Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob bře 06, 2021 12:41 pm


Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Ostrovní FVE před rozšířením, většími úpravami, stěhováním, témata s nefunkčními odkazy, odstraněnými obrázky, atd.
PředchozíDalší

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod mypower.cz » čtv pro 12, 2013 12:58 am

Se chci zeptat, pokud jsem to teda nekde prehledl tak se omlouvam, ale je v tomhle obytnaku vyuzit nejak i samotny rozvod auta v roli obrovske elektrocentraly? Za spatneho pocasi by se treba behem delsi jizdy dalo bateriim nejspise hodne pomoci, kdyby to bylo potreba. Otazka je jak prevest palubni sit auta (asi 12V, predpokladam?) a vyuzit z ni energii pro dobijeni life. Kdyz se misto panelu pripoji do tristaru jako vstup palubni sit auta, tak to muze udelat neco zleho? Tech 12V predpokladam bude malo, takze bude potreba to napeti asi zvysit...??? No jen takove moje uvahy :)
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4570
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod Roger » pát pro 13, 2013 11:01 pm

Zmerte si palubni napeti v beznem aute pri zapnutem motoru - za jizdy, byva 13,8-14.3V, zalezi od auta.
Nevim jak nakladaky, ty maji 24V.
Hadam, ze bych nabijeni normalne propojil pres diodu. Hifisti maji druhy aku nabijeny pres necojakodiodu.
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod goodbie » sob pro 14, 2013 9:17 am

proč peřs diodu??stačí normální relé které sepne když začne alternátor dobíjet u auta s 12V se opravdu pohyvbuje napětí do 14,3 u 24V se pohybuje dobíjení do 28V
goodbie
 
Příspěvky: 1334
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod Roger » sob pro 14, 2013 12:16 pm

No jo tak jo, ale tou diodou bych mozna zajistil, ze se nejprve dobije startovaci baterie v aute, ne? Jen hypoteza, kdyztak me vy experti elektricky opravte.
To relatko a silove kabely, nevimjaksetojmenuje, ale k doptani to bylo u stualarm. A stalo to, okolo 600,-

Ad napeti: Videl jsem i pres 15 v u japonce (nevim, zda to nebyla porucha), u citlivych aftermarket zarizeni tak experti rozhodli srazet napeti pres 2 seriove diody :-)
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod goodbie » sob pro 14, 2013 12:36 pm

ta dioda by udělala pouze úbytek napětí a už by to dobře nedobíjelo z důvodu nízkého napětí.mám takto zapojenou druhou baterii v autě pro NT a dobíjí to dobře alternátor to hravě zvládá každá baterie si vezme proudu kolik potřebuje ;)
goodbie
 
Příspěvky: 1334
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod Roger » sob pro 14, 2013 12:51 pm

Kdyz tam necham diodu a volitelny bypass, no tak mi natece primarne so startovaci baterie a az se vyrovna napeti, tak pak potece do tech akumulatoru 14,3-0,7=13,6V vs. 14,3

Kdyz zapnu treba po pulhodine jizdy bypass, tak se dobijou AKU do plna... Tak jsem to myslel... Ono dobijet velkym proudem pres 13,6v jsem myslel, ze nema stejne smysl a solar na strese to 13,6 az 14V dobije v poho ne?
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod Roger » sob pro 14, 2013 2:25 pm

Prakticky: v kufru mam zasuvku, predpokladam na hlavnim rozvodu jistenu 12v 20A pojistkou

jaky odpor dat, aby omezil proud na 10-20A?
12v / 10A ... Cca 1 ohm R

Je to tak? Druha vec je, kolik wattu...
Roger
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 7:25 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod pezizka » pát srp 01, 2014 10:32 pm

Moc bych prosil sonica o zaslání slovenského návodu k Tristaru 45 MPPT. Já jsem ho nenašel.... Jsem jeho čerstvý majitel a mně na škole učili ještě ruštinu :P Také jakékoliv zkušenosti z nastavením vítám. O MPPT 60 je toho tady spousta, ale nějak se mi nedaří, snad je to ve mně, snad jsou tam jisté rozdíly.. Nevím... Zatím používám volbu 1, DIP 4,5,6, na 0 a funfuje to slušně, ale chtěl bych zkusit "tunit" :lol: :lol: Móóóc díky.
pezizka
 
Příspěvky: 638
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » stř kvě 06, 2015 8:36 am

Zdravim, dlouho sem tu na foru nebyl...
Opravil sem poskozene odkazy, vcetne slovenskeho manualu...

Musim konstatovat ze moje elektrarna funguje skvele... prez zimu sem bohuzel byl nucen zustat v cechach, takze sem panely odpojil a jel skoro celou zimu na ten 13.8V zdroj... baterie tedy zapojene v trvalem Floatu...
Ted sme zase na cestach... a uz jedu par tydnu na solary...

Krom toho ze mi pred tydnem po zapnuti naprosto shorel s nekolika centimetrovymi plameny invertor (kamaradovi ten samy pred rokem taky)... tak se nic zvlastniho nestalo...

Provedl sem mereni odchylky clanku LiFePo4 a dopadlo to takto:
3.43 + 3.43 + 3.43 + 3.44 = 13.73 (regulator ve stavu MPPT nabijeni) Takze naprosta parada.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » stř kvě 06, 2015 10:29 am

Aktualizace schema zapojeni :)

SCHEMA VELKY KLIK: http://sonic.czechcore.cz/obytnak/elektrika2-sonic-obytnak.png

Obrázek
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » sob lis 07, 2015 3:46 pm

Aktualizace (nejde i editovat puvodni prispevek):

- Shorel mi menic, nastesti ne cely auto, tak sem koupil takovej co nehori ;)
- Celej box sem presunul a zadelal plexisklem kvuli prachu a psim chlupum.

Obrázek
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod FRSO » sob lis 07, 2015 4:46 pm

Zdravím sonic, ptal jsem se na tem původní měnič, ale už jsem to ve starším příspěvku našel že to byla Carspa sinus 1000W, jinak jsi zvolil dobrou náhradu za něj :yes: , dík Franta
Naposledy upravil FRSO dne sob lis 07, 2015 5:07 pm, celkově upraveno 1
FRSO
 
Příspěvky: 1361
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod fugas » sob lis 07, 2015 5:01 pm

Vypadá to jak CML :D Paráda.Ale nebude tam těm věcem občas horko?Dal bych větrák,který saje přes filtr a nahoře výstupní díra.Ještě by to přitopilo.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Nyní v přestavbě P106 Electric LiIon 100Ah.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1381
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » pon lis 09, 2015 9:51 am

FRSO píše:Zdravím sonic, ptal jsem se na tem původní měnič, ale už jsem to ve starším příspěvku našel že to byla Carspa sinus 1000W, jinak jsi zvolil dobrou náhradu za něj :yes: , dík Franta


Jo presne ten. Jeste dodam ze ten samy menic uz shorel i nekomu dalsimu.

Po zapnuti zacaly slehat plameny asi 10 cm nad menic, zacal teda piskat, tak sem ho ihned odpojil od baterek, horel este tak 3 minuty nez to ustalo. Vhledem k tomu ze byl pripojen, stejne jako stavajici, pres automaticky odpojovac, tak sem mel stesti ze sem byl u toho, jinak mi shori celej barak. Pravdepodobne za to muze prach a bordel vevnitr menice.

Na tomhle by se nemelo setrit.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » pon lis 09, 2015 9:55 am

fugas píše:Vypadá to jak CML :D Paráda.Ale nebude tam těm věcem občas horko?Dal bych větrák,který saje přes filtr a nahoře výstupní díra.Ještě by to přitopilo.


Jo, presne tak, obcas je tam teplo. Victron obcas spusti docela hlucnej vetrak, kdyz se to tam ohreje.
Este tam sou 2 vetraci diry v rohach, ktery nejdou videt na fotce.
Ty plexiskla sou vysouvaci a sundavaci, v praxi je taky o 1-2 cm otevru, takze hned u Victrona je pridavny vetrani.
Nad vetranim porad premyslim, vetracek z kompu bude asi reseni. Uz mam naky i za lednickou :D
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod vlkazajac » pon lis 09, 2015 2:37 pm

V karavane sa veľmi ťažko hľadá dobré miesto pre umiestnenie meniča a regulátora. Hore je teplo a dolu najviac prachu. Logické umiestnenie je poblíž batérie, teda skôr dolu. NIKDY by som akýmkoľvek spôsobom tieto "ohrievače" nezadekloval plexisklom alebo drevom. Pridaný vetrák v konečnom dôsledku aj tak víri prach a niekde musí vzduch nasávať - ak je to blízko podlahy, tak je to zase zle.
Mám za sebou sezónu s Carspou 600 W - bez reptania ťahala kompresor mrazničky, zohrievala TUV a nabíjala netbook, telefóny a foťák ( 50 + 150 + x W ). Asi sa oplatí pred sezónou preventívne ju zvnútra oprášiť, ako každý menič pracujúci v takých podmienkach.
1060 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1920 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2971
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod kodl69 » pon lis 09, 2015 3:54 pm

Já si spíš všímám té elektroinstalace na dřevě, mám doma sbírku různorodejch elektroinstalačních přístrojů, co skončily plamenem, odkápnutím kusu kovu a podobně, takže podle mě je nejlepší všechno od elektriky zavřít do kovové bedny, která je od hořlavejch hmot oddělená aspň cetris deskou nebo zduchovou mezerou. Jestli má bedna ventilátory nebo je měnič vedle, je už o detailech konstrukce. Stačilo mi, že při rekonstrukci jedné chaty jsem našel dost zuhelnatělý dřevo pod svítidlem, a to jenom se 100W žárovkou....
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5388
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » čtv pro 17, 2015 2:11 pm

Pan Taum píše:Balancovat bude potřeba jen v případě, že by se ti články rozjely napětím o více než 0,05V ve vybitém nebo plně nabitém stavu. Pak bys potřeboval slunečný den a plně nabité baterie. Nastavil bys "current limit" na 5A, equalization na 14,6V na 99 hodin (neomezené), podržel tlačítko - start manual equalization a nechal aku nabíjet tím proudem 5A celý den. Články by se tím srovnaly všechny na napětí 3,60V a zase by na nějakou dobu byl klid.


No tak sem po delsi dobe zkusil premerit clanky pri nabijeni.
Vysledek nebyl nijak pekny.
Pri dosazeni 14.0V nabijeciho napeti na tristaru sem na baterii nameril 14,06V a na clancich toto:

3.41
3.62
3.44
3.58

Balancer se ihned spustil vybijet jeden z clanku a po 5 minutach absorbce se nabijeni ukoncilo. Ale clanky se samozrejme srovnat nestihnuli.

Takze jdu zkusit vise zminenou radu.
Pokud by mel jeste nekdo nejaky napad nebo radu, tak budu vdecny.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod sonic » čtv pro 17, 2015 2:37 pm

Takze ve chvili kdy sem nastavil vyse zminene prodlouzene nabijeni, dostal sem se na 14.6V takto:
3.63
3.65
3.60
3.70

Balancer pritom vybiji na vsech 4 clancich. Postupne se pozapinali.

Je to takto v poradku ? Nemel by to teda vybalancovat aby se to srovnalo hned ?
Nabjeci proud je asi 4A, moc nesviti dneska.
Jak dlouho to ma takto bezet ?
Radeji sem to vypnul a pockam na radu odborniku. DIKY.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvekod kodl69 » čtv pro 17, 2015 3:03 pm

3,7 voltu je hodně... co máš za balancery, takový ty hračkový po 100Kč? Jestli jo, tak ty dokážou balancovat max. 1A, tj. aby už nerostlo napětí na nejvíc nabitým článku, musíš pomalu, max 1A ... Předpokládám, že po ukončení nabíjení měly všechn články za chvilku +-3,6V, je tak? Jestli jo, považuj balancování za skončený a proveď to zas třeba za měsíc.
Já teda investoval do balancerů nastavitelnejch a na trochu jiné úrovni, ale proti ceně baterek je to nic: http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/544-b ... atory.html a balancuju na 3,45V, to je jenom 3-5 procent kapacity baterie po 3,6V, ale mnohem více cyklů... Zároveň ty balancery hlídají minimální napětí každýho článku a mají možnost spínat pwm zátěž při přebíjení. Nastavení přes pc přes usb/uart převodník, jednoduchý.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5388
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Archiv ostrovních FVE

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'