Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát črc 23, 2021 5:30 pm


Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
PředchozíDalší

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod diablo007 » ned pro 23, 2018 1:13 pm

Jediná nevýhoda že když budeš dolévat benzín zasmradis si tam
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod volente » ned pro 23, 2018 2:45 pm

Tak jsem rozbil auto a motor přežil, možná něco zkusím udělat. Stejně bych si ho nechával, protože jsem koupil to stejné auto. Otázkou je jak to půjde sestavit s řídící jednotkou mimo auto.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2387
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » ned pro 23, 2018 3:04 pm

úplně normálně. Dělal jsem kdysi transplantace stříkačkovejch motorů do starejch aut. Stačí mít komplet motorovej svazek a pak už jenom zjistíš, kde je "15" "30" a výstup pro napájení palivovýho čerpadla.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5678
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » ned pro 23, 2018 4:01 pm

případně ještě imobilizér
PavelR
 
Příspěvky: 2623
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » ned pro 23, 2018 4:20 pm

imobilizér je u "starejch" aut jenom na palivový čerpadlo, tj startuje to, dokonce při startování i ta palivová pumpa jede, ale pak to hned zhasne, takže imobilizér je součást auta, ne motorovýho svazku, ale citroen/peugeot je možná jinde...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5678
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod volente » ned pro 23, 2018 6:49 pm

No právě že to je PSA HDI, asi by to mělo jít, ale uvidíme
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2387
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod abrams » ned pro 23, 2018 7:16 pm

Zdravím ,

svýho času byly dost populární klechtačky ze starejch Škodovek , nejhojněji používaný byly Favority :arrow: ze šrotu za cenu kovu , docela snadná konverze na dynoprdy a po totálce výměna ve šrotu kus za kus :yes: .
Co sem trochu počítal :
1. výměna oleje po 160 motohodinách (10.000km / 60km/h) což je při pouhém dobíjení *batt* 3 hodiny /1den jednou za dva měsíce . Pokud by fungoval coby tepelný zdroj ala kotel 8 hodin denně , už by se měl měnit každejch 20 dní .
2. poslouchat klechtání x hodin denně by bylo :uh: , takže do izolovanýho přístavku s ním .
Docela sem nad tím uvažoval , jenže mé představy o přijatelném palivu by nepřekousl :? .

Obecně u všech spalovacích klechtaček platí , mimo optimální provozní parametry prudce klesá účinnost :hell: .
Je-li elektrocentrála lechtána mini nabíječkou , nelze očekávat přijatelné výsledky , viz 5,1kWh z 10l benálu ::facepalm:: .
Takže když už centrála jede , tak nechť jede s optimálním zatížením po co nejkratší dobu . Tak nebude spotřeba otřesná ale "jen" hrozná :lol: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2755
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » ned pro 23, 2018 7:35 pm

takhle byly origo udělaný dřívější TEDOMy, motor favorit/felicia, na CNG 18kW v elektrice a nějakejch 25kW v teple + něco z výměníku z výfuku. Mají to nedaleko na učilišti, tuším 4ks, a minimálně jeden z nich obvykle nejede, protože má poruchu. Navíc už pomalu dochází vrakovištní zdroje... A to mají servis těch motorů zdarma, protože se tam učí i automechanici. Chlapík, co to má na starosti, tak tvrdil, že motor, co má něco přes 150kkm v autě, tam vydrží max. rok. Přitom vím o autech, kde ten motor zmákl přes 600kkm. Opravy typu výměna těsnění pod hlavou se finančně neřeší, viz výše. Na kolik vychází kWh elektriky při současné ceně plynu netuším.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5678
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » ned pro 23, 2018 7:36 pm

Měl sem doma kompletní motor z favorita na LPG a několik nádrží.

Leželo mi to tu pár let a pak sem to vše odvezl do šrotu. Protože lepší je pro mě si tu elektriku koupit z DS než se trápit s něčím takovým. A to je motor z favorita jednoduchej na oživení. Do nečeho s řídící jednotkou bych teda nešel.

Zhodnotil jsem to tak, že doma je kogenerace nesmysl, na zálohu inverzí mi stačí DS a jako nouzová záloha jakákoliv centrála.

Nehledě na to že už to tu bylo napsáno. Aby motor běžel s nejakou rozumnou účinnosti, tak potřebuje běžet v optimálních otáčkách. Pokud vemu HDI s 80kW tak optimum bude někde u 2 tis otáček s výkonem 45kW. Takže co budeš dělat s 40kW na hřídeli a 60kW v teple? :)
A životní prostředí z toho bude mít určitě taky strašnou radost. A kde je startér? Jestli na převodovce, tak si tam budeš buď muset nechat nasazenou převodovku (docela velký ztráty), nebo si někde budeš muset nechat udělat přírubu.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod abrams » ned pro 23, 2018 9:54 pm

Zdravím ,

držet hubu a krok se stádem bylo , je a ještě ňákou dobu bude nejjednodušší nejlevnější a stádem nejakceptovanější :( .
Jenže nás baví se bavit či hrát si s něčím jiným čemu stádo nevěnuje pozornost , nebo se mýlím ? :mrgreen: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2755
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » pon pro 24, 2018 7:46 am

kodl: u starejch jo. ale kdyz vemu snad cokoli co uz neni felicia tak to mivalo imo ktery prestane vstrikovat nebo palit. Aspon s cim jsem se ja setkal.
Takze potrebujes imem odemcit jednotku motoru. Nerikam ze to je problem jen aby se nepozapomelo.
Videl jsem krasnej priklad - hasicska strikacka s motorem BMW 1200 boxer z GSa. imo to ma v klicku a v zamku kolem je cteci krouzek. Strikacka zadnou spinaci skrinku nema takze pod kapotou je jen ten krouzek a na nem je pripaskovanej "klicek" s tim cipem.
PavelR
 
Příspěvky: 2623
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » pon pro 24, 2018 9:27 am

Ok, takže nebudem stádo.
Prodávat vyrobenou elektřinu je na tomto fóru tabu. To je lepší jí ekologicky nechat nevyužitou na střeše.

Ale jakmile tu budem pálit naftu ve starém vyběhaném dieselu (určitě nejlépe s odstraněným katem a filtrama) s účinností sotva pár procent, tak si tu budem tleskat jak jsme strašně super a nejsme stádo.

V tomto případě teda raději státo dubu, protože nějaké věci se mi prostě příčí. Snažím se za sebou na světě nechávat nejmenší ekologickou stopu. A úplně zbytečné neúčinné pálení nafty, jen kvůli tomu, abych nebyl součástí stáda řadím mezi tyto věci.
Pochopil bych to jako pokus s motorem na LPG či zemní plyn(v nouzi i tou naftou nebo benzínem), tam kde je nereálné si dotáhnout připojku na DS a už nás nebaví každou zimu honit centrálu a nechávat teplo utíkat výfukem.
Ale jen kvůli hrdinnému plácání po zádech se mi to teda nelíbí.

Navíc můj text měl spíše jinej smysl. Aby si tazatel uvědomil do čeho chce jít. Že jen oživení motoru bude stát nějakou tu práci. Že ty výkony které bude mít dostupné těžko smysluplně zužitkuje. Kde třeba veme 40kW generátor a do jakých baterek bude energii takovým výkonem ukládat? Během stavby zjistí, že je to drahej, pracnej nesmysl a bude akorát naštvanej.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod diablo007 » pon pro 24, 2018 11:03 am

Dracekvo souhlas už tak ten svět předáme deckam skurvene znicenej tak pokud nejsme schopni smysluplné využít výkon toho motoru je zbytečné aby se vůbec tocil
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod jahodovák » pon pro 24, 2018 11:23 am

Ono není vše černobílé,kdyby jel motor 40 kw stále,tak by dlouho nevydržel,u motoru je důležitá měrná spotřeba na kw a už vůbec není pravda že pokud jede motor naplno tak má nejmenší spotřebu.Pokud se na to podíváte pořádně tak ani motor na vodík není nic moc,ono se totiž nespaluje v motoru vodík s kyslíkem ale i s dusíkem,který jak známo produkuje mox.Takže jsem nikde neviděl kolik jich takový motor ve výfuku obsahuje.Samozrějmě je třeba používat centrálu smysluplně to je hlavně v nouzových situacích kdy není možnost ji brát jinde.
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 1257
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod diablo007 » pon pro 24, 2018 11:29 am

A tím se vracíš k tomu co zde bylo psáno 25kw generátor elektriky není do čeho uložit to ti baterky uvaří za chvili
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod jahodovák » pon pro 24, 2018 11:41 am

To asi záleží na nastavení nabíječe,já taky pokud je třeba nenabíjím ze sítě co mi dají jističe ale podle potřeby.Ale je klidně možné že kvalitní 25 kw centrála má menší spotřebu než přetížená malá centrála.Jinak možná i to by mi baterie ustála v současnosti mám 48 voltů a cca 800ah
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 1257
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » pon pro 24, 2018 12:27 pm

S velkym generetorem neni problem. Vzdyt nabijet aku muzu jen jejich max nabijecim vykonem a zbytek vykonu generatoru hnat do topne vody spolecne s chlazenim a vyfukem. Samozrejme k takto velkymu "kotli" je predpoklad adekvatni akumulace. jak vodni tak elektrice aby to bylo trosku vyvazene a stacil trebas jeden start denne nebo za dva dny.

Osobne kdybych stavel novej barak tak si umistim vodni akumulaci jednak co nejvetsi technicky moznou a druhak idealne nekde aby prenost tepla pres izolaci vytapel dum a neletelo to hned ven.
PavelR
 
Příspěvky: 2623
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » pon pro 24, 2018 2:25 pm

A jaký to má prosím praktický význam? Vyrábět z fosilních paliv elektřinu a tu pak pálit do otopné vody?
Nebude mnohem přínosnější si pořídit takový generátor který je výkonově kompatibilní s mým systémem a využívat z něho na topení jen to odpadní teplo?
Nezapomeňte na ceny paliv. Já teda tak bohatej nejsem abych si něčím takovým vytápěl barák :)
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » pon pro 24, 2018 2:36 pm

Samozrejme. Ja nerikam ze se to ma palit primarne. Ale pokud bych mel nejaky (tim nemyslim vetsinu) eletricky vykon ktery uz nedokazou pojmout baterky nazbyt tak proc ne. Nikdy to nenadimenzujes uplne presne, muze ti dotoho zacit svitit slunko ale porad mas potrebu tepla ... Ale toto cely by melo vyznam jedine s palivem za prijatelnou cenu. Takze mozna jen ten zemni plyn nebo palit v dieslu oleje ale to by zas nebylo moc zeleny a takova kogeneracka by mohla slouzit misto kotle, takze je vcelku jedno odkud se to zadane teplo veme. Samozrejme elektricky vykon do baterek a spotrebicu by mel prvni prioritu.
PavelR
 
Příspěvky: 2623
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod rva » stř pro 26, 2018 7:37 am

Jen varování pro ty, kteří chtějí elektrocentrálu zabudovat do obytných prostor https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/585394/stedrovecerni-tragedie-na-kutnohorskem-statku-nasli-tri-mrtve.html.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 450Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1858
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

PředchozíDalší

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'