Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř bře 29, 2023 8:18 am


Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
PředchozíDalší

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod toxic_cz » čtv lis 17, 2011 9:12 pm

tady by se hodil ten dobíjecí rotoped :) ráno a večer si půl hoďky zašlapat a trochu dobít aku zdarma :)
czANSO.com - český amaterský balon na hranici vesmíru (první let dosáhl výšky 31 084 m! - fotky a videa z letu)
Malý fotovoltaický ostrovní systém v panelovém bytě - 62Wp handmade, LifeYPO4 40Ah/12V, sběrnice 12V (modem, router, LED)
Bitcoinman.cz představuje ฿ Bitcoin ฿ - decentralizovanou svobodnou elektronickou měnu, která je mimo dosah vlád a bank
?
toxic_cz
 
Příspěvky: 193
Registrován: pon říj 17, 2011 7:19 pm
Bydliště: Praha


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod JiříK » čtv lis 17, 2011 9:31 pm

mypower.cz píše:je to mazec jako sviň (samec od svině) :D Ja se pokusim sehnat tu malou centralku a pak to zmerim.. Nekde ji vybartruji za neco .. nebo nevim .. toto je taky pruser s penezama tadyhle ta spotreba.

Slyš, ty máš sekačku! Místo žací hlavy redukci na hřídel alternátoru a máš další generátor. Altík z Favorita na vrakáči za 500 peněz a dává 55A. Já takto uvažuju u mé doslouživší sekačky. Nějaký rám, spojka motor-altík a jedem...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
?
JiříK
 
Příspěvky: 999
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » čtv lis 17, 2011 9:59 pm

urcite bych byl pro .. mam tu i dvoutakty dva. Jeden ve starem krovinorezu ktery vubec nepouzivam.. a ten alternator .. vrakac je v otrokovicich .. no dyt .. akorat teda co z toho poleze za vystup.. Asi +- cca 12V ze? Tzn ze by solarni regulator jako regulator ? A misto panelu alternator? Fungovalo by to? Regulovalo by to ? asi jo ne ? Je vubec ta regulace potreba? Mozna by to bylo lepsi ne ?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
 
Příspěvky: 4932
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod JiříK » čtv lis 17, 2011 10:17 pm

Tak vrakáč už v Otro není, vyhořel-tak trochu. A z altíku leze tolik, na kolik je naštelovaný regulátor. Vesměs 14-14,4V. A nesmí jet bez zátěže!
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
?
JiříK
 
Příspěvky: 999
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod abrams » pát lis 18, 2011 7:58 am

Zdravím ,

výsledek 5,1kWh z 10 litrů benálu je fakt otřesný :twisted: .
Tip 5kWh byl můj pesimistický odhad , doufal sem alespoň 10kWh , což je taky hnus :? .
Problém jsou klechtačky , už je dááááávno měli nahradit dokonalejší stroje :
turbina1.JPG

Tato technologie byla vyvíjena v letech 1947 - 1955 , jenže i přes skvělé výsledky , tehdá v porovnání s pístovou
klechtačkou 100hP - 100hP turbína : 2/3 spotřeba , 1/5 hmotnost , žádné řazení - jen reduktor , max. krouťák
v 0 ot./min = stejná dynamika jako elktromobil :yes: :yes: :yes: . Jenže ropná loby :evil: :x .

Jak jsem se tu zmínil o té multi-centrále , základem je turbo z auta přebastlený na kogenerační jednotku :-)
Na webu je kupa videií o pokusech s turbama , tak nějak bych si představoval tu mou centrálu jen "trochu"
sofistikovanější :
http://www.youtube.com/watch?v=BZoymnZRBVc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8gJFW1mih9E&feature=related

Elektronům zdar
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » pát lis 18, 2011 6:22 pm

http://www.akcniceny.cz/detail/benzinov ... mi-475883/
Obrázek
neco takoveho jsem nasel dneska v OBI za 3790 ve verzi 720W a cerna barva. taky CMI. Mam moznost to vybartrovat za praci :ugeek: . Mozna to od uterka zkusim a zmerim jak dlouho s touhle 720W centralou vydrzi 10L benzinu :?: No a pak uz teda leda maly parni stroj a alternator .. a elektrina zdarma. Zajdes pro par haluzi do lesa, zatopis pod kotlikem, paru prozenes pistem, roztocis alternator a dobijis... :arrow: *batt*
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
 
Příspěvky: 4932
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod jhladik » čtv lis 24, 2011 11:38 am

Takový malý brainstorming: Co takhle místo benzínu použít dieselgenerátor a krmit to rostlinným olejem. Potom mít lis na olej a při letních/podzimních přebytcích výroby lisovat olej na zimu....
?
jhladik
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon čer 27, 2011 5:02 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod joseff » čtv lis 24, 2011 11:55 am

to by bylo taky reseni, jen je otazka z ceho ten olej lisovat?

pokud by se olej lisoval z prebytku z vlastnich vypestku, tak by to asi vyslo cenove zajimave, ale vypestovat vetsi mnozstvi slunecnice/repky/maku/konopi ... uz asi vyzaduje slozitou mechanizaci, nehlede nato, ze lis na olej taky asi nebude zrovna levnou zalezitosti - tusite nekdo za kolik se lis da poridit?

pak je tu jeste dalsi vec - pro me osobne je pouziti cerstveho/noveho/cisteho rostlinneho oleje jako paliva neprijatelne, preferoval bych radeji jeho konzumaci, v pripade vysmazeneho/pouziteho oleje uz je to neco jineho

chtelo by to mit znamosti v nejake restauraci/skolni jidelne/sbernem dvoru, kde by se dalo sehnat zajimave mnozstvi pouziteho oleje a ten si prefiltrovat
?
joseff
 
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod avatar » čtv lis 24, 2011 11:58 am

na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG
?
avatar
 
Příspěvky: 473
Registrován: ned kvě 08, 2011 9:16 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Toul » čtv lis 24, 2011 12:01 pm

A LPG předělat na metan:-) pokud to tedy jde.
Uživatelský avatar
Toul
 
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 1:46 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » čtv lis 24, 2011 12:08 pm

No a ja dodam, ze mala 720W centralka, kterou jsem dovezl predevcirem domu, bohuzel neplni ucel :( Dobijec se pri provozu na malou centralku vypina po 5s i kdyz motor uz chytne stabilni otacky a pri mereni je na vystupu 220V. Centralka byla dvoutaktni, ale uz je zpet v prodejne, takze misto centraly patrne necham dovezt arduino a konecne zacnu merit u sve FVE i proud. Sice riskuji problem se stavajici centralou, u ktere obcas je problem s proudem po startu, takze riskuji ze jednou prijdu k centrale pri vybitych baterkach, nastartuji a proud nikde, ale hold co nadelam, vic si dovolit nemuzu kvuli financim. Arduino uz je objednano. Ta centralka me mrzi. Nejaky problem tam je. Zaslechl jsem tipy, ze pry u teto centralky neni elektronicka regulace a tak to muze pro ten dobijec byt problem, chape to napeti jako dost špatné. Škoda. Jedina moznost tedy jak se vymanit z ropne lobby a nezruinovat se financne vidim parni stroj s pripojenim na alternator. V lete ho nepotrebuji, protoze v lete je energie dost z panelu a v zime je beztak nutno topit. Jine levne funkcni reseni patrne neexistuje.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
 
Příspěvky: 4932
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod vata » čtv lis 24, 2011 5:50 pm

avatar píše:na to že vám daji olej zadarmo zapomente ten se dnes slusne obchoduje jak do motoru tak do kamen na vyjetej olej co pouzžívají v servisech. Jinak lepší je mít na benzín a předělat to na LPG


Jojo, tenhle olej taky zpracovávají v olej do řetězových pil. Při pílení pak všude vůně jak z olivového oleje. Mé psiska pak s chutí žerou piliny :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1403
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Matess » sob lis 29, 2014 10:44 am

nikdo tu otazku tady jeste nepolozil, tak to udelam ja...

pokud nabijis 12V baterii... tak alternator se jevi sice jako ne uplne idealni reseni, ale rozhodne funkcni...
takovy alternator je delany primo na 12V takze mezi nej a baterii zadny regulator nedas.

admine mas auto? co jen natahnout kabely mezi baterkama v aute a doma a nastartovat?
?
Matess
 
Příspěvky: 1479
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Lokalita: Šumperk

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » sob lis 29, 2014 10:52 am

obavam se ze by bylo treba zvednout znatelne otacky. na volnobeh ten altik moc neda. Nevim jak spotreba ale neni to uplne beznej provoz auta co se napr chlazeni tyce ...
?
PavelR
 
Příspěvky: 2817
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod honzasl » sob lis 29, 2014 11:19 am

Jenže ropná loby :evil: :x

Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.

Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.

Jinak základem ekonomického provozu elektrocetrály je využití odpadního tepla, tj. motos s vodním chlazením a výměníkem na výfuku. Bez toho to nemá smysl. To platí i u parního stroje.

Napětí automobilového alternátoru je zvoleno tak, aby za žádných okolností nedošlo k přebíjení. Kdos si postaví vlastní regulátor buzení s hlídáním dobíjecího proudu, může jít vejš.
Naposledy upravil honzasl dne sob lis 29, 2014 11:37 am, celkově upraveno 1
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
?
honzasl
 
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 9:25 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mobilik » sob lis 29, 2014 11:28 am

Matess, to co vravis som skusal minulu zimu, no ma to velke problemy. Kable k baterkam musia byt co najkratsie. Ja som mal hrube kable, cca. 25mm a cca. 6m a baterky nabijalo slabim prudom cca. 10A. Velky ubtok napatia... Samozrejme na volnobehu. Nechcel by som sediet v aute a turovat...
Čo bolo bolo, bude len horšie...
?
mobilik
 
Příspěvky: 2614
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod abrams » sob lis 29, 2014 11:43 am

honzasl píše: Jenže ropná loby :evil: :x

Ale prdlajz ropná lobby, turbínové motory neplnily emise oxidu dusíku, platné už tehdá v 50. letech v USA, tak se to poslalo do kélu.

Tyhlety "lobby teorie" mě vžycky rozesmějou. Výrobcům paliv je úplně fuk, že se snižuje spotřeba průměrného automobilu, protože to pro ně znamená jen to, že lidi za stejné prachy ujedou víc kilometrů, nikoli, že by se snížily tržby..... Vím to přesně z příbuzenstva, ti co mají LPG utratí za palivo stejně jako ostatní, akorát si víc vozí prdel, kam jiní třeba jedou autobusem.

Zdravím ,

... reakce na turbíny versus klechtačky , předpokládám ;) .
Mám zato , že čím je výšší teplota hoření paliva , tím dochází k lepšímu spalování a vzhledem k teplotám ve spalovacích prostorech mě připadá lepší turbína jež má spalovací komoru rozžhavenou do běla , naprotí klechtačce v níž je neustále chlazena chladící kapalinou :lol: . Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?

AD. alternátor na volnoběh : tvrzení že altík v autě má na volnoběžné otáčky klechtačky zlomkový výkon je zažitá nepravda ::stop:: , alternátor má mnohem vyšší otáčky než kliková hřídel motoru díky převodu do rychla (velká řemenice na klikovce a malá řemenice na alternátoru) - takže i při volnoběhu jede altík na plný výkon :yes: . Nevěříte ?
Tu je graf z měření mého auta :
altik.JPG

Je doplním , po nastartování jel motor na volnoběh kolem 700 ot/min - bez tůrování :D .

Elektronům zdar *cloud* :x
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » sob lis 29, 2014 11:58 am

no a potom když má motor 6000n/min, má alternátor 18000n/min - se divím, že tam tak dlouho vydrží ložiska a uhlíky.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6769
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod honzasl » sob lis 29, 2014 12:04 pm

Nebo je právě tento rozdíl příčinou vyšších emisí oxidu dusíku ?


Ano, právě vysoká teplota spalování vede na NOx. Dneska už by se to asi dalo řešit katalyzátorem, ale jsme zas někde jinde ve vývoji klasiky a na svět se derou hybridní věci, takže turbína je asi mimo hru.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
?
honzasl
 
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 9:25 pm


Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mobilik » sob lis 29, 2014 8:00 pm

Kodl69 na novsich autach je tam remenica s takzvanou volnobezkou, ktora by mala zaistist cca. rovnake otacky.

Abrams, ano mas pravdu, ale na vacsine aut ked pridas plyn tak viditelne sa viac rozsvietia svetla, sice to moze byt uz aj problem reglera v altiku asi. :wink:
Čo bolo bolo, bude len horšie...
?
mobilik
 
Příspěvky: 2614
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)


PředchozíDalší

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'