci.
Včera som rozobral asi 7 notebookových batééri. Našiel som aj panasonic asi v dvoch a ostatné boli nejaké japonské. V blízkej dobe to chcem vyskúšať. Ak by to bolo v pohode tak budem takéto batérie odkladať a nakoniec z toho poskladám niečo veľké
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
Panasonic je tiež japonská značka. Aj keď montované je už snáď všetko okrem násad na lopatu v Číne.....
Videl som na YouTube amerického nadšenca, ktorý tiež kastroval zdroje na notebooky a spájal články sério-paralelne na pohon e-bike, tam sa mi to páči ako riešenie. Pre inšpiráciu a nejaké finty sa oplatí pozrieť, napr. tu: https://www.youtube.com/watch?v=Z-VLdE6RxYQ
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV 5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Ted jsem zmeril mym novym wattmetrem jeden clanek z notebooku. Nabijel jsem jej cca 1,5A do 4,2V kolik do nej slo jsem nemeril, byl castecne nabitej. Pri proudu cca 2A dal 1,85Ah. A mel by mit cca 2Ah
Premyslim jak vyrobit nejaky automatiky cyklovatko abych zkusil kolik ty clanky zvladnou 100% cyklu.
Podotýkám, že Ultrafire a podobné "značky" jsou ve skutečnosti vadné články velkých výrobců (Panasonic, Samsung, LG, Sanyo), které neprošly výstupní kontrolou a nějaký podnikavec je levně skupuje a tiskne na ně absurdní údaje o kapacitě.
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
... asi na tom něco bude v Tesla Motors zvažovali použít do Modelu S buřtíky 18650 s kapacitou 3.500mAh , což by znamenalo fenomenální dojezd na jedno nabití , ale zvažované články měli podstatně kratší životnost oproti standartnějším 2.500mAh . Cokoli nad 3.000mAh zavání krátkou životností nebo levárnou s přelepenými zmetky .
Není nad vlastní poučení se z chyb , ikdyž časté opakování už není vtipné , ale trapné .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
ctirad píše:...
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Proc smutno. Halt jsem negoogloval a rovnou zkousim no ...
ctirad píše:Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
Věřte mi že se rád dozvím jakoukoliv novinku či relevantní info, zkušenost z praxe apod. Ono ohánět se Teslou není asi to pravé ořechové, i obyčejná Fabie je docela nákladná, a kolik stojí Tesla asi víte. Naprosto nenávratná investice. Počítal jsem jen na prstech, pokud někdo vezme do ruky kalkulačku rád si to nechám vyvrátit. To že tyto články používá Tesla není záruka toho, že je to nejlepší řešení pro elektromobil, to snad asi ano, ale pro akumulaci třeba pro domácnost to může být už horší. Proč se třeba v autech používá z 99% startovací olovo? Je to snad nejlepší řešení? Nemíním se o tom hádat, ale vlastně ani není jasné jestli používají 3,1 či 3,4Ah články. Při tom množství co jich tam bude je to dost podstatný rozdíl. Možná ujedou 640 km, ale za jakých podmínek? Je to ten samý princip, že většina aut dle výrobců žerou nějaké množství paliva za téměř laboratorních podmínek? Stačí v zimě na pojížďky odmlžit okna a trochu zatopit a je po 640km jak po žabě... Ona potom ta realita bývá většinou jaksi reálnější....
Tím, že odpovídám na otázku jaké články se používají v Tesle jako znamená, že oháním Teslou nebo jsi si chtěl prostě jenom zanadávat?
BTW jaká je návratnost investice v případě pořízení Audi A8, Mercedes S nebo třeba Prosche Cayenne? Já pořád žiju v domění, že koupě jakéhokoli auta jsou peníze nenávratně utracené.
Tím že jsem použil Vaši citaci neznamená, že se trefuji do Vás. Ta Tesla tady padla vícekrát, a nejen od Vás. Nemám pocit, že bych někomu nadával. Toto vlákno je o srovnání dvou typů aku, nejsem odborník, jen mne to zajímá. To že jsem vsadil na LiFe taky neznamená, že jsou lepší... Nehledal jsem informace nijak intenzivně, a ani nevím kde je to opravdu důvěryhodné. Na počátku padla otázka zda je kapacita za tu cenu možná, a můj názor je ten že pro mne co by koncového uživatale nikoliv. To je cena spíš pro tu Teslu, která bere články, jak napsal abrams, po tunách. Taky souhlasím s tím, že poskládat baterii je dost pracné. A co bych tím vlastně získal, životnost, lepší cenu? Normálně se ptám, nic víc. Tyto články pokud vím používají hojně modeláři kvůli zatížitelnosti a hustotě energie vůči váze, ale o nějaké extra životnosti se moc nezmiňují, ale znám jich jen málo... Možná je to drsným používáním. Berte to prosím jen jako dotazy zvědavce, ale zajímaly by mne alespoň rozumně ověřené informace. A praxe je na to asi nejlepší. Papír snese vše.... Viz přebalovači zmetků lepších výrobců..... Rozhodně jsem se Vás nemínil dotknout.
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Ctirade mohl bys prosím ve zkratce uvést ty nejčastější chyby, kterými si prošla EV komunita. Ať se jich můžeme vyvarovat. Díky
PavelR píše:a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.