Stránka 1 z 3

Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2011 8:28 pm
od mypower.cz
Tak se mi stala ted predchvili zvlastni vec .. Ujela mi bat2, proste jsem delal ruzne veci a nehlidal si elektriku a z niceho nic tma - stridac vypnul .. ale vse na 12V z bat2 jelo nerusene dal :) No tak jdu dolu, zapnu tu svou 2kW centralu .. centrala jede a proud nikde .. hledim na to jak na vrata, zelena kontrolka ktera sviti kdyz centrala dava proud nesvitila. Zkousel jsem na centrale vypnout zapnout jistic, nic.. Tak jsem na to sel po programatorsku restartem.. Vypnul jsem ji, chcipla, znovu ji nastartoval a zelena kontrolka se rozsvitila a uz dobijim.. Teda ale hrklo ve me poradne .. Tipuje nekdo nejaky problem? Cim to muze byt? Je neco u centraly z elektrickych casti co by se mohlo takto porouchat aby to po "restartu" zase jelo? Ze by alternator nedaval proud? To by ale asi nejel ani benzinovy motor, pac by nezapalovala svicka ne ? Divne .. premyslim nad tim co se mohlo stat a proc to nedavalo proud :arrow: *batt* Idealni stav bude, kdyz dam centralu na servis a ona pojede na servisu uplne normalne, prijdu domu a zas bude chtit restarty :roll: klasika .. :) Jestli nekoho neco napada co by se dalo zkontrolovat i bez servisu, tak jsem vdecen za kazdy napad.

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2011 9:09 pm
od JiříK
Elektrika motoru je zcela samostatná. Možná tam vyletěla ochrana při zapnutí nabíječky. Doma mi kdysi aj blikla světla, když jsem zapnul trafo 15V/35A...

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2011 9:17 pm
od mypower.cz
a co je vlastne proudova ochrana na centrale? Neni to prave ten jistic? A ten jsem zkousel se na neho podivat a byl nahore, tak jsem ho projistotu dal dolu (off) a zpet nahoru (on) a nic.. Az fakt vypnuti (uplny chcíp) a novy start (manualni lankem). Muze tam byt i nejaka jina proudova ochrana ktera proste vypne a je vypnuta dokud se motor nezastavi a znovu neroztoci?

EDIT: A pravda jedna vec... ten prvni start probehl pri zapnutem jistici na centrale, coz by se dle manualu nemelo. Nabijecka je zapnuta porad ve stavu ON a ceka na prvnich 220, pak testuje chvilku DC, jestli je vse ok a teprv pak tam pusti 12V 30A.

EDIT2: Ten druhy start pak po restartu probehl taky se zapnutym jisticem a proud z centraly uz sel ok.

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2011 9:25 pm
od JiříK
Jo, tak to nevím, centrály neumím, v tomto směru jsem pouze uvažoval. A to, okolo čeho jsem se kdysi dávno motal, tj. dvouválcový Halifax a poté šestiválec od Škodovky, to bylo o něčem jiném... Poněkud větší výkony a stejně už jsem to zapomněl... :(

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2011 9:51 pm
od mypower.cz
tak jelikoz mi dosel benal, tak sem jeste dolil plnou a nastartoval znovu.. a jeste trosku necham baterky napapat. Tentokrat start s vyplym jisticem tak jak se to spravne ma.. a bez problemu .. tos co ja vim... asi se ji napoprve nechtelo vstavat nebo co :D

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: úte lis 15, 2011 10:02 pm
od mypower.cz
tak skvělé, proud po startu nabíhá čím dál tím později. :( Ta centrála umírá. Možná zkusím zítra nějaké hokusy pokusy, třeba na něco příjdu, třeba je to jen nějaký studeňák ale to asi těžko, to by proud asi blbnul i při provozu. Pokud neseženu peníze na novou centrálu, nebo se mi nepodaří najít servis, který mi ji spraví, tak jsem bez centrály a nastanou díry v měření ostrovní FVE napajedla a totální likvidace zbytku mých baterií extrémě hlubokým vybitím. Tentokrát proud naběhl asi až po 5ti minutách a dvou startech. V BCServisu mi řekli že na tu mou centrálu kupovanou v OBI patrně neseženu ani šroubek :( Nicméně zítra si tam jedu pro opravenou motorovou pilu, měl jsem vyjeté hnací kolo a tak mi nešel dotáhnout napínákem řetěz, a zeptal jsem se, zdali by se mi nemohli poohlédnout po nějaké co nejméně výkonné centrále. I 500W by mi stačilo. K dobíjení potřebuju max 400W. Psycho.

Obrázek

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 8:15 am
od radex
mypower.cz píše: I 500W by mi stačilo. K dobíjení potřebuju max 400W. Psycho.

Jen tak pro zajímavost - to už je výkon, který trénovaný cyklista vydrží přes hodinu. http://old.elektromobily.org/Bikes/jaka ... mechanicka
Elektrokolo má typicky 250W a zdravý člověk trochu ve formě by mu mohl aspoň 30 minut stačit. Nedávno jsem stavěl elektrokolo a jen při lehkém točení rukou (kolo na zádech) jsem cpal do baterky 50W.

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 8:46 am
od avatar
No ti mze je to OBI Baumax a dalsi radoby kutilske retezce. Tim se to stava takzvane neopravitelne. Nevyplati se to

Tyto vyrobky jsou hobby to znamena retezova pila muze jet jen 10 minut pak odpocinek. Centrala můze jet v kuse jen cca 20-30 minut jinak odchazi jak diodový můstek tak uhliky a buzení v altiku. Co můzu poradit. Někdy je lepší nekupovat levné věci. Je jasné že dnes je obrovský problém najít dobrý funkční výrobek a to ve značkových věcech. naštestí jsou různá fora kde se lze dopídit informacím ale ty informace stojí čas prumerne tak 5-10 hodin (((

Celkove typuji ze motor benzinovy neco jeste vydrzí (i když typuji že je taky na nějakých 2000 hodin cca) problém je v alternátoru nebo v měniči na 220. Altík se dá opravit nebo nahradit atomobilovým. A měmič se dá nahradit měničem normálním. Chce to ale zručnost a rošku kutění.

prvně se ale koukni na spoje jeslti máš pajeku tak propájej všechny spoje můžeš tam mít studený spoj i kdž není vidět. Je to dáno tím že ekologický cín již nemá olovo.... hot moderní doba starej tranďák hraje 60 let nonstop v dilně ale nová věž po 10letech KO...... holt doba spotřební..... ne kvalitní

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 9:02 am
od tomas
radex píše:Jen tak pro zajímavost - to už je výkon, který trénovaný cyklista vydrží přes hodinu. http://old.elektromobily.org/Bikes/jaka ... mechanicka

jj :yes:
http://www.repofium.net/sx/tech/rotoped.html
http://magazin.gadgetworld.cz/slapaci-elektrarna/
:yes: *batt* :yes:

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 10:20 am
od mypower.cz
mozna me napada ohledne servisu toho alternatoru zkusit zkontaktovat nejakeho autoelektromechanika, coz jednoho takoveho ve zline znam. Ja mam taky trosku podezreni na ten alternator. Motor se mi i podle zvuku zda ok. Samozrejme vymena oleje, vycisteni svicky uz nekolikrat probehlo, ale tohle bude skutecne asi zalezitost toho alternatoru. Ten motor bezi OK.

Rotoped jsem planoval kdysi pro pritelkyni:) :yes: Chtela trosicku zhubnout ale kde mam zaruceno, ze se ji bude chtit hubnout ve 2 rano, kdyz na baterkach je 11.7 a potrebujou nezbytne nutne a urgentne dobit. To bude problem trosku, ale jestli rikate ze 500W naslape cyklista, tak to je dobre:) Az takovou predstavu o tom jak malo staci k 500W jsem nemel. :) Ale v podstate jo, 500W skutecne neni moc. :arrow: *batt*

EDIT: hmmm .. tak neznam.. Ten se kterym jsem byl maximalne spokojeny je uz v duchode a uz to neresi. Skoda preskoda. Budu muset najit noveho autoelektroservisaka ..

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 11:20 am
od avatar
pravdepodobne to bude buzeni na tom altiku. oukni na draty a na pridelani. jak se ta centrala cela trepe tak se vse lehce uvolni

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2011 2:20 pm
od soooc
Ale s tim kolem si z tebe nedelame srandu :) Na skautskem tabore asi pred 3 lety jsme meli kolo, ktere melo zadni kolo na takove drobne svarene kontrukci, aby bylo ve vzduchu a drzelo to cele balanc. Vzadu bylo 6x klasicke "dynamo", co davalo pri beznem slapani cca 12V 1A, takze dohromady to davalo 6A a moc se ten clovek nenadrel. My to meli teda na nabijeni mobilu, takze kdyz se hodinu slapalo, tak se autobaterka dobila natolik, ze se nabilo 10 mobilu a baterky do fotaku a 3 dny byl klid ;)

Kdyby jsi mel lepsi prevodniky na DC, tak bys z toho mohl vymacknout vic :) A navic jsou to volty skoro zadara, pokud nebereme straveny cas ... Klidne se da slapat i pri cumeni na serialy ;)

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 12:55 am
od mypower.cz
Tak .. uz proud nedava nadobro.. takze na baterkach mam 11.9, AC spotreba vypnuta, je noc, NTB to napajet snad vydrzi a kdyz ne tak nic jineho nenadelam. Zitra si budu muset asi pujcit nekde na novou centralu abych mohl dat tuhle na servis nekam .. :( Kde se servisuji CMI centraly ? Koupene v obi ale uz po zaruce? Jo a pokud vypadne mereni FVE napajedla, tak jsem jeste centralu nekoupil, nebo na ni nesehnal penize. Leda ze by zasvitilo slunko, coz by me velmi potesilo. Provoz mypower jako takovy zavisly na me elektrice z FVE neni, server je samozrejme v serverovne ;) ne na chate.

PS: Libovolna podpora (i v radu stokorun) na provoz serveru by v techto chvilich skutecne pomohla, nebot centrala je v mem pripade pro dalsi vyvoj jako zaloha nezbytnost. :(

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 11:44 am
od abrams
Zdravím ,

jestli máš k dispozici auto tak ho použíj jako centrálu :idea: :yes: .

Buď přímo 12V , nebo přes měnič 12V na 230V :arrow: *batt* .
Není to sice moc eko.... , ale dá se to ;) .

Elektronům zdar

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 11:50 am
od mypower.cz
o tom sem premyslel vcera nez jsem sel spat - jako nouzovku.. Nicmene rano se mi ozval JiriK (andel strazny) a doporucil mi Kovosteel ve Starem meste u Uherskeho Hradiste, tak sem tam zajel a za pujcene 3000 vc DPH koupil v tamejsim ArmyShopu vojenskou centralu. Tak doufam ze neco vydrzi, a ze pojede, vypada bytelne. Akorat to ma 82Kg, takze premyslim jak to dostanu z auta .. a vubec nez se s tim sžiju a nastartuju to, tak bude noc .. No uvidim jak to dopadne ..

http://www.kovosteel.cz/cs/texty/aktualni-nabidka-army
na webu sice cena 2600 vč DPH, v realu 3000 vč DPH.

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 1:34 pm
od mypower.cz
A dobíjíme na vojenský dvoutakt .. šá la lá la la :D A dobíjíme na vojenský dvoutakt .. šá - la la la la la :D Tyve ono to jede .. Parada .. Rok vyroby tusim ze 1980 a nasadit tomu tlumic tak je to tissi nez ten 4takt s pokazenym alternatorem .. Jaj ja mam radost .. Jsem zachranen a to jenom diky JiriKovi ..

Pro JiriK: jak bues mit zas chvilku, stav se na kafe :)

Udelam test co to zere .. Pisou ze litr na hodinu .. jede to samozrejme na special.. 91, totez co liju do motorovky (pily).

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 1:47 pm
od mypower.cz
stroječek na zálohu elektriky :)
Obrázek
Pohoda ..

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 2:10 pm
od matej
A tohle ti vydrží 20 let :-)
A vidím že to má i měřáky .. paráda!

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 4:11 pm
od soooc
Tak nejvetsi problem tehle central bude, ze nepujde sehnat special nebo natural 91 :-D U nas ve meste uz to prodavaji na jedine benzince :( Ale ono asi ani ten natural 95 s aditivem to nepokazi ;) Hlavne u dvoutaktu je potreba poradne mazat a aditovat :)

Re: Elektrocentrála vyžadovala reset !?!

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 4:40 pm
od mypower.cz
Sem prave volal do OBI a servis elektrocentral CMI pry nikdo nedela, pry to vozi z ciny a timpadem to nikdo neopravi. Ma nekdo jine informace, nebo to znamena vystrahu pro zakazniky OBI, ze centraly CMI nebrat vubec?