Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát lis 27, 2020 9:43 am


NiCd v praxi

NiCd baterie, zkušenosti, obnova kapacity, údržba
PředchozíDalší

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod gupa » úte říj 31, 2017 8:41 am

Edit: K bezpečnosti při čištění a manipulaci s louhem, k ruce mít k dispozici litrovku 8% octa do kuchyně, brýle na broušení nebo štít, oblečen s dlouhými rukávy a nohavicemi. Louh má jednu výhodu oproti kyselině do olova že při potřísnění kůže moc popálenin neudělá, pokud se ihned neutralizuje umytím octem a člověk je chráněn oblečením který si může ihned vyslést, největší problém jsou oči, tam je poškození nevratné stejně jako potřísnění které se nezneutralizuje ihned octem. Nekrotizující tkáň dost bolí.
Jestli Vám pomáhají informace z mypower.cz jako mně podpořte ho třeba dobrovolnou rychlou QR platbou. Pro 50,-, 200,-, 500,- a 1000,- podporu stačí kliknout na částku. Já za poslední rok 1x 200,-, 1x 50,-
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1732
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod ota » úte říj 31, 2017 5:10 pm

Výše uvedené by mělo být povinně napsané u každého bazaroveho NiCd aku.
Louh je hrozný svinstvo.
Brýle jsou při repasi nutnost. A ocet taky!
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2152
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kyocera » stř lis 01, 2017 6:43 am

Zdravím,
Každý akumulátor je nějak nebezpečný. Olovo má zase kyselinu.
Li-ionky umí zase samy od sebe někdy neočekávaně vybuchnout .
LiFEPO4 umí zase při přebití zahořet
Nebezpečnost li-ion a LIFEPO4 je ve vysoké
Hustotě energie na jednotku objemu. Není známý žádný případ, že by
NiCd vybuchl . Pokud se NiCd přebije, tak se pouze doplní destilka.
Velká Bezpečnost NiCd je právě v nízké koncentraci energie na jednotku objemu.
Ostatně o nebezpečném zahoření a zničení LIFEPO4 tady
na foru píší v příspěvcích 2 účastníci fora. Další nebezpečné zahoření li-ion
nebo LIFEPO4 je možné dohledat na netu. NiCd a olovo jsou dvě nejstarší
osvědčené technologie. NiCd se vyrábí už přes 100roků. Dají se dohledat
na netu informace, že někdo stále používá NiCd vyrobené od roku 1950. A pro
FV jsou NiCd výhodné pro hrubé zacházení, ojeté NiCd s nízkou pořizovací cenu
A prakticky jsou NiCd skoro nesmrtelné. A kdo si koupí NiCd obvykle si před koupí
najde všechny dostupné informace o NiCd třeba na www stránkách FERAK.
A kdo si najde a přečte dostupné informace , je potom osobou poučenou.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 828
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod vla » stř lis 01, 2017 7:45 am

Kdybych věřil tvému výplodu okamžitě bych musel vyhodit svých cca 2000 lion 18650, a všechny ostatní baterie co mám doma.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 919
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kodl69 » stř lis 01, 2017 8:19 am

Tak tohle vypadá jako příspěvek někoho, kdo má politický ambice (nechci jmenovat paralelu z politickýho světa :lol: .
A co plynovej kotel a sporák, to je taky nebezpečný, onehdy kvůli tomu vypadlo kus paneláku.
A co třeba dřevoplyn, mám spoustu fotek, jak to dokáže rozvalit nejenom kamna a komín.
A ten vodík, co při nabíjení z louhovek uniká, ten je taky nevybuchuje?
Mám dost známejch, kterejm vybuchla při nabíjení olověná baterka, akorát se tím nikdo nechlubí, dokud nepřijedou hasiči, pak je z toho senzace.
A na konec drobný info k "zahoření" LiFePO4 v "elektromobilu" - nebyla tam vůbec žádná BMS, a baterky se nabíjely na surovce, bez jakékoliv kontroly. Tak to taky o něčem svědčí.
Louhovky mají výše uvedené výhody, ale spoustu nevýhod, třeba že se prakticky nedají nabít malým proudem, že mají malou účinnost nabíjení/vybíjení, velkej rozdíl napětí nabitý/vybitý... Takže zůstává jako výhoda jenom ta blbuvzdornost. Já si zatím jako blbec nepřipadám, ale je to subjektivní názor :lol:
Je fakt, že louhovky nacházím zapomenutý ve sklepích, že nikdo ani neví, díky čemu to nouzový osvětlení svítí, ale za cenu trvale zapnuté nabíječky...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5033
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kyocera » stř lis 01, 2017 8:33 am

Zdravím,
pro VLA
věřit můžete nebo nemusíte. Ale všechny informace co jsem napsal se dají dohledat.
Stačí zadat do Google. Třeba jen zde
https://www.ups.com/media/news/cs/intl_ ... ations.pdf
Nebo zde
https://vtm.zive.cz/bleskovky/nova-sanc ... fault.aspx
Nebo zde
http://www.scienceworld.cz/neziva-priro ... vybuchuji/
Nebo zde
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=4 ... 1&start=15
Nebo zde
http://www.stoplusjednicka.cz/skryta-hr ... va-baterie

Vyhazovat svých 2000ks li-ion určitě nemusíte ihned. Na zdejším foru se psalo např. také jaké zvolit
hasící zařízení pro aku. Li -ion určitě hned po přečtení mého příspěvku vyhazovat nemusíte ihned.
Nechte je dál cyklovat ve své FV. Za několik roků přijde jejich čas a teprve potom li-ion vyhodíte
nebo spíše správně zlikvidujete jako nebezpečný odpad. Li-ion mají jednu nepříjemnou vlastnost.
I když se nepoužívají, tak chemie uvnitř článku za roky sama článek znehodnotí. Pokud NiCd na několik roků
odstavíte a jsou alespoň dolité, tak se po letech můžete opět vrátit k používání starého odstaveného
NiCd. Tím ale nechci nijak vyvyšovat NiCd. Li-ion určitě mají vzhledem k vysoké hustotě energie na jednotku
objemu svoje místo v elektromobilitě, nebo alespoň na elektrokolo.
Když sluníčko málo svítí, dobijím NiCd i malým prodem. Učinnost je při menším
proudu asi horší, ale dobijení malým proudem také funguje.Dále platí co jsem výše napsal.
Každý akumulátor je nějak nebezpečný. Olovo má zase kyselinu.
Li-ionky umí zase samy od sebe někdy neočekávaně vybuchnout .
LiFEPO4 umí zase při přebití zahořet
Nebezpečnost li-ion a LIFEPO4 je ve vysoké
Hustotě energie na jednotku objemu. Není známý žádný případ, že by
NiCd vybuchl . Pokud se NiCd přebije, tak se pouze doplní destilka.
Velká Bezpečnost NiCd je právě v nízké koncentraci energie na jednotku objemu.
Ostatně o nebezpečném zahoření a zničení LIFEPO4 tady
na foru píší v příspěvcích 2 účastníci fora. Další nebezpečné zahoření li-ion
nebo LIFEPO4 je možné dohledat na netu. NiCd a olovo jsou dvě nejstarší
osvědčené technologie. NiCd se vyrábí už přes 100roků. Dají se dohledat
na netu informace, že někdo stále používá NiCd vyrobené od roku 1950. A pro
FV jsou NiCd výhodné pro hrubé zacházení, ojeté NiCd s nízkou pořizovací cenu
A prakticky jsou NiCd skoro nesmrtelné. A kdo si koupí NiCd obvykle si před koupí
najde všechny dostupné informace o NiCd třeba na www stránkách FERAK.
A kdo si najde a přečte dostupné informace , je potom osobou poučenou.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 828
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kyocera » stř lis 01, 2017 9:36 am

Zdravím,
pro kodl69. Nevím, jestli na foru se píše o zahoření LIFEPO4 v souvislosti s auty.
V souvislosti s auty a používáním LIFEPO4 se psalo, NE že zahoří,ale že se často
Články LIFEPO4 v autě zničí při rekuperaci – tedy při jízdě z kopce.
Já měl namysli zahoření LIFEPO4 v souvislosti s FV.
Např, zde
viewtopic.php?f=39&t=486
Pak je na mypower další podobný příspěvek. Jen bych musel víc hledat.
Tady zas někdo jiný píše, že zažil zahoření LIFEPO4 v práci.
http://www.nakole.cz/diskuse/15227-limn ... fepo4.html
Můj známý měl 16ks LIFEPOE4 ve FV. Má BMS.
Nic mu sice nezahořelo, ale 2 x mu odešel jeden článek.
Jednou jeden dokoupil a nyní podruhé to vzdal a už provozuje jen 15ks.
A tady se zase píše o nevhodnosti li-ion pro domácí POWERWALL zde
http://www.prosolar.net/proc/proc-hori-tesla-
Kodl69 píše o vodíku z NiCd. Mnoha lidem jsem na mypower poradil. Sám jsem měl na
Členy fora za celé roky jen jeden jediný dotaz. Kolik destilky za roky dolejí ve svých NiCd
Abych měl představu, kolik vodíku vyprodukují.. Ale nikdo mně neodpověděl.
Jeden litr destilky vyprodukuje v NiCd při nabijení 1200l vodíku.
Tak alespoň sleduji svoje články, za jaké období a kolik litrů doleji destilky abych si
Vytvořil představu, kolik litrů vodíku vyprodukuji při nabijení za rok jako vedlejší produkt.
Za 8 měs. provozu zatím nebylo potřeba dolévat. Takže nemůžu zatím napsat, kolik litrů
Vodíku za rok jako vedlejší produkt při nabijení NiCd jsem za rok vyrodukoval.
Určitě tento údaj budu znát po delším časovém úseku .Ale kdo má nějaké
Aku, tak si o nich hodně věcí zjistí a je potom osobou poučenou i co se týče vodíku.
Kod69 l píše o vybuchujícím plynu a v jiném svém příspěvku uvádí, že plyn je nebezpečný
A nesmí do jeho domu . Stejně tak jako Kodl69 dělá revize na elektřinu, existují revizáci
Na revizi plynových zařízení. Když se dodržují pravidla,tak je plyn doma bezpečně spoutaný.
Ale tak je to se vším. Strachy z neznámého, strach z běžných věcí jako je plyn ve sporáku
nebo strach z nových technologií
se dá překonávat tím, že nové věci se snažíme poznat ,prozkoumat. Potom je možné
s přijatelnou mírou rizika nové věci i umět také bezpečně používat.
A je jedno, jestli je to auto na plyn nebo stavba li-ion pro zábavu v domácí FV.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 828
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod ota » stř lis 01, 2017 11:42 am

NiCd je v provozu docela bezpečná technologie.
Jen bych zdůraznil a poprosil všechny renovátory kapacity NiCd.
Odvezte nepoužitý elektrolyt a sedimenty do sběrného dvora. Kadmium je těžký kov, toxický, hrozný svinstvo.
Když to vylejete do odpadu, čistička to nezachytí a Cd jde rovnou do vodních toků.

Obyvatelé zátoky Minamata v Japonsku, kde se dodnes rodí mrzáci o tom mohou vyprávět pokud dovedou mluvit.
Ikdyž tam se jednalo hlavně o Hg a v menší míře o Kadmium.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2152
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod josse » stř lis 01, 2017 12:48 pm

Článek http://www.prosolar.net/proc/proc-hori-tesla- je účelově napsaný v neprospěch liion, Tesla články používá jiným způsobem. Cyklovatelnost klidně může být tisíce cyklů. Většině výrobců se podařilo chlupy lithia skoro naprosto eliminovat. Problémové jsou všechny Sanyo, ostatní výrobci si s tím poradili. NiCd jsou skoro nezničitelné, to je fakt, ale ty jejich ostatní výhody nejsou tak jasné jak na první pohled vypadají. V dost 18650 článcích je někde v + elektrodě něco jako pojistka. Při cca 20 A se přepálí za několik sekund. Mám to vyzkoušené na ICR18650-28A a novějších Samsung článcích. Stačila zbytková kapacita 50% a stav nabití 2.5 V, tlustým drátem zkrat a dojde k bezpečnému přerušení bez ohřevu. Od této chvíle je článek bezpečný, bude se dál sám vybíjet zhoršujícím se stavem elektrod a separátoru, skončí bez energie, odpojený. Prorezne, rozpadne se, jediné co ho udrží v celku je vnější bužírka. V domácím prostředí to je na několik let. Přesně jak ti zaznělo je to zbytkové riziko které si musí posoudit každý sám. Všichni za volantem máme rozbušku před obličejem a víc než půlka aut na celém světě nás mohla náhodně zabít. Všichni nosíme telefony s nebezpečným lithiem v kapse, rozmisťujeme lithium všude po domě. Radši ho vyskládám na jednom místě mimo obytný prostor a pod dohled.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kyocera » stř lis 01, 2017 1:43 pm

Zdravím,
Všechny články na Google píší o tom, že při chemické havárii v Japonsku se jednalo o otravu
Jen rtutí. Nikde není psáno kadmium. Ale jinak platí co napsal Ota a nejen o elektrolytu
z NiCd. Ve sběrném dvoře by měly jednou končit všechny aku i jiné chemikálie.
Jinak si sami otravíme prostředí kolem. Stačí se podívat na rozbory odpadní vody.
V jednom příspěvku od Brčo jsme viděli, že nejvíce zodpovědně se chová ten, kdo má
vlastní čističku na vlastním pozemku.
Jen tak pro zajímavost. Před nějakým rokem jsem se byl podívat na výrobu ve Feraku.
Čekal jsem, že tam lidé budou nosit roušky.Nic takového.
Ale výroba ve fabrice byla naprosto technologicky bezpečná .
Ani jedna jediná molekula kadmia se ve vzduchu nevyskytovala. Nikdo nikdy za celou historii
výroby ve fabrice nikdy neonemocněl v nějaké souvislosti s kadmiem , s výrobou NiCd.
Tady je odkaz na havárii v Japonsku a to se týkalo jen rtuti.
http://arnika.org/obeti-chemicke-havari ... vy-o-rtuti
A pro FV, kde je návratnost dlouhá a i když je to koníček, měly by všechny tyhle nové aku
mít pro nás mnohem nižší cenu.
Pak by bylo možné nové aku nejen studovat, ale více zkoušet nové aku.
Nejsem nepřítel LIFEPO4 nebo li-ion , jen mně vadí vysoká nepřátelská cena všech
těchto nových aku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 828
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod ota » stř lis 01, 2017 3:42 pm

josse píše:Článek http://www.prosolar.net/proc/proc-hori-tesla- je účelově napsaný v neprospěch liion, Tesla články používá jiným způsobem. Cyklovatelnost klidně může být tisíce cyklů.


No to je pravda, taky mě to trklo když jsem na ten odkaz najel.
On to psal nejspíš prodejce elektráren, který z připojení baterek z Tesly inzerovaných na Bazoši, do jím dodané elektrárny, nemá žádný zisk.

Osobně chápu jeho argumentaci ale pravda je jinde. Jiná věc je záruka, Prohlášení o shodě atp.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2152
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod josse » stř lis 01, 2017 4:21 pm

A ještě jsem zapomněl na jednu věc, to co jsme z lithia udělali je možná nebezpečné krátkodobou energii, ale v je to všude v moři a není toxické. Problematická je výroba, to je opak cadmia.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod kyocera » stř lis 01, 2017 4:33 pm

Zdravím,
je pravda, že článek zde
http://www.prosolar.net/proc/proc-hori-tesla-
od této soukromé firmy by mohl být tendenční, jak píše Ota nebo josse
Mohl bych tedy navrhnout místo toho jiné články .
Třeba zde
http://www.hybrid.cz/chevroletu-volt-se ... ly-baterie
Nebo zde
https://mobilizujeme.cz/clanky/proc-nek ... -exploduji
Ale přesto stále vidím hlavní problém ve vysoké nepřátelské ceně všech nových aku
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 828
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod vla » stř lis 01, 2017 7:54 pm

Stále si vybíráš jen články s tematikou zahoření či jiného nestandardního chování akumulátorů, bohužel v tvých odkazech je celkem jasně napsáno, že se jedná o destrukční testy vozidel, případně vadné baterie z výroby. Takže podle pravidla kdo hledá, najde se snažíš vytvořit fámu o nebezpečných bateriích. Mohl bych se tady rozepsat o havarovaných autech, vlacích, letadlech, zkažených potravinách, otrávené vodě atd. prakticky o všem v našem životě lze najít nějakou zmínku, že je to nebezpečné. Pro mě jsi proto jako zdroj informací zcela nedůvěryhodný. Jak se ke tvým závěrům postaví ostatní uživatelé je jejich věc.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 919
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod rottenkiwi » stř lis 01, 2017 8:36 pm

Myslím, že kyocera sa len snaží na problém pozieť reálne.
Dovtedy, dokedy nebude v LiX 3. elektróda, ktorá bude detegovať,
či dendrity prešli až po separátor a odstaví baterku, nevieme o danej
baterke povedať, či ešte vydrží hodinu alebo 1000000 hodín.

Ale oveľa horšie to bude o pár rokov, keď súčasné baterky s 30-násobnou
g./v. hustotou energie sa dostanú z labákov do praxe.
Viete si predstaviť, že baterka s 1500 kWh energie
sa odporúča a má vnút. odpor 0.00005 ómu na par. vetvu ?

Riešenie je rozdeliť to na viac par. úsekov, každý istiť a každý nezávisle
chladiť alebo hasiť. Lebo keby sa táto energia naraz uvoľnila, tak
by to asi v aute/buse/náklaďáku/doma nedopadlo dobre.

A článkov je k tomu naozaj dosť:
http://akademiai.com/doi/abs/10.1007/s1 ... Code=10973
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ithium_ion
http://www.rechargebatteries.org/knowledge-base/safety/
https://www.youtube.com/watch?v=JYa-dBEYHW4
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3930
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod PavelR » stř lis 01, 2017 9:08 pm

Pekna diskuze. Mam life i nicd. U Nicd predpokladam jeste jednu nevyhodu - cenu. Myslim novych aku. Dokonce ani nejde vygooglit. Tusi nekdo co to vlastne stoji? Bo cena litia je znama a zbozi jde vlozit do kosiku coz je celkem zasadni.

Nevyhoda ucinnosti se da upanelovat to neni zas tak drahy. Ale ten rozsah napeti to je podstatnej problem. Proto u me jedou life a nicd prozatim stoji opodal.
PavelR
 
Příspěvky: 2497
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod rottenkiwi » stř lis 01, 2017 9:27 pm

Keď tu tak pekne diskutujete, tak ma ešte zaujíma niečo.
Viete o niekom, kto by používal tieto baterky ?
Je to vhodné domov, alebo nie, ak cena pojde dole ?
V tej baterke je nejaký ohrievač ?
http://ease-storage.eu/wp-content/uploa ... aNiCl2.pdf
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3930
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod JiříK » stř lis 01, 2017 9:29 pm

[quote="PavelR"]Pekna diskuze. Mam life i nicd. U Nicd predpokladam jeste jednu nevyhodu - cenu. Myslim novych aku. Dokonce ani nejde vygooglit. Tusi nekdo co to vlastne stoji? Bo cena litia je znama a zbozi jde vlozit do kosiku coz je celkem zasadni.

Tuší. Svého času jsem měl doma ceník Saft Ferak okolo roku 2010. 100 Ah při 12 V vycházelo cca. 25 000 korun. A patrně bez DPH.

Pokud bych už opravdu nevěděl, co s penězi, nakoupil bych si NiCd. Nové...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 913
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod ota » stř lis 01, 2017 9:47 pm

Cenu nelze vygooglit a nabídky nejsou veřejné.
To je proto že použití NiCd akumulátorů je, kromě několika v zákoně vyjmenovaných vyjímek, zakázané.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2152
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: NiCd v praxi

Příspěvekod PavelR » stř lis 01, 2017 9:58 pm

tak to je mazec cena ...
kdyz pominu volovo ktere se v opzs blici cene life tak ty life jsou asi jasna volba ... no je to vesely z baterkama

ota: tady zijeme fakt v divnym state. zakazany. a maly clanky sehnat jdou. asi aby to lidi hazely do skarpy po mensich davkach. To je absurdni.
PavelR
 
Příspěvky: 2497
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na NiCd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'